Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

"NS schorst zwaanredder"

Gestart door Nameless maandag 06 augustus 2012, 15:06:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "NS schorst zwaanredder"
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: "NS schorst zwaanredder"
Ik bedoel dat er slechts 1 monteur aanwezig is. Die kan maar 1 ding te gelijk doen. Hij zit niet te duimendraaien op spoor 2.
Re: "NS schorst zwaanredder"
over het algemeen kan je elke storing die op CS gemeld wordt makkelijk afhandelen voordat er een nieuwe storing zich aandient. Indien er 2 of meer tegelijk gemeld worden dan wordt er ene keuze gemaakt in belangrijkheid. Bijv geen tractie bij de ene en een defect sluitsein bij de andere, dan is het jammer voor dat sluitsein, maar een noodseinlantaarn achter het raam werkt ook.

mvg,
Robin
Re: "NS schorst zwaanredder"
Gaan we niet een beetje offtopic|? :-)
Re: "NS schorst zwaanredder"
Ja maar het is wel interessant  :D

Volgens mij zou het proces inderdaad efficiƫnter kunnen al moet je niet vergeten dat het erg complex is allemaal.

Koen
Re: "NS schorst zwaanredder"
Hallo allemaal,

Op dat filmpje wil ik toch even reageren. Ik ben zelf storingsmonteur op station Groningen, en die 16 minuten lijkt me wel erg overdreven. Wij hebben zelf ook een portofoon en meestal horen wij (beina) meteen wanneer zich een storing voor doet.
Nu is tation groningen natuurlijk veel klijner dan Amsterdam maar ik neem aan dat de stmt ook daar een portofoon heeft waarmee hij de knoko en plp kan horen, dat betekend dat hij al vrij snel kan horen dat er een storing is. Vaak zijn wij al bij een storing voordat de procesleider ons heeft gebeld.

Groeten Jan Willem
Re: "NS schorst zwaanredder"
Helaas. Op Asd worden we opgeroepen via de PCL van Alkmaar. Gelukkig mag de Knoco ons tegenwoordig ook direct bellen, echter dient dan alsnog de PCL te Alkmaar te worden ingelicht.

En als je dan niet opgeroepen wordt door je PCL, hoe voer je dan je klus op in je PDA?  :D

mvg,
Robin
Re: "NS schorst zwaanredder"
Hey Robin,

Wij hebben zelf toegang tot travek en R5 en wij voeren de klusen zelf in in profits  :D En je kan altijd nog tijd achteraf verantwoorden op "wegenwacht  ;). Maar volgen mij zijn wij collega's zo aan je reactie te merken :)

Groeten Jan Willem
Re: "NS schorst zwaanredder"
Klopt helemaal, ik zit meestal (zoals morgen) te Hfdo, maar soms (zoals gister) te Asd. De stmt te Asd uit het filmpje alsmede de hoofdpersoon uit dit draadje spreek ik regelmatig.  :D

Ook wij hebben toegang tot Travek en R5, echter horen wij te Asd door PCL Alkmaar en te Hfdo door PCL Lelystad aangestuurd te worden, die vullen de PDA voor ons, meestal nadat wij als stmt dat hebben aangegeven. Zal mij benieuwen als we over gaan op Maximo  8o

Wegenwacht is een ander verhaal, en niet voor dit forum van toepassing  ;)

mvg,
Robin
Re: "NS schorst zwaanredder"
Ik kan het niet meer volgen met al die afkortingen, maar kan aan mij liggen.
En het is inderdaad helemaal off-topic.

Eigen draadje van maken ?