Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

bouw zwitserse module baan

Gestart door DB bas zondag 13 mei 2007, 18:51:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: bouw zwitserse module baan
Alpen Bassie
gast

Re: bouw zwitserse module baan
Hoi Ronald

nou het probleem was niet de engelse wissel deze zijn makkelijker het probleem was de slanke wissel doordat ik ook het puntstuk schakeld met de zelfte relais dus twee rvs las draden op 1 relais.
ik had hem twee keer goed en juist als ik het allerlaatste wilde doen namelijk het afknipen het zeetra door slijpen van de draad ging de biels stuk van de wisseltong nou ik heb wat af @#@#@#@.
ik heb nu de 3de wissel en tevens de laatste van dit model er liggen je zou zegen 3 maal is scheepsrecht ppfff ik heb al wat wissels aangesloten maar zo dag als deze nee dat hoop ik niet snel weer mee te maken.
Re: bouw zwitserse module baan
Alpen Bassie
gast

Re: bouw zwitserse module baan
Goedenavond.

na een avond verder te hebben gewerkt ben ik helaas nog niet verder gekomen met de slanke wissel
op een of andere manier wilt het maar niet met de relais teminste de relais wel maar het ijzerdraad las draad van rvs in mijn geval.
ik heb al meerdere wissel op deze manier gemaakt ook slanke met puntstuk dit ging wel maar is een geduldig klusje.
het probleem waar ik nu tegen aan zit is als volgt.
ik soldeer aan het relais anker twee rvs las draden deze moeten namelijk goed kunnen veren anders lukt het niet.
om de boel een beetje tegen het goede af te stellen aan te zetten plaats ik en stel ik de relais al zoveel mogelijk op de goede plaats hetzeetra stand.
nu lukt dit dus wel met het puntstuk alleen zit ik met de wisseltong.
nu moet ik wel hierbij toe voegen dat ik expres de draaden nu wat langer hou dit komt de veerkracht zeer goed van pas bij de engelse wissel kan ik dan ook zonder problemen tegen de wissels in rijden.
mijn idee nu is dan ook wel extreem om dus voor de slanke wissels twee relais te gebruiken deze komen onder elkaar en op het anker komt dus per relais maar 1 draad in plaats van twee.
hoe zouden jullie dat doen ik neem aan dat je met servo,s toch ook een bepaalde veerkracht nodig hebt.
wel zullen deze minder gevoelig zijn omdat het relais een korte slag heeft.
een ander nadeel is dat ik een soort flipperkast idee krijgt onder de baan.

wel verveeld even dit wand ik wil heel graag vooruitgang in de bouw boeken en nu zit het even tegen.

groetjes bas
Re: bouw zwitserse module baan
Alpen Bassie
gast

Re: bouw zwitserse module baan
Goededag weet er iemand waar ik RVS las draad van 1 mm kan krijgen en dan natuurlijk geen gehele rol een meter of 5 dan kan ik wel vooruit.

Mvg Bas
Re: bouw zwitserse module baan
Alpen Bassie
gast

Re: bouw zwitserse module baan
en niemand hier die iets weet.

woord wel gelezen maar geen of weinig reacties.

ik ben er klaar mee.

Re: bouw zwitserse module baan
Hier Bas! Even zoeken op google, voila:

http://www.msh-equipment.nl/lasapparatuur/lasdraad-en-draadspoeladapters/?artdetail=LO%20590.0208.1

Onder de advertentie staan meerdere!
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: Alpen Bassie op woensdag 07 november 2012, 20:07:32
en niemand hier die iets weet.

woord wel gelezen maar geen of weinig reacties.

ik ben er klaar mee.

Tjonge Bas, je vraagt naar lasdraad, dat is wel iets heel specifieks hoor, het zou mij eerder verbazen als je daar wel  5 reacties op krijgt! Misschien moet je minder moeilijke vragen stellen?

Succes met de lasdraad!!

