Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Grootspoor foto's van Dave

Gestart door Davio woensdag 18 juli 2012, 15:20:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
 8o we zijn weer een dag veder :O Sorry!  :thumbup:
Nou ik zou ff vertellen wat die zondag is gebeurd :thumbup: :thumbup:
Ik pakte de trein van kwart voor 10 op station parkwijk naar Asd. Daar heb ik 20 min gespot en toen naar de trein naar Hlm gegaan. tot mijn geluk was het een 1700+DDar, mocht ff in de cabine kijken en ging daarna naar het passagiers deel. Eenmaal op Hlm aangekomen heb ik ook wat gespot. Daarna even naar zandvoort gegaan en weer terug. Toen ik terug kwam was het een chaos op Hlm namelijk de brug bij Hlm kon niet meer dicht, dus het treinverkeer lag zo goed als plat. Ik ging niet gek veel later naar de trein naar santpoort en daar was koen. Even naar zijn huis om een fiets te halen en daarna naar de pont gefietst waar lesley stond te wachten. We reden naar het eindpunt van het ijmuiderlijn en gingen via het spoor weer terug fietsen (was net een rally :O ) Na zo'n 2 uur fietsen (weet niet de exacte tijd) waren we bij santpoort aan gekomen. Daar hebben we de DDar op de plaat geschoten. Na een tijdje gingen we naar koen's huis om lekkere pannenkoeken te eten  :D Ik heb de fiets weer terug gebracht bij Koen en we gingen naar Hlm maar... ik had geen fiets meer dus: ik moest achterop  8o En was naar mijn ongeluk heel wat hobbeltjes etc.  :( wat ik ervan over heb gehouden: spierpijn en een pijnlijke kont :-( maar goed. Op Hlm was nog een prachtige zonsondergang en ik ging rond 8 uur de trein richting huis nemen. Het was een zeer leuk dagje en zeker voor herhaling vatbaar  :thumbup:
Hier de foto's (heb ze nog niet allemaal geupload dus ik denk als het meezit morgen de rest komt)







Weinig foto's van Asd want er was toch niet echt iets bijzonder...



Cabview van 1715



Cabine







Wat interieur foto's van de DDar



Op zandvoort met een mDDm



De de2 180 van de BSH en een klein stukje van een gerangeerde DDar



Gevolgen van de openstaande brug...



Naar het begin punt van het ijmuiderlijn.





1ste halte na station IJmuiden.



2de



En het "enge" tunneltje (dat vond een vrouw toen ze hier altijd vroeger fietste)



Huisje



3de halte met abri



nog een huisje daar woont een kraker  8o



En na lang te hebben gefietst het einde van de IJmuiderlijn



IRM te santpoort



DDar



mDDm



En we zijn weer op Hlm



Goederentrein naar beverwijk.



En nog een DDar in het zonsondergang licht  :-*
Morgen zullen er weer wat nieuwe foto zijn ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Hoi Davio leuke fotos en er komen nog meer :D

To Be Contuninud (slecht gespeld? :P) >:-D

Mvg
Frank

EDIT: geprobeerd de spellin iets opte krikken :? :D

Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Soms moet Dave even wakker geschud worden ;), maar dan heb je ook wat :thumbup:. Bedankt voor het plaatsen van de foto's.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: FrankD op dinsdag 09 april 2013, 21:08:05
Hoi Davio leuke fotos en er komen nog meer :D

To Be Contuninud (slecht gespeld? :P) >:-D

Mvg
Frank

EDIT: geprobeerd de spellin iets opte krikken :? :D



Fout gespeld :| : het is continued  ;) en bedankt :thumbup:

Citaat van: Gerard op dinsdag 09 april 2013, 21:08:40
Soms moet Dave even wakker geschud worden ;), maar dan heb je ook wat :thumbup:. Bedankt voor het plaatsen van de foto's.

