Is toeval dat ik hier net langskom.
Moest gelijk mijn zonnebril pakken.
Wat contact rails
betreft.Je kunt er zoveel railstukken aan elkaar maken als je zelf wil om een contactpunt te maken.
Een decoder kan dus 16 verschillende stukken bewaken / dedecteren.
Voor jezelf is het handig alle geisoleerde stukken aan een kant te
maken.De massa loopt dan altijd door tot de volgende railaansluiting.
Als je van kant wisselt loop je de kans dat je geen massa contact meer hebt op je rails omdat je alle verbindingen hebt verbroken.
Dus kies voor voor of achter en binnen of buitenbocht.En regelmatig nieuwe aansluitingen vanaf de ringleiding.
Die ringleiding ligt dus aan de uitgang van je centrale en heeft niets met trafo's te maken.
Bedraad je baan gewoon zo voor dat je een verdieping oid isolatie heeft tov de verdere baan dan is het plaatsen van een booster een kwestie van de ringleiding voor die hoek doorknippen en de uitgang van de booster daar naartoe brengen.
Je kan per string dacht ik 256 contacten achter elkaar maken. Dat staat wel in de specs. van je centrale.
Cs heb ik geen verstand van dus kan ik je niet mee helpen.
Je hebt een booster nodig als je meer vermogen nodig hebt voor rijdende treinen als dat je centrale kan leveren.
Reserveer dan wel 1 ampère voor het schakelen van wissels.Gaat dus in het begin erg hard.
Sommige leggen voor de wissels een eigen stroomkring. Die zou je kunnen combineren met je rangeerterrein waar je handmatig? rijdt.
Robin