Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

GTW's, hoe en wat

Gestart door julian donderdag 16 augustus 2012, 19:01:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
GTW's, hoe en wat
Ik heb een tienertoerdag gehad op de 13e augustus en de nieuwe GTW's gespot (ik weet de wedstrijd, maar ik ben lang niet de eerste of de mooiste)

maar wat me opvalt, een 4.5 ramen. waarom geen 5?? en waar is dat halve raam heen? kortere bak, bredere deur, grotere hele ramen? hoe zit 't nauw?

en Hermes komt tussen Nijmegen en Arnhem te rijden. nemen die de sprinters van de NS over of komen die erlangs te rijden. ook met GTW's, maar hoe zien die eruit? is er al een roll-out van geweest?

veeeeeeel vragen, maar ik kom er ff niet meer uit :(
Re: GTW's, hoe en wat
Ronald69
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Julian,

De Spurt die jij op de foto hebt gezet is niet de nieuwste versie maar de versie die al geruime tijd rijdt tussen Gn en Lw en op de noordelijke lijnen.
Dit is de versie die gaat rijden op de Vechtdallijn:



Grt, Ronald.
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
nop, dat is de nieuwste, deze gaan de andere lijnen vervangen van syntus (op Zutphen-Doetichem na) en hiermee ook de lintjes vervangen.

nadat piko de raamfout maakte zetten ze het in het eggie terug  :D

maar die zijn voor de vechtdallijn, die van mijn foto voor de achterhoek.

ik heb ook een plaatje van BRENG gevonden, terwijl er altijd over Hermes wordt gesproken. en welke lijn komt Breng dan te rijden?
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Julian, Hermes is een dochter van Connexxion. Breng is weer een concessie naam (Nijmegem/Arnhem) die gewoon door Connexxion gereden wordt.
Dus eigenlijk is het Connexxion die daar gaat rijden.

Gr.  charlie
Re: GTW's, hoe en wat
Ronald69
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Julian,

Ik kan misschien de afgelopen tijd wat gemist hebben maar waarom gaat Connexxion/Breng/Hermes tussen Ah en Nm rijden?
Qua aantal treinen wat er op dit moment rijden kan er volgens mij weinig treinbewegingen er tussen.

Opsomming: 2x p/u serie 3000( IC Hdr - Nm vv ), 2x p/u serie 3100( IC Shl - Nm vv ), 2x p/u serie 3600( IC Zl - Rsd vv ) en 2x p/u serie 7600( Spr Zp - Nm ).

Waarbij opgemerkt moet worden dat tussen Est en Ah Syntus actief is.

Grt, Ronald.
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
ik hoorde dat.

het eerste wat ik hoorde is dat Breng/Hermes/Connexxion tussen Arnhem-Doetichem gaat pendelen (wat me veel logischer lijkt omdat je geen diesel hoeft aan te schaffen voor een compleet e-traject)

dan zal dat wel de 1e fout van mij zijn....

maar waarom eigg die ramen? waarom niet net als de "oude" met 5 ramen? die meter die het uitspaart zal 't 'm niet maken denk ik, of een goedkoper (standaarder) model?
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Hier een link naar een site van de stadsregio Arnhem Nijmegen waarin staat wie er rijd van Arnhem naar Doetinchem / Winterswijk.
Hier komen nl  2 vervoerders te rijden in hun eigen kleuren.

http://www.destadsregio.nl/nieuwsberichten/bouw-nieuwe-treinen-arnhem-doetinchem-op-schema-1

Misschien dat dit iets meer duidelijk geeft.
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
vandaar dat er meer op de markt komen, de nieuwe standaard. dat is heeeeeeel handig voor Piko  ;)

iemand fluisterde mij in het oor dat het ramen van 5 naar 4,5 kan komen door de WC
want een ander fluisterde dat de bakken korter zijn. en dit kan, want de 4,5raambakken hebben geen WC, die extra meter wordt dus gebruikt voor de WC. denk ik. en jep, er wordt wat afgefluisterd  ;)

maar ik begin 't steeds meer te snappen, en ben benieuwd naar de nieuwe spoorkaart waar ook de vervoerders opstaan
Re: GTW's, hoe en wat
bahnrunner
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
thnx  :thumbup: mooie foto's btw van die ene. voor een stel dat je  niet verwacht en ineens langskomt
Re: GTW's, hoe en wat
Slifor
gast