*Zzz... wat... :? :P Bedankt  :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Ging de kennemerstrandexpress niet over die lijn? (ijmuiderlijn)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Geweldige foto s

Dat oude spoor lijntje (Ijmuiderlijn) heb je geweldige sfeer foto s van gemaakt vind ik
Bedankt voor de mooie foto's k heb er van genoten

Mvg Danny
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Weer een leuke serie heren!! Zat me alleen af te vragen, bij de pont gaat het lijntje toch over het viaduct? Daar zie ik hier geen foto's van. Of was te dicht in de buurt van het pliesiebureau? :D :D
Die kalktrein kwam ik eerder op de dag ook al tegenLink


Grt, JW
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: wesleycockerill op dinsdag 09 april 2013, 21:18:14
Ging de kennemerstrandexpress niet over die lijn? (ijmuiderlijn)

Kennelijk niet :| Mocht niet van de gemeente :P

Citaat van: oetbeem op dinsdag 09 april 2013, 21:28:26
Geweldige foto s

Dat oude spoor lijntje (Ijmuiderlijn) heb je geweldige sfeer foto s van gemaakt vind ik
Bedankt voor de mooie foto's k heb er van genoten

Mvg Danny


Bedankt voor je complimenten :thumbup:

Citaat van: Armsein op dinsdag 09 april 2013, 22:52:20
Weer een leuke serie heren!! Zat me alleen af te vragen, bij de pont gaat het lijntje toch over het viaduct? Daar zie ik hier geen foto's van. Of was te dicht in de buurt van het pliesiebureau? :D :D
Die kalktrein kwam ik eerder op de dag ook al tegenLink


Grt, JW

Bedankt, Ohja daar heb ik ook nog wat foto's van. helemaal over het hoofd gezien :?

Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
He Dave, leuke fotos man! Die van mij komen later deze week..
En de Kennemerstrandexpress reed wel over de Ijmuiderlijn, maar toen Lovers ermeekapte zon 13 jaar geleden werd dat stilgezet.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Hoi Davio

Prachtige foto s weer,echt top.
Bedankt voor het delen. :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Leuke foto,s vooral die van de Ijmuiderlijn. Alleen jammer van het tegenlicht, tip: polarisatiefilter.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
@Koen, dus toch. Maar dan moet Railaway nodig een nieuwe aflevering voor nl maken! :p
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: Smokediver74 op woensdag 10 april 2013, 12:11:12
Alleen jammer van het tegenlicht, tip: polarisatiefilter.
Polarisatiefilter heeft geen effect op tegenlicht. Er is namelijk niets te polariseren, behoudens wat gereflecteerd licht.
Polafiler ===> klik
Beter: Toestel op statief en enige verschillend belichte foto's maken d.m.v. bracketing ===> klak
Hierbij de belichtingstijd variĆ«ren, niet het diafragma! 
Daarna m.b.v. fotobewerkingsprogramma de foto's samenvoegen (evt. HDR) zodat zowel de hoge lichten als de schaduwpartijen goed doortekend zijn.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Met de ios waarde knoeien werkt ook altijd ;)

Mvg
Frank
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Frank,
wat is ios waarde ???
Of bedoel je ISO waarde :help:
Bracketing met ISO is niet mogelijk, volgens mijn bescheiden mening.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: nobody op woensdag 10 april 2013, 15:29:45
Citaat van: Smokediver74 op woensdag 10 april 2013, 12:11:12
Alleen jammer van het tegenlicht, tip: polarisatiefilter.
Polarisatiefilter heeft geen effect op tegenlicht. Er is namelijk niets te polariseren, behoudens wat gereflecteerd licht.
Polafiler ===> klik
Beter: Toestel op statief en enige verschillend belichte foto's maken d.m.v. bracketing ===> klak
Hierbij de belichtingstijd variĆ«ren, niet het diafragma! 
Daarna m.b.v. fotobewerkingsprogramma de foto's samenvoegen (evt. HDR) zodat zowel de hoge lichten als de
schaduwpartijen goed doortekend zijn.

Klopt helemaal, maar ik bedoelde het meer voor het weghalen van weerspiegelingen en het accentueren van de blauwe lucht.

Groet,
Martijn
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
De oplossing voor dit probleem is photoshop heren. Daarin en mee kun je een heleboel van deze ongein weg halen. Ik vind Nobody's opmerking over bracketing en HDR nog wel een goeie, alleen dat werkt niet met bewegende voertuigen. Ik maak regelmatig HDR-opnames, bijna nooit met statief, dan moet er wel zoiets als een super stilstaand gedoe zijn dat ik het de moeite vind om de tijd voor een statief te nemen. Je sleept je een ongeluk en het kan net zo goed uit de hand. Anders wordt het wanneer je b.v. een avondfoto gaat maken en dan mag je als voorbeeld in mijn map op Flickr kijken die Botterdagen heet. Daar heb ik welbewust van een statief gebruik gemaakt. Bracketing is leuk, maar gebruik ik nooit, doe dat door de knop van de sluitersnelheid te verzetten en dan maak ik meestal vijf of meer foto's.
Beetje tegen alle geleerden in, maar de resultaten zijn goed.

