Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Grootspoor foto's van Dave

Gestart door Davio woensdag 18 juli 2012, 15:20:59

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
Citaat van: FrankD op dinsdag 27 november 2012, 16:16:46
weer leuk vervolg van verslag ;) zo te horen was het een geslaagd dagje? :D

Mvg Frank  ;)

Bedankt, ja het was een zeer leuk dagje ;)

Citaat van: lesley001 op dinsdag 27 november 2012, 16:38:24
Een aantal foto's van je zijn nogal bewogen, maar buiten dat erg leuk verslag.  :thumbup:  :thumbup:
Je hebt een groot rondje gedaan.  :P

Groeten, Lesley

Bedankt,Die foto's zijn bewogen wegens omdat het donker was en de camera kan niet goed tegen de donker :P bewijs:





Je moet een bepaalde stand/functie hebben om de foto goed te krijgen en toen wist ik dat nog niet ;)

Citaat van: Gerard op dinsdag 27 november 2012, 18:36:43
En ook deel 3 was leuk om te zien. Bedankt!

Bedankt :)

Citaat van: martjo op dinsdag 27 november 2012, 22:58:05
Waarom moeten ze nou altijd graffiti op materieel aanbrengen?? Zo zonde om na te maken :D :D.

Maar wederom mooie foto's. Bedankt voor de reportage(s)

groeten Martin

:D bedankt.

Citaat van: Armsein op woensdag 28 november 2012, 01:08:50
Leuke reportage van je dagje treinen Davio. Ik zie hier en daar zeker mooie platen waar je wat mee zou kunnen (hier en daar even een lastig bordje eruit en even rechtzetten bv).
Ga zo door!! Die mist is niet erg, je hebt wat minder tijd misschien, maar je kunt er wel hele mooie platen door maken. Je zou er misschien iets anders tegenaan moeten kijken :)

grt, JW

Bedankt, nee nu ik het zo bekijk was de mist geen probleem :)

Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
Davio, als je de volgende keer een opname maakt in het donker, dan zet je je camera op de stand M van Manual (handmatig) dan moet je zelf de andere instellingen even instellen. Als je dat te moeilijk vindt, dan kun je ook nog uitwijken naar de stand A (voorkeur voor diafragma, Aperture in het engels), Stel je camera in op F-11 en laat de camera de tijd erbij zoeken. De enige andere voorwaarde is dat je je camera op een vlak stukje hebt staan zodat deze niet kan bewegen. De foto's van station Zwolle vanaf de loopbrug, zoals b.v.
zwolle, station net niet in de mist by BlonTT, on Flickr]Deze[/url], heb ik allemal gemaakt vanaf een vastpunt waar ik de camera opzet (en goed vasthoudtgedurende de belichtingstijd). Gewoon even proberen, dat kan gewoon voor je huis al op de paal van de fietsenstandaard, of het muurtje van de buren. Dan zie je ook wat belichtingstijd doet. zeker als je bv de keus eens wijzigt in b.v diafragma 4 of 16. (sterretjes in lampen of niet)

Succes,

grt, JW
Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
:O zie reactie weer nu pas :? bedankt voor de tip, ik weet niet zeker of mijn camera al die functies heeft maar denk het wel. als nog bedankt voor de tip :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
Citaat van: Armsein op donderdag 29 november 2012, 00:18:08
zeker als je bv de keus eens wijzigt in b.v diafragma 4 of 16. (sterretjes in lampen of niet)
Dat werkt alléén als het objectief van je camera géén afgeronde diafragmalamellen heeft  :idea::important:


Edit nobody: "het objectief van" toegevoegd.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Hallo allemaal,

Een maandje of 2 terug ben ik met een tussenuur even naar het station Almere Oostvaarders geweest. Aangezien het maar 50 min. was kon ik niet heel veel foto's maken ;)
Hier de foto's:









































































Dat was het :) ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden.
Zondag/Zaterdag ga ik ook waarschijnlijk weer ff spotten maar das nog niet helemaal zeker ;)
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
Leuke foto's Dave!
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
De foto s zijn zeker leuk.

