Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

ander nummer voor 6400???

Gestart door haherrem woensdag 09 mei 2007, 10:00:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ander nummer voor 6400???
Hallo daar,
Heeft iemand ervaring met het omnummeren van een Märklin 6400? Is dat een beetje te doen? Zou nl. evt. zo'n model van ander nummer (6437 + naam Arie) willen voorzien.
(en dat zullen ze in Göppingen vermoedelijk niet speciaal voor mij willen doen.....)
Groet,
Hans
Re: ander nummer voor 6400???
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: ander nummer voor 6400???
Hoi Hans,

Misschien niet helemaal wat je zoekt, dit gaat over Railion bestickering, dus kijk eens hier 8) http://forum.3rail.nl/index.php?topic=3255.0

Het compleet verwijderen van het nummer en vervangen door een ander is denk ik een moeilijk karweitje. Hoe krijg je zonder beschadigingen het oude nummer weg?

Ik wil zelf met hulp van Silvester mijn rode NS 6513 voorzien van een Railion sticker met nr. 6513. Ik heb een foto van het 1:1 loc, er hoeft nix anders gewijzigd te worden. Hij gebruikt hiervoor zelfklevend fotopapier. Ik doe dus niets aan de kap dat is niet nodig (wil ik ook niet). Alleen beide zijkanten voorzien van een Railion stickertje. Ben ik het zat en wil ik weer een originele kap, kan ik de stickers zonder meer weer verwijderen.

Ik heb geen idee of KleinSpoor ook transfers verkoopt voor deze soort locs.
Re: ander nummer voor 6400???
CiteerIk heb geen idee of KleinSpoor ook transfers verkoopt voor deze soort locs.
Die zijn er wel, maar niet kant en klaar. Je zult bij deze transfers zelf de nummers en logo's moeten combineren.
Re: ander nummer voor 6400???
Probeer eens bij Harlaar in Badhoevedorp. Zij hebben mijn 6400 van railionvlaggen voorzien en nummer 6440 gegeven. Of ze ook namen wijzigen weet ik niet maar ze kunnen wel meer leuke dingen. (Zag er laatst een naar Structon omgetoverde Motorpost.)

groet,
Herman
Re: ander nummer voor 6400???
Bedankt voor de reacties. Zal het dan inderdaad eens bij Harlaar proberen.
Groet,
Hans
Re: ander nummer voor 6400???
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

online
Re: ander nummer voor 6400???
Van Focus modelparts heb ik een Railion sticksetje gezien met nr 6417 erop.
Staat vermeld bij "nieuwe produkten" van een bekende modelspoorzaal uit R & N.