Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bouwen om te slopen

Gestart door Gerard vrijdag 20 juli 2012, 20:18:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bouwen om te slopen
Gerard
gast

Bouwen om te slopen
Bijna iedereen heeft wel een verloren leeg hoekje op zijn baan waarvan je je afvraagt hoe je die op een leuke en verantwoorde manier kan vullen. Zo?n hoekje heb ik ook, en de afmetingen daarvan zijn 5,5 x 28 cm. En omdat dat hoekje precies tegen de zoldermuur staat en maar 5,5 cm diep is kun je daar eigenlijk geen echt ?levensgroot? gebouw neerzetten. Dus wordt het reliëfbouw.
Ik dacht iets leuks gevonden te hebben in de vorm van een flatgebouw dat gesloopt gaat worden. Om het eenvoudig te houden bouw ik alleen de achterzijde en de zijmuren van de flat, ook al omdat een groot deel van dit gebouw straks schuil zal gaan achter het ?luchtspoor?.

Even een klein verhaaltje om één en ander te verduidelijken. Stel je voor: na de 2e Wereldoorlog tot in de jaren ?60 was er ook in Driehoven een enorm woningtekort. Op elke braakliggend stuk grond werd gebouwd en de kwantiteit ging -vooral meteen na de bevrijding- soms even boven de kwaliteit. Zoiets wreekt zich na korte of lange tijd en als renoveren geen zin (meer) heeft vanwege de te hoge kosten is er maar één oplossing: afbreken. En dat gaat ook gebeuren met dit flatgebouw.
Bovendien staat de flat voor hedendaagse begrippen veel te dicht bij het luchtspoor: o.a. geluidsoverlast en fijnstof bedreigen de gezondheid van de bewoners.

Maar om iets te kunnen slopen moet je wel eerst iets bouwen. En dat wil ik in dit topic laten zien: de bouw van een flatgebouw dat al ontruimd en dichtgespijkerd is en eigenlijk alleen maar wacht op de slopershamer...

De basis bestaat (hoe kan het ook anders :biggrin:) uit karton, aangevuld met roerhoutjes en plastic steenplaat.


<de eerste 4 van de in totaal 6 stukken karton>


<de aangekruiste vakjes moeten dichtgespijkerde ramen worden (het zijn er ?slechts? 24 :eek:)>

Morgen gaan we verder.
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Dat is weer een erg leuk idee, en goed bedacht. Dat zal wel weer iets heel erg moois gaan worden :thumbup:.
Veel succes met de bouw ervan en ik ga het zeker volgen ;).

Gr, Myron
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouwen om te slopen
Hoi Gerard,

ook ik sluit weer aan. Ben erg benieuwd. Alvast veel bouw en sloopplezier.

groeten Martin
Re: Bouwen om te slopen
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bouwen om te slopen
Leuk idee Gerard, zet de explosievenman er maar naast (of de sloopkraan) O:-D
Re: Bouwen om te slopen
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Bouwen om te slopen
Iets voor IJsengel ("Boem, doet-ie")  :D

Netjes Gerard, verbaas ons  :biggrin:
Re: Bouwen om te slopen
michiel(BE)
gast

Re: Bouwen om te slopen
hier ben ik wel zeer benieuwd naar
ga zo door :D
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Bouwen om te slopen
Ah, eindelijk weer een bouwtopic van Gerard. Kan niet wezen dat ie de hele dag in de tuin zit met een biertje :mrgreen:

Orgineel idee, je moet er maar opkomen... Ben best benieuwd waar je ditmaal de inspiratie vandaan hebt gehaald?
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: myron777 op vrijdag 20 juli 2012, 20:34:05
Dat is weer een erg leuk idee, en goed bedacht. Dat zal wel weer iets heel erg moois gaan worden :thumbup:.
Of het iets moois gaat worden zal de tijd ons leren O:-D.
CiteerVeel succes met de bouw ervan en ik ga het zeker volgen ;).
Bedankt en ik zie je op- en aanmerkingen wel verschijnen :wink:.

Citaat van: martjo op vrijdag 20 juli 2012, 21:34:30
ook ik sluit weer aan. Ben erg benieuwd. Alvast veel bouw en sloopplezier.
Welkom in dit topic. Bouwplezier zal ik wel hebben, sloopplezier zal tegenvallen, denk ik.

Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 20 juli 2012, 21:39:32
Leuk idee Gerard, zet de explosievenman er maar naast (of de sloopkraan) O:-D
Voor de sloopkraan zal geen plaats meer zijn, vrees ik.

Citaat van: Ronald op vrijdag 20 juli 2012, 21:48:23
Iets voor IJsengel ("Boem, doet-ie")  :D
Nah, Fred is een beetje te grof bezig. Als ik zijn methode ga volgen zal ik ineens een stuk minder populair zijn bij de buren...
CiteerNetjes Gerard, verbaas ons  :biggrin:
Ik ga mijn best doen.

Citaat van: michiel(BE) op vrijdag 20 juli 2012, 22:07:49
hier ben ik wel zeer benieuwd naar
ga zo door :D
Ik ga zo door, let maar op :biggrin:.

Citaat van: Wijbe op zaterdag 21 juli 2012, 10:01:36
Ah, eindelijk weer een bouwtopic van Gerard. Kan niet wezen dat ie de hele dag in de tuin zit met een biertje :mrgreen:
Nou, het mooie weer schijnt eraan te komen, dus ik hoop voor die tijd klaar te zijn en dan met een biertje in de tuin te kunnen gaan zitten O:-D.
CiteerOrgineel idee, je moet er maar opkomen... Ben best benieuwd waar je ditmaal de inspiratie vandaan hebt gehaald?
Tsja, waar het idee vandaan komt? Rij maar eens met de trein vanuit de richting Den Bosch naar Eindhoven en kijk dan bij het binnenrijden van Eindhoven maar eens naar rechts: inspiratiebronnen genoeg op dit moment :) / :( (doorhalen wat niet van toepassing is).

Citaat van: Gerard op vrijdag 20 juli 2012, 20:18:52
Morgen gaan we verder.
En vandaag is het morgen :wink:, dus volgt hieronder een update van de laatste gebeurtenissen. Ik krijg de indruk dat een aantal van jullie denken dat er straks een half gesloopt gebouw staat. Die mensen moet ik hevig teleurstellen: er staat straks een gebouw dat wacht op de sloper.


< de wand die straks zichtbaar is ?>


< ? met geschilderde vensterbanken>


<een deel van de steenstrips die op de kartonnen wanden geplakt worden>

Het klinkt misschien wat eentonig, maar morgen is er weer een dag. Tot dan en blijf gezond :wink:. Horas!
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Bouwen om te slopen
En dat ziet er alweer mooi uit :thumbup:
En omdat Julian op vakantie is en het daarom niet kan zeggen: GZD ;).

Gr, Myron
Re: Bouwen om te slopen
michiel(BE)
gast

Re: Bouwen om te slopen
ziet er al goed uit .  :D
Re: Bouwen om te slopen
flori2703
gast

Re: Bouwen om te slopen
mooi man ziet er goed uit   :D

groeten flori2703(florian) :)
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouwen om te slopen
Ergens wel goed dat er nog gesloopt moet gaan worden. Anders bouw je haast voor niks :D. Zijn die steenstrips van karton of toch plastic?

groeten Martin
Re: Bouwen om te slopen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Leuk een nieuw project van Gerard! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik ben benieuwd hoe je het aan gaat pakken en wens je veel succes met de bouw/sloop. :D

Groetjes,

Antal
Re: Bouwen om te slopen
Hallo Gerard,

Wat een geweldig idee, ben benieuwd hoe het straks in een totaal beeld uit ziet.

Gr.
Piwie.
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: myron777 op zaterdag 21 juli 2012, 15:00:07
En omdat Julian op vakantie is en het daarom niet kan zeggen: GZD ;).

kuch, 2 uur na jou bericht reed ik anders weer de grens over! dus voor gerard: GZD!  :lol:

mag ik nog 'n leuk voorstel doen? je hebt straks allemaal dichtgespijkerde ramen (bah, vandaag geen lang verhaal, ban na 3 weken het typen verleerd al heb ik het internet en de tv en de pc in de 3 weken nog niet gemist alleen de stroom wel in de 3e week aangezien dat dat scouting kamp was met elke dag 1uur aggegraatstroom op het terrein en dat je dan telkens niet optijd terug bent om je camera accu('s) op te laden voor fotos (al hebben die het wel goed uitgehouden en zit ik nu op de 1089 foto's om uit te zoeken en te draaien en te bestellen, (ook met treinen, ik zat in Rhens aan de Rijn dus aan beide kanten van het dal treinen (350 p/d 24/7 hoorde ik)) of om mijn mobiel op te laden die op de vakantie 'n kapotte accu opliep waardoor ik met mijn prachtige degelijke nokia 2323 classic slechts 3 dagen meeging met een lege accu ipv 5 (maar dit voorgaande tot de eerste "(" terzijde  :D) en dat zou zonde zijn. want vaak zie je af en toe nog 't raam waar niets voor zit en een ingegooide ruit waaruit een oud gordijntje komt waaien van de vorige bewoner/bewoonster

