Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal

Gestart door rscosworth maandag 30 juli 2012, 12:13:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Al tijden ben ik op zoek naar een Heljan Container Terminal.
Ik was al helemaal blij toen ik er 1 op marktplaats zag staan. Gelijk de aanbieder gemaild e.d.
Nu staat de teller al op ?780,- euro! Als hij het waard was zou ik het betalen, maar ik ga geen ?780,- euro betalen, alleen omdat het aanbod zo klein is.

Het blijkt dus dat er enorme vraag is naar een dergelijke container terminal. Waarom is het aanbod er van zo klein? (en dus de prijs zo hoog?)

Bij deze dan ook een oproep aan de fabrikanten, bouw een Container Terminal ;)
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Ik denk dat veel mensen graag bewegende dingen op de baan hebben.
Zo ook met de bewegende kranen. Denk dat bijna iedereen er wel een heeft.

Dus inderdaad een goed idee als ze weer in productie komen.

Maar op Ebay staat er nou ook een.

http://www.benl.ebay.be/itm/Heljan-container-Terminal-89001-/330769792743?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item4d036a7ee7

Ook hier staat er een te koop.

http://www.reynaulds.com/Heljan/crane.html?item=89001


Groeten Sander
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Bedankt voor de reactie.

Helaas kost die ook bijna 600 euro. 'k Heb her en der gelezen dat ze nieuw voor +/- 400 euro over de toonbank gingen.

Op een ander forum las ik dat ze bij Heljan 2000 kopers moeten hebben, voor ze een nieuwe serie gaan produceren. Dat wordt lastig!

We blijven hoop hebben  ;)
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Ik vind het ook een mooi ding maar helaas aan de dure kant.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
even geduld
beurs  ON TRAX stond er een
voor de normale(?) prijs
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
goed om te horen! Was dat bij een winkelier of bij een beurs handelaar?
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Waarom niet een actie starten om 2000 man bij elkaar te krijgen om de productie te starten?

Ik wil er ook graag een hebben, ben ook al tijden aan het zoeken.

Gr.
Piwie
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Of zelf bouw  B)

klik 

bekijk ook de andere delen

Mvg, Johan
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
@rs cosword
denk dat het een handelaar is
staat meestal op de kopse kant bij binnenkomst van de werkplaats(waar je onder de stomer doorkan)
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Toch maar even gaan kijken dan ;)

Eigenbouw heb ik ook wel eens over na zitten denken. Dan op basis van Lego, en die vervolgens dicht plamuren en spuiten zodat het niet meer te zien is dat het van lego was.

Aan de enige kant wel weer een uitdaging, maar aan de andere kant twijfel ik er aan of je zo'n mooie kan bouwen als die van heljan.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Faller heeft dat ook ooit gebouwd : Faller Containerbrugkraan 1:87/H0 #131244.Ook Vollmer : CONTAINER CRANE 5624.Die kon je ook laten werken.Mss daar eens op zoeken.ook Brawa  1162;

http://www.newmodellersshop.co.uk/Model%20Railway/lima.htm



Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Citaat van: Piwie op dinsdag 31 juli 2012, 09:32:11
Waarom niet een actie starten om 2000 man bij elkaar te krijgen om de productie te starten?

Ik wil er ook graag een hebben, ben ook al tijden aan het zoeken.

Gr.
Piwie

Je mag ook het hele bedrag voor fabricage eerst even overmaken.
Dikke 70.000 euro en dan de rest nog (verscheping enz enz enz)
Ik wil de eerste particulier nog zien die dit risico gaat dragen.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Tsja, zeker mooi ja, maar die prijs is idd wel te gek.

Zelfbouw moet je ook maar net kunnen allemaal. Niet iedereen is daar zo goed in.

Wil zelf ook nog een keer een beweegbare kraan. (bijvoorbeeld roco). Maar deze zijn zo gek aan te sturen. Doe mij maar een joystick of schakelaartjes

Roy
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Die van Brawa is helaas net zo schaars en als je hem vind ook behoorlijk aan de prijs.

Faller en Vollmer maken inderdaad ook containerterminals, maar deze zijn qua model heel anders. (minder mooi in mijn beleving)

Vollmer maakt nog wel een andere (5620) die qua model dicht in de buurt komt van de heljan.
Helaas ziet dit er veel minder degelijk en massief uit dan de heljan. Ook zal het automatiseren hiervan een beste klus worden.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Ik heb de Brawa. Mooi ding, maar ik hou mijn ogen open voor een Heljan (liefst 2...)
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Hallo ik heb er zelf een gebouwd voor 50 euro
En die kan meer dan die van heljan hij kan in stil stand
Links rechts en van voor naar achter in een raam werk
Bij de kijkschop verkopen
ze een snoep automaat voor kinderen met een grijper.
Als je die sloopt en het boven werk er afhaald ben je alvoor 80% klaar.
De container er af halen gebeurd door middel van een servo constructie.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Dit neigt natuurlijk naar foto's en een filmpje natuurlijk.
Want dit zouden meerdere graag willen zien natuurlijk indien mogelijk.
We zijn erg benieuwd.
Het klinkt ieder geval helemaal geweldig.

Mvg: Alex
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Zeer interessant idee. Het orgineel ziet er al leuk uit.
http://www.gadgethouse.nl/online_bestellen_47970/snoep-grijpmachine.html  :thumbup:
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Dat is iets voor een demo op de gastendag 2012 !
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Grappig idee! Daar kan je vast wel wat van maken.
Ben benieuwd naar je omgebouwde versie ;)
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Citaat van: rscosworth op maandag 10 september 2012, 17:23:41
Grappig idee! Daar kan je vast wel wat van maken.
Ben benieuwd naar je omgebouwde versie ;)

Ik ook :p


groeten Dylan
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Gastendag zou inderdaad een prima idee zijn.
Trekt zeker volle zalen hoe je zoiets maakt.

Mvg: Alex
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Wat een geweldige oplossing. Dit zocht ik dus voor mijn spoor 1 baan in opbouw. De grijper vervang ik voor een electromagneet en en een ander frame maak ik wel met de laser.

Kan die dure Roco kraan ook weer in de verkoop   ;)

NB pas leverbaar in december?
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Yeb va 07-12-2012 , maar maakt toch weinig uit joh.
Je hebt het toch druk zat Willem..... :D
Maar zeker een goed alternatief als je een beetje handig bent.
En wie weet zijn er wel meer adressen die ze wel hebben.

Ik zie dat ze regelmatig weer op voorraad hebben (vandaag nog maar 3 stuks)

We blijven zoeken.
Mvg: Alex
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Ja graag zoeken svp. Dan kan ik gewoon doorwerken  :-).

Moet wel begin 2013 klaar zijn voor een sjootje in het midden des lands.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Citaat van: Aliebengalie op maandag 10 september 2012, 05:27:34
Dit neigt natuurlijk naar foto's en een filmpje natuurlijk.
Want dit zouden meerdere graag willen zien natuurlijk indien mogelijk.
We zijn erg benieuwd.
Het klinkt ieder geval helemaal geweldig.

Mvg: Alex

Jazeker willen wij foto's en filmpjes zien van deze kraan.

