Hallo allen,
Afgelopen maandag ben ik samen met Rick weer eens erop uit gegaan. De bedoeling was om wat mat 64'en, waaronder specifiek de 950, te fotograferen in Limburg. Aangezien de 950 nog weleens wisselt met betrekking tot diensten en standplaatsen hebben we 2 planningen gemaakt. Ik had vanochtend even gekeken en het bleek dat de 950 in de 6800 zat, dus dat werd een reisje naar Maastricht.
Om 9:05 vertrok mijn trein naar Utrecht Centraal, waar aldaar Rick me stond op te wachten. Samen gingen we alvast naar het spoor waar onze trein richting Maastricht zou vertrekken. Toen we het perron opkwamen stond er een trein, een ICMm, richting Heerlen. Aangezien we toch bij Roermond moesten uitstappen zijn we snel ingestapt en in een heerlijk rustige coupe plaatsgenomen. De rit duurde welenwaar lang, maar we hebben ons prima vermaakt met onder andere het horen van het gesprek tussen 2 jonge dames.
In Roermond aangekomen moesten we overstappen op de sprinter richting Maastricht. Met de 447 + 451 in de 6833 reden we door tot en met Susteren waar we uitstapten voor het eerste spotplekje. Aangezien het in het verleden vaak fout ging om met een routebeschrijving naar het spotplekje te lopen heb ik mijn (fiets)navigatie meegenomen en kwamen daarmee aardig snel op het spotplekje. Op het spotplekje hadden we geen rekening gehouden dat de zon ging schijnen, dus op sommige foto's is tegenlicht een beetje aanwezig. Desalniettemin was het een zeer geslaagd plekje waarbij ook veel interessant materieel langsreed.
Nadat we de 950 + 482 hadden gefotografeerd zijn we terug gaan lopen naar het station waar we alweer met de 447 + 451 in de 6841 naar Maastricht reisden.
Mat 64 447 + 451 op Roermond
Mat 64 465 + 463 bij het spotplekje bij Susteren.
VIRM 8654
NSR 482 + 950, Susteren 04-05-15 by
Davio99, on Flickr
6427 + 6461
Mat 64 454 + 469
Mat 64 463 + 465
6465
ICMm 4240 + 4236
ICMm 4040 + 4086
Mat 64 451 + 447
VIRM 8665
Mat 64 469 + 454
Mat 64 950 + 482
Op Maastricht gingen we even naar de AH to go om daar wat eten, onze lunch, en wat drinken te kopen. Daarna gingen we met de Veolia 501 in de 32049 naar Maastricht Noord om aldaar naar het volgende spotplekje te gaan. Het spotplekje was over het algemeen goed, maar aangezien er veel auto's etc langskwamen zijn we verkast naar een ander plekje verderop dat overigens stukken beter was. We hadden weer een aardig lange tijd last van de zon die voor het fotograferen op bepaalde plekken het verhinderde. Gelukkig werd de zon later bedekt door sluierbewolking.
Rond 18:00 uur gingen we weer terug naar Maastricht Noord waar we met de 652 in de 32064 naar Maastricht Randwyck gingen.
Mat 64 950 + 482
Mat 64 463 + 465
Mat 64 465 + 463
Mat 64 469 + 454
VIRM 8735
Mat 64 454 + 469
6511
Mat 64 447 + 451
MRCE 653-05, Maastricht 04-05-15 by
Davio99, on Flickr
Mat 64 451 + 447
Mat 64 482 + 950
Mat 64 950
NSR 463 + 465, Maastricht 04-05-15 by
Davio99, on Flickr
VIRM 8667
Mat 64 465 + 463
Mat 64 469 + 454
Om de dag leuk af te sluiten hebben we van te voren afgesproken dat we van Maastricht Randwyck helemaal naar Roermond met de 950 zouden reizen. Toen we op Maastricht Randwyck aankwamen duurde het niet lang en de 950 kwam al binnen rijden. We hebben even gewacht tot de machinist de 950 zijn frontseinen aandeed en de 950 gereed maakte voor de 6874, daarna zijn we snel naar binnen gegaan, want de conducteur vloot al op zijn fluitje. Na een heerlijke rit kwamen we al aan in Roermond waar de 950 vervolgens als LM naar Arnhem ging. Kort na aankomst kwam de 9506 in de 874 aan op Roermond om ons terug naar Utrecht te brengen. Op Roermond stond de trein 2 minuten langer stil in verband met de dodenherdenking. Naast het feit dat de trein aardig vol was zaten ook de stoelen niet echt lekker, waardoor de comfort ver te zoeken was in de 9506 en de rit naar Utrecht voor mijn gevoel nog langer duurde dan op de heenweg. Enfin, we zijn in ieder geval aangekomen op Utrecht Centraal. Aangezien we in Roermond vertraging opliepen in verband met de dodenherdenking had ik mijn aansluiting gemist. Rick's trein vertrok toch nog niet, dus hebben we even avond gegeten, het was al immers 21:30 geweest... Daarna hebben we afscheid genomen en is hij naar zijn trein gestapt. Niet heel veel later kwam mijn trein eraan en kwam er een einde aan het spotdagje.
De 950 op Maastricht Randwyck
De 950 op Roermond