Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

c-rails

Gestart door hulz woensdag 09 mei 2007, 22:29:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
c-rails
hulz
gast

c-rails
is c-rails nu mider gevoelig voor ontsporing?
Re: c-rails
Lid sinds: 2006

online
Re: c-rails
In vergelijking met M-rail wel.
Re: c-rails
^Rook
gast

Re: c-rails
Hallo Hulz (care to share your real name with us ?),

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen vaststellen (door diverse topics over ontsporingen) is C-rail hierin erg stabiel. Ontsporingen zijn zeer uitzonderlijk...

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: c-rails
GiGiDag
gast

Re: c-rails
mijn ervaring is heel goed met de c rail.
Hat eerst de m.
Daar ontspoorde de trein wel eens.
Op de c rijd is heel mooi.
En geen ontsporingen.
Re: c-rails
hulz
gast

Re: c-rails
conclusie dat ook k-rails minder ontsporingen geeft? Vraag ut hierom, was wat aan het tekenen geweest een had ff wat delen uitgelegd, na 30 jaar ofzo.  En was van plan de zichtbare delen opnieuw te kopen in k-rails.  En het verborgen gedeelte gewoon in m-rails te doen. Na wat proef rondjes ging het goed, maar bij een lok ging het steeds mis, en dat in een ruime 5200 bocht. Kreeg gelijk weer beelden van  vroeger dat treine op onverklaarbare wijze op bepaalde stukken gaan ontsporen. En wilde bij de bouw juist veel aandacht aan de scenery geven. Heb dan geen zin de boel weer af te moeten breken om dat het dan na een week misgaat ofzo, dan toch maar c-rails dacht ik, maar tjah k-rails is wel mooier dus......
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Hallo Hulz.
Ik heb om deze reden ook besloten om het meeste in C-rails te leggen en wat echt in het zicht ligt en het hele rangeerterrein komt dan in K-rails!
K-rails blijven toch wel de mooiste rails maar de C-rails zijn toch wel erg makkelijk en erg betrouwbaar!
Maar hier op het forum zijn toch wel een aantal prachtige voorbeelden te vinden hoe mooi je de C-rails, wel veel werk, kunt maken.
Succes met je beslissing,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo Hulz

Mijn modelbaan bestaat alleen maar uit C-rails. Er zitten 44 wissels in en 16 ontkoppelrails. Van ontsporingen heb ik nog steeds (twee en een half jaar) niets gemerkt. Natuurlijk vergt het wat meer inspanning om de scenery netjes af te werken, maar dat is natuurlijk ook de hobby. Ik zal later proberen een aantal foto's te (laten) plaatsen, om een indruk te geven.

Groetjes, Minto  :D
Re: c-rails
Davekuh
gast

Re: c-rails
Ik gebruik ook alleen maar c-rails.  Heb wel last gehad  afg weekend  dat 1 wagon ontspoorde op 1 punt..  Voor de rest is het egt betrouwbaar en gemakkelijk te monteren en demonteren. Pas alleen op met wat oudere rails tijdens  demonteren dat er niks afbreekt. :(
Re: c-rails
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Minto, heb je daar ook foto"s van?
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Ja ik heb er foto's van. ze komen z.s.m.

Groetjes, Minto



Re: c-rails
Davekuh
gast

Re: c-rails
ziet der mooi uit  :D
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Hallo Minto.
Ik zie op je foto's, heel erg mooi trouwens, dat je inderdaad zoveel vertrouwen in je wissels hebt dat de inspecteur de controle nu aan het baanpersoneel (zie avatar) kan overlaten!(waar heb je deze nu verstopt?) :wink: :lol:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: c-rails
^Rook
gast

Re: c-rails
Heel erg mooi gedaan Minto 8) 8) 8) Bij jou kan ik goed zien dat alleen ballast naast de rails ook heel erg mooi is. Ik ga dalijk echt proberen je na te apen, hoop dat je dat niet erg vindt ?! ;) Had ik al gezegd dat ik het heel erg mooi vind ? Ik vind het heel erg mooi !

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo AlbertJan en Rolf

AlbertJan, die inspecteur is even in discussie met een of andere malloot (zie foto, volgt z.s.m.) die de zomer al in z'n bol heeft.



Rolf, de zijkanten werk ik waarschijnlijk nog licht af met een dun opgelijmd laagje schotter.

Groetjes,

Minto

Edit by Sascha : Foto geplaatst.
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Hééé die Minto.
Jij hebt dus eindelijk voor elkaar wat wij allemaal zo ontzettend graag zouden willen! 8)
De PREISERTJES leven dus toch!
Maar hoe jij dat toch in hemelsnaam voor elkaar hebt gekregen! :roll: :wink: :lol:
Helemaal geweldig,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
P.s. Heel erg leuk die kleine details! :lol:
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Ha die AlbertJan :D

Gewoon beentjes afzagen, rompje uitboren, twee servo-motortjes plaatsen, benen eraan en lopen maar!!! :lol:
Ik vind het gewoon leuk om diverse scenes uit het dagelijks leven uit te beelden. Zo begint mijn modelbaan steeds meer te leven.

