Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)  (gelezen 16547 keer)

h0_miessie

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
  • Als het maar Zwitsers is.
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #50 Gepost op: vrijdag 10 juni 2016, 20:31:09 »

Mooi materiaal Willem. :thumbup: :thumbup:
Gelogd
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

aleva000

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • http://www.aleva.org/
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #51 Gepost op: vrijdag 10 juni 2016, 23:26:58 »

Hallo,
dank Martijn en Michel voor je reacties. De Re460 heeft een deltamodule. Daarmee is probleemloos te rijden - en om te schakelen - met de blauwe trafo.
Digitaal werkt hij ook (ik heb dat een keer bij de hand gehad). Dan moet hij een adres krijgen en dan is hij bestuurbaar met digitaal-apparatuur.
De lichten werken echter niet constant met de deltamodule; als de loc stil staat zijn de lichten uit. Voordeel van Märklin loc's met deltamodule is dat ze op analoog gestuurde banen prima rijden en perfect omschakelen (zonder beweging/schokken) en ook met twee loc's bijv. in dubbeltractie gaat het omschakelen ook goed. Verder zijn ze - met name op modelspoorbeurzen - goed verkrijgbaar tegen faire prijzen. De hobby hoeft niet duur te zijn!

ps.: de Re460 is uiteraard ook met echte digitaalmodule verkrijgbaar; rijdt ook analoog-gestuurd goed. Alleen dan is het omschaklen met blauwe trafo niet aanbevelenswaardig. De omschakel-(over-)spanning is te hoog en beschadigt de digitaalmodule.

groeten,
Willem
« Laatst bewerkt op: vrijdag 10 juni 2016, 23:35:45 door aleva000 »
Gelogd

aleva000

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • http://www.aleva.org/
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #52 Gepost op: zondag 19 juni 2016, 11:21:14 »

intussen ben ik bezig om op het station Seetal Ahorn nieuwe bebording aan te brengen in de moderne DB huisstijl (overigens iets verfraaid tov. de echte). Hierbij horen ook de CTA-bakken (met klepperbordjes - lcd schermen vind ik niet zo leuk) en zg. kombi-borden. Deze bestaan uit spoornummer-aanduidingen, een stationsklok en een thermometer. Het is op dit moment erg fris voor de tijd van het jaar: 7 graden C.








hier is een kombi-bord te zien dat nog opgehangen moet worden. De passagier met de koffer op het karretje loopt zichtbaar te balen omdat het bord de doorgang versprert.




« Laatst bewerkt op: zondag 19 juni 2016, 11:24:23 door aleva000 »
Gelogd

Jørg

  • Gast
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #53 Gepost op: zondag 19 juni 2016, 11:53:59 »

-Willem:
Die bordjes zien er zeer goed uit,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: knap geknutseld
Gelogd

aleva000

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • http://www.aleva.org/
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #54 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2016, 15:55:25 »

goede middag,

boven in dit verslag heb ik melding gemaakt van de IR-stammen die om-en-om worden ingezet op de (fictieve) noord-zuid-Schwartzwaldroute en de Zwiterserlandexpress (Neckar-dal, Gäubahn). Intussen is de aflevering begonnen van een kleine serie IC-rijtuigen. Zij worden als versterking inzet op het traject Seetal Ahorn - Singen v.v. (elk uur) en Seetal Ahorn - Zürich (elke 2 uur). Per wijzigingsblad november gaat dit in.
Tevens wordt het materieel - eveneens als versterking - meegegeven in de IC Seetal Ahorn - Köln - Amsterdam CS op het binnenlandse traject (in Emmerich wordt de wagen af- resp. aangekoppeld). Hierbij een paar foto's van de tweede wagen, de 61 50 20-94 155-5.


21-10-2016 Het tweede rijtuig (verkeersrood/wit), na te zijn opgehaald door loc 101 003 (de wagen ernaast in blauwe IR-kleuren is al veel langer in bedrijf)


22-10-2016 Twee IC-wagens naast elkaar: links het eerste rijtuig tijdens proefbedrijf; rechts het tweede rijtuig dat afgelopen week werd afgeleverd


22-10-2016 Nadat loc 101 003 een (fictieve) slag naar Basel SBB heeft gemaakt met een IC wordt hij geparkeerd bij het rijtuig dat hij gisteren ophaalde

groeten,
Willem
« Laatst bewerkt op: zaterdag 22 oktober 2016, 16:16:27 door aleva000 »
Gelogd

Martijn

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2013
    • https://forum.3rail.nl/index.php?topic=52666.0
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #55 Gepost op: zaterdag 22 oktober 2016, 18:35:18 »

Mooi materieel Willem. Leuk om te zien hoe je met de hobby bezig bent en dienstregelingen nabootst. Stel je de vertrektijden met een digitaal programma in?
Gelogd

aleva000

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
    • http://www.aleva.org/
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #56 Gepost op: zondag 23 oktober 2016, 01:24:50 »

dank je Martijn.
de dienstregeling ontstaat uiteindelijk (na het nodige denkwerk) uit Excel geprinte lijstjes; de besturing is analoog.
Dus de bediening bestaat uit: precies doen wat de lijstjes beschrijven.
Die zelfde excel toont ook meteen een vertrekstaat, zoals die op het station zou kunnen hangen.

groeten,
Willem
Gelogd

Jan22

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: modelbaan Seetal (Zwartewoud, fictief)
« Reactie #57 Gepost op: woensdag 15 februari 2017, 21:57:49 »


Leuk, jij hebt dat station dus ook: Pola, Bahnhof Reichenbach (im Kiental). Ik ben er een paar jaar geleden nog eens uitgestapt om het station te bekijken. Sinds de aanleg van de Lötschbergtunnel is dit station drastisch op de schop genomen: ander sporen plan, opgebroken sporen (spoor 1 is volledig afgebroken, alleen het grindbed lag er nog, en daarmee is ook het rangeerspoortje naar de houtzagerij verdwenen), een moderne fietsenstalling tegenover het stationsgebouw,  en een perrontunneltje naar het perroneiland, want oversteken van de rails mag er niet meer vanwege de hogere snelheden. Het gebouwtje zelf was nog vrij aardig intact, en het Pola station lijkt er nog steeds op (al bestaat het uitbouwtje voor de perronopzichter in het echt niet meer).

Gelogd
Jan Willem


Brig, Delémont.
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.333 seconden met 22 queries.