en myron; we gaan wel 'n keer kijken aangezien MGJ een vinger in de pap heeft  O:-D >:-D O:-D O:-D O:-D week van 30e toch? B) :P
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: myron777 op zaterdag 21 juli 2012, 15:00:07
En dat ziet er alweer mooi uit :thumbup:
Dank je wel en ik hoop het nog mooier te krijgen.
CiteerEn omdat Julian op vakantie is en het daarom niet kan zeggen: GZD ;).
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat Julian weer terug is :biggrin: (zie ergens hieronder :lol:).

Citaat van: michiel(BE) op zaterdag 21 juli 2012, 15:33:17
ziet er al goed uit .  :D
Dank je voor je reactie.

Citaat van: flori2703 op zaterdag 21 juli 2012, 17:33:56
mooi man ziet er goed uit   :D
Ook jij bedankt voor je reactie

Citaat van: martjo op zaterdag 21 juli 2012, 20:30:48
Ergens wel goed dat er nog gesloopt moet gaan worden. Anders bouw je haast voor niks :D. Zijn die steenstrips van karton of toch plastic?
En zonder bouwen valt er later weer niks te slopen hè. De steenstrips zijn van een soort plastic.

Citaat van: kippenlijntje op zaterdag 21 juli 2012, 20:39:27
Leuk een nieuw project van Gerard! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedankt.
CiteerIk ben benieuwd hoe je het aan gaat pakken en wens je veel succes met de bouw/sloop. :D
Hoe ik het met de bouw ga aanpakken kun je o.a. in deze update zien. Het slopen later mag / moet je er zelf maar bijdenken :mrgreen:.

Citaat van: Piwie op zaterdag 21 juli 2012, 20:40:15
Wat een geweldig idee, ben benieuwd hoe het straks in een totaal beeld uit ziet.
Over een paar dagen hoop ik dit projectje af te ronden en dan kun je het resultaat bewonderen.

Citaat van: julian op zaterdag 21 juli 2012, 20:44:35
Citaat van: myron777 op zaterdag 21 juli 2012, 15:00:07
En omdat Julian op vakantie is en het daarom niet kan zeggen: GZD ;).

kuch, 2 uur na jou bericht reed ik anders weer de grens over! dus voor gerard: GZD!  :lol:

mag ik nog 'n leuk voorstel doen? je hebt straks allemaal dichtgespijkerde ramen (bah, vandaag geen lang verhaal, ban na 3 weken het typen verleerd al heb ik het internet en de tv en de pc in de 3 weken nog niet gemist alleen de stroom wel in de 3e week aangezien dat dat scouting kamp was met elke dag 1uur aggegraatstroom op het terrein en dat je dan telkens niet optijd terug bent om je camera accu('s) op te laden voor fotos (al hebben die het wel goed uitgehouden en zit ik nu op de 1089 foto's om uit te zoeken en te draaien en te bestellen, (ook met treinen, ik zat in Rhens aan de Rijn dus aan beide kanten van het dal treinen (350 p/d 24/7 hoorde ik)) of om mijn mobiel op te laden die op de vakantie 'n kapotte accu opliep waardoor ik met mijn prachtige degelijke nokia 2323 classic slechts 3 dagen meeging met een lege accu ipv 5 (maar dit voorgaande tot de eerste "(" terzijde  :D) en dat zou zonde zijn. want vaak zie je af en toe nog 't raam waar niets voor zit en een ingegooide ruit waaruit een oud gordijntje komt waaien van de vorige bewoner/bewoonster

en myron; we gaan wel 'n keer kijken aangezien MGJ een vinger in de pap heeft  O:-D >:-D O:-D O:-D O:-D week van 30e toch? B) :P
Zoals ik al eerder opmerkte: Julian is weer thuis :wink:. Valt het op? Nah...