Veel plezier met de hobby en groetjes,

Minto
Re: c-rails
^Rook
gast

Re: c-rails
CiteerIk vind het gewoon leuk om diverse scenes uit het dagelijks leven uit te beelden. Zo begint mijn modelbaan steeds meer te leven.

Hear hear :!:
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo AlbertJan en anderen :D

Dit is een van mijn favoriete scenes. (foto's volgen z.s.m.)





Groetjes,

Minto :lol:

Edit by Sascha : Foto's geplaatst
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: c-rails
Heey Minto,

Wat een prachtige foto's.
Zien er erg realistisch uit.
Met die brug is echt prachtig en geeft een unieke detail aan wat je niet vaak ziet bij treinbanen.
Heel erg mooi gedaan!
Blijf dit zeker even volgen. :D

Groetjes Antal.
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Hallo Minto.
Ik sluit me bij Antal aan.
Echt heel mooi gedaan en vooral de details zijn niet alleen heel mooi gedaan maar ook héél realistisch met daarbij een knipoog naar diegene die de moeite neemt om de details heel nauwkeurig te bekijken.
Lijkt mij ontzettend leuk om jouw baan eens héél gedetailleerd te bekijken, volgens mij een genot voor het oog! 8)
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: c-rails
^Rook
gast

Re: c-rails
Gaaf zeg...pfew...alle respect Minto. Jij weet duidelijk waar je mee bezig bent, very impressive. Uuhhmm...durf het bijna niet te vragen...maarruh...filmbeelden :?:

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo Rolf,

Filmbeelden zal niet lukken, maar deze week zal ik nog wat foto's laten plaatsen.
Vanmiddag ben ik weer even bezig met de technische kant van de baan. Drie driewegwissels aansluiten op decoders en verder wachten op de up-date van het CS voor het juist kunnen schakelen van die wissels.

Groetjes,

Minto :D
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: c-rails
Heey Minto,

Een vraagje.
Die schilders bij de brug zitten die in een set zoja welk nummer en die busjes zitten die er bij?
Ikzelf zoek nog een stel schilders vandaar.

Groetjes Antal.
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo Antal,

De schilders zitten in een set van Noch, nr 15103
De stijgers zijn van Faller, nr 352 (oud nummer), heb ik verder bewerkt/geschilderd/verouderd
De busjes zijn van Wiking

Groetjes,

Minto :D
Re: c-rails
Shark
gast

Re: c-rails
Hoi Minto,

Wat een coole  8) beelden! Tof! Ben benieuwd naar nog meer foto's van je baan....

Werkt inspirerend!!


Mark.
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: c-rails
Citaat van: Minto op zondag 13 mei 2007, 13:42:30
Hallo Antal,

De schilders zitten in een set van Noch, nr 15103
De stijgers zijn van Faller, nr 352 (oud nummer), heb ik verder bewerkt/geschilderd/verouderd
De busjes zijn van Wiking

Groetjes,

Minto :D

Heey Minto,

Bedankt voor de info.
Word even kijken of ik het tegen kom op de beurs of treinenwinkel.

Groetjes Antal.
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo allemaal weer,

Nou vooruit, nog een paar foto's. Ik stuur ze naar de forumbeheerders en dan verschijnen ze wel in dit antwoord.







Af en toe drink ik wel eens een pintje met mijn echtgenote in deze tot gasthof omgebouwde boerderij. :P
Zo nu dan speel ik ook een partijtje golf. :o
En tegen zonsondergang hou ik me wel eens bezig met graffitty. :lol:

Groetjes,

Minto :D

Edit by Sascha : Foto's geplaatst
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Jaaaaaaaaaaaahaaaaaa, dat zijn de details waar ik op doelde! 8) :lol:

Citaat van: Minto op zondag 13 mei 2007, 16:11:22

Af en toe drink ik wel eens een pintje met mijn echtgenote in deze tot gasthof omgebouwde boerderij. :P
Zo nu dan speel ik ook een partijtje golf. :o
En tegen zonsondergang hou ik me wel eens bezig met graffitty. :lol:


Hoe hou jij dan nog tijd over om ook nog je baan op deze wijze op te bouwen? :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

P.s. Sorry, moderator, dit draadje ging over C-rails en is ontaard in de werkelijk schitterende foto's van de baan van Minto! :oops: :roll: :lol:
Maar het is het waard!
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo Hulz (starter van dit draadje) :P

Kortom, C-rails is erg betrouwbaar en zelfs in bochten R1 geen ontsporingen tot nu toe.
Sorry, verder was ik even afgedwaald van het aanvankelijke onderwerp.

