Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koppeling van de Märklin Koploper kapot

Gestart door RRvdBeek woensdag 25 juli 2012, 07:42:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Er is al eerder summier iets geroepen over deze koppeling waarvoor geen vervanging beschikbaar zou zijn. Bij mij zijn nu de haakjes van één van de koppelingen als gevolg van een ontsporing afgebroken. Gevolg is dat de koppeling uiteraard steeds losschiet.
Vastlijmen is ook weer zo definitief.
Weet iemand of er nog koppelingen te koop zijn (bij MTE heb ik ze een maand geleden al besteld, maar helaas...)?
Welke andere opties zijn er om dit probleem op te lossen?

René
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Keuterman bellen  is de officiële reparatie dienst van Marklin en onderdelen leverancier voor Nederland ik heb ze al eens van hem geleverd gehad ze zijn wel duur 12.56 euro excl. btw en verzendkosten tel nr 074-2664044  adres Oonksweg 2 7622 AW Borne  de bestelnummers zijn m125370m /m125371v.

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Hoi Brupo uit Maastricht  ;)

Keuterman is mij bekend, ik was alleen in de veronderstelling dat MTE ze er ook vandaan zou halen.
Ik ga het in elk geval proberen!

groeten uit Rotterdam,

René
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Kosten zitten tegenwoordig op 17 euro meen ik. Wat je ook kan doen, in beide koppelingen een gaatje boren, niet door de printbanen. Stukje ijzerdraad buigen en door de 2 gaatjes. En de boel zit weer vast. Je kunt nieuwe koppelingen kopen maar die gaan helaas toch weer kapot :(
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Brupo, Wiebe.

Zonet bij Keuterman twee koppelingen besteld, inclusief verzendkosten 33,50. Ze zijn dus toch gewoon leverbaar!
De oplossing van Wiebe hou ik nog even in het achterhoofd voor een volgende keer!

René
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Koppeling van de Märklin Koploper kapot
Zal niet meer lang duren voordat ik dat ga proberen. Bij 2 koppelingen is/zijn er 1 van de 2 lipjes afgebroken. Zodra de andere ook gaat kunnen jullie verslag verwachten. Het is een verschrikking dat die koppelingen ?15,- p/s kosten. Dat is 1/20 van de trein. Pure afzetterij voor een waardeloos product :(