Goed, de update van vandaag met een ingrijpende wijziging. Wat die wijziging is kun na de foto's hieronder lezen.


<alleen voor het idee: de eerste muurplaat>


<de 24 houten panelen die voor de raamopeningen komen te zitten>


<de horizontale steenstrips zitten op hun plaats>


<alle steenstrips zijn geplakt?>


< ? en voorzien van een eerste lichte weathering>

En toen bedacht ik me ineens dat dit er eigenlijk helemaal niet uitzag als een flatgebouw. Zelfs niet als een flat uit de jaren '40 of '50. Ik mistte om te beginnen eigenlijk iets als balkonnetjes en dergelijke en dus besloot ik daarom het bestemmingsplan meteen maar te wijzigen*) en er een bedrijfsgebouw van te maken. Wat voor bedrijf het precies gaat worden weet ik nog niet, maar ik heb nog een paar rommeldozen en het lijkt me sterk dat ik daar niks bruikbaars in zal vinden.

*) Wees niet bang, met een beetje C-C-C komt het met die wijzigingen wel goed :wink:.

Morgen gaan we weer verder, dus schakel op tijd in om niks te missen.
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bouwen om te slopen
jippie, ziet er nog altijd toppie uit! GZD!!

moraal van mijn verhaal was: doe er ook een paar ingegooide ruiten bij en (nu het een bedrijfsgebouw is geworden) een paar half loshangende, bungelende rolluiken
Re: Bouwen om te slopen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Dat ziet er goed uit Gerard en zo met de stenen vind ik het er stoer uit zien.
Ik ben toch benieuwd hoe het eruit gaat zien aan viezigheid baldadigheid en andere dingen die vooraf bij het slopen vaak gebeuren. ;)

Groetjes,

Antal
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: kippenlijntje op zondag 22 juli 2012, 19:44:57
viezigheid baldadigheid en andere dingen die vooraf bij het slopen vaak gebeuren. ;)
vaak is het al slopen, lijkt me nog altijd leuk (op de oude blokhut al gehad) om een trashparty te hebben  :D mag ik gerard?
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouwen om te slopen
Ik heb er alle vertrouwen in dat ook een bedrijfsgebouw goed tot zijn eind gaat komen (dubbelop natuurlijk)

groeten Martin
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: julian op zondag 22 juli 2012, 16:40:47
jippie, ziet er nog altijd toppie uit! GZD!!
Ik GZD
Citeermoraal van mijn verhaal was: doe er ook een paar ingegooide ruiten bij en (nu het een bedrijfsgebouw is geworden) een paar half loshangende, bungelende rolluiken
Bedankt voor de tip. Met dat idee ga ik aan de slag, kijk maar eens bij de komende updates.

Citaat van: kippenlijntje op zondag 22 juli 2012, 19:44:57
Dat ziet er goed uit Gerard en zo met de stenen vind ik het er stoer uit zien.
Ik ben toch benieuwd hoe het eruit gaat zien aan viezigheid baldadigheid en andere dingen die vooraf bij het slopen vaak gebeuren. ;)
Ook daar heb ik al een paar ideetjes voor. Hou dit topic maar even in de gaten :wink:.

Citaat van: julian op zondag 22 juli 2012, 19:48:46
vaak is het al slopen, lijkt me nog altijd leuk (op de oude blokhut al gehad) om een trashparty te hebben  :D mag ik gerard?
Daar kan ik met 3 letters heel kort over zijn: "N E E". Jij wil veel te graag :biggrin:.

Citaat van: martjo op zondag 22 juli 2012, 22:43:34
Ik heb er alle vertrouwen in dat ook een bedrijfsgebouw goed tot zijn eind gaat komen (dubbelop natuurlijk)
Bedankt voor het vertrouwen, ik zal proberen het niet te beschamen.

De volgende update alweer. Tot nu toe gaat het allemaal erg vlot, maar het is dan ook eigenlijk recht-toe-recht-aan. Meten, aftekenen, snijden en lijmen. Hoe simpel wil je het hebben?


<de zijwanden (die nog op maat gesneden moeten worden)>


<de achterwand en bodemplaat>


<de geweatherde achtergevel?>


< ? met dichtgespijkerde ramen>

Na een ideetje van Julian ga ik hier nog een paar veranderingen in aanbrengen, maar de foto was al gemaakt en ik wilde jullie die toch niet onthouden...