Re: GTW's, hoe en wat
De eerste drie blauw-witte Vechtallijnen GTW's zijn afgelopen dinsdag het land in gekomen! FOTO
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
mooie foto's en treinen. deze wil ik nog wel hebben van piko langs mijn (binnenkort komende) veolia d-versie
Re: GTW's, hoe en wat
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Zo'n blauwwitte zag ik dinsdag door Delft rijden. Er stond "testrit" in de lichtbak boven de cabine en alle stoelen zaten nog in plastic. Helaas was ik te laat om een foto te nemen.
Re: GTW's, hoe en wat
bahnrunner
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Volgends mij zijn er gisteren weer een paar gtw's de grens overgekomen.
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,6040660,6040660#msg-6040660
Re: GTW's, hoe en wat
Slifor
gast

Re: GTW's, hoe en wat
vanmorgen gingen er vier gekoppelde blauw/witte GTW's van Leidschendam naar Amersfoort, door werkzaamheden omgeleid via Dordrecht en vastgelegd bij Lage-Zwaluwe FOTO
Re: GTW's, hoe en wat
Blausee-Mitholz
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: Slifor op zaterdag 25 augustus 2012, 20:46:53
FOTO

Helaas voor jou heb ik geen account bij Yahoo dus geen foto te zien

Mvg, Johan
Re: GTW's, hoe en wat
Slifor
gast

Re: GTW's, hoe en wat
De link was ook niet goed.....

inmiddels hersteld en zou ie het nu wel moeten doen!  :thumbup:
Re: GTW's, hoe en wat
Blausee-Mitholz
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Mooie foto Floris  B)

Mvg, Johan
Re: GTW's, hoe en wat
Slifor
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Nog een viertal GTW's op pad vandaag! FOTO
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: Slifor op zaterdag 25 augustus 2012, 20:46:53
vanmorgen gingen er vier gekoppelde blauw/witte GTW's van Leidschendam naar Amersfoort, door werkzaamheden omgeleid via Dordrecht en vastgelegd bij Lage-Zwaluwe FOTO
Deze 4 stellen reden vandaag gekoppeld testritten Amf-Zl vv.
Re: GTW's, hoe en wat
Armsein
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Heb er vandaag tenminste 1 voorbij zien komen in Hde.(rond half drie, overweg was dicht voor vertrek stopper ri.Amf) Geen idee of er meer waren, zag alleen het laatste deel van de trein, toen ik de overweg in zicht kreeg. Dus misschien staan er wel een paar in Zl of anders ergens op de Emmerlijn?

grt, JW
Re: GTW's, hoe en wat
Locje0.6
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Dinsdag stonden er nog een aantal blauwe GTW's op Amersfoort. Donderdag ochtend zag ik ze in een flits langskomen, rijdend richting Zwolle.

Gr L0.6
Re: GTW's, hoe en wat
Armsein
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Ben al even niet meer op de statie in Zl geweest, zal van de week eens gaan kijken als het zo uitkomt. Dan lat ik eventueel wel wat horen(of zien).

grt, JW
Re: GTW's, hoe en wat
Locje0.6
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Half uurtje geleden in Zwolle:




GR locje0.6
Re: GTW's, hoe en wat
Dennis1984
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Ze staan al een maand in Amersfoort. Vier stuks. Twee driedelige en twee tweedelige treinen. Als je vanuit Hilversum naar Amersfoort gaat kun je ze behoorlijk goed zien.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Re: GTW's, hoe en wat
Locje0.6
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Klopt, zie ze ook dagelijks als ik via Utrecht naar Eindhoven ga. Zie ze ook regelmatig rijden. Maar vandaag dus een keer op station Zwolle :)
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
alweer een tijdje terug van de kioskhouder van station Cuijk gekregen.

