Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Brawa 40183 Dig+sound voor 3-rail: K.W.St.E. T5 1209

Gestart door nobody dinsdag 24 juli 2012, 17:08:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa 40183 Dig+sound voor 3-rail: K.W.St.E. T5 1209
Heb deze maal blijkbaar een maandagmorgen of vrijdagmiddag exemplaar aangetroffen.
Diverse onderdelen zitten niet goed vast. Zo lag er een achterlantaarn los in de doos.
Na proefrijden vond ik, gelukkigerwijze, een piefje naast de rails. Dat bleek een handgreep te zijn
die losgeraakt was van de omloop.

De rij-eigenschappen zijn, wederom, subliem. De motor en ESU Loksound decoder zijn prima op elkaar afgestemd. 
De geluiden zijn goed gekozen en de mapping is volgens Brawa stoomlok standaard.
Ook de, af fabriek, ingebouwde Seuthe rookgenerator doet z'n werk naar behoren.
Op sommige punten van de baan werd de voorste loopas uit de bocht getild.
Na inspectie bleek de afstand tussen de flenzen iets te groot. Gecorrigeerd en meteen maar even de slepers,
die geen contact maakten met de as van het loopstel, iets bijgebogen.
Dus ook een dure Brawa lok is niet altijd vrij van fabrieksfoutjes.
Al met al, ben ik tevreden met m'n nieuw verworven lokkie.

Link naar Brawa (en kies de meest rechtse knop "360o ansicht"; een beetje naar beneden scrollen in het nu ge-opende scherm en je kunt met de bedieningsknoppen het model van alle kanten bekijken.) ===> klik
 
Re: Brawa 40183 Dig+sound voor 3-rail: K.W.St.E. T5 1209
Hola
Gefeliciteerd! Wat een snoepje die T5! Lekker zwaar ook en inderdaad mooie rijeigenschappen en geluiden. Ik heb de 40003, met een iets ander jurkje aan.
Veel plezier ermee. Welke wagens hang je erachter? Maak je er ook weer mooie plaatjes van?

Hasta la Pasta
Fred
Re: Brawa 40183 Dig+sound voor 3-rail: K.W.St.E. T5 1209
@Fred,
Als het lokje (een beetje verouderd is) maak 'k er wel weer een kiekje van.
Uiteraard hang ik er de Württemberger vier-assers aan.
Re: Brawa 40183 Dig+sound voor 3-rail: K.W.St.E. T5 1209
Hallo Wim.
Bedankt voor de beschrijving van deze prachtige Brawa loc.
Natuurlijk wacht ik weer geduldig op de (ongetwijfeld) fraaie plaatjes! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Brawa 40183 Dig+sound voor 3-rail: K.W.St.E. T5 1209
Hallo Wim,

Ik heb de foto's van je Brawa lok op de net gezien. Het is een prachtige model, de detaillering is grandios. Ik heb zelf 3 wekken geleden, mijn eerste Brawa lok gekocht. De Elok DRG E73 met sound.
Ik ben ook zeer tevreden van mijn aankoop. Hij is ook super gedetailleerd, en de sound zijn subliem.
Ik koop zeker weer een Brawa. Alleen ze zijn niet goedkoop.
Bravo, en veel pleizier met je lok.
Filipi
Re: Brawa 40183 Dig+sound voor 3-rail: K.W.St.E. T5 1209
Zo-even wat finetuning gedaan aan de decoder van de T5, met behulp van m'n lokprogrammer.
Voordat 'k aan de slag ging (voor de zekerheid) even de Brawa T5 decoder en sound data van de ESU site binnengehaald.
Ze rijdt nu nog lekkerder. ;)
Wat een zegen dat Brawa, ESU Lokpilot/Loksound decoders in z'n loks stopt.