Tony
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Bedankt voor het plaatsen.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Hoi Dave,

mooie foto's weer. Het lijkt wel of de vierde foto van onderen Belgisch is ;). Kan lichtinval zijn maar volgens mij zijn van de linkertrein de sluitlichten zichtbaar.

grt Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
Citaat van: nobody op maandag 03 december 2012, 16:22:16
Citaat van: Armsein op donderdag 29 november 2012, 00:18:08
zeker als je bv de keus eens wijzigt in b.v diafragma 4 of 16. (sterretjes in lampen of niet)
Dat werkt alléén als het objectief van je camera géén afgeronde diafragmalamellen heeft  :idea::important:


Edit nobody: "het objectief van" toegevoegd.

De lamellen als zodanig zijn niet afgerond hoor, het gaat om het aantal lamellen dat er in een lens verwerkt zit. Hoe meer Lamellen, hoe ronder de opening, hoe minder stervorming. Beetje onzin is het wel, want ik heb nog nooit een foto gzien die het niet ergens in een kleine vorm had. Ergo.... ik maak er graag gebruik van! zie mijn laatste foto op FLickr van de Waalbrug. (overigens, zonder statief en niet al te veel ISO)
Wat in deze ook belangrijk is, is dat je een lichtgevoelige lens gebruikt, een met vast brandpuntsafstand (z.g. prime) kan hier b.v. uitkomst bieden. Hoe groter het gat in je lens hoe meer licht je binnenhaalt. Maar die waarde als zodanig ( stel de laagste waarde is b.v. 2.0) is ook niet aan te bevelen, daar er in de lens op dat diafragma lichtbreking kan ontstaan, die dan weer zichtbaar wordt in de foto. Als je ooit eens geprobeerd hebt b.v. de Melkweg vast te leggen, dan ben je ook vast bij de zoektocht naar informatie een tutorial tegengekomen waarin dit besproken wordt. Daar is het namelijk uit den boze het allerlaagste diafragma te gebruiken omdat de lichtbreking bij nachtfotos'al die kleine stipjes al vervorming meegeeft voor je ze zelf ook maar hebt gezien. Tis maar een voorbeeld.....

Er zijn rond dit topic nogal aardig wat misverstanden. Foto's maken in het donker...... hoe doe je dat? Veel doen en veel uitproberen. Alleen als je niet weet hoe dan vraag je het gewoon. Ergens in diezelfde hoop foto's zit een foto van een sneltrein die station 't Harde passeert in het stikkedonker. Uiteraard met wat ruis, maar hij is wel goed te zien. Zolang je een statief gebruikt, kun je in het donker eigenlijk van alles vastleggen. Het wordt anders wanneer er beweging moet worden vastgelegd. Daarbij zijn die sterren ineens niet meer zo belangrijk. Vooralsnog blijf ik gewoon bij mijn advies, probeer het eens uit.

Ik reageer nu pas omdat ik dit topic vergeten had op notificatie te zetten, waarvoor excuus,

grt, JW
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
Citaat van: MarklinKoen op dinsdag 04 december 2012, 17:23:29
Leuke foto's Dave!

Bedankt ;)

Citaat van: blauweengel op dinsdag 04 december 2012, 17:51:36
De foto s zijn zeker leuk.

Tony

Bedankt :)

Citaat van: Gerard op dinsdag 04 december 2012, 18:46:42
Bedankt voor het plaatsen.