Bracketing met ISO kan ook niet op mijn toestel, maar met de hand wel. Maar waarom zou je? Je kunt met de sluitersnelheid moeiteloos een goed effect krijgen. Veel oefenen dus. :D Misschien dat Nobody nog even kan toelichten waarom je dan niet met de F-waarde (Diafragma) moet spelen.

BLijft over het tegenlicht zelf. Laag licht vanaf een tegenover liggend standpunt is altijd funest voor een foto. Als je alleen maar wat wilt vastleggen, zoom dan in op het onderwerp, maar neem zo'n positie en afstand in dat het tegenlicht gewoon als een witte vlek (witter dan wit kan toch niet) zo klein mogelijk is. Heb wel een goed voorbeeld wat ik zo even online zal zetten. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat 'vals' licht altijd een soort van kleurruis oproept. Misschien dat de huidige generatie camera's er minder last van hebben, maar de mijne doet dat wel. Dat u gewaarschuwd bent :D

Deze dus Even gewijzigd, vond het niet nodig dat de foto in dit topic staat.

Grt, JW
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: Armsein op woensdag 10 april 2013, 23:25:13
Misschien dat Nobody nog even kan toelichten waarom je dan niet met de F-waarde (Diafragma) moet spelen.
Beste JW (en belangstellenden),
de wijziging van het diafragma heeft invloed op de straalbreking langs de lamellen en
op de scherptediepte. Het zijn weliswaar geringe verschuivingen, die nauwelijks waarneembaar zijn,
doch een muggenzifter (zoals ik) wil optimale resultaten bereiken.
Bij een macro foto zijn de verschillen in scherptediepte wƩl van doorslaggevend belang.
Vandaar mijn advies: Gebruik bij bracketing de sluitertijdvariatie methode.
Bij (snel) bewegende onderwerpen is bracketing vaak niet mogelijk. Wanneer het onderwerp "meegetrokken"
wordt kan diafragmabracketing worden gebruikt.
In zo'n geval maak ik de opname bij voorkeur op het RAW formaat en belicht op de hoge lichten.
De onderbelichte schaduwpartijen kun je heel goed "ophalen" met b.v. het programma Silky Pix.
Hetzelfde doe ik voor de middentonen.
De resultaten schrijf ik weg op het TIFF formaat.
Dan heb ik drie digitale foto's: 1 - Belicht op de hoge lichten, 2 - De herstelde schaduwen, 3 - De middentonen.
Deze drie opnamen voeg ik samen met een HDR programma, waarbij ik de methode "gemiddelde belichting" gebruik.
Naderhand kan het resultaat nog gecorrigeerd worden v.w.b. contrast/kleurtoon/scherpte/gamma.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Nobody Ik bedoel inderdaad IOS waarde bij mijn camara in ieder geval kun je daar mee voor dat je de foto maakt overbelichting of net iets te donker voorkomen
Weet niet of dat elke camera heeft?

Mvg
Frank
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Bij de meeste camera's krijgen de foto's een ruis bij een ISO waarde van 400 of hoger. Het beste lijkt mij om een goed diafragma te vinden, de sluitertijd daarop aan te passen (natuurlijk moet deze nog wel kort genoeg zijn voor een scherpe foto) en dƔn pas met de ISO waarde te spelen. Het diafragma en de sluitertijd verander ik zelden (omdat het grauwe weer hier niet veranderd ;)) en de ISO waarde probeer ik zo laag mogelijk te houden.
Dit zijn de woorden van een beginner hoor, dus als je iets op te merken hebt hoor ik het graag :-)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
dat is als je hem (bij mij :P) op auto zet maar je hebt bij mij ook weer een programeer knop een en aparte iso waarde knop die je dan op -2 -1 0 1 2 kan zetten zodat je inplaats van grauwe sneeuw witte sneeuw krijgt en bij overbelichting juist als je hem laag houd betere resultaten ;)
(misschien dat ik nu ietss te veel zeur >:-D O:-D)

Mvg
Frank
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: FrankD op donderdag 11 april 2013, 16:19:13
Nobody Ik bedoel inderdaad IOS waarde
Wat betekent IOS dan?
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Een ISO-knop met de standen -2 -2 0 1 2? Dat klinkt eerder als de belichting.
Overigens is iOS het stuurprogramma van Apple producten, en heeft hier dus niets mee te maken :)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: FrankD op donderdag 11 april 2013, 16:34:19
Dat is als je hem (bij mij :P) op auto zet maar je hebt bij mij ook weer een programeer knop een en aparte iso waarde knop die je dan op -2 -1 0 1 2 kan zetten zodat je inplaats van grauwe sneeuw witte sneeuw krijgt en bij overbelichting juist als je hem laag houd betere resultaten ;)
Dat wat jij bedoelt is de 'EV' (Exposure value) knop.
De ISO waarde is iets anders, hiermee bepaal je de lichtgevoeligheid van de film/beeldsensor. Veelgebruikte waardes zijn: 100, 200, 400 en 800. Hoger kan natuurlijk ook, maar sommige camera's gaan dan veel ruis geven.
Dus veel licht -> lage ISO waarde en weinig licht -> hogere ISO waarde.  ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Woeps bedoel inderdaad ISO knop :P even en nogal onduidelijke foto gemaakt waar jullie waarschijjnlijk niks van wijzer worden dus het ook geen zin heeft om uperhaut te plaatsen :-)
Ik hoop dat het hiermee is opgelost :-)

Mvg
Frank
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: C-Brian op donderdag 11 april 2013, 16:28:11
Bij de meeste camera's krijgen de foto's een ruis bij een ISO waarde van 400 of hoger.
Je hebt ook ruis bij ISO 100 anders ;) Alleen is deze minder waarneembaar.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Hangt af van het oplossend vermogen van de chip.
Maar door al dit foto ge O H vervuilen we dit topic :important:
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Ik denk dat dat niet zo erg is Wim, vroeg me alleen af hoe jij bracketing doet en dan meetrekken en dan met verschillende F-waardes. Is dat alleen maar om een betere scherptediepte te krijgen? Ik bepaal meestal vooraf welke F-waarde ik wil en de rest past zich maar aan en zoniet dan draai ik aan de knoppies. Wat ik wel vaak doe, is eerst kijken wat de camera voor waardes vind (bv bij Elten) door links en rechts met F-voorkeurwaarde 6.7 of 7.1 te fotograferen. Dan krijg ik er wel een sluitertijd en een plaatje bij. Voldoet de sluitersnelheid niet dan verlaag ik in eerste instantie de F-waarde (trein is lang, afstand aanzienlijk, dus dan zie je dat toch niet zo) Lukt het daarmee niet dan gaat de ISO omhoog. Anders wordt het als het macro is, maar dat valt een beetje meer buiten treinen fotograferen :D

grt, JW
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
JW, jij doet jouw ding. Ik doe mijn ding. En dat sinds zestig jaar.
Terug on topic :important:
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Citaat van: MarklinKoen op woensdag 10 april 2013, 07:28:27
He Dave, leuke fotos man! Die van mij komen later deze week..
En de Kennemerstrandexpress reed wel over de Ijmuiderlijn, maar toen Lovers ermeekapte zon 13 jaar geleden werd dat stilgezet.

Bedankt  :thumbup:

Citaat van: blauweengel op woensdag 10 april 2013, 08:51:15
Hoi Davio

Prachtige foto s weer,echt top.
Bedankt voor het delen. :thumbup: :thumbup:

Tony

Bedankt ;)

Citaat van: Smokediver74 op woensdag 10 april 2013, 12:11:12
Leuke foto,s vooral die van de Ijmuiderlijn. Alleen jammer van het tegenlicht, tip: polarisatiefilter.

