Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?

Gestart door AlbertJan donderdag 10 mei 2007, 22:41:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Hallo Forummers.
Wie kan mij vertellen welk cat.nr. deze BR18 met bedrijfsnr. 18 466 van de DB heeft en in welke evt. startset deze verkocht is?
De loc is digitaal met bel en fluit.





Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Hallo AlbertJan,

Volgens Helmut Kern komt deze loc uit startset 29857. De site van deze man is een erg handig naslagwerk. Niet alles klopt maar over het algemeen is 'ie erg accuraat. Hopelijk heb je er wat aan.

Vriendelijke groeten,

Rolf

PS: Mooi ding :!:
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
In de databank van Marklin staat 29855.

Wie heeft die witte banden op de buffers gemaakt? Want de lok uit de startset heef dat niet... 't Zijn wel mooie lok hoor! Jeetje!
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
De loc uit startset 29855 zou, wederom volgens mijnheer Kern, het bedrijfsnummer 18 473 hebben. Geen 18 466 dus, misschien dat dat ook de witte banden verklaard :?:
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Mensen, jullie zijn geweldig! :lol:
Ik ben zelf tijden aan het zoeken geweest, zowel op Internet als in de Koll, wel heel veel wijzer geworden maar niet gevonden.
Alleen een Italiaanse site waar het bedrijfsnr. genoemd werd maar verder helemaal niks! :(
Rolf, bedankt voor de link, natuurlijk deze gelijk opgeslagen om later nog meer op te zoeken, mis nog wel wat meer specifieke nrs.
Wist ook niet dat er nog een 2e startset met deze BR18 was uitgebracht, ik had deze ook nog nooit gezien.
Heel erg bedankt,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Ja Albertjan op gebied van zoeken zitten hier enkele kraks bij elkaar. Zelf heb ik dat ook al ondervonden.
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Zoeken is niet moeilijk, type in bij google [18466 Marklin] zonder haken, en je wordt overspoeld met informatie, de eerste is al gelijk raak.
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Hallo Wim.
Je hebt helemaal gelijk, mits je precies weet hoe je moet zoeken.
De fout die ik gemaakt had, want ik had echt al heel veel gegoogled, was dat ik alle keren BR 18 had meegegeven, nummer en namen had ik in talloze samenstellingen geprobeerd, maar het lukte gewoon niet! :(
Vandaar mijn kreet om hulp, overigens ben ik het volledig met je eens dat je wel eerst zelf moeite moet doen!
Maar wanneer dit niet lukt zijn er, gelukkig maar, altijd bereidwillige forummers! 8)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wie weet welk cat. nr. deze BR18 heeft?
Citaat van: Sprinter op vrijdag 11 mei 2007, 17:34:03
Zoeken is niet moeilijk, type in bij google [18466 Marklin] zonder haken, en je wordt overspoeld met informatie, de eerste is al gelijk raak.
Heey,

Is helemaal waar !
Maar wat is beter dan je medemens kunnen en vooral willen helpen ;).
En ik zie nog heel rap ook, wel door onze Rolf in 11 minuten :!:.

Groetjes,
Marcel