Alstublieft :P

Citaat van: martjo op dinsdag 04 december 2012, 22:27:16
Hoi Dave,

mooie foto's weer. Het lijkt wel of de vierde foto van onderen Belgisch is ;). Kan lichtinval zijn maar volgens mij zijn van de linkertrein de sluitlichten zichtbaar.

grt Martin

Bedankt, mmm geinig :P

Citaat van: Armsein op woensdag 05 december 2012, 00:13:15
Citaat van: nobody op maandag 03 december 2012, 16:22:16
Citaat van: Armsein op donderdag 29 november 2012, 00:18:08
zeker als je bv de keus eens wijzigt in b.v diafragma 4 of 16. (sterretjes in lampen of niet)
Dat werkt alléén als het objectief van je camera géén afgeronde diafragmalamellen heeft  :idea::important:


Edit nobody: "het objectief van" toegevoegd.

De lamellen als zodanig zijn niet afgerond hoor, het gaat om het aantal lamellen dat er in een lens verwerkt zit. Hoe meer Lamellen, hoe ronder de opening, hoe minder stervorming. Beetje onzin is het wel, want ik heb nog nooit een foto gzien die het niet ergens in een kleine vorm had. Ergo.... ik maak er graag gebruik van! zie mijn laatste foto op FLickr van de Waalbrug. (overigens, zonder statief en niet al te veel ISO)
Wat in deze ook belangrijk is, is dat je een lichtgevoelige lens gebruikt, een met vast brandpuntsafstand (z.g. prime) kan hier b.v. uitkomst bieden. Hoe groter het gat in je lens hoe meer licht je binnenhaalt. Maar die waarde als zodanig ( stel de laagste waarde is b.v. 2.0) is ook niet aan te bevelen, daar er in de lens op dat diafragma lichtbreking kan ontstaan, die dan weer zichtbaar wordt in de foto. Als je ooit eens geprobeerd hebt b.v. de Melkweg vast te leggen, dan ben je ook vast bij de zoektocht naar informatie een tutorial tegengekomen waarin dit besproken wordt. Daar is het namelijk uit den boze het allerlaagste diafragma te gebruiken omdat de lichtbreking bij nachtfotos'al die kleine stipjes al vervorming meegeeft voor je ze zelf ook maar hebt gezien. Tis maar een voorbeeld.....

Er zijn rond dit topic nogal aardig wat misverstanden. Foto's maken in het donker...... hoe doe je dat? Veel doen en veel uitproberen. Alleen als je niet weet hoe dan vraag je het gewoon. Ergens in diezelfde hoop foto's zit een foto van een sneltrein die station 't Harde passeert in het stikkedonker. Uiteraard met wat ruis, maar hij is wel goed te zien. Zolang je een statief gebruikt, kun je in het donker eigenlijk van alles vastleggen. Het wordt anders wanneer er beweging moet worden vastgelegd. Daarbij zijn die sterren ineens niet meer zo belangrijk. Vooralsnog blijf ik gewoon bij mijn advies, probeer het eens uit.

Ik reageer nu pas omdat ik dit topic vergeten had op notificatie te zetten, waarvoor excuus,

grt, JW

:O iemand hier weet wel veel over camera's  :thumbup: Ik zal dan maar eens op zoek moeten gaan naar een statief :)
Re: Grootspoor foto's van Dave spot route Oosten met Rick 24-11-12
Citaat van: Armsein op woensdag 05 december 2012, 00:13:15
Citaat van: nobody op maandag 03 december 2012, 16:22:16
Dat werkt alléén als het objectief van je camera géén afgeronde diafragmalamellen heeft  :idea::important:
De lamellen als zodanig zijn niet afgerond hoor, het gaat om het aantal lamellen dat er in een lens verwerkt zit.
Ik bezit een objectief dat wel degelijk afgeronde lamellen heeft.
"Preview: Nikon AF-S Nikkor 28mm f/1.8G
Het lensontwerp van de nieuwe groothoek bestaat uit 11 elementen in 9 groepen. De AF-S Nikkor 28mm f/1.8G bevat twee asferische lenselementen en lenselementen met Nano-Crystal Coatings die flare en ghosting tegen moeten gaan.

