Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?

Gestart door Oscar vrijdag 24 augustus 2012, 11:38:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Beste mensen,

Ik probeer het volume aan te passen van mijn nieuwe ESU BR151. Via mijn ECoS-II lukt me dat niet. Met een Märklin MS-1 kan ik CV63 benaderen (=master volume), maar welke waarde ik daar ook meegeef, de geluidssterkte blijft ongewijzigd. Heeft iemand een tip voor me?

Met groet,
Oscar
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
heb je de handleiding goed gelezen op pagina 22 ? Kijk eens of je CV32 wel juist staat.
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Als ik e.e.a. goed begrepen heb, dan moet CV32 de waarde 1 hebben om daarna de individuele geluiden aan te kunnen passen, maar is het niet nodig om CV32 op 1 te zetten voordat CV63 (=master volume) wordt aangepast. Desalniettemin heb ik CV32 de waarde 01 meegegeven via het Mobile Station maar ook dat had geen effect.

Met groet,
Oscar
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
CV32 op 1 zetten en daarna CV63 op een kleinere waarde zetten dan 192.Dit is als je ALLE geluiden wil stiller zetten.Anders CV's 32 op 1 zetten en de afzonderlijke CV 's aanpassen.
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Citaat van: bellejt op vrijdag 24 augustus 2012, 14:58:45
CV32 op 1 zetten en daarna CV63 op een kleinere waarde zetten dan 192.Dit is als je ALLE geluiden wil stiller zetten.
Met Mobile Station CV32 op 01 gezet (neem aan dat dit hetzelfde is als 1) en daarna CV63 aangepast. Moet per definitie <192 zijn omdat met Mobile Station geen waarden >80 toegekend kunnen worden. Ongeacht welke waarde ik meegeef aan CV63, het geluid blijft even hard.

Met groet,
Oscar
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
je hebt toch een ecos 2 ook ? Daar gaat het makkelijker hoor.Dan ga je gewoon naar de te veranderen CV.Lees hem eerst uit en verander hem daarna.Dan weer uitlezen en je bent zeker of hij veranderd is.
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Citaat van: bellejt op vrijdag 24 augustus 2012, 15:03:33
je hebt toch een ecos 2 ook ? Daar gaat het makkelijker hoor.Dan ga je gewoon naar de te veranderen CV.Lees hem eerst uit en verander hem daarna.Dan weer uitlezen en je bent zeker of hij veranderd is.
Ik heb een ECoS 2, maar de lok meldde zichzelf niet aan (moest ik handmatig doen). Ik denk dat ik eerst maar eens een firmware update op de ECoS 2 ga doen.

Met groet,
Oscar
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Firmware is bijgewerkt. De lok meldde zichzelf daarna goed aan. Inmiddels ook het scherm gevonden waarop de CV's gewijzigd kunnen worden, dus probleem opgelost.

Met groet,
Oscar
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: ESU BR151: CV's aanpassen met ECoS-II of MS-1...?
blij te horen.