Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

bouw zwitserse module baan

Gestart door DB bas zondag 13 mei 2007, 18:51:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
daar was ik toch even de draad kwijd :? :?.

Re: bouw module baan
U vraagt, wij draaien ;)





Kijk ! De rails liggen er zelfs al op :) Het werktempo van Bas ligt lekker hoog hoor...pfew...

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
kijk eens aan leuk gedaan rolf.
thanks :D :D

ja de foto,s zijn wat aan de minderekant zal gouw even nieuwe maken.
zo ben net terug van een klusje ja dat gaat ook allemaal door.
en ben weer zo een 100 e lichter door die bouwmarkten maar ja heb nu zwenk wieltjes met rem moeren en ringen je zal maar na mij komen alles weg :D :D.
bouten hout en zo.
dus we kunnen er weer tegen aan.

zal zo eerst de tweede deel van de spiraal maar gaan zagen dan kan deze die zonder rails nog ook vast alleen de boel moet ik nog wel fijn stellen maar dat komt wel goed.
ik heb met me zelf afgesprooken uhhh ik  :P :P dat ik voorloopig geen bovenleiding in de tunnen neem van daar ook de dikke 10 cm ruimte het liefst zou ik hem nog minder stijl willen maar goed daar kan ik alle kanten mee op.

zo nu ga ik wat doen spoedig meer foto,s

groetjes bas en rolf bedankt
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
goedeavond allemaal.

zo het meeste hout werk voor de laatste ringen van de spiraal zijn af.
ik heb er een op maat gezaagt en zaag morgen de andere.
die laatste verdient zo en zo al meer aandacht omdat daar de wissel en het dubbel trace begint.
die in een flauwe bocht zo is de bedoeling afwijk gevolgt door een spoorovergang en de biedschtalbrug.
maar voor het zo ver is moet ik morgen eerst nog wat teken en zaagwerk van de spoorbed maken die lijmen en schroeven op de  3 4 en 5 ring van de spiraal.
het eenigste waar ik even geen rekening mee had gehouden is dat de bocht en rechte stuk eigenlijk gelijk boven de keerlus komt.
daar staat een draadend waar ik overgens met de 4 de laag nog geen problemen mee heb met kromtreken.
dus ik denk dat ik die bij de 4 laag afzaag of een andere oplossing vind daar gaan we even goed over denken vanacht .

in iedergeval ziet het er echt zeer gaaf uit zal morgen zodra die een beetje in model is wel wat foto,s maken.

groetjes bas
Re: bouw module baan
Hallo Bas :)

Daar zijn ze weer voor je:





Ziet er echt indrukwekken uit. Knap dat je zoiets kan maken, hoe hoog is 'ie nou precies :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die rolf.

mercie voor het plaatsen.

ik heb net de hoogte nagemeten en ik kom uit op 54 cm hoogte.
wel ga ik vanaf de onderkant iets de hoogte verstellen dit om iets te winnen dit om een paar cm te kunnen winnen en op een manier dat de pantograven vrij blijven.
nog anderhalve ring het spoorbed aan legen en dan de rails er op al woord het wel wat zeuren met de bochten voor raad.
meschien dat ik morgen middag nog een doosje haalt ik heb toch de ervaaring met flex dat in de bocht de rails wat uit de biels wilt loopen met gevolg bijna ontspooring.

verder heb ik geen echte last gehad met het kromtrekken van de staanders maar wel zie ik dat denk ik je eigenlijk schuine ringen of moet hebben het is de moer die je scheefdraait door het hout en daar door vraagt dat meer van je staanders en als je dat kan compenseren met een dikke ring die schuinafloopt naar dun zodat je de moer recht blijft aandraaien ik denk dat je daar een hoop mee wint.

maar goed verder komt zoals op de foto zichtbaar de spoorovergang.
maar ik twijfel nog over de plaats omdat ik het heel mooi vind om daar de berg bovenop door te treken iets wat de biedschtalbrug tengoede komt voor de kenners de biedschtal brug staat in zwitserland en is een dikke 135 meter lang.

maar goed gouw weer verder voor de volgende foto sessie.

groetjes van bas de module bouwer.
Re: bouw module baan
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: bouw module baan
Citaat van: DB bas op zondag 20 mei 2007, 18:17:29
..... schuine ringen of moet hebben.....