Het diafragma loopt van f/1.8 tot f/16, zeven afgeronde diafragmalamellen moeten voor mooie 'bokeh' zorgen. Scherpstellen kan behoorlijk dichtbij: vanaf 25 cm, gemeten vanaf het sensorvlak."

Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Op die manier Wim, dus jouw lens geeft geen 'sterretjes' als je deze op F11 of nog kleiner zet? Mijn standaardlens heeft dat in ieder geval niet. Zal er eens een bij mijn vriendin uit de tas peuteren en eens kijken. Ik heb in ieder geval geen groothoek van die afmetingen, origineel van Nikon. Wel een 2.8 105 mm die volgens de specificaties wel afgeronde bladen heeft. Ik ga het bij gelegenheid eens even testen.

Bedankt voor je info,

grt, JW
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Citaat van: Armsein op woensdag 05 december 2012, 22:56:54
dus jouw lens geeft geen 'sterretjes' als je deze op F11 of nog kleiner zet?
Inderdaad.

Dat beweerde ik reeds in bericht #103:
"Citaat van: Armsein op donderdag 29 november 2012, 00:18:08
zeker als je bv de keus eens wijzigt in b.v diafragma 4 of 16. (sterretjes in lampen of niet)"

Mijn reactie:
"Dat werkt alléén als het objectief van je camera géén afgeronde diafragmalamellen heeft :idea: :important:"
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Citaat van: Davio op dinsdag 04 december 2012, 17:22:36
Hallo allemaal,

Een maandje of 2 terug ben ik met een tussenuur even naar het station Almere Oostvaarders geweest. Aangezien het maar 50 min. was kon ik niet heel veel foto's maken ;)
Hier de foto's:


Dat was het :) ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden.
Zondag/Zaterdag ga ik ook waarschijnlijk weer ff spotten maar das nog niet helemaal zeker ;)
Waar zijn al je foto's gebleven :help: 8o
Weggegooid of problemen met je server :help:

Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Citaat van: nobody op donderdag 06 december 2012, 13:25:15
Citaat van: Davio op dinsdag 04 december 2012, 17:22:36
Hallo allemaal,

Een maandje of 2 terug ben ik met een tussenuur even naar het station Almere Oostvaarders geweest. Aangezien het maar 50 min. was kon ik niet heel veel foto's maken ;)
Hier de foto's:


Dat was het :) ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden.
Zondag/Zaterdag ga ik ook waarschijnlijk weer ff spotten maar das nog niet helemaal zeker ;)
Waar zijn al je foto's gebleven :help: 8o
Weggegooid of problemen met je server :help:



Ja ik sta ook ff met open mond te kijken  8o :O ik ga vanavond denk ik ff kijken ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Zo foto's weer geplaatst ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Oostvaarders (12-10-12) 4-12-12
Even of-topic tussendoor aan allen: zouden jullie het gebruik van citaten zoveel mogelijk willen beperken? Dan blijft het allemaal een stuk prettiger leesbaar.
Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie medewerking :thumbup:.
Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
Zo dit jaar heb ik kennis gemaakt met het fotograferen van treinen (met dank aan (marklin)koen 11-12-11) en ik heb zeer genoten van dit jaar ;) veel nieuwe dingen geleerd etc. alsof er een nieuw hoofdstuk is begonnen van me leven en daar ben ik zeer dankbaar voor. Jammer genoeg is dit jaar alweer (bijna) afgelopen en aangezien ik toch niet meer ga spotten dit jaar :( duik ik het archief in en plaats ik een van me eerste foto en een foto van de laatste keer dat ik ging spotten :) Ook maak ik een top 3 van foto's uit verschillende categorie's:
Categorie 1: Elektrische Treinstellen
Categorie 2: Diesel treinstellen
Categorie 3: Natuur langs het spoor


Eerst maar de vergelijking:
Foto 1: Amsterdam 11-12-11


Foto 2: Mariënberg 24-11-12


En dan nu de top 3 :)

Categorie 1: Elektrische Treinstellen

1.

