Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32

Gestart door marchei maandag 06 augustus 2012, 11:46:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Hoi ik heb nog een Tams decoder liggen w33 of 32 weet ik niet zeker en wil deze inbouwen in een oude 1200 .
nu loop ik tegen het vogende probleem aan als ik een permanent magneet wil gebruiken.

Het schema laat bij beide decoders de aansluiting van de veld magneet zien 3draden RL teruggeleiding rechts op het motorschild -x4 en X3 op de veldspoel waarna op linker zijde Motor terwijl ik er voor de toepassing met de permanent magneet maar 2 nodig heb (gelijkstroom).

Moet ik nu de teruggeleiding RL op schema niet gebruiken voor de Motor of juist X3 en X4?

vast bedant voor jullie reacties

groet,

Marc
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Bij de "w" decoder van TAMS hoef je de motor niet om te bouwen naar DC (met magneet dus) deze decoders zijn speciaal voor de wisselstroommotor. Echter zijn de prestaties niet echt geweldig van deze decoder (heb ze er hier weer uit gehaald)
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Hoi Janvis,

Ik heb hem inderdaad ook op deze wijze gebruikt en weer verwijdert maar heb hem nog liggen en ben dus benieuwd hoe hij presteerd met de permanent magneet want met de veld magneet is het bagger.

hoe moet ik hem dus dan aansluiten?
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Bij mijn weten zijn ze dus niet geschikt voor een DC motor.
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Ja dacht ik ook al .

gaan we kijken of we de hijskraan van marklin  digitaal kunnen maken

groet,

Marc
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
In de handleiding vind je dat voor de LD-G-32 / LD-W-32 bij een gelijkstroom motor je deze gewoon tussen x4 en x5 kunt aansluiten.
Bij een LD-G-33 / LD-W-33 sluit je de DC motor aan tussen x3 en x4.
Je kunt de decoder dus gewoon gebruiken voor een DC motor.
Handleiding: http://www.tams-online.de/htmls/produkte/ldg33/LD-30_DE.PDF
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Hoi Ad,
Heb ik inderdaad gedaan maar hij geeft geen beweging lampen branden wel en kan hem programeren maar de motor regeerd niet.

groet ,

Marc
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Ze hebben niet voor niets een LD-W-32 en een LD-G-32 Ze zijn beiden anders bestukt. Kortom de ld-W is oor een wisseltroommotor en de ld-G voor een gelijkstroommotor.
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Ik denk dat de decoders hardwarematig gelijk zijn, maar dat de PIC anders geprogrammeerd is.
Ik had naar het schema gekeken en dat zag er hetzelfde uit.
Re: ombouwen NS 1200 Marklin met Tams-W-33 /32
Hardwarematig zijn ze verschillend hoor, ze zijn op dezelfde print gebouwd maar wel degelijk verschillend bestukt. Zoek de beide versie's maar eens op google afbeeldingen dan zie je de verschillen