Morgen weer een nieuwe update. Tot die tijd: "Horas".
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Bouwen om te slopen
Vroege update, zal wel komen doordat meneer nu aan het bier gaat in de tuin :mrgreen:

Geef je groot gelijk dat het een 'bedrijfs'pand wordt. Een flatgebouw wordt toch wat hoger met balkon's etc. Wordt dat je volgende projectje? Gebouw kan dan mooi indezelfde 'wijk' worden geplaatst. Zet je daar nog een modern gebouw bij en je hebt het project: Vernieuwing wijk ....
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bouwen om te slopen
en een bordje met de plannen en aannemers en je hebt een project
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Bouwen om te slopen
ik zou in plaats van alle rechte planken ook een paar planken scheef maken. lijkt het alsof het al ff staat.
nu is het net dat het pas net afgesloten is( kan ook de bedoeling zijn natuurlijk.

gr john
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: Wijbe op maandag 23 juli 2012, 12:57:04
Vroege update, zal wel komen doordat meneer nu aan het bier gaat in de tuin :mrgreen:
Hoe raad je het zo :lol:. Daarom ook vandaag een vroege update O:-D.
CiteerGeef je groot gelijk dat het een 'bedrijfs'pand wordt. Een flatgebouw wordt toch wat hoger met balkon's etc. Wordt dat je volgende projectje? Gebouw kan dan mooi indezelfde 'wijk' worden geplaatst. Zet je daar nog een modern gebouw bij en je hebt het project: Vernieuwing wijk ....
Als ik daar de ruimte nog voor had zou dat een mooie aanvulling geweest kunnen zijn.

Citaat van: julian op maandag 23 juli 2012, 15:56:01
en een bordje met de plannen en aannemers en je hebt een project
Dat zou gekund hebben, maar de ruimte hè :sad:.

Citaat van: jptrain op maandag 23 juli 2012, 19:19:23
ik zou in plaats van alle rechte planken ook een paar planken scheef maken. lijkt het alsof het al ff staat.
nu is het net dat het pas net afgesloten is( kan ook de bedoeling zijn natuurlijk.
Laten we het er maar op houden dat het pand niet zo erg lang geleden (een paar weken) ontruimd is.

De update van vandaag laat zien dat zijwanden en dak gemaakt en geplaatst zijn. Niet erg opzienbarend, maar zoiets moet ook gebeuren als je een compleet gebouw wil suggereren.


<dit gaat het dak worden>


<achterwand, zijwand en bodemplaat>


<en nu met beide zijwanden (1)>


< en nu met beide zijwanden (2)>


<het dak, na beplakken met schuurpapier klaar voor inbouw / opbouw>


<het dak na de inbouw / opbouw>


<de helemaal niet interessante achterzijde :biggrin:>

Morgen laat ik jullie zien wat voor bedrijf in dit pand gezeten heeft. Tot dan zullen jullie geduld moeten hebben :biggrin:.

En nu is het tijd voor...
& &
Re: Bouwen om te slopen
MarklinKoen
gast

Re: Bouwen om te slopen
Wordt erg mooi Gerard!!
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: Gerard op dinsdag 24 juli 2012, 12:57:29
Citaat van: julian op maandag 23 juli 2012, 15:56:01
en een bordje met de plannen en aannemers en je hebt een project
Dat zou gekund hebben, maar de ruimte hè :sad:.
op het gebouw bevestigen?

tot nu toe toppie en GZD!

en drink ze  ;)
Re: Bouwen om te slopen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Netjes Gerard en dat ziet er goed uit! :)
Geniet-ze van het mooie weer.

Groetjes,

Antal
Re: Bouwen om te slopen
Petcor20
gast

Re: Bouwen om te slopen
Hallo Gerard,

Leuk project. Aan zo'n afbraakgebouw had ik nog niet gedacht. Blijf dit zeker volgen.

Ben benieuwd naar het resultaat.

Groeten

Christophe
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: julian op dinsdag 24 juli 2012, 13:17:53
Citaat van: Gerard op dinsdag 24 juli 2012, 12:57:29
Citaat van: julian op maandag 23 juli 2012, 15:56:01
en een bordje met de plannen en aannemers en je hebt een project
Dat zou gekund hebben, maar de ruimte hè :sad:.
op het gebouw bevestigen?
Dat zou kunnen, maar je kijkt hier wel tegen de achterkant van het gebouw aan. En zou de gemiddelde treinpassagier die hier met minimaal 80 km/u langs komt geïnteresseerd zijn in wat er met dit pand gaat gebeuren? Als de eventuele borden überhaupt nog te lezen zijn met die snelheid en dan zo vlak langs het spoor...
Citeertot nu toe toppie en GZD!
Dank je.
Citeeren drink ze  ;)
Alweer bedankt :wink:.