2.

3.


Categorie 2: Diesel Treinstellen

1.

2.

3.


Categorie 3: Natuur langs het spoor

1.

2.

3.


En dan nu de enige echte:
FOTO VAN HET JAAR 2012:


Waarom:

Omdat deze foto een soort mysterieus sfeer achterlaat en dat spreekt mij erg aan dus vandaar is dit de foto van 2012 Gefeliciteerd Syntus Lint 44  ;)

Zo tot volgend jaar en natuurlijk:

Happy New Year!!
Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
Je hebt een hele mooie Top 9 over 2012 samengesteld :thumbup:, maar omdat smaken nu eenmaal verschillen ben ik het niet met je eens v.w.b. de foto van het jaar 2012 :biggrin:. Ik zou voor de Plan V gekozen hebben.

Toch heeft de foto van de Lint 44 ook wel iets.

Citaat van: Davio op vrijdag 28 december 2012, 21:38:43
Happy New Year!!
Ik wens jou hetzelfde en tot ziens ergens in 2013.
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
Leuke foto's Dave! Ik had persoonlijk een uitsnede gemaakt van de Lint, nu staat er rechts een bordje nog net in beeld. Plan V is mooi, maar daar een bordje voor de trein. LINT is hier erg leuk. Buffel is overigens ook erg goed gelukt!
Gelukkig nieuw jaar alvast! En tot volgende week!
Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
ooooooo
aaaaaaaaaaaaa
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

GZD in 2013
Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
@Gerard: Bedankt, Tja achteraf zou ik ook wel die plan V hebben gekozen maar goed... idd :P
@Koen: Thnx, Achja bij bepaalde foto's is het gwn beter dat er omgeving bij staat. En dat bordje kan je zelden ontwijken :thumbdown: bedankt, jij ook een gelukkig nieuwjaar en tot zaterdag ;)
@Julian: Bedankt :P GIZD (Ga Ik Zeker Doen) :P :-)
Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
Mooie plaatjes :thumbup: :thumbup:. Ook jij alvast de beste wensen voor 2013.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave Het jaar 2012
Bedankt en het zelfde ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Voorproefje Update 2013
Hallo Allemaal,

Ik ben na de nieuwe dienstregeling 2x gaan spotten op Almere Centrum. aangezien ik dat pas de foto's in 2013 wil laten zien is hier alvast een voorproefje. in de Update die ik in 2013 ga maken komt ook een lijst met routes die ik in 2013 ga doen dus hierbij een voorproef:

Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Centrum/ Routes 2013
2013

Spotten Almere Centrum 9/12/12 en 21-12-12. Spotroutes 2013

Hieronder

Inhoud 2012

klik




Hallo Allemaal,

Toen de nieuwe dienstregeling in ging ben ik gaan spotten op Almere Centrum. Jammer genoeg was me camera alweer snel leeg... Dus hierbij de foto's van 9/12/12:





:O een koploper in Almere :D





Mmm... allemaal nieuwe bestemmingen :)







Snik een van de laatste oude dubbeldekkers in Almere. Ze zijn kennelijk vervangen voor de IRM... :thumbdown: Ow btw dit is een sprinter naar Almo









:O eindelijk worden spoor 1 en 4 volop gebruikt :)



Een van mijn mooiste foto's









:( en het regende volop  :thumbdown:





Maar dankzij de regen kon ik deze waterweerspiegeling foto maken :)





Zo dat waren de foto's van 9/12/12 en dan nu de foto's van 21/12/12 toen had ik eerder vrij van school wegens kerst en ging ik met een Robin (NSrobin) spotten op Almere Centrum dus hierbij de foto's:





Ow we zaten op het nieuwe extra perron deel :)



Almere Centrum





Vertreksein





:O verwachten ze een brand ofzow >:-D



echt heel dicht bij het spoor :)













En daar gaat weer een IRM



En toen kwam er een NS-medewerker naar ons toe en stuurde ons weg bij de verlengde perron want hij dacht dat we wouden springen voor de trein en hij dacht als we zo dicht bij het spoor staan schrikken we de machinisten  8o :( :thumbdown:





tja je kan niet echt goeie foto's maken hier...