Groet,
Martijn

Bedankt  :)
Re: Grootspoor foto's van Dave Vraag?
Hallo allemaal,

Dit keer niet het vervolg op het spotdagje maar iets anders:

afgelopen week heb ik van Woensdag t/m vrijdag 1700+DDar en mDDm gezien maar telkens als ik op het station ben komt ie niet... Op somda kan ik er gwn geen wijs uit worden :thumbdown: Weet iemand waar ik kan zien waar nog de 1700+DDar en mDDm rijd in Almere en zo ja kan iemand dan vertellen hoe en wat? Voor exacte info:
Woensdag: 1715+DDar (sprinter Oostvaarders- X ) Vertrek rond half 12
Donderdag: 17xx/17xx+ DDar (Intercity xx-(Den haag weet ik niet zeker)) (Doorkomst xx
Vrijdag: mDDm (sprinter Oostvaarders- xx)Vertrek xx/ 17xx+DDar (intercity) Doorkomst tussen 12:05/12:10.
Ik hoop dat iemand wat info nog heeft over wnnr weer een DDar/mDDm hier rijdt zo ja A.U.B melden of als u een bron heeft ook A.U.B melden  :)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
De Darretjes komen de laatste tijd inderdaad op de gekste plekken!! Voor zoiest is Somda echt de perfecte plek, weet niet echt een andere site.
Het valt ook niet te voorspellen waar de 1700 + DD-AR morgen of bijvoorbeeld zaterdag a.s. gaat rijden. Het is ook maar de vraag hoelang ze nog blijven rijden en waar.  :P

Ik zou dus gewoon Somda in de gaten houden (en er een beetje wegwijs worden  :D). Of gewoon de proef op de som nemen en een tijdje gaan kijken op het station/langs het spoor.  ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Inderdaad, wat Lesley zegt klopt helemaal. Afgelopen vrijdag kwam er zelfs een tot in Leeuwarden. Wat je kunt doen is wel op Somda kijken, maar dan op het forum in de dag die er staat/is (morgen is het dus de 15e) bij Opvallende Dingen. Daar worden alle afwijkende zaken m.b.t. de dienstregeling gemeld. Dus ook als er ergens een Mddm of een setje DDAR gespot is en in welke dienst die zit. Dan kun je met dat treinnummer op de pagina Dienstregeling- Dienstregeling van een trein dat nummer invoeren en dan krijg je daaronder de tijden en de plaatsen. Dus morgen inloggen op Somda, er niet meer afgaan en Opvallende dingen van 15 april in de gaten houden.

grt, JW
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
En nog een tip voor als je de treinnr's niet kent: ga met je muis staan op het treinnummer, en bekijk wat er komt te staan. Bijvoorbeeld is een trein uit de 5400 de trein van Asd-Zvt, en de 5500 de trein van Bn-Ut. Er staan dan ook de tijden. bij.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
De lijn langs Almere is denk ik ook niet geheel de juiste lijn om nog wat DDAR+lok / mDDM te zien. Natuurlijk komt er wel wat langs, maar dit is erg onvoorspelbaar.
Heb de gegevens voor vandaag even ingezien, ik zie er zo gauw geen Ć©Ć©n.....
Rond Haarlem heb je veel meer kans:

Voor vanmiddag 15/04 bv: Zandvoort>Amsterdam: v 16.09 > mDDM 7865, deze rijdt ook 5469>5448>5454>5475>5481>5466>5487

Een 1700+DDAR (stam 7478) rijdt in deze serie vanmiddag oa: 5455>5440>5461>5458>5479>5464>5485>5470>5491

Verder rijdt als derde combinatie de: mDDM 7860 oa: 5477>5462>5483

Alles volgens de huidige NSR-planing rond 12.20 uur, doe uw voordeel ermee !
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Hee, de 7478, daar heb ik nog ingezeten. En in de 7860 ook. Allebei op dezelfde dag op maandag...
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten met Lesley en Koen!
Het is zelfs nog erger dan dat. De opening van de nieuwe Flyover vanmorgen vroeg (gister al) werd ook gereden door een Mddm!! Verslagje van deze rit, vind je HIER.

Grt, JW
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
@Allen bedankt voor de Hints :thumbup: :thumbup:




Vandaag kwam er tijdens Engels een SGMm bij Almere Oostvaarders! maar ik had een toets dus ik kon moeilijk foto's maken... Ik had het 5de uur een tussen uur en die zit aan de pauze vastgeklemd dus +- 80 min. vrijheid  :D Jammer genoeg kwam er geen SGMm langsgereden maar ik mocht wel in een cabine kijken  O:-D In de middag ff naar Parkwijk gegaan en daar maar liefst 3x gespot :) Morgen komt hopelijk de fotoverslag van Lesley en Koen want dan ben ik toch half 2 uit  ;)
Hier zijn de foto's:



Ikke in cabine SLT 2630 naar Utrecht Centraal  O:-D



SGMm 2142 + 2143 richting Leiden.







