Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Stationsrenovatie (POLA)

Gestart door Kappa dinsdag 08 mei 2007, 15:46:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stationsrenovatie (POLA)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Stationsrenovatie (POLA)
Hallo,

Ik ben in het bezit van een station van POLA, welke ik al meer dan 25 jaar geleden, samen met mijn buurjongen in elkaar heb gezet. Het station zag er eigenlijk niet meer uit, overal lijmvlekken en kieren etc. Ik heb dit station een paar jaar geleden geheel uit elkaar gehaald (monnikenwerk), muren en daken geverfd en weer in elkaar gezet, zie foto.



Het station heeft wel meer dan 25 jaar in een doos gelegen en is er niet op vooruit gegaan, onderdelen afgebroken en weggeraakt.
Na de herbouw miste ik nog enkele onderdelen, die ik nodig heb om het geheel weer compleet te maken, zoals een paar dakkapelletjes, lateien(die halfronde gevallen boven de ramen en deuren), balkonhekjes en het sierwerk dat nog op het dak hoort.
Wie kan mij verblijden met deze onderdelen, of weet waar ik ze kan verkrijgen?
En wie kan mij ook nog het artikelnummer geven van dit station?

Groeten Ad.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Pola als merk voor Ho bestaat al jaren niet meer is overgenomen door Faller. En ik denk niet dat Faller voor dit station nog onderdelen kan leveren.

Maar in elk geval succes met het opknappen. Op de foto ziet alles er goed uit.


Re: Stationsrenovatie (POLA)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Citaat van: Davy op dinsdag 08 mei 2007, 16:42:29
Pola als merk voor Ho bestaat al jaren niet meer is overgenomen door Faller.

Klopt Davy, ik ben hier destijds ook achter gekomen en bij Faller kon ik niets vinden over dit model. Zodoende dit draadje. Mocht het echt niet lukken dan kan ik het alsnog met plasticard proberen na te maken.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Hallo Ad,

Kan je helaas niets zinnigs vertellen over de onderdelen. Wel wil ik je even vertellen dat ik denk dat het zeker de moeite waard is dit gebouw weer helemaal netjes de maken. Het is een plaatje 8) Mocht je de onderdelen niet kunnen vinden dan lekker zelf allerlei dingen uitproberen. Succes ermee, mooi bouwpakket.

Vriendelijke groeten,

Rolf
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Ad, ik snap heel goed dat het je bedoeling is om het gebouw weer helemaal compleet te krijgen én in de oorspronkelijke staat, maar toch wil ik je graag een idee aan de hand doen voor als het niet (helemaal) mocht lukken zoals jij het graag zou willen.
Zet het gebouw in de steigers en boots een situatie na waarin nog keihard gewerkt wordt aan de restauratie van het station. Met deze steigers (afgezet met groen of grijs [horren]gaas) kun je dan de eventuele gebreken en mankementen aan het gebouw grotendeels camoufleren. Zet de steigers vol met Bouwvakpreisertjes, plaats een hek om (een deel van) het station en zet in dit afgezette gebied weer bouwmateriaal en bouwkeetjes. Je hebt dan een leuke scene, lijkt me.
Nogmaals: het is maar een idee, misschien heb je er wat aan.
En in elk geval succes met de renovatie van het station.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Citaat van: Gerard op dinsdag 08 mei 2007, 23:28:53
Nogmaals: het is maar een idee, misschien heb je er wat aan.

Een goed idee...
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Gerard, "steigers vol met Bouwvakpreisertjes" heu heb je al ooit meerdere personen zien werken op een stelling ? Laat me niet lachen he  :D :D
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Niet alles hoeft naturgetrouw, je mag ook je fantasie gebruiken. ;)
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 09 mei 2007, 10:23:08
Gerard, "steigers vol met Bouwvakpreisertjes" heu heb je al ooit meerdere personen zien werken op een stelling ? Laat me niet lachen he  :D :D
Johnny, dat heb ik ook niet gezegd. Er staat:
CiteerZet de steigers vol met Bouwvakpreisertjes, . . .
en niet dat ze er zouden werken :wink:.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Maar het komt vaker voor dat er meerdere personen op de steiger staan. Of ze ook echt werken... het blijven bouwvakkers  :wink:
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Citaat van: musictrain op woensdag 09 mei 2007, 21:11:44
Maar het komt vaker voor dat er meerdere personen op de steiger staan. Of ze ook echt werken... het blijven bouwvakkers  :wink:

Bij mij staan de steigers nog leeg bij een renoavtie huisje.
Moet nog steeds een stel preisers ervoor zien te krijgen die de klus willen doen. :P

Groetjes Antal.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Misschien iets beter betalen :mrgreen: :?: :?:
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Ja ik denk dat ik ze maar eens moet betalen. :D

Groetjes Antal.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Hallo

als je toch met bouwvakkers aan de slag gaat
vergeet dan niet de vrouw die over straat loopt waar ze naar kunnen fluiten

Groeten Martin
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Citaat van: kippenlijntje op woensdag 09 mei 2007, 21:42:27
Ja ik denk dat ik ze maar eens moet betalen. :D

Groetjes Antal.