Edit: het gaat om een probleem met servo's, aansturing van de wissels: ik heb M rails, nooit problemen mee (tenzij er wel problemen zijn), gewoon die k rail in de kliko en zaterdag M rail halen in Houten!  ;)

Vrgr
Frank
Re: bouw zwitserse module baan
Blausee-Mitholz
gast

Re: bouw zwitserse module baan
Hey Bas

Vraag bij een metaalbedrijf bij je in de buurt. 5 meters kunnen ze zo wie zo wel missen.

Mvg, Johan
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Hallo Bassie,

I.p.v las draad kun je beter verenstaal nemen van 0,8 mm rond  de naam zecht het al
er zit veer spanning in dus aardig flexibel. Alleen veren staal moet je Hard solderen met
een vlam en silversoldeer.Bas even googlen bouw ze verder, ik ben aan het broeden op mijn
plannen.

grt Johan
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Mis ik nou iets :help: :help: :help:, of........................

Groetjes Herman (de iris).
Re: bouw zwitserse module baan
Leo,
wat wil je ons duidelijk maken met je citaat :help:
Re: bouw zwitserse module baan
Hallo Luitjes,

Eigenlijk niets. Alleen ik ben het hele verhaal aan het lezen, omdat ik dezelfde brug heb, alleen hier nog een goed plaatsje in mijn ontwerp voor zoek. Ik wilde de foto's bekijken, maar die komen niet altijd direct zichtbaar op het scherm. Dus dat is wel gelukt maar kennelijk zijn ze tevens als bericht weggegaan. Inmiddels wel verwijderd hoor.

Ik lees met veel belangstelling het verhaal. Kost wel veel tijd, maar ik leer er wel het een en ander van.
Zodra mijn ontwerp klaar is zal ik hier nog wel op terug komen.

Leo
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: bouw zwitserse module baan
mooie baan :D
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Weet iemand waarom Alpen Bassie weg is?
Of heeft hij zijn naam stiekem veranderd?


Paul
Re: bouw zwitserse module baan
Huh, erg apart!
Ik zou ook niet weten waar hij is!
Misschien heeft ie z'n account verwijderd..
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: paul op maandag 26 november 2012, 14:48:25
Weet iemand waarom Alpen Bassie weg is?
Of heeft hij zijn naam stiekem veranderd?


Paul

dat betijfel ik zijn naam is anders een er staat tegenwoordig gast ;)

Frank
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2006

Hou niet van AC, niet van DC, maar wel van AC/DC.

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Klopt maar hij heeft al een paar andere namen gehad.

DB Bas, BLS Bas en Alpen Bassie.

Dus misschien weer tijd voor een andere, we zien het wel.
Keek altijd met veel plezier naar zijn draadje.

Paul
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: paul op maandag 26 november 2012, 14:55:09
Klopt maar hij heeft al een paar andere namen gehad.

DB Bas, BLS Bas en Alpen Bassie.

Dus misschien weer tijd voor een andere, we zien het wel.
Keek altijd met veel plezier naar zijn draadje.

Paul

indad geval ben ik benieuw hoe hij dan weer opduikt :D

Frank
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: ykram op maandag 26 november 2012, 14:49:41
Ik zou ook niet weten waar hij is!
Misschien heeft ie z'n account verwijderd..

Bas zit bij de buren.
Re: bouw zwitserse module baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: paul op maandag 26 november 2012, 14:48:25
Weet iemand waarom Alpen Bassie weg is?
Of heeft hij zijn naam stiekem veranderd?

Beste forumleden.
Bas heeft afgelopen weken al aangekondigd dat hij ons forum wilde gaan verlaten, het zat hem nogal dwars dat het niet gewaardeerd werd dat zijn problemen met zijn PC uitgebreid op ons forum besproken werd.
Blijkbaar heeft hij nu "definitief" besloten om ons forum te verlaten! :-(
Maar misschien komt hij ooit als Zwitserse "spijtoptant" weer terug!?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Dan hoop ik (of juist niet natuurlijk) dat het hem daar bevalt, ik ben, na een serie "aanvaringen", een meelezer geworden daar.

