Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic of bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  "De Marage" Modelspoorbaan
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag

Auteur Topic: "De Marage" Modelspoorbaan  (gelezen 51350 keer)

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
Re: "De Marage" Modelspoorbaan
« Reactie #300 Gepost op: woensdag 14 december 2016, 11:07:05 »

Hoi Marcel01

Heb ook even je draadje bijgelezen, blijkbaar liep ik wat achter bij jou.  O:-D O:-D

Bijzonder mooi hoe de verlichting in je rijtuigen branden, dat doe ik jou niet na ook lijkt het simpel.  :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

marcel01

• Vaste Gast
« Reactie #301 Gepost op: woensdag 14 december 2016, 11:52:57 »

Hoi Peter

Er is ook zoveel te lezen, dus alles bijhouden is een uitdaging.

Ik ben wat aan het testen geweest met ledstrips.(12V) Uitgang spanning zit in de regel rond de 21V en 2 in serie, brand mij wat te fel. Toen ben ik diverse weerstanden kan uitproberen wanneer het naar tevredenheid brand. Hangt ook af van de uitvoering van de rijtuig, hoe het licht verdeeld wordt. Ik kwam uit op 1k8 en zo is de IRM bijvoorbeeld ook uitgevoerd. Lichtopbrengst is voldoende en de reflectie van aluminium speelt ook rol.

Stroomverbruik is zo ook laag voor de decoder.

Ik kan niet zeggen dat het heel moeilijk is, maar soms even pielen, ook met de kappen en veel werk.

Groeten

Marcel
groeten uit Harlingen

Marklin C rail, TAMS EASY CONTROL, Koploper. Rollend materiaal Marklin, Fleishmann, ROCO, PIKO, Rivarossi, Artitec. Naast de treinen is gitaar spelen mijn andere passie.

marcel01

• Vaste Gast
« Reactie #302 Gepost op: woensdag 14 december 2016, 16:57:40 »

Hallo

Zojuist bericht gehad dat de Artitec Plan U klaar ligt voor verzending. Zou m vrijdag al binnen kunnen hebben, maar zelf ben ik tot maandag weg voor het werk. Maar dan is ie maar binnen.

Marcel
groeten uit Harlingen

Marklin C rail, TAMS EASY CONTROL, Koploper. Rollend materiaal Marklin, Fleishmann, ROCO, PIKO, Rivarossi, Artitec. Naast de treinen is gitaar spelen mijn andere passie.

marcel01

• Vaste Gast
« Reactie #303 Gepost op: donderdag 16 maart 2017, 13:26:02 »

Hallo,

De afgelopen tijd heb ik me niet de modelspoor op zich bezig gehouden, maar met een projectje welke wel gebruikt kan worden voor de modelspoor. In 2014 had ik het idee om zelf een voeding te bouwen. Veelal wilde ik diverse projectjes testen en zat altijd wat te rommelen met batterijtjes en adaptertjes. Het schoot niet op. Nu is er veel te koop, maar daar zag ik de lol niet van in. Doelstelling was om met 1 drukknopje verschillende spanningen te realiseren. Met als uitgang 21V ivm ledstrips in rijtuigen, daar dat de meest gangbare spanning is uit de decoders die ik gebruik. Verder wilde ik dan ook, 15V, 12V, 10V, 9V, 6V en 5V.

Nu is dit project zo goed als afgerond is en dat wilde ik even delen. Het is ook een hobby en kan voor de modelspoor gebruikt worden.

Ik heb wat foto's geplaatst van het project..

groeten,

Marcel
groeten uit Harlingen

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #304 Gepost op: donderdag 16 maart 2017, 19:42:36 »

Altijd handig, zo,n voeding waar verschillende voltage,s uitkomen.
Voor een modelbaan een eigenlijk een must.

Mvg,

Peter Degeluidsman

marcel01

• Vaste Gast
« Reactie #305 Gepost op: donderdag 16 maart 2017, 21:01:53 »

Hoi Peter,

Inderdaad handig. Nu is het gerommel met batterijtjes en zo verleden tijd. Juiste spanning kiezen, aankoppelen, en gaan...Wel zo lekker.

Groeten,

Marcel
groeten uit Harlingen

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #306 Gepost op: vrijdag 17 maart 2017, 12:46:41 »

Mooi toverkastje gemaakt, Marcel  :thumbup:

Veel plezier ermee !

Grtz Tony
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

marcel01

• Vaste Gast
« Reactie #307 Gepost op: zaterdag 18 maart 2017, 02:16:00 »

Bedankt Tony...........

Een toverkastje is het zeker....Wel grappig dat je een idee krijgt, waarvan men zich afvraagt waarom in vredesnaam zo en dan het werkend te zien zoals bedacht......Vooral als de theorie en praktijk wel heel dichtbij elkaar komt......Dan bedoel ik de gewenste waarde van te voren willen hebben en dan met minimale afwijking deze waarden op de multimeter te zien......

Is de MTS ooit toch ergens goed voor geweest.

groeten,

Marcel
groeten uit Harlingen

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #308 Gepost op: zaterdag 18 maart 2017, 11:06:05 »

Zo ben ik nog steeds blij, dat ik op de kleuterschool heb gezeten, Marcel  :D

Grtz Tony
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109