Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ESU ECOS 50000

Gestart door neesse dinsdag 31 juli 2012, 13:08:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU ECOS 50000
Lid sinds: 2011

offline
ESU ECOS 50000
Dag allen,

Op dit moment gebruik ik voor de aansturing een CS1 met update (dus niet de RELOADED versie).
Het nadeel daarvan is dat deze geen DCC aankan. Tevens is het niet mogelijk om decoders uit te lezen.
Ik ben op dit moment aan het twijfelen wat ik moet doen.
Of ik koop de update zodat het eigenlijk een ECOS toestel wordt of ik koop een " echte" ECOS.

Wat zou de waarde zijn van een "echte" ECOS en wat zijn de eventuele voor -en nadelen.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Niels
Re: ESU ECOS 50000
train
gast

Re: ESU ECOS 50000
voordelen "kunnen" zijn:
kleurscherm.
9 eff. functietoetsen ipv 8.

ifv van je CS1: ESU beloofd dat zij steeds updates zal blijven aanbieden, ook voor de CS1reloaded.

(ESU-update: bestellen voor eind dit jaar, dan is het afgelopen)

mvg,
André
Re: ESU ECOS 50000
Blausee-Mitholz
gast

Re: ESU ECOS 50000
Op het scherm kun je toch 21 functies aanklikken (als ze er zijn) Waar is die negende toets dan goed voor?

Mvg, Johan
Re: ESU ECOS 50000
Lid sinds: 2009

offline
Re: ESU ECOS 50000
Ik denk dat de vergelijking tussen een ecos 2 en een cs1 "reloaded niet helemaal opgaat. Je zou kunnen kijken naar een 2de hands ecos1, die gaan gemiddeld voor 250 a 300 euro over de toonbank. Een reloaded update kost volgens mij minder.
Echter is de ecos2 optisch natuurlijk veel mooier omdat ie een kleurenscherm heeft, echter of hij funktioneel ook anders is weet ik eigelijk niet, hij is wel 300 euro duurder dan een twedehands ecos1 dus of een kleurencherm dat nou waard is????
Re: ESU ECOS 50000
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: ESU ECOS 50000
Ik vind het kleurenscherm op mijn Ecos2 wel prettig. Zeker als ik 10 locs in mijn scherm heb, kan ik meteen snel het juiste plaatje vinden, al vanwege de kleur. Ook bij seinen zie je of ze rood, geel of groen staan in het "Gleisbildstellpult".
Dat zit trouwens toch niet eens in een CS1 zonder reload? Ik kon in de handleiding van de CS mit update daar tenminste niets over vinden. Ik zou nu niet meer weten hoe het was zonder GBS. Heb ik daarom die 30 blauwe schakelkastjes vervangen door K83's?  :)  Zo zie je maar hoe je gewend raakt aan luxe van een geupdated reloaded apparaat.


Als je financiële middelen beperkt zijn, dan zou ik kiezen voor een reload. Dan heb je hetzelfde als een Ecos1. Mar ja, een kleuren Ecos2 is natuurlijk helemaal top.
Mocht je later alsnog je CS1(R) willen wegdoen, dan is die met reload ook meer waard dan zonder.

Groet, Paul
Re: ESU ECOS 50000
Lid sinds: 2011

offline
Re: ESU ECOS 50000
Bedankt iedereen voor de reacties.

De Ecos 2 die met kleurenscherm is natuurlijk wel mooi om te zien maar ik ben het wel eens met Janvis. De extra kosten van ongeveer 300 euro voor alleen een kleurenscherm is wel erg veel. De CS1 staat hier ook gewoon onder de baan omdat hij eigenlijk alleen maar dient om de gegevens van Koploper door te geven.
Het zou dan moeten gaan voor een CS1 Reloaded of een Ecos1.

Moet er maar eens goed over nadenken.

Groeten Niels
Re: ESU ECOS 50000
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ESU ECOS 50000
Hoi Niels,

Als je de huidige CS1 opwaardeerd ben je alleen de kosten hiervoor kwijt ( geen idee wat dat kost ).

Je kunt ook je CS1 verkopen en met het geld dat hij opleverd en het geld wat de update zou kosten koop je denk ik ook een 2e hands Ecos.

Slaap er nog maar een nachtje over  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: ESU ECOS 50000
Lid sinds: 2011

offline
Re: ESU ECOS 50000
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 31 juli 2012, 22:13:30
Hoi Niels,

Als je de huidige CS1 opwaardeerd ben je alleen de kosten hiervoor kwijt ( geen idee wat dat kost ).

Je kunt ook je CS1 verkopen en met het geld dat hij opleverd en het geld wat de update zou kosten koop je denk ik ook een 2e hands Ecos.

Slaap er nog maar een nachtje over  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Hoi Peter,

Van jou had ik eigenlijk ook geen andere reactie verwacht >:-D >:-D

Maar ik ga er inderdaad nog een nachtje over slapen.

Groeten Niels
Re: ESU ECOS 50000
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: ESU ECOS 50000
Hoe zo, ik heb geen aandelen daar hoor  >:-D >:-D

Maar weet je wat de update voor je cs1 kost ?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: ESU ECOS 50000
Lid sinds: 2011

offline
Re: ESU ECOS 50000
@ Peter

Volgens mij rond de 165 euro (als ik alle site gevonden heb via google) is dit het goedkoopste wat ik heb kunnen vinden.

Groeten Niels
Re: ESU ECOS 50000
Edwin
gast

Re: ESU ECOS 50000
Niels,

Enige verschil tussen CS1 Reloaded en ECOS I/II is dat de ECOS I/II ook Railcom aankunnen als je dat wilt gebruiken en de CS1 Reloaded niet. Verder zijn ze het zelfde wat mogelijkheden betreft zo ver ik weet.