Groet, Anne W
Re: bouw zwitserse module baan
jammer maar helaas.  Mensen die op een forum actief zijn en dan enkel "aaahhh" en "ooohhhh" en  "hmmmmmm"  verwachten, en zich bij de minste weerstand of kritiek al geviseerd voelen hebben ongelijk.    Daar dienen deze fora (forums) voor,  niet alleen om je werk te laten bejubelen, ook voor andere zaken.

*edit* : soms wordt er meteen gerageerd op een vraags, soms niet...  Als je niet meteen respons krijgt,  "up" dan even je vraag.  Misschien hebben mensen ze niet zien staan.  Voel je niet direkt achtergelaten of genegeerd.  Niet iedereen leest alle nieuwe topics hier op het forum, niet alle gebruikers zijn dagelijks on line.


Veel plezier bij de buren, Bas.....   you'll be back....
Re: bouw zwitserse module baan
Hoi Dani,

Klopt precies.

Zo zijn er al meer weggegaan.
Zodra er iets van kritiek was, meteen zich aangevallen voelen.

Maar ja. Gelukkig is iedereen anders :D

Groeten Sander.
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Kan er niet wakker om liggen. Eenmaal kritiek, en velen verdwijnen. Tsja, de ene keer is er kritiek op je, de andere keer wordt je bejubbeld. Als je dan meteen verdwijnt zegt dat genoeg over jezelf. Verder geef ik de tip voor deze personen, lees de gebruikersovereenkomsten en regels eens goed door. Dan weet je waar je aan toe bent.
Re: bouw zwitserse module baan
Goede middag allemaal,

Ik vind het jammer dat Bas niet meer op ons forum aanwezig wat de reden ook mag zijn, Ik volgde zijn draadje met veel belangstelling. Jammer.

Martin
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2008

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: dani op dinsdag 27 november 2012, 11:45:53
jammer maar helaas.  Mensen die op een forum actief zijn en dan enkel "aaahhh" en "ooohhhh" en  "hmmmmmm"  verwachten, en zich bij de minste weerstand of kritiek al geviseerd voelen hebben ongelijk.    Daar dienen deze fora (forums) voor,  niet alleen om je werk te laten bejubelen, ook voor andere zaken.

*edit* : soms wordt er meteen gerageerd op een vraags, soms niet...  Als je niet meteen respons krijgt,  "up" dan even je vraag.  Misschien hebben mensen ze niet zien staan.  Voel je niet direkt achtergelaten of genegeerd.  Niet iedereen leest alle nieuwe topics hier op het forum, niet alle gebruikers zijn dagelijks on line.


Veel plezier bij de buren, Bas.....   you'll be back....
Citaat van: Wijbe op dinsdag 27 november 2012, 12:15:06
Kan er niet wakker om liggen. Eenmaal kritiek, en velen verdwijnen. Tsja, de ene keer is er kritiek op je, de andere keer wordt je bejubbeld. Als je dan meteen verdwijnt zegt dat genoeg over jezelf. Verder geef ik de tip voor deze personen, lees de gebruikersovereenkomsten en regels eens goed door. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ja heren, wat jullie (en ook anderen) hier zeggen is inderdaad waar.
Maar ieder mens is uniek, en misschien komt ie gewoon weer terug.
Re: bouw zwitserse module baan
Dit is wel jammer.Als je bijna 60 paginas weet te vullen met mooie projecten en toch vrij veel reacties en daaraan kan je dan afleiden dat er veel mensen meelezen dan zo plotseling stoppen zonder enige uitleg zou niet iets zijn wat je verwacht.

Het kan niet allemaal positief zijn wat je aan feedback krijgt dat lijkt ons ook duidelijk.Misschien is als je iets niet mooi vindt of het er niet mee eens bent dan maar niet reageren?Als topicstarter moet je er tegen kunnen.Dit leid soms ook weer tot een nieuw idee over bepaalde situaties wat toch weer positief kan zijn.

We wensen je in ieder geval het beste Bas.

Harald & Alex
Re: bouw zwitserse module baan
Ik vind het ontzettend jammer dat Bas weg is. Ik heb altijd met plezier " gebabbeld" met Bas op het forum. Bas als je dit nog leest veel succes en wie weet komen wij elkaar nog eens tegen op een beurs.