Hola,
Het wordt echt mooi, Bas! Goed werk, hoor.
Wat betreft de schuine ringen, je hoeft ze natuurlijk niet strak aan te draaien. het is al voldoende dat de spiraal er op steunt. 't Zelfde geldt ook voor de moeren aan de bovenkant.
Hasta la Pasta,
Fred
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die fred.

ja ik ben er zelf ook meer den zeer te vreden mee.

klopt ik ben gisteren aan het stellen geweest wat is dat ideal zeg.
en draai ze nu ook net aan het moment.
zo voorkom je denk ik ook het meest dat de staanders schuintrekken.

alleen helaas heb ik net niet genoeg goede bochten van de 2231 morgen eerst even boodschapen doen bij de lokale treinen zaak bij mij in alphen.
maar goed ik heb nog genoeg te doen.

zo denk ik dat vanavond de twee module,s even aan elkaar gaat kopelen om de bevestiging van de bouten te kunnen boren.

en ik moet nog een brug bouwen.
weet iemand mijn lijm zit verstop hij is nog niet zo oud denk 4 maanden hoe je die weer gangbaar krijgt ik hoorde wel eens dacht ik dat je door het warm stooken maaken van de metaalen stangentje dat je de verstoping er uit krijgt.

groetjes bas
Re: bouw module baan
Bas,

Bedoel je deze lijm :?:

Groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die rolf.

het is de faller expert.

ga zometeen nog een foto maaken dus voor de liefhebbers.

gr bas
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
nou het lijmpotje doet het weer hoor.

even met de aansteker en klaar.

en nog even geduld de nieuwe foto,s van de cirkel is bijna rond komen er aan.

gr bas
Re: bouw module baan
Blausee-Mitholz
gast

Re: bouw module baan
Citaat van: ^Rook op zondag 20 mei 2007, 17:56:47


Wat zeggende overburen wel niet  :roll: wat heb jij een vreemd spiraaltje  :D :mrgreen:

Ziet er knap uit trouwens, ik ben benieuwd of het ook goed rijdt.........

mvg, Johan.
Re: bouw module baan
Hey Bas 8)

Hupsakeee...daar zijn weer twee fotokes:





Vooral die onderste picture is gaaf zeg :shock: Wat een ding is dat geworden...bruut.

Geeft een goed beeld van de bouw van zo'n railspiraal Bas, deze fotoreeks. Volgens mij is 'ie nu zo'n beetje klaar of niet :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hoi allemaal.

ja het is zeker bruut.
ik vind het een beetje op de revolution in bobbyjaanland lijken.
dat is een indoor achtbaan ga je ook in een spiraal omhoog en dan zoals gewoonlijk hart naar beneden.

ja ik heb de overbuuren nog niet gehoort maar ze zullen wel denken wat gaat daar steeds omhoog en naar beneden.
het rijden gaat zeer goed al moet ik het nog wel met 3 meter wagons proberen maar ik zie wel dat ik hem minderstijl heb dan de voorige en ik kan nog wat spelen met de hoogte.

ik zit te denken daar bij de lijmklem op het houtelatje dat ik daar ook twee draadendjes in zet dan kan ik de verhooging perfekt regelen.