Ze zijn al verschillende keren voorbij gekomen in beide richtingen volgens hem.

Maar één ding is zeker, ze zijn in het land!
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Bah. Die is echt lelijk.

Nu nog even wachten tot de NS ze ook gaat bestellen :mrgreen:
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: Wijbe op zondag 30 september 2012, 22:50:23
Nu nog even wachten tot de NS ze ook gaat bestellen :mrgreen:

..........:(
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
zullen ze niet snel doen, want de trein is een standaard model en niet exclusief voor ns gemaakt  :D
Re: GTW's, hoe en wat
C-Brian
gast

Re: GTW's, hoe en wat

Bron: 1e reactie

Deze reed vandaag op de lijn Utrecht - Groningen tussen station Harderwijk en station Nunspeet richting het noorden. Ik heb ze nog niet eerder zien rijden hier. Is dit een permanente wijziging of kwamen ze gewoon een stel tekort?
Re: GTW's, hoe en wat
Locje0.6
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Zal wel een proefrit zijn geweest, de vechtdallijn stellen doen dat al een tijdje.

Gr L0.6
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2008

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Mooie foto s.

Tony
Re: GTW's, hoe en wat
Armsein
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Ik was een tijdje geleden in Zutphen en daar was dit te zien, datum staat er wel bij.

Ge-Arriv'eerd--6322 by BlonTT, on Flickr

en

Ge-Arriv'eerd--1124 by BlonTT, on Flickr

Ze zijn er dus al veel langer. Je moet z maa rnet tegen komen. Heb die witgele dingen naar Oldenzaal en goor nog op de foto gezet, dan heb ik die in ieder geval in de pocket. :D
Dat Brengding was via Drehscheibe al doorgedrongen tot het nieuws toen deze met een soortgenoot richting nederland werd getrokken.
Vind hem spuuglelijk. Die van de Vechtdal zien er beter uit.

grt, JW
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
ze gaan bijna rijden, ga tegen die tijd wel 'n keer een rondje maken ermee.

denk dat het aanzicht na 17 11 jaar Lint in de achterhoek toch gaat veranderen

-de 202 is uit de bestikkering, alleen de bestikkering op de plek waar normaal een raam zou zitten maar nu de wc zit herdenkt nog zijn oude jasje. Hier de 356 als trein voor 14:38 te spoor 35 in een fel zonnetje op station Nijmegen-
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Als het goed is, dan zijn er weer een paar zojuist in NL aangekomen. Klikje.
En donderdag weer twee.

Gr.  Charlie
Re: GTW's, hoe en wat
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: julian op dinsdag 06 november 2012, 17:29:53
denk dat het aanzicht na 17 jaar Lint in de achterhoek toch gaat veranderen
Weet je dat zeker Julian?
Volgens Wiki zijn de Syntus Lint treinstellen pas sinds 2001 in dienst.
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
aangepast, was dan (dacht ik) de buffel
Re: GTW's, hoe en wat
C-Brian
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: C-Brian op maandag 29 oktober 2012, 15:19:37
Is dit een permanente wijziging of kwamen ze gewoon een stel tekort?

Vandaag weer gezien, tussen 14:25 en 14:30 bij station Harderwijk. Nog steeds testritten of nu in de dienstregeling geïntegreerd?
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: C-Brian op woensdag 07 november 2012, 15:18:06
Citaat van: C-Brian op maandag 29 oktober 2012, 15:19:37
Is dit een permanente wijziging of kwamen ze gewoon een stel tekort?

Vandaag weer gezien, tussen 14:25 en 14:30 bij station Harderwijk. Nog steeds testritten of nu in de dienstregeling geïntegreerd?

de dienstregeling voor die maatschappijen die met deze treinstellen gaan rijden gaat pas in in het weekend van 8 december.
Ze zijn nog niet in dienst, want de maatschappij rijdt officieel nog niet in dienst (voor dat traject)
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2007

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: C-Brian op woensdag 07 november 2012, 15:18:06
Citaat van: C-Brian op maandag 29 oktober 2012, 15:19:37
Is dit een permanente wijziging of kwamen ze gewoon een stel tekort?