Of je zet een paar Poolse Preisertjes neer. ;)
Re: Stationsrenovatie (POLA)
We dwalen wel lekker af :(. Zullen we maar weer on-topic gaan :D?
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Jaja..........aan slap ouwehoeren ontbreekt het hier niet op het forum, hè :!: :!: :mrgreen: :mrgreen: .
Maar ja, ik heb zelf al een behoorlijk speurtocht achter de rug, dus ik verwacht natuurlijk ook geen wonderen. :roll: :idea: :wink:
En Gerard, jouw advies is een hele goeie optie! :D .
Een andere optie is misschien, om alle missende onderdelen aan de "achterkant" van het station houden, zodat het niet direct opvalt.

Gr Ad





Re: Stationsrenovatie (POLA)
Deze laatste optie is zeker bruikbaar als het station "langs de achterrand" staat.

Hoewel ik de tip van Gerard ook heel bruikbaar vind.

Maar ik zou zeker proberen uit styreen de benodigde onderdelen te maken. Als ze niet goed lukken hoef je ze er toch niet op te plakken.

Succes in ieder geval.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Hallo Ad.
Mocht je geen andere van Pola kunnen vinden dan kun je ook nog voor dakkapellen van Faller gaan, er zijn verschillende modellen die vrijwel dezelfde dakkapellen hebben.
Het nadeel is natuurlijk wel dat je dan weer een Faller model zonder dakkapellen hebt! :(
Maar die kun je dan weer bij Faller nabestellen! :lol:
Succes.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Hoi  Ad,

Ik weet niet of ik nu een domme suggestie doe, maar...
Pola is door Faller overgenomen.
Een mailtje naar Faller om te vragen of ze nog iets hebben liggen kan geen kwaad lijkt me. Je weet het maar nooit.
En wat ik zo lees op div. forums, is Faller best makkelijk met na sturen. Dus gewoon proberen lijkt mij.

mvgr.  Charlie.
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Citaat van: BR 41 op donderdag 10 mei 2007, 18:59:44
Hoi  Ad,

Ik weet niet of ik nu een domme suggestie doe, maar...
Pola is door Faller overgenomen.
Een mailtje naar Faller om te vragen of ze nog iets hebben liggen kan geen kwaad lijkt me. Je weet het maar nooit.
En wat ik zo lees op div. forums, is Faller best makkelijk met na sturen. Dus gewoon proberen lijkt mij.

mvgr.  Charlie.

Charlie, suggesties zijn nooit dom, tenzij ze al eens zijn gedaan :D .
Ik heb zojuist een email verstuurd naar info at faller.de, 't zal mij benieuwen :roll:

Gr Ad
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Citaat van: BR 41 op donderdag 10 mei 2007, 18:59:44
En wat ik zo lees op div. forums, is Faller best makkelijk met na sturen. Dus gewoon proberen lijkt mij.

Klopt als een bus :!:
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Ik had ook een email naar Peter Funck gestuurd, want hij had op zijn website (http://peter.funck.net/building.htm) ook zo'n station staan en ik kreeg net een reactie terug van hem:

Hello Ad,

I know that the American firm "Oregon Rail" at http://oregonrail.com imported a couple thousand kits from Pola back in 1989. They market it as the "Menomonee Falls Depot". You can reach them on e-mail orail at oregonrail.com . I learned this as I was surprised when the trainstation was mentioned at the http://www.marklin-users.net/ discussion forum, and then I contacted the firm...

Unfortunately I don't remember the Faller or Pola N.o for the station (I bought it as Pola in the 70's).

Best regards,
Peter

En ik heb ondertussen een email naar orail gestuurd, mij benieuwen. :D

Ad
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Stationsrenovatie (POLA)
Volgens mij heeft de klantendienst van Faler niet veel te doen :mrgreen: :wink: .
Ik kreeg al een antwoord:

Sehr geehrter Herr Kapiteijn,

wir bedauern es sehr, Ihnen leider mitteilen zu müssen, dass wir über
die von Ihnen gewünschten Ersatzteile schon seit längerer Zeit nicht
mehr verfügen.

Es tut uns leid, Ihnen einen solchen negativen Bescheid erteilen zu
müssen und hoffen auf Ihr Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen

Melanie Hofmeier
Kundendienst

Dus deze valt al af, nu maar ff oregon.com afwachte. :( :shock: :?