Beste forumlezers,
Ongeveer een jaar geleden begon ik met de bouw van een tafel van 3m bij 1,22m. Ik heb Märklin C-rail HO. Had deze materialen al zo'n 5 jaar geleden aangeschaft. Voor dit formaat was N waarschijnlijk handiger, maar die keuze had ik al gemaakt.
Dankzij mijn handige vader werd het een tafel op wielen en is deze dus verrijdbaar en kan ik overal eenvoudig bij. Het is een baan geworden met schaduwspoor, waarbij er een enkel spoor omhoog gaat (dit werd ook afgeragen, maar het is niet anders). Met een helling van max. 5% (aanbevolen wordt 3%, maar de winkelier van een plaatselijke Märklin zei dat 5% max. ook kan).
Het project heeft meer dan een half jaar stil gelegen en was alleen het schaduwspoor gereed. Ik zag letterlijk op tegen het maken van de helling en stelde de bouw voor me uit. Ondanks dat de mussen van het dak afvallen ben ik nu op het juiste spoor en is het baanplan bijna af. Helaas bleek mijn telling qua rails onjuist, waardoor de afronding iets vertraging op loopt.
Bijgaand enkele foto's die jullie een beeld geven van wat ik klaar gestoomd heb op zolder.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
Groeten,
Benjamin
Baanplan bovenste laag: