Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Stroom detectie denkfout? (hoe ontvang ik de terugmelding?)

Gestart door aideeaidee maandag 06 augustus 2012, 21:28:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stroom detectie denkfout? (hoe ontvang ik de terugmelding?)
Ik heb een IB Basic aangesloten op een BMD16N-SD stroom detectie terugmelder. De uitgangen gaan allen naar een gescheiden baanstuk naar de middenrail. De S88N unit is via een Loconet adapter van UB naar de IB gevoerd. Ik ben nu zover dat ik via de computer zelf de treinen en wissels kan aansturen (eigen software). Maar het uitlezen van de terugmelding gaat niet goed. Alle baanstukken worden als bezet aangegeven. het maakt niet uit of ik er een wagon met verlichting op zet of niet, ik zie geen statuswijziging. Iemand die iets soortgelijks wel aan het werk heeft? Overigens de terugmelding op de IBBasic geeft ook alles bezet aan.
Re: Stroom detectie denkfout?
Misschien nog in aanvulling, ik kan via loconet protocol wel een baanvak op bezet of vrij zetten. Dat geeft ib dan ook aan. Hoe kan ik nu de terugmelding van s88n zien?
Re: Stroom detectie denkfout? (hoe ontvang ik de terugmelding?)
Zit het stekkertje van de S88 niet per ongeluk verkeerd om in de UB s88->loconet ?
Dit zijn toch die oude  6 polige MTA connectoren.

Alles bezet was bij de aansluiting van S88 op de IB altijd het teken dat de stekker niet goed om zat.

Robin
Re: Stroom detectie denkfout? (hoe ontvang ik de terugmelding?)
Het is een utp achtig stekkertje, die kan er maar op een manier in.  Maar misschien is het kabeltje verkeerd.
Re: Stroom detectie denkfout? (hoe ontvang ik de terugmelding?)
AH, Ik gebruik ook een adapterstukje om de S88N module via een utp achtige stekker aan te sluiten op de loconetadapter. Ik had zo'n duoblokje gesplitst in de veronderstelling dat beide hetzelfde zijn, maar dat is niet zo. De andere adapter er in en zie.... het werkt. Superbedankt voor de reactie.