Vrijdag bleek een mooie dag om Eurospoor te bezoeken. Wat me vooral beviel was het grote aantal jongeren en kinderen die veel interesse toonden voor de treinhobby.
Ik hoop echt dat de natie van treinhobbyisten zich blijft uitbreiden en dat de toekomst van al die mooie treinenmerken hiermee verzekerd is.
Mijn treinportemoneetje heeft flink geleden op deze grote treinenbeurs maar ik keerde zeer gelukkig huiswaarts. Weer genoeg materiaal om mee aan de slag te kunnen gaan.
Ik ben vooral gelukkig met mijn nieuwe gele DE2 van Artitec. Doet het goed naast zijn blauwe broertje.

Inmiddels is boer Bumkes bijna overspannen van alle geweld rond de boerderij. Was alles rond de nieuwe stal met hooischelft net klaar en dan beginnen de Spoorwegen te hakken en te breken!
Het spoorpersoneel moest steeds een heel eind omfietsen door Bielzenberg en daar hebben ze bij de Spoorwegdirectie iets op gevonden.
Een poortje in de muur die aan de Dennenlei grenst. Vroeger kon dat gewoon zonder vergunnigen. Geen kapvergunning nodig. Als er een boom in de weg stond dan ging die gewoon om!
Het concept voor dit verhaal is al een eind klaar maar het bijft een concept!
Schilderen, grassen lijmen en aankleden! Nog werk zat maar toch alvast een voorschouw.

De paardenkraal is klaar en de "mulder" is net een paar zakken haver wezen brengen. Paarden waren in die tijd zeker geen luxe!
Bijna alles werd met paarden gedaan. De inmiddels bijgebouwde stal heeft een hooischelft en een afsluitbaar deel voor de auto van de boer.
En een hok voor het fokken van konijnen.

De muur, die de werf van de spoorwegen scheidt van het boerenland, had al een poort voor het spoor. Heel soms worden materialen geleverd voor het onderhoud van de locomotieven.
De poort is dus bijna altijd gesloten en verboden voor het personeel om hiervan gebruik te maken!

Werk aan de winkel.........................

Even speciaal voor Gerard; Dit is een nieuw project in wording. Hiet zitten naden, kieren en onvolkomheden in die allemaal nog worden weggepoetst. TZT

Of ben IK nou te vroeg