Citaat van: kippenlijntje op dinsdag 24 juli 2012, 13:23:47
Netjes Gerard en dat ziet er goed uit! :)
Dank je.
CiteerGeniet-ze van het mooie weer.
Dat ga ik straks zeker weer doen.

Citaat van: Petcor20 op dinsdag 24 juli 2012, 18:42:11
Leuk project. Aan zo'n afbraakgebouw had ik nog niet gedacht. Blijf dit zeker volgen.
Ik dacht hier een paar dagen geleden ook niet aan, maar ineens had ik een ingeving. Of het met het weer te maken heeft?
CiteerBen benieuwd naar het resultaat.
Ik ook. Als het net zo mooi wordt zoals ik het in gedachten al voor me zie, mogen we straks niet klagen :wink:.

En dit is het dan geworden (het tromgeroffel en het geluid van de trompetten moet je er maar even zelf bijdenken of bijmaken):


<?MERKUR?, drukkerij en uitgeverij van tijdschriften tevens boekhandel>

Hier enkele detailopnames:







Waarom juist dit? Omdat ik deze tekstjes nog had liggen in een van mijn rommeldozen. De onderste 4 teksten waren oorspronkelijk rood. Ik heb ze eerst zilverkleurig gespoten en straks ga ik die letters nog met wit aantippen.

Morgen zal ik ook de uitwerking laten zien van Julian's idee m.b.t. de rolluiken, maar nu is het tijd voor een goudgele tweedrank.

Eindhoven (12:30 uur) 27.4oC

             
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Wauw, dat wordt echt al heel mooi :thumbup:.
Leuk die teksten ook zo op het pand.
Geniet van dat drankje ;).

Gr, Myron
Re: Bouwen om te slopen
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bouwen om te slopen
 :thumbup: :thumbup:, Mooi hoor

Citaat van: Gerard op woensdag 25 juli 2012, 12:48:26


Ja, bezorgze maar hier  O:-D
Re: Bouwen om te slopen
michiel(BE)
gast

Re: Bouwen om te slopen
haha mooi gemaakt  :D
Re: Bouwen om te slopen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Super tof bedacht en ik vind het erg realistisch ogen! :)
Ga zo door en nogmaals geniet-ze van het weer. :D

Groetjes,

Antal

*die ook mee geniet van het weer
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bouwen om te slopen
jippie, heb wel goede ideeën :D

binnenkort namens de MGJ n's een topoverleg houden over het oud ijzer in dit gebouw.......

GZD, en om eerlijk te zijn, die zilveren letters mogen zo blijven van mij ;)

Geniet van het weer, drink niet teveel met procenten  :D en zet de bitterballen maar vast klaar voor het "top-overleg"
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouwen om te slopen
Kijk, het voordeel van een paar daagjes afwezigheid is dat je dus in een keer alle verdere updates door kan nemen, waardoor gelijk duidelijk is dat er weer een prachtig stuk werk is geleverd. En dat met tropenrooster ;). Ik vind het goed gelukt. Het gebouw heeft een nostalgische indruk.

groeten Martin
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: myron777 op woensdag 25 juli 2012, 12:50:06
Wauw, dat wordt echt al heel mooi :thumbup:.
Leuk die teksten ook zo op het pand.
Dank je wel.
CiteerGeniet van dat drankje ;).
Dat ga ik zeker doen, en na het afsluiten van deze update komt ook daar een vervolg op :biggrin:.

Citaat van: Looney Tunes op woensdag 25 juli 2012, 12:57:45
:thumbup: :thumbup:, Mooi hoor
Dank je.
Citeer
Citaat van: Gerard op woensdag 25 juli 2012, 12:48:26

Ja, bezorgze maar hier  O:-D
Waren ze nog warm toen ze bezorgd werden?

Citaat van: michiel(BE) op woensdag 25 juli 2012, 13:16:26
haha mooi gemaakt  :D
Dank je wel.