Gr.
Piwie.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
hallo ik zie dat er veel intresse voor is binnen kort een filmpje.
Voor de gene die willen beginnen er mee.
De ketting verwijderen en vervangen door een stukje nylon vlieger touw.
En op 3 volt laten werken adapter geen batterijen veel te lastig.
Op 3 volt loopt hij precies goed en heb je meteen stroom voor je leds.
die je in het frame naar beneden laat schijnen.
De leds die ik gebruikt heb zijn de leds die ze met kerst bij action verkopen.
20 aan elkaar voor decoratie, knip je gewoon los voor 2 euro.
heb je verlichting op je terminal.
Ik zou zeggen goed je ogen de kost geven, want er zijn heel veel.
dingen die je zelf kan maken voor weinig.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Ik zou graag nog een andere containerkraan onder de aandacht brengen,
Namelijk die van Heris ! Dit is een goedkope functionerende kraan en kostte destijds slechts 19,95 euro !!!
In het verleden het net al eens afgezocht, maar ze zijn niet meer te krijgen. Ik heb gebeld met Modelbouw Centrum Hilversum. Deze zou de kraan graag weer in de schappen nemen maar helaas, ze zijn er niet meer...
Is er misschien iemand op het forum die connecties heeft bij Heris ? Die mal moet toch ergens op een plank liggen.......Groet Arend.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
bedoel je de hand bediende
ben eens begonnen met demonteren en kijken voor ombouw
doet er niks meer mee
heb ook nog restanten (motoren) van de brawa
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
hoi Nero, ik heb je een pb gestuurd, groet Arend.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
 
Filmpje zelfbouw terminal Henk HO.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Mooi gedaan.
Kan alle kanten op.



Groeten Sander
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Citaat van: Henk.HO op donderdag 20 september 2012, 19:00:16
 
Filmpje zelfbouw terminal Henk HO.

Hallo Henk,

Mooi gemaakt, nu nog afwerken.
Ik heb de snoep automaat van de kinderen ook al gevorderd, zie alleen dat ik wat te veel van de materialen heb weg gegooid (de standers aan de zijkanten) :?.

Kun je ook een detail filmpje of foto's maken van het meganisme dat de containers oppakt?

Voor de rest ziet het er topie uit :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
mooi werk!!!
Nou nog even de hele boel op rails zetten, zodat de kraan zelf ook kan rijden.

Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Leuk gevonden.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Citaat van: firstborneagle op donderdag 13 september 2012, 18:36:03
Ik zou graag nog een andere containerkraan onder de aandacht brengen,
Namelijk die van Heris ! Dit is een goedkope functionerende kraan en kostte destijds slechts 19,95 euro !!!
In het verleden het net al eens afgezocht, maar ze zijn niet meer te krijgen. Ik heb gebeld met Modelbouw Centrum Hilversum. Deze zou de kraan graag weer in de schappen nemen maar helaas, ze zijn er niet meer...
Is er misschien iemand op het forum die connecties heeft bij Heris ? Die mal moet toch ergens op een plank liggen.......Groet Arend.

Ik ben net op de site van AnW Modeltreinen te Medemblik een Heris kraan tegen gekomen: HE19002
Directe link klik hier.
Misschien heeft u daar wat aan?
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Vraag: hoe hoog is die snoep kraan in cm?
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Johan, bedankt voor je bijdrage, ik ben momenteel in onderhandeling met een mede forumlid om zijn kraan over te nemen.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Citaat van: willem twee op dinsdag 25 september 2012, 20:00:33
Vraag: hoe hoog is die snoep kraan in cm?

He Willem....
Ik zie net dat ze er nog 3 op voorraad hebben ipv op 07-12.
Dus als je snel bent....... :D

Mvg: Alex
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Nou ik heb er hier twee staan. en ja die ga ik ombouwen tot kraan voor de spoor 1 baan. De grijper gaat er af en nu eens op zoek naar zo'n oude Marklin magneet die op een kraan zat.

mvg,

Kees-Jan
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal

Gröger Kraan by Rail-Kees, on Flickr


Gröger Kraan by Rail-Kees, on Flickr

:D :D :D
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Schitterend Kees-Jan..... :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Ik zie dat je mij idee goed gebruikt heb.
Heb er nu wat over echt water op gezet.
Kijk maar even bij water maken.
Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
Bedankt voor je idee. Echt water en modeltreinen hou ik liever uit elkaar.

Succes er mee en ik hoop maar dat er geen patent op je idee zit  ;)  ;).

Re: Oproep aan fabrikanten: Lever een alternatief voor de Heljan Container Terminal
helemaal mee eens .