Groeten Ronald  :)
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Ik vind dit ook heel erg jammer dat Bas er niet meer op ons forum, wij zullen zijn baan en mooie foto's missen :( :(. De uitspraak van "Syl en ik" zullen we niet meer lezen, jammer!!!!
Voor mij mag hij direct terugkomen :important:.

Groet Herman (de iris) 
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Jammer Bas dat ik dit moet lezen ,
we hadden altijd een leuk contact.
Ik hoop nog eens iets van je te horen.

Het ga je goed en de groeten aan Syl.,
Re: bouw zwitserse module baan
Dag Bas,
Niet altijd is hetgeen je maakt zo goed dat er enkel met superlatieven gesproken wordt. Kun je daar niet tegen of wil je enkel bejubeld worden is dit de enige en juiste beslissing.
Erik. ;) ;)
Re: bouw zwitserse module baan
Ik hoorde het nieuws gisteren. Jammer dat je weg bent Bas. Ik ga je Zwitserland plaatjes missen. :(

Gr, Ben.

Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Ik begrijp eruit dat hij graag geholpen wilde worden,
en dat daarop, volgens hem, niemand reageerde...

Ja, dat kan weleens gebeuren.

Ik wens hem veel sukses.
Re: bouw zwitserse module baan
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: de iris op woensdag 28 november 2012, 12:29:52
...Voor mij mag hij direct terugkomen...

Ik spreek 'm gewoon bij de buren...  :D
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: bouw zwitserse module baan
...Bas gaat ook weg bij de buren. Hij gaat verder op Facebook...
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Vreemd dat er steeds meer forumleden afhaken. We zitten hier natuurlijk vooral om van elkaar wat op te steken en om vragen te kunnen delen. Buiten dat is het leuk om contact te hebben met andere modelspoor fanaten. Er mag best wel eens een puntje van kritiek op een topic geplaatst worden, want van alleen maar kreten zoals geweldig, prachtig en wat mooi leer je niets. Dat is natuurlijk wel aardig maar als je het niet mooi vindt of je een idee hebt hoe het nog mooier of beter kan zou het wel zo goed zijn om dit kenbaar te maken. We zijn over het algemeen toch (jong)volwassenen en dan moet je toch ook tegen kritiek kunnen en dit niet meteen als een aanval of afkraken opvatten.
Het is mij opgevallen dat het hier vooral het laatste halfjaar nogal aan mankeert. Ook valt het mij op dat het de laatste tijd stiller wordt op het forum. Draadjes worden minder gelezen en er zijn minder reacties. Het zou wel jammer zijn als na al die positieve inspanningen van Sacha en zijn mede moderators het forum langzaam in zou zakken.
Dus mede forumleden een beetje positief en heb een beetje een brede rug, maak je vooral niet zo druk om eigenlijk onbelangrijke zaken dan houden we het met zijn allen langer vol.

Groet, Ronald
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Hoi Ronald,

Volgens de statestieken zijn er meer pageviews. Er komen inderdaad minder reactie's. Dit heeft ook te maken dat steeds meer mensen de zoekknop of de wiki vinden. En zo geen nieuw bericht plaatsen voor iets wat al een keer is uitgelegd.

Verder zie ik de laatste meer nuttige reacties, oftewel reacties met argumenten. Inplaats van 'inhoudloze' reacties. Dit heeft ook een effect op het aantal reacties.

Oftewel, in mijn ogen groeit het forum. Echter als er een aantal 'bekende' forumleden verwijnen lijkt het een trend te zijn dat het forum minder populair word. Echter vergeten we de vele minder 'bekende' forumers. Oftewel we maken ons denk ik te druk om de paar forumers die het forum verlaten.
Re: bouw zwitserse module baan
Wij denken dat Bas ook bij de buren maar weinig reacties kreeg.Wat jammer is want iedereen die iets bouwt en dat openbaar maakt wil wel reacties cq feedback.Ook wij hebben het idee dat er steeds minder gereageerd  wordt en dan rijst de vraag of je nog wel met een bouwdraadje voort moet zetten?Je kan deze hobby ook goed zonder forum beoefenen en genieten van je eigen bouwkunsten zonder de moeite te moeten doen om de diverse forums bij te houden.Laat er dan maar wat Oh en Ah tussen zitten.Dat is altijd nog beter dan iets leuks maken en dan doodgezwegen te worden.......

