Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

bouw Faller 120218 loc loods Update 2

Gestart door jantjeh zondag 12 augustus 2012, 13:16:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bouw Faller 120218 loc loods Update 2
Ik was in Duitsland en kwam daar de Faller 120218 loc loods tegen. Toen ik die zag moest ik hem meteen hebben. Meteen na terugkomst van de vakantie ben ik meteen begonnen met bouwen. Gisteren ben ik tot diep in de nacht bezig geweest. Tijdens de bouw ben ik er achter gekomen dat de handleiding erg summier is. Hierbij de eerste foto's.



alles uitgestald


grondplaat in elkaar gezet


de muren voorzien van onder delen
















en als laatst begonnen met de pilaren,



ik hoor graag jullie reacties,

groeten,

Jan
Re: bouw Faller 120218 loc loods
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: bouw Faller 120218 loc loods
Hoi Jan,

Erg Mooie lokloods :thumbup:

Helaas is de handleiding niet zo uitgebreid,maar dit is ook een model die je niet als beginnend modelbouwer moet kiezen.

Toch heb je aardig wat kennis,anders was je niet eens zover gekomen ;)

Succes met de afbouw :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: bouw Faller 120218 loc loods
Hoi Jan,

Je bent voortvarend van start gegaan.
Het model is al af fabriek verouderd zo te zien.
Ziet er mooi uit tot nu toe.

De handleiding van Faller vind ik persoonlijk wel vrij duidelijk van de modellen doe ik tot nu toe in elkaar heb gezet. Maar van dit model ken ik de beschrijving niet.

Succes met de verdere bouw van het model.

Groeten,
Ton.
Re: bouw Faller 120218 loc loods
Dat ziet er heel mooi uit

Ik ben benieuwd naar de vorderingen Jan

Mvg Danny
Re: bouw Faller 120218 loc loods
Hee Jan,

Ziet er erg goed uit!!
Ik ben benieuwd naar het eindplaatje O:-D!!

Succes met de bouw ervan!!

Mvg Mark ;)
Re: bouw Faller 120218 loc loods
hee jan dat ziet er al goed uit
u nog de rest mischien moet je dan heel de nacht door

mvg gerard-ns
Re: bouw Faller 120218 loc loods
Hendrik_marklin
gast

Re: bouw Faller 120218 loc loods
Citaat van: jantjeh op zondag 12 augustus 2012, 13:16:40
Tijdens de bouw ben ik er achter gekomen dat de handleiding erg summier is.

Hallo Jan, hierbij een link naar de uitgebreide handleiding. Tenminste ik vindt hem zeer uitgebreid voor zo'n bouwdoos met weinig onderdelen, in vergelijking met handleidingen van andere merken.

Succes met de bouw verder :thumbup:

mvg
Henk
Re: bouw Faller 120218 loc loods
Hoi Jan,

De beschrijving had inderdaad iets duidelijker kunnen zijn. Vooral het sluit mechanisme is wel erg summier omschreven. Maar met wat goede wil en technisch inzicht moet het lukken. Ben benieuwd hoe je de loc op tijd laat stoppen.

Gr.

Kees
bouw Faller 120218 loc loods Update 1
Dag allemaal, bedankt voor al jullie reacties

Ik ben verder gegaan met de set en dit zijn de volgende resultaten die ik gehaald heb.

raam folie geplakt


zij wanden geplaatst


achterwand geplaatst


voor gevel geplaatst


decoratie op de voorgevel geplaatst


ramen in deuren geplaatst


Bedankt voor al jullie reacties.

@ Henk, dat is de zelfde handleiding die bij de set zit. Ik vind hem persoonlijk op sommige punten vrij onduidelijk voornamelijk bij het plaatsen van de deuren en het systeem van de deuren open en dicht maken. Ook vond ik het onduidelijk in het begin wat de bedoeling was met de plaatjes die voor de draaischijf worden geplakt.   

met vriendelijke groet,

Jan
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
Hey Jan

Ziet er erg mooi uit zeg de loods is nog niet eens af of er zitten al overal roetvlekken :P (doe ik je niet na :D )

Veel succes met de verdere bouw

Mvg Danny
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
Hallo Jan,

Het is een mooie lokloods en inderdaad bij sommige onderdelen moet je even goed kijken.
Gewoon rustig je tijd er voor nemen.

Ik neem aan dat je er ook nog verlichting in gaat bouwen?

Succes.

Groet Tinus
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
hee jan

dat ziet er al mooi uit

mvg gerard-ns
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
Hoi Jan,

Zo dat begint al op een loods te lijken Jan :thumbup:

Staat er in de beschrijving dat je het dak niet moet verlijmen?

Zoiets kan ik me nog herrineren van een andere loods.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
@ Tinus, ik ben inderdaad van plan om er verlichting in te bouwen. Ik ga ze waarschijnlijk zelf maken met ledjes die ik hier nog heb liggen. Ook wil ik nog naar de deur kijken voor een ander systeem om ze te openen en te sluiten. Op het moment is het zo namelijk dat je tegen de achterkant aan moet rijden om de deuren te sluiten en tegen de deuren aan om ze vervolgens weer te openen. ik denk dat ik iets van servo's ga inbouwen om de deuren mooi te laten openen en sluiten.

@ hans, het dak moet inderdaad vast gelijmd worden in het dak. Ik zelf wil dit waarschijnlijk niet gaan doen maar alleen de panelen aan elkaar lijmen en dan als waren als een losse deksel er boven op zetten. Stel er gaat iets mis kan je er anders niet meer bij. Ook als je een lamp wilt vervangen wordt het anders een lastig verhaal.

groeten,

Jan
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
Jan,

Als je het dak niet lijmt zal het niet mooi passen. Hiervoor moet nog een oplossing bedacht worden. Het lijkt mij logisch op de binnenzijde toegangkelijk te houden.

M.vr.gr.

Kees
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 1
Hoi Jan,

Ik heb in de basis dezelfde lokloods (2 x 3).
Bij mij zijn de voorste en achterste panelen vastgelijmd en de middensectie kan ik zo los helen. Ziet er allemaal prima uit.

Wat ik interessanter vind zijn de servo's die je misschien wil gebruiken om de deuren te openen en sluiten, want het huidige systeem is niet echt handig (Volendam effect)?

Wie kan hierover wat verder in detail treden, daar het gebruik van servo's voor mij compleet nieuw is.
Wat zijn goede servo's en natuurlijk hoe monteer je deze.
Het aansturen van de servo's zal niet zo'n probleem zijn vermoed ik.
Met railcontacten of gewoon via de PC.

Groet Tinus
bouw Faller 120218 loc loods Update 2
ik ben weer verder gegaan met de loods.

helaas heb ik een tegenvaller. zoals je kunt zien op de laatste foto's is het dak scheef. ik ben niet van plan om het vast te lijmen wand dan kan je er niet meer bij als er iets mocht gebeuren. ik hoop dat ik het netjes recht kan buigen voor dat ik verder ga met de laatste details er van.









ik hoor graag jullie reacties.

groeten,

Jan
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 2
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 2
het dak kan je weer goed buigen door behulp van stoom.Of gewoon profieltjes aan de onderkant lijmen.
Re: bouw Faller 120218 loc loods Update 2
Of verwarmen met een haardroger (föhn) en laten afkoelen terwijl je 't dak in de goede vorm vasthoudt.
Daarna (houten) stringers aan de onderkant lijmen, zoals "bellejt" al aangaf. Dit om ongewenst terugveren te voorkomen.