ja rolf ik denk dat als ik de bovenste spooren heb ligen dat de cirkel rond is maar dan gaan we verder met de tweede module en dat belooft wat namelijk de hoogtepunt van mijn baan de brug  :lol:als het maar geen brug te ver woord :lol: :lol:.
en natuurlijk het frame werk voor de berg want die zal zeker stijl door gaan lopen boven de spiraal alleen wil ik met steun paalen de bovenste trace wel zien rijden zeg maar half tunel en een stijle want alleen zoek ik daar nog een foto van zo als het echt is.
en bij de wissel daar ergens wil ik hem echt de tunel in laten gaan.
kort om dat gaat wat worden.

groeten van bas the lort of the rings  :lol:
Re: bouw module baan
HansKl
gast

Re: bouw module baan
Bas,

Ziet er erg stoer uit. Nu gaat het helemaal kriebelen bij mij om te beginnen met de bouw.
Erg leuk is om met een lange trein te rijden zodat de voorkant van de trein boven (of onder) de achterkant van de trein rijdt :)

Groet,
Hans
Re: bouw module baan
Citaat van: DB bas op maandag 21 mei 2007, 21:23:04
het rijden gaat zeer goed al moet ik het nog wel met 3 meter wagons proberen maar ik zie wel dat ik hem minderstijl heb dan de voorige en ik kan nog wat spelen met de hoogte.

Citaat van: HansKl op maandag 21 mei 2007, 21:36:56
Erg leuk is om met een lange trein te rijden zodat de voorkant van de trein boven (of onder) de achterkant van de trein rijdt :)

Daar willen we natuurlijk wel een filmpje van hebben heh :!:

Citaat van: DB bas op maandag 21 mei 2007, 21:23:04
verder met de tweede module en dat belooft wat namelijk de hoogtepunt van mijn baan de brug  :lol:als het maar geen brug te ver woord :lol: :lol:.

Hahahaha...right...ben benieuwd of je met bruggen ook zo lekker snel gaat ;)

Good luck with the build...8)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ja een filmpje dat zou leuk zijn.

zodra ik zo ver bent dan is dat een goed idee.
ja de brug dat zal wel even in beslag gaan nemen de bouw van de module dat zal denk wel mee valen geen spiraalen of zo gewoon een spoor en een keerlus en de brug natuurlijk.
ha ik had het uitgemeten de derde module woord in het begin 50 breed allees bij elkaar dan heb ik bijna 3 meter lengte wat inhoud dat ik net 60 cm 65 cm  :( overhou met de deur open doen dan moet je een meter om loopen om verder te gaan.

gaat nog wat woorden.

gr bas of the rings :lol: :lol:
Re: bouw module baan
Lid sinds: 2009

offline
Re: bouw module baan
Hallo Bas,


ziet er weer erg mooi uit
wat een spiraal zeg, erg goed inelkaar gezet zeg.

even een vraagje, die "biedschtalbrug." , dat is die toch van bijna 1 mtr. lang
dat is namelijk een erg indrukwekkend model.

maar houd ons in ieder geval op de hoogte met je foto verslag


mvg Frans
Re: bouw module baan
Blausee-Mitholz
gast

Re: bouw module baan


Naja kijk eens, de Bietschtalbrücke heb ik er al voor je ingelegd  :P :mrgreen:

Maar ehu ga je daar met een NS 1600 over rijden  :shock: nee toch  :?
Mijn avatar komt eerder in aanmerking  8)

Mvg, Johan.
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die frans.

ja maak er maar 1,10 van afgerond.
ik zag hem vorig jaar in acken in duitsland tussen hakjes zeer mooie winkel.
daar lag die dus dacht ik neem hem gelijk mee.
maar toen bleek die voor mijn oude baan te groot dus kon ik hem niet kwijt maar nu met dit ontwerp past die prima er in gewoon iets minder spoor maar wel een zeer mooie trace met een blikvanger.

de echte brug die staat in zwitserland eigenlijk zou ik die wel eens willen zien die is 135 meter lang boven een ravijn je zal maar uit het raampje kijken :lol:.

oja zeker ik houd u op de hoogte ha ik ben er nu verslaaft aan denk ik woord nog wat met de vriendin :? :?.

gr bas the lort of the rings
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
kijk eens die johan denk toch goed mee zeg :P :P
Re: bouw module baan
Lid sinds: 2009

offline
Re: bouw module baan
Hallo Bas,

Bedankt voor je antwoord
hij is inderdaad dus nog langer dan ik dacht.

Het lijkt me inderdaad een "blik" vanger op je baan
en in het echt......... pffffffff......maar lijkt me zeker ook mooi om dan toch even uit het raampje te kijken  :o

en Bas....... Geen "u" hoor ,gewoon je / Frans.........is prima :wink:



Hallo Johan,


Inderdaad , die bedoel ik
dat is dat mooie model van Faller
lijkt me een leuk bouwwerk

thnx voor het plaatsen


mvg Frans
Re: bouw module baan
Blausee-Mitholz
gast

Re: bouw module baan
Citaat van: DB bas op maandag 21 mei 2007, 22:44:00
de echte brug die staat in zwitserland eigenlijk zou ik die wel eens willen zien die is 135 meter lang boven een ravijn je zal maar uit het raampje kijken :lol:.

Nog beter je kunt er over lopen, maakt deel uit van de Süd-Rampe wandelroute.
Weet je wat mooi is  :roll: midden op de brug staan en dan een trein langs komen, alles schud en trilt en jij kijkt 100 meter om laag door het open raster pad (van metaal natuurlijk  :P :mrgreen: )

Mvg, Johan (die de route al verschillende malen gelopen heeft  :D )
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
nee dat is niet de bedoeling.

maar er is nog een tekort aan loks wel trok die de langste maar ja hij heeft een ongelukje gehad.
ja die zou mooi zijn.
maar als die zo ver is dan koop ik de krokodil of die dubbele met die drie pantograven hoe heet die ook al weer bij mij in alphen staat die bij erick boere maar een dikke 600 euro he
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
kijk johan dat is nog mooier.

zal best trillen als er zo een zwaare langs komt.

en dan hoopen dat de klink nagels goed ziten of is die gelast ik zou het niet weten wel vind ik het een schitterendebrug.
Re: bouw module baan
Blausee-Mitholz
gast

Re: bouw module baan
Citaat van: DB bas op maandag 21 mei 2007, 22:52:09
maar als die zo ver is dan koop ik de krokodil of die dubbele met die drie pantograven hoe heet die ook al weer bij mij in alphen staat die bij erick boere maar een dikke 600 euro he

Hmmm ja die twee horen daar nu juist niet thuis. Dat zijn specifieke Gotthard loks (Krokodil en Ae 8/14) en hebben niet op de Lötschberg gereden.
Voor materieel omloop raadpleeg mijn site.



Dit bedoel ik de mensen staan op de brug (ze waren er niet blij mee........ :mrgreen:

Mvg, Johan
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hahaha ja dat zie ik aan dat jongentje ze gezicht :lol: :lol:.

ja wat zou je doen denk je voor je rust over een mooie brug te loopen komt er zo een gekketrein over en alles trild en schud ha is wat voor me vriendin :lol:.

oke ja dat wist ik niet ik zal zeker op je site kijken.

wel een zeer gaafe foto zeg.

gr bas
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hoi johan die laatste foto dat was zeker met een beste lens.

ojee is bijna half 12 zeg morgen om half 6 op.

groetjes bas
Re: bouw module baan
Mooie foto's Johan, wat een ding is die brug zeg...pfew... Daar zou ik zelf toch wel eens een trein overheen willen voelen denderen :!:
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
goedeavond.

aan gezien ik iets vertraaging heb opgeloopen omdat er geen rails op voorraad was hoe kan dat nou :? :? :?.
en mijn vader de decoupeerzaag mee heefd.