Harald & Alex
Re: bouw zwitserse module baan
Goede morgen Harald en Alex,

Dat Bas weg is vind ik ook nog steeds erg jammer, ik reageer zelf ook niet altijd maar vind het wel leuk om de draadjes te lezen en je steekt daar altijd weer wat van op. Wil ik iets vragen dan doe ik dat.

groetjes Martin.
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Beste Harald en Alex,

Ik vind het gewoon leuk om over de bouw van mijn baan, en andere zaken, te publiceren, daar komt dan bij dat het voor de lezers nuttig/leuk/leerzaam kan zijn en als ik een mening wil of een vraag heb, dan vraag is daar wel om.

Nu heb ik een slecht ontwikkeld eergevoel, maar het aantal keren dat er naar mijn bouwtopic, zonder commentaar, gekeken wordt "streelt" me genoeg.

Groet, Anne W
Re: bouw zwitserse module baan
Goedemorgen  :D

Het is ondertussen op Bas zijn draadje bij de buren mede door ons toedoen een beetje grimmig geworden.Dat gezeur over veren in je achterste geschoven te krijgen of daar op azen en daar dan op gewezen worden op een ongenuanceerde manier vinden wij te ver gaan.Niet de manier om iemand te overtuigen om toch door te zetten ipv. te stoppen

We hopen dat Bas gewoon verder gaat bij de buren.De een geeft  meer om reacties en de andere kijkt naar het aantal lezers na een geplaatst bericht.Het sleutelwoord is ons inziens wel dat je elkaar in waarde houdt.

Dat was daar even ver te zoeken........

Harald & Alex
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Daar het je elijk in AW, maar je ziet wel de hoeveelheid reacties alleen het aantal views is zo in de topic niet zichtbaar. Of zie ik iets over het hoofd.

Groet Ronald
Re: bouw zwitserse module baan
Citaat van: M.user op zaterdag 16 maart 2013, 11:54:16
Daar het je elijk in AW, maar je ziet wel de hoeveelheid reacties alleen het aantal views is zo in de topic niet zichtbaar. Of zie ik iets over het hoofd.

Groet Ronald

Als je nog in het overzichtscherm bent kan je achter het topic de aantal views zien. ;)

Harald & Alex
Re: bouw zwitserse module baan
Je kan ze dan ook sorteren en dan zie je dat Bas toch een populair topic had.
Maar het was niet genoeg, denk ik zo???

http://forum.3rail.nl/index.php?board=34.0;sort=views;desc

Groeten Sander
Re: bouw zwitserse module baan
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: bouw zwitserse module baan
Ik zie het Sander. Ik heb hier niet eerder op gelet, en verbaas mezelf zelfs mijn topic zo hoog staat met maar 31 pagina's al bijn 100.000 keer.

Bas had dus zeker geen klagen, maar ja het zij zo.

Groet, Ronald
Re: bouw zwitserse module baan
Ook ik probeer zoveel mogelijk alles te lezen,maar reageer niet zoveel omdat ik alles wat jullie maken mooi vind.
Om dan elke keer te zeggen fantastische,wat mooi wauw schitterend enz, vind ik ook niks.
Als ik iets wil weten dan vraag ik het wel aan jullie.
Re: bouw zwitserse module baan
Hallo,

Ik kreeg vandaag een mailtje van Bas.
Hij is een bouwverslag gestart op het spoorforum.nl.

Voor wie wil weten hoe ver de Bietschtalbrucke is gevorderd:

http://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=38&t=5844

Mvg Robin
Re: bouw zwitserse module baan
Weet iemand of Bas nog ergens mee bezig is op een ander forum?
Laatste link werkt niet.