Groetjes,

Minto :D
Re: c-rails
rspddcnl
gast

Re: c-rails
Hallo minto,

Moet zeggen pracht foto's.
Uiteraad zeer mooi gemaakt, ben onder de indruk :shock: :shock: :shock:

Heb jij ook een foto van je complete baan??

Groetjes rene
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo Rene,

Zal morgenmiddag proberen wat overzichts foto's te maken, moet eerst hier en daar wat opruimen.

Groetjes,

Minto :D
Re: c-rails
Lid sinds: 2009

offline
Re: c-rails
Hallo Minto


wat een prachtige plaatjes van je baan zeg
kan ik zeker wat van leren en opsteken
ben zelf nog niet zo ver dat ik de baan kan aankleden maar dit inspireerd zeker


mvg Frans
Re: c-rails
Lid sinds: 2006

online
Re: c-rails
De plaatjes zijn om je vingers bij af te likken; van hoge kwaliteit.
maarr wel offtopic.: zie de oorspronkelijke vraag!!
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Minto,

Zeer mooie foto's. Ik wil later ook zo'n baan, zal nog wel een hoop moeten leren en lezen maar ik ben al een heel eind. Als ik zo kijk heb je al veel geld in je baan hebben gestoken. Wissels helemaal kompleet, bovenleiding, seinen, enz... Nu wil ik je niet tegen houden om al je foto's te plaatsen maar misschien is het handig als een van de Moderatoren jouw foto's + reactie's over te plaatsen naar een nieuw topic. (nu hoop ik niet over te komen als een zeur...  :lol:).

Veder nog even over de C-Rails want daar ging het hier te slotte over:

Zoals je al gelezen heb is C-Rails goed betrouwbaar. Zolang de wagens niet te licht zijn en niet te veel wagens heb je geen grote kans op een ontsporing. Wil je toch lange treinen kun je eventueel de zwaarte wagons voorin plaatsen en de lichtste achterin.

Groetjes,

Robbert
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo Robbert,

Je hebt gelijk, zie antwoord 28. Ik heb mijn "excuses" al aangeboden aan de starter van deze topic (Hulz).
Ook heb ik een bericht verstuurd aan een van de moderatoren.
Echter van het een is het ander gekomen.

Groetjes,

Minto :D
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo,

Ik kom weer even terug op het oorspronkelijke onderwerp van dit Topic. Ontsporingen bij C-rails.
Ik heb in de vele bochten en wisselstraten van mijn modelbaan nog geen problemen ondervonden, zelfs niet bij de vele wagons waar kortkoppelingen op zitten. Als ik met mijn treinen rij, doe ik dat met aangepaste snelheden zodat het geheel realistisch overkomt. Zelfs m'n 5 delige ICE, welke ik natuurlijk veel harder laat rijden ondervindt geen problemen.
Hierbij nog een laatste 4-tal foto's om de vele bochten te laten zien. Mijn treinen kunnen over elk stukje rails van links en rechts komen; er zitten twee keerlussen in.









Groetjes,

Minto :D
Re: c-rails
DB bas
gast

Re: c-rails
hoi minto.

ja zoals al veelen zijden het zier er echt mooi uit.
klasse.
kan je wel bij de moelijke pleken komen in geval van.

ga zo door.

groetjes bas
Re: c-rails
Tighfield
gast

Re: c-rails
Hallo Bas,

Ja ik kan overal bijkomen. Middenachter, ongeveer onder het kantelraam, heb ik een tussenmodule gemaakt die uitneembaar is. Zo kan ik, of de hoofdbaan, of het deel met de opstelsporen naar elkaar toe schuiven waardoor ik langs de wanden een ruimte van 60 cm heb om me te bewegen. Het spoor dat naar mijn bureau loopt, t.b.v. onderhoud aan rollend materieel, is afklikbaar. :D

Groetjes,

Minto :lol:
Re: c-rails
DB bas
gast

Re: c-rails
hoi minto.

ja dat heb je slim gedaan.

ik ben zelf ook bezig met me baan in module te bouwen.

groetjes bas
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: c-rails
Ha ha die Minto.
Ja, zo kun je dit ook brengen! :wink:
Mooie foto's van een prachtige baan, ik zie wel dat je ook nog druk bezig bent.
Nog veel succes met de rest van de bouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: c-rails
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: c-rails
Heey Minto,

Ziet er erg mooi uit en slim bedacht.
Ook het onderhud stukje is slim bedacht!

Groetjes Antal.
Re: c-rails
^Rook
gast

Re: c-rails
Kan het niet laten nog een keer te reageren, ik vind dit echt één van de allermooiste layouts die ik tot nu toe langs heb zien komen. Wat een prachtige sfeer zet jij neer op de baan, Minto :!: Takes my breath away...

Re: c-rails
Davekuh
gast

Re: c-rails
Dat ziet er idd schitterend uit die baan van minto  :shock:
Veel suc6 met de verdere bouw daarvan