Vandaag weer gezien, tussen 14:25 en 14:30 bij station Harderwijk. Nog steeds testritten of nu in de dienstregeling geïntegreerd?

Dat zijn test of overbrengingsritten. Al weken lang zie je ze af en toe op de Veluwelijn. In de normale dienstregeling zullen ze in Harderwijk niet te zien zijn.

Met vriendelijke groet,

Aldert
Re: GTW's, hoe en wat
C-Brian
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Bedankt Julian en Aldert :thumbup:
Re: GTW's, hoe en wat
Armsein
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Vastleggen die handel!! Bijzondere foto's voor later. Ik heb er een hele tijd geleden een voorbij zien schieten (vermoedelijk zelfs twee gekoppeld) maar ik zat op het verkeer te letten, dus heb het niet goed kunnen zien. Er zullen nog wel meer ritten volgen, ze hebben nog geen vaste plek in het noorden dus men zal wel én wegbekendheid willen hebben van Amersfoort tot Zwolle, én dan natuurlijk ook op de lijnen waar ze normaal komen te rijden.

Grt, JW
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2010

offline
Re: GTW's, hoe en wat
GAD-VER-DAMME!! die spurt van breng direct is echt spuuglelijk :( wrrm moet zulke misvormede materiaal hier in het prachtige Nederland rijden echt misselijk makend dit :( :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
Re: GTW's, hoe en wat
Locje0.6
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Zo'n beetje al het materieel wat in het openbaar vervoer, wat zeg ik, wat op het Nederlandse net rijd rijdt is spuuglelijk (op mat'64 en museummaterieel na dan), dus daar kan die ook wel bij.

Gr L0.6
Re: GTW's, hoe en wat
C-Brian
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: Armsein op woensdag 07 november 2012, 21:12:57
(vermoedelijk zelfs twee gekoppeld)

zo zag ik ze ook rijden..
Re: GTW's, hoe en wat
Aliebengalie
gast

Re: GTW's, hoe en wat
Gelukkig heeft iedereen een andere smaak .

Het model (en meerdere modellen in NL) is echt niet lelijk te noemen.

Maar dit is altijd vrij persoonlijk.

Dat je bv die blauwe kleur niet mooi vind , ben ik helemaal met je eens.

Maar het model (in het rood bv) spreekt me zeker wel aan.

Mvg: Alex
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Citaat van: Davio op woensdag 07 november 2012, 21:21:40
die spurt van breng direct is echt spuuglelijk :( wrrm moet zulke misvormede materiaal hier in het prachtige Nederland rijden echt misselijk makend dit :( :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

(blij dat hier een velio rijdt :D )
de NS treinen zijn ontworpen door NS, speciaal voor NS, en hoeveel problemen brengen die met zich mee....... deze hebben ook problemen (de DMU schijnen mindere motoren hebben) maar die zijn vaak sneller opgelost dan de vele kinderziektes bij een trein v.d. NS  ;) (op de motoren na)

dus of lelijk of veel kinderziektes
Re: GTW's, hoe en wat
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: GTW's, hoe en wat
Met die motoren is niks mis mee, ze hebben na verloop van tijd iets minder vermogen door dat ze bijna 24/7 draaien. Ze worden nu langzaam vervangen door nieuwe motoren.
En het is ook hoe de mcn'ten er mee om gaan, je kunt rustig tractie geven, maar je kunt ook in één keer al het vermogen vragen.
Dit laatste vinden de motoren en de tractie motoren niet zo leuk.

Voor de rest zijn het fijne trein stellen om in en mee te rijden. Je kunt er mooi je tractie en het rem gedrag mee bepalen.

En de kleurstelling van Breng vind ik mooi, de kleurstelling van Arivva daarin tegen vind ik weer niet mooi, die rode met dat beetje wit.

GR Mike