ben ik zelf maar even aan het winkelen gegaan.
ten eerste heb ik een afkort zaag van ferm gekocht een mooie zaag voor een mooie prijs en een werk tafel er bij natuurlijk.
nu kan ik zeer mooi en nouwkeurig gaan werken met het bouwen van de module,s.

groetjes bas
Re: bouw module baan
Blausee-Mitholz
gast

Re: bouw module baan
Citaat van: DB bas op maandag 21 mei 2007, 23:24:40
hoi johan die laatste foto dat was zeker met een beste lens.

groetjes bas


Nee hoor standaard lens van 50 mm.
Het is een uitsnede uit het orgineel van deze foto:



Als je 800x533 uit snijdt uit het orgineel van 3000x2000 dan lijkt het op een zware telelens. Eigenlijk mag je wat ik doe vergelijken met digitale zoom.

O ja die jongen op de foto is een naamgenoot van je (zijn vader zit ook hier op het forum) Hij kijkt zuur omdat hij de lok niet kan fotograferen en niet omdat de trein langs denderd over de brug waar hij opstaat. De damens vonden het minder prettig........ Was herfst 2005, zo weet je dat ook  :wink:

Het bijzondere van de Bietschtalbrücke is dat het leterlijk in de middel of nowhere ligt. Het Bietschtal welke de brug overstapt is een nauwe kloof welke in een kromming ligt. Van uit het Rhônedal is de brug dan ook niet te zien omdat de kromming het aan het oog ontrekt. Verder staat er in de omgeving geen huizen of andere bebouwing zodat dat stukje landschap echt woest en verlaten is. Als het donker wordt moet je dat ook weg zijn!  Dat maakt de brug extra mystrieus.
Het spoor komt uit de tunnel, gaat de brug over en verdwijnt meteen ook weer in een tunnel. De aanleg van de brug waarvoor speciaal een pad (met tunnels) werd aangelegd was in volle gang nog voordat de spoortunnels aan beide zijden doorgeslagen waren. Spanten werden met paard en wagen aangevoerd. Kun je na gaan rond 1900, in die tijd een perfect staatje van bouwkunst en planning dat alles precies uit komt op de juiste plek. Voor volledigheid nog gemeld dat de brug in de helling van 2,5% en ook nog eens in een boog!

Met al deze kennis heb ik extra diepe bewondering voor de bouwers van deze brug.

Helaas is de Fallerbrug recht dus de boog mist  :(

Mvg, Johan.
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die johan.

ja dat is wat zeg bouwen zonder liebherr kraanen :? :?.
en dan nog op zo een hoogte en terein petje af.

ja ik kan me best voor stellen dat je daar zeker niet moet zijn in het donker :shock:.

oke ja dat van de foto,s is dan zeker goed gelukt je zou echt zegen dat het met een zware lens gedaan is zelf heb ik een 100 300 lens die zou zeer mooi zijn voor daar denk ik.
maar het ziet er zeer verbluffend uit nu maar kijken of ik dat ook in model zo kan maaken.

en over brugen gesprooken de golden gate die mag er van mij ook best zijn 8).

groetjes bas
Re: bouw module baan
Mooi verslagje van de bouw van die brug. Het is inderdaad erg knap wat men vroeger met beperkte middelen toch allemaal voor elkaar kon krijgen. Het is echt een schitterende brug :!:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
Heb d'r weer 2 :)





Niiiiice peace of machinery Bas, die 1e foto :shock: Jeeemig wat een ding, enjoy it !

Groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die rolf je hebt het er maar druk mee :lol: :lol:.
ik ben je dankbaar anders was ik nu nog met de eerste foto bezig :lol: :lol:.

ja ik heb net een lat gezaagt binnen no time en vlak.
dat gaat goed komen.

over de module ik lag hem zo en dacht hey dit is toch mooi om op het forum te plaatsen het is ook een apart om het zo te zien.

ik moet er nog twee laten onder maaken en de .
poten natuurlijk.
maar ja wat denk je zijn de nieuwe laten weer iets dikker dat heb ik weer moet ik nu kijken wat ik moet gaan doen.

verder moet de electra nog gedaan woorden gewoon op ze zij legen en hubeke.

dus voor de liefhebbers zet uw monitor scherp.

groetjes bas
Re: bouw module baan
Gerard
gast

Re: bouw module baan
Johan schreef:
CiteerMet al deze kennis heb ik extra diepe bewondering voor de bouwers van deze brug.
Ik ben inmiddels al tientallen keren over deze brug gereden, maar hoe die brug eigenlijk gebouwd is wist ik niet. Nu dus wel. Inderdaad een knap staaltje werk, die bouw.
Petje af en een diepe buiging voor de ontwerpers en de bouwers.
Re: bouw module baan
Waarde medeforumanten,

Even terug naar die spiraal.
Als je uitgaat van een stijgingspercentage van 3% heb je 3 meter nodig om aan 9 cm te komen. Dit is een acceptabele stijging en eigenlijk moet je niet hoger gaan.
Als ik het goed begrijp is er zelfs 11 cm ruimte tussen de verdiepingen van de spiraal.
Met een omtrek van volgens mij 298cm (2*pi*R de straal) is dat wel een enthousiast stijgingspercentage. Dat neigt naar 4%.
Gaat dat goed komen met zo'n lange trein ?

Voorts vind ik het wel een gaaf ding.
Groeten
Arjan
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die arjan.

ja ik zou ook graag minder willen al valt er nog wel wat te schroeven hoor.
maar echt veel ook niet meer je zit nu eenmaal met die pantograven of ik moet met diesels en stoom gaan rijden :shock: :D :D.

moets het even na meten nee het is 9 cm vanaf de rails tot hout.
de pantograaf van de 1600 ns blijft vrijnet als de db 140.

groetjes bas
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ik was toch nieuwsschierug.
en heb het marklin boek er bij genomen.
de spiraal verhooging is gemaakt met de 2231 k rail welke volgens de katalogus een radius van 424,6 heeft bij een kwart cirkel
als ik naar de 295 kijk komt dat in de buurt bij wat arjan zegt en is dat de industrie bocht waar je niet veel aan hebt.

het zou kunnen dat je je zelf bekijkt op de laatste foto van de onderkand als ik die zie dan zeg je dat is die bocht maar dat is een mangat daar buiten licht de keerlus met de normale 2221.

of ben ik gek dat kan natuurlijk ook :lol: :lol:.

groetjes bas
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
gelukkig hij doet het weer  :D :D :D
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hoi allemaal.

zo ben na wat dagen van vertraging weer verder gegaan met de bouw.
alleen morgen nog een anderklusje doen maar dan kan ik weer verder.
momenteel ben ik de twee module,s aan elkaar aan het verbinden zodat ik de rail doorkantreken en aan de bouw van de brug kan beginnen.

zodra er nieuws is dan plaats ik het gelijk.

groetjes bas de module bouwer
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hoi allemaal.

zo het werk is weer hervat en loopt weer hoe het moet.
ben gisteren in amsterdam in de nieuwe marklin store geweest.
en ik moet zegen dat is een aanrader een zeer mooie zaak met veel vitrinne,s en veel marklin treinen  :lol: :lol:ik zal er nog veel komen daar :lol: :lol:
zostond er een van trix uitgevoerde zwaartransport wagon met een trafo die denk ik wel bijna al heb ik niet gemeten 80 a 90 cm lang was iets wat ik zeker nog wel een keer zal aanschafen maar echt rijden dat gaat er niet mee omdat het erg ver uitsteekt en alles mee neemt wat die tegen komt maar dan nog het is en zal zeker ook een blikvanger zijn op de baan.


maar goed verder met de module baan vanochtend heb ik de rails van de keerlus voor de tweede module gemonteerd en de overgang gezaagt wat perfekt gelukt is.
daar bij ben ik vanuit het midden van die module begonen met het frame geraamte voor de ravijn berg waar de biedschtalbrug overheen komt waar ik denk ik morgen aan begin om in elkaar te zeten dit voor de rest van het ravijn berg te vormen.