Citaat van: kippenlijntje op woensdag 25 juli 2012, 16:43:01
Super tof bedacht en ik vind het erg realistisch ogen! :)
Ga zo door en nogmaals geniet-ze van het weer. :D
Dank je en na deze update ga ik verder met genieten. Nu kan het nog, morgenavond schijnt het weer afgelopen te zijn; de zomer van 2012 schijnt maar een week te duren :sad:.

Citaat van: julian op woensdag 25 juli 2012, 16:59:05
jippie, heb wel goede ideeën :D
Je hebt ze zeker, dat heb ik nooit ontkend. Maar ze komen (net als bij mij) niet altijd naar buiten :mrgreen:, of ook wel eens te laat :cry:.
Citeerbinnenkort namens de MGJ n's een topoverleg houden over het oud ijzer in dit gebouw.......
De datum staat al vast, nu de tijd nog.
CiteerGZD, en om eerlijk te zijn, die zilveren letters mogen zo blijven van mij ;)
Te laat, ik heb ze al iets aangetipt.
CiteerGeniet van het weer, drink niet teveel met procenten  :D en zet de bitterballen maar vast klaar voor het "top-overleg"
Wordt dat een topoverleg of toboverleg :D.

Citaat van: martjo op woensdag 25 juli 2012, 21:23:02
Kijk, het voordeel van een paar daagjes afwezigheid is dat je dus in een keer alle verdere updates door kan nemen, waardoor gelijk duidelijk is dat er weer een prachtig stuk werk is geleverd. En dat met tropenrooster ;).
Het was af en toe zweten, maar het verloren vocht is rijkelijk aangevuld met nieuw vocht :wink:.
CiteerIk vind het goed gelukt.
Dank je wel.
CiteerHet gebouw heeft een nostalgische indruk.
Dan is het in elk geval gelukt omdat over te brengen.

Na een idee van Julian heb ik wat wijzigingen aangebracht: rolluiken voor de ?ramen? van de bovenste etage. Dit waren eens de kantoorruimtes van de drukkerij en uitgeverij.


<de ?vernieuwde? achtergevel>

Zoals je ook kunt zien hebben de graffiti-kunstenaars ook al de weg naar dit pand weten te vinden...

Nu zien de 2 nu nog overgebleven onderdelen eruit als een doosje waar alleen nog maar een dekseltje opgeplakt hoeft te worden :lol:.


<doosje?>


< ? dekseltje?>


< ? deksel op doos...>


< ... zo goed als klaar :lol:?>


< ? en de finishing touch: een schoorsteen>

De Gemeente Driehoven wrijft zich in de handen, want er is alweer een gebouw waarover ze OZB kunnen heffen. Kassa dus!

Maar helaas, aan alles komt een eind, dus ook aan deze serie.

Ondanks de warmte...
Eindhoven (12:20 uur) 25.7oC

... vond ik het weer leuk om te doen en aan al degenen die één of meer ideetjes aandroegen: bedankt.

Het bijbehorende foto-album is hier te bekijken en wie weet, tot een volgend bouwproject. Horas!
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Bouwen om te slopen
'T is weer prachtig geworden :thumbup:.
Nu ben ik wel benieuwd naar een foto van het gebouw op z'n plaats ;).

Gr, Myron
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Bouwen om te slopen
Netjes Gerard, zeer netjes. Vind dit tot nu toe 1 van je beste panden. Maar ik heb wel wat kritiek :mrgreen:. Veel te weinig graffiti. Het gebouw ziet er uit dat het al 'jaren' leeg staat. Dan zit er over de muur zo ongeveer 3 a 4 lagen graffiti, en niet een paar afbeeldingen. Tevens ziet de graffiti er te nieuw uit.

Ga zo door, na de vakantie zie ik de reseltaten wel :)
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Bouwen om te slopen
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

snik, snotter, dit was 't? snotter, snel iets nieuws verzinnen jij :D
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2011

offline
Re: Bouwen om te slopen
Tja, wat Julian zegt, tijd voor wat anders. Maar het is in ieder geval weer een geslaagd project.

groeten Martin
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: myron777 op donderdag 26 juli 2012, 12:59:22
'T is weer prachtig geworden :thumbup:.
Dat vond ik zelf ook al en ik ben blij dat iemand het met me eens is :).
CiteerNu ben ik wel benieuwd naar een foto van het gebouw op z'n plaats ;).
Je verwacht hopelijk niet dat ik dat vandaag nog gaan doen hè :sad:. Reden: klikkie doen.

