Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rivarossi

Gestart door brutes vrijdag 17 augustus 2012, 19:45:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi
Lid sinds: 2012

offline
Rivarossi
beste mensen,

heeft iemand van jullie ervaring met het merk Rivarossie? met name artikel nummer 1023. bijvoorbeeld, de rijeigenschappen, de kwaliteit van de details.

groet,
bert
Re: Rivarossi
rovanko
gast

Re: Rivarossi
Hallo,

Wellicht is het duidelijker als je even zegt om welk model het gaat. Niet iedereen kent alle catalogusnummers uit z'n hoofd!

Ik reageer met dit bericht niet alleen aan jou, maar ik hoop dat andere forumleden - als ze met een "draadje" beginnen - dan ook even het model omschrijven waarover ze wat willen vragen of mededelen.

Gegroet,

Rob
Re: Rivarossi
Wasmi
gast

Re: Rivarossi
Dat ke dat nou niet weet :D :D ;). Dat is een BR96 in 3rail uitvoering. Staat voor ?95 op MP
Re: Rivarossi
Lid sinds: 2012

offline
Re: Rivarossi
klopt, br 96 in 3rail uitvoering. ik ben niet bekent met dit merk.
vroeg me af wie er wel ervaring mee heeft.

groet,
bert
Re: Rivarossi
Lid sinds: 2008

Service to many leads to greatness

offline
Re: Rivarossi
Zelf heb ik 1,5 jaar geleden een BR58 gekocht van Rivarossi (HR 2817). Prachtige geruisloze loop. Er zitten veel kunststof details aan die makkelijk afbreken of er gewoonweg afvallen. Mooi gedetailleerd model, met multiprotocol decoder van Esu (lokpilot v3).

Aan deze modellen moet je naar mijn mening dus niet aanzitten, voor je het weet zit je met een klein onderdeeltje en je weet niet waar het vandaan komt... hoe je het onderhoud moet uitvoeren bij deze modellen is mij nog een raadsel. Ik geloof dat de motoren onderhoudsvrij zijn en het alleen op smeren aankomt.
Heb mijn model overigens nu voor een (hopelijk garantie) reparatie opgestuurd naar Hornby Duitsland.

Mijn model is dus duidelijk minder degelijk dan mijn marklin modellen, maar qua loop en geluid vele malen beter!  ;)

O, ja en de wielkrans is nogal laag, op M-rail levert dat soms ontsporingen op maar blijkbaar ook weer niet bij alle modellen. Op C-rails geen enkel probleem. (K heb ik (helaas) nog niet.
Re: Rivarossi
Lid sinds: 2008

offline
Re: Rivarossi
Ik heb een paar treinstellen van rivarossi.
Erg mooi om te zien en rijden ook wel mooi.
Maar alles is wel erg teer,je kan ze niet vergelijken met marklin.
Voor al bij onderhoud word het uitkijken dat er niks afbreekt.

Tony