verder is er op de spiraal bovenop het tweede spoor bijgekomen die aan zal sluiten op de biedschtalbrughet spoor licht voor de helf vast alleen het laatste stuk moet nog maar daar wacht ik even mee tot de brug staat.

foto,s die komen snel.

groetjes van bas
Re: bouw module baan
Hey Bas,

Ff snel want ik moet nog even de deur uit, hier zijn ze weer:





Still going strong I see 8)

Groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hardstikke bedankt rolf
Re: bouw module baan
Hoi Bas,

Ziet er indrukwekkend ut. Ik heb mijn eerste vierkante meter mdf gekocht en getekend waar ik moet gaan zagen. Zaag ligt klaar, nu de moed nog....  :? Maar jouw foto's inspireren zeer!!!!! 

En ik sluit me aan bij vorige reacties: geen bericht betekent niet dat het niet wordt gevolgd. WEL DEGELIJK houden we je vorderingen goed in de gaten! Ga zo door!!!


Shark.
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
ha die shark.

blijf gewoon kalm als je gaat zagen.
meschien moet je eerst op een afvalstukje een proefje maken echter ik heb ook al vele zaagwerken gehad die toch niet gingen hoe ik het wilde maar zodoende leert men.

wel zal ik zeker twee platen zagen omdat je er dan een al kan monteren en de tweede dat is ja MAL voor de verdere ringen die je wilt maken.

daarbij kan je het beste met de overgang van de eerste naar de tweede ring en zo verder met twee draadeinden naast elkaar plaatsen dan hoef je geen verbingstuk te maaken die lager zit waardoor je een hoogere stijging krijgt.

succes met de bouw van je spiraal en je baan.

groetjes bas
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hoi allemaal.

zo ik ben weer lekker druk in de weer geweest met het bouwen van de brug dit ten ergenis van mijn vriendin :? :lol: :lol: :lol:.
maar ja die wil toch rijden met de trein dus zal bassie toch verder moeten het moet natuurlijk ook geen hsl achtige taferelen gaan krijgen :lol: :lol:.

zoasl gebruikelijk komen de foto,s er aan.
waarop te zien is de bouw van de brug en hoe die staat in de baan dan wel even voor nood op twee marklin dozen.
de brug is in grootelijnen klaar alleen moet ik nog de trapjes zowel aan de buitenkant als de binnenkant monteren en het hek werk.

nu kan ik me gaan richten op het houten frame waar op de brug zal op komen te staan deze zal ook met schroefdraad woorden uitgerust dit om de fijn afstelling te regelen.

maar goed zodra het zo ver is dan staat het hier wel weer op.

groetjes van bas de brugger bouwer :lol: :lol:
Re: bouw module baan
Jaaa Bas, daar zijn ze weer 8)

#1


#2


#3


#4


#5


en #6


't Is echt niet te geloven, ook als er geen decoupeerzaag aan te pas komt zijt ge razendsnel. Mooie brug hoor, kan zo langzamerhand nauwelijks wachten tot jij gaat aankleden. Ben benieuwd of je daar ook zo goed in bent :)

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: bouw module baan
DB bas
gast

Re: bouw module baan
hoi rolf je hebt weer een postbode voor je deur staan :lol: :lol: :lol:.

groetjes bas de bruggen bouwer 8)
Re: bouw module baan
Hey Bas 8)

De pakjes:

#1


#2


#3


#4


Wat een ongelooflijk gave brug is dat :shock: En natuurlijk, hij moet 't er weer ff inwrijven --> 100% waterpas :|

Ik vind dat je er echt iets moois van gemaakt hebt. Toffe kleur ook. Jij snapt het wel ;)

Vriendelijke groeten,

Rolf