Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

welke sound decoder voor vt 98

Gestart door RRJunkie maandag 20 augustus 2012, 00:31:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
welke sound decoder voor vt 98
Hallo
Ik heb een railbus met al een hoogvermogen motor en een lokpilot decoder.
Nu wil ik er sound in welke loksound kan ik dan het beste gebruiken esu 54454 of 64454
Ik heb een Sc1 reloaded als ik het dan goed begrijp kan die Cs1 ook overweg met die 54454 (DCC) Is het enige verschil tussen deze beide dat de lok met de 64454 zich aanmeld als MFX lok?
Scheelt nogal wat in prijs namelijk
En ik zie overal losse speakers te koop van esu er zit toch een speakertje bij ( wil ik inbouwen in de bijwagen )

Met Vriendelijk Groet
Roland
Re: welke sound decoder voor vt 98
De 54454 luistert naar MM en DCC. De 64454 kan zich aanmelden met M4(MFX). De CS1R kent alle drie de protocollen.

Bij de decoder wordt een speaker met kapsel van 23mm doorsnede meegeleverd.

Gr, Ben.
Re: welke sound decoder voor vt 98
Citaat van: Spoorman op maandag 20 augustus 2012, 07:35:06
De 54454 luistert naar MM en DCC. De 64454 kan zich aanmelden met M4(MFX). De CS1R kent alle drie de protocollen.

Bij de decoder wordt een speaker met kapsel van 23mm doorsnede meegeleverd.

Gr, Ben.

Dank je ben dan ga ik gewoon voor de 54454. Ik neem aan dat dat speakertje past en gewoon voldoende geluid geeft het gaat bij mij om de 3016 met bijwagen 4018

mvgr Roland
Re: welke sound decoder voor vt 98
Hallo allemaal

De loksound zit erin heb meteen binnen verlichting van zowel 3016 als de 4018 op aux 1 gezet
Het is trouwens de esu 54400 geworden die door huider van geluid is voorzien. Meteen cv5 maar van 255 afgehaald staat nu op 50 hij
ging harder dan een ice 3 :-) . De rest van de cv ingesteld zoals in het boekje bij een marklin hoogvermogen moter .Nou heb ik ergens gelezen dat je het sound volume per geluid kan veranderen. Het fluitje is zo hard dat je achterover van je stoel valt 8o en de stations mededeling en sluiten van de deuren hoor je bijna niet
Moet ik optrek en afrem vertraging niet uit zetten rijd met koploper. Het is nu zo dat als hij stopt bij een station dat het geluid uitgaat en het busje nog 5 cm veder rijd (in koploper motergeluid vertraging op 2 sec gezet en geluid op rijdend gezet)

Met vriendelijke groet
Roland
Re: welke sound decoder voor vt 98
Heb de
Loksound lautstärke cv gevonden op site van esu ga ik morgen even mee rommelen kids gaan zo naar bed en met die harde fluit zitten ze meteen weer rechtop in bed  :D

mvgr
Roland
Re: welke sound decoder voor vt 98
Citaat van: RRJunkie op maandag 20 augustus 2012, 00:31:45
Ik heb een railbus met al een hoogvermogen motor

Dag Roland,

Een "hoogvermogen motor" voor een railbus waar héél misschien een à twee bijwagentjes aan hangen? Is dat niet opvallend overpowered

Gegroet,

Rob
Re: welke sound decoder voor vt 98
Wat M* een hoogvermogen motor noemt is eigenlijk gewoon een 5 polige motor. Die heeft wat meer power dan de 3 polige maar het belangrijkste voordeel is dat een lok mooi langzaam kan rijden. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: welke sound decoder voor vt 98
Ja
sorry is een 5 * had m zo gekocht vandaar met een locpilot
Helaas weinig kunnen doen van het wekend ben heel even met de geluids cv bezig geweest maar merk eigenlijk weinig verschil
of ik cv 283 (fluit) op 1 of op 200  zet :help:

mvgr Roland