Opweg naar Leiden  :)

In de tussentijd ff naar huis gegaan om te eten en weer naar Parkwijk gegaan. ik had de sgmm bijna gemist :?







Apart?! rangeersein



Nog aparter 8o



APART 8o





Opweg naar Oostvaarders



Geen goede foto...












Opweg naar Hoofddorp  :)
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Haha, erg leuk dat lichtshowtje!!  :thumbup:

Zoiets heb ik nog nooit gezien, machinist dacht misschien dat je aan het filmen was?  :P
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Feestverlichting?

Mooie foto's :thumbup:.
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Boffert ben je dat je dat weer even op de foto hebt gekregen. Ik zie ook dat je er op gelet hebt om de masten recht in beeld te houden :D

grt, JW
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Citaat van: lesley001 op dinsdag 16 april 2013, 21:31:46
Haha, erg leuk dat lichtshowtje!!  :thumbup:

Zoiets heb ik nog nooit gezien, machinist dacht misschien dat je aan het filmen was?  :P

Idd was wel geinig :P, Ja misschien wel ja. :P

Citaat van: Gerard op dinsdag 16 april 2013, 21:39:19
Feestverlichting?

Mooie foto's :thumbup:.

Ja denk het  8o Alvast oefenen voor 30 april  :D Dankje :thumbup:

Citaat van: Armsein op dinsdag 16 april 2013, 22:13:12
Boffert ben je dat je dat weer even op de foto hebt gekregen. Ik zie ook dat je er op gelet hebt om de masten recht in beeld te houden :D

grt, JW


O:-D, Ja daar heb ik inderdaad opgelet ik zie wel dat bij sommige foto's het nog niet helemaal is gelukt... :(
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
 :thumbup:

ik gok dat je echt 'n keer hierheen moet komen, Nm rijdt dat spul nog volop (plan V afgelopen dagen, DDM, Vlaflip)
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

Heemskerk

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Citaat van: julian op woensdag 17 april 2013, 16:18:54
Nm rijdt dat spul nog volop (plan V afgelopen dagen, DDM, Vlaflip)
Kon het niet laten...
Het is of mDDM of DD-AR.  ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Weer leuke fotos :D

Mvg
Frank
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Citaat van: julian op woensdag 17 april 2013, 16:18:54
:thumbup:

ik gok dat je echt 'n keer hierheen moet komen, Nm rijdt dat spul nog volop (plan V afgelopen dagen, DDM, Vlaflip)

Bedankt voor je  :thumbup: , Mmm klinkt aantrekkelijk  :-) :thumbup:

Citaat van: lesley001 op woensdag 17 april 2013, 16:22:39
Citaat van: julian op woensdag 17 april 2013, 16:18:54
Nm rijdt dat spul nog volop (plan V afgelopen dagen, DDM, Vlaflip)
Kon het niet laten...
Het is of mDDM of DD-AR.  ;)

Nice :important:

Citaat van: FrankD op woensdag 17 april 2013, 16:31:40
Weer leuke fotos :D

Mvg
Frank

Bedankt  :)
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Leuke foto's! Almere Parkwijk kom ik regelmatig als ik naar familie in Parkwijk ga ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
leuke foto's!!
Re: Grootspoor foto's van Dave SGMm in Almere 16-04-13
Citaat van: bartjemestrom op woensdag 17 april 2013, 21:03:47
Leuke foto's! Almere Parkwijk kom ik regelmatig als ik naar familie in Parkwijk ga ;)

Bedankt :thumbup: , Aha leuk :)

Citaat van: treinfan070 op woensdag 17 april 2013, 23:11:51
leuke foto's!!

Bedankt ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Vervolg reisje Haarlem 11-05-13
Zozo ff wat stof wegblazen :P We zijn weer bijna een maand veder na de laatste update 8o In de tussentijd is veel gebeurd namelijk:

Koningendag
trio Plan V's in Almere/ IRM 9525
Dubbeldekkers in Almere

Maar eerst ff de laatste deel van het reisje in Haarlem (ik wist niet dat er nog zo weinig foto's ervan waren :O )







Nog de laatste blik op station Haarlem. Het was een erg leuke dag :) Enne koen bedankt nog voor de fiets dat ik die mocht lenen en natuurlijk de lekkere pannenkoeken  :-)