Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Rook generator

Gestart door wimpietrein maandag 27 augustus 2012, 11:55:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rook generator
wimpietrein
gast

Rook generator
Beste forum leden ik heb jl een rook generator geplaatst in de BR 64 (Bubikopf) maar krijg dat ding niet aan het roken   op de testbaan van mijn dealer doet hij het perfect........ met andere rook generators heb ik geen probleem maar die versmalde types hebben allemaal een probleem op mijn baan  heb van alles geprobeerd .....zou het misschien aan de spanning liggen ??????    groet
Wimpie trein
Re: Rook generator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Rook generator
Rij je analoog of digitaal?


groeten Dylan
Re: Rook generator
Lid sinds: 2008

offline
Re: Rook generator
Maakt de genrerator wel goed contact met het lipje van de lok?
Heb zelf ook die loc met rookgenerator en die werkt prima.

Groeten,
Ton.
Re: Rook generator
wimpietrein
gast

Re: Rook generator
Beste Ton  aan het contact ligt het niet dat is uitvoerig uitgetest...
Dank voor de reactie
Re: Rook generator
wimpietrein
gast

Re: Rook generator
Beste Dylan    ik rij digitaal
Bedankt voor de reactie
Re: Rook generator
nobody
gast

Re: Rook generator
Te veel rookolie in de generator?
Re: Rook generator
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Rook generator
Staat de AUX voor de rookgenerator wel aangevinkt onder de desbetreffende functietoets?
Re: Rook generator
wimpietrein
gast

Re: Rook generator
Beste Wim... teveel rook olie is het probleem ook niet ik heb er met een injectienaald een weinig olie ingedaan maar geen resultaat......
Bedankt voor de reactie..
Groet Wimpie  :-(


Re: Rook generator
wimpietrein
gast

Re: Rook generator
Beste Ad dat is ook allemaal in orde ik blijf verder "Tobben "
Groet Wimpie..
Re: Rook generator
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Rook generator
Hallo Wim.
Indien de rookgenerator het op de testbaan bij jouw dealer wel goed doet en alle locs met een gewone rookgenerator het op jouw baan ook goed doen, dan moet het vrijwel zeker aan het type liggen.
Misschien kun je nog even vermelden om welke types het gaat?
Er zit nogal verschil tussen de verschillende uitvoeringen van Märklin, Seuthe of andere merken.
Zelf gebruik ik alles door elkaar maar de rokers van Märklin roken altijd en vaak het mooist, die van Seuthe (vooral die voor digitaal) roken vaak toch wel wat minder fraai.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Rook generator
nobody
gast

Re: Rook generator
Märklin (en andere fabrikanten) betrekt de rookgeneratoren van Seuthe.
Re: Rook generator
mbekker
gast

Re: Rook generator
Hallo,

Bij de nieuwere decoders van marklin wil niet iedere rookgenerator het evengoed doen. Let daarbij veral op welk type generator van Seuthe je nodig hebt (voltage op verpakking).

Op het werk komen wij regelmatig tegen dat een digitale generator het niet wil doen terwijl de loc digitaal is.... Een analoge met lagere spanning doet het dan wel ineens goed... Terwijl beide generatoren het via los aansluiten gewoon doen.

Daarnaast het iets verbuigen van de contact lip, incrassen van de zwarte lak op de generator om goed massa te geranderen, niet teveel olie, zorgen dat boven op eht buisje geen vuil zit zijn nog een paar extra tips.

Succes nog.

Groetjes Mark