Citaat van: Wijbe op donderdag 26 juli 2012, 20:20:23
Netjes Gerard, zeer netjes. Vind dit tot nu toe 1 van je beste panden. Maar ik heb wel wat kritiek :mrgreen:. Veel te weinig graffiti. Het gebouw ziet er uit dat het al 'jaren' leeg staat. Dan zit er over de muur zo ongeveer 3 a 4 lagen graffiti, en niet een paar afbeeldingen. Tevens ziet de graffiti er te nieuw uit.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Dit pand komt op een plek te staan waar het maar voor ongeveer de helft te zien is, en dan voornamelijk de bovenste helft. Ik ga geen graffiti plakken op plaatsen die je straks toch niet ziet. Dat bekijk ik later nog wel als het pand definitief op zijn plaats staat.
CiteerGa zo door, na de vakantie zie ik de reseltaten wel :)
Is goed.

Citaat van: julian op donderdag 26 juli 2012, 20:57:31
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

snik, snotter, dit was 't? snotter, snel iets nieuws verzinnen jij :D
Daar is het nu veel te warm voor :sad:.

Citaat van: martjo op donderdag 26 juli 2012, 22:22:33
Tja, wat Julian zegt, tijd voor wat anders.
Jaja, jullie hebben makkelijk praten :).
CiteerMaar het is in ieder geval weer een geslaagd project.
Dat vond ik ook. Bedankt voor je bijdragen.

Vooruit, ik zal 2 foto's plaatsen van de plek waar dit pand komt te staan :D:




Later volgen nog meer foto's, maar dan de "echte" :mrgreen:.
Re: Bouwen om te slopen
dit wordt alweer een mooie en originele aanwinst ...
Re: Bouwen om te slopen
Lange trein
gast

Re: Bouwen om te slopen
Zeer interessant. Ik laat zeker een 'verloren' hoekje vrij op mijn baan en blijf je volgen.
Bijzonder geslaagd.
Denis
Re: Bouwen om te slopen
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re: Bouwen om te slopen
Geweldig projectje weer, Gerard! Wat kan je toch een hoop kanten op met karton, roerstaafjes en compukabel. :D :thumbup:
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: dani op vrijdag 27 juli 2012, 14:32:06
dit wordt alweer een mooie en originele aanwinst ...
Dank je wel.

Citaat van: Lange trein op vrijdag 27 juli 2012, 18:20:41
Zeer interessant. Ik laat zeker een 'verloren' hoekje vrij op mijn baan en blijf je volgen.
Bijzonder geslaagd.
Ook jij bedankt voor je reactie.

Citaat van: Rutger op zaterdag 11 augustus 2012, 17:14:55
Geweldig projectje weer, Gerard! Wat kan je toch een hoop kanten op met karton, roerstaafjes en compukabel. :D :thumbup:
Je moet alleen even op het idee komen. Bedankt.

Ik heb even 2 foto's van Myron gehuurd waarop te zien is dat dit gebouw op mijn baan staat:



Re: Bouwen om te slopen
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Nu ik terug ben uit Domburg en ik alles op een normaal scherm kan kijken zie ik dat het pand op een prachtige locatie is gekomen.
Ik heb mijn vriendin mee laten lezen en laten zien wat je bouwt en die vond het verbluffend mooi. Ik kreeg te horen dat ik ook maar een mooie stad moet bouwen zoals die van jou. ;)
En daar ben ik het zelf mee eens aangezien je geweldig werk weet te leveren.
In ieder geval bedankt voor het verslag en dat ziet er grandioos uit.

Groetjes,

Antal
Re: Bouwen om te slopen
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Bouwen om te slopen
Citaat van: Gerard op zaterdag 11 augustus 2012, 18:42:55
Ik heb even 2 foto's van Myron gehuurd waarop te zien is dat dit gebouw op mijn baan staat:
Hmm, oké :-)
het is echt een zeer mooi gebouw geworden, en een perfecte plek ervoor :thumbup:.

Gr, Myron
Re: Bouwen om te slopen
Lange trein
gast

Re: Bouwen om te slopen
Dit smaakt inderdaad naar meer.
Dit verslag zal zeker een bron van inspiratie worden voor later, als ik ook groot geworden ben in scenery bouwen.
Bedankt.
Denis