Naar de andere kant van het station gelopen



Nog een koploper:)



Zoef de koploper verdwijnt in de mist :)

Ik had jullie beloofd dat er ook een plaatje met alle routes die ik ga doen in 2013 zou plaatsen dus hierbij de spotroutes van 2013:



Het is nog niet helemaal af;)

Zo dat was het weer :)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere Centrum/ Routes 2013
Prachtige foto's :thumbup:, zeker die van de weerspiegeling van de seinen in de regenplassen.

Dat je weggestuurd wordt door een bezorgde NS-medewerker kan ik me wel enigszins voorstellen. Misschien was hij gewaarschuwd door een machinist. Maar het is wel jammer van de fotoresultaten. Niets aan te doen.

Succes met je fotoreizen voor het komende jaar.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Bedankt Gerard, Ja ik kan het me ook wel voorstellen hoor maar het is niet ect bepaald leuk om weggestuurd te worden van een goede spot plek... :thumbdown: en Bedankt.



Mededeling

Ieder jaar komt er een nieuwe inhoudsopgave anders word de inhoudsopgave van 2012 te groot. In de nieuwe Inhoudsopgave staat een link naar het oude dus als je iets wilt zien van vorig jaar kan je altijd in het inhoudsopgave van 2013 klikken op de link naar 2012 ;) Waarschijnlijk komt er in iedere update een link nar de inhoudsopgave maar ik weet niet wat jullie prettig vinden dus geef jullie mening astublieft dank u wel :P
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
He Dave :D weer leuke fotos
toch goed van die ns mederwerking beter zeker voor het onzekeren want tja 2 binnen 1 maand vinden ze wel genoet
Dat idee van inhoudopgave vindt ik niet erg misschien maakt dat het zelfs overzichterlijker :D
nog een fijn 2013 ;)

Mvg
Frank
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Prachtige foto s weer Dave.

Tony
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Citaat van: FrankD op dinsdag 01 januari 2013, 17:53:58
He Dave :D weer leuke fotos
toch goed van die ns mederwerking beter zeker voor het onzekeren want tja 2 binnen 1 maand vinden ze wel genoet
Dat idee van inhoudopgave vindt ik niet erg misschien maakt dat het zelfs overzichterlijker :D
nog een fijn 2013 ;)

Mvg
Frank

Bedankt, ja idd, oke das mooi dan zet ik me plan door ;)

Citaat van: blauweengel op dinsdag 01 januari 2013, 18:24:17
Prachtige foto s weer Dave.

Tony

Bedankt
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Hoi Dave,

schitterende foto's heb je weer gemaakt :thumbup:. Bedankt voor het delen.

groeten Martin
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Hoi Dave,

Weer mooie foto's! Heb er van genoten.

Voor je inhoudsopgave:
De inhoudsopgave helemaal maken in het eerste bericht. Nu staan in je eerste bericht nog foto's, als  je die even verplaatst naar je 2e bericht uit dit topic heb je weer genoeg ruimte in je eerste bericht. Dat houd het een stuk overzichtelijker.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Citaat van: Wijbe op woensdag 02 januari 2013, 11:21:17
De inhoudsopgave helemaal maken in het eerste bericht.

Ja, dat blijft de beste vind ik. Zo doe ik 'm ook: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37165.0
Maar ik heb de foto's in mijn eerste bericht laten staan en onder mijn inhoudsopgave gezet. Wel even een streep o.i.d. ertussen!

Groeten,
Bas.
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Bas,

je bericht kan maximaal een x-aantal tekens bevatten, vandaar het voorstel de foto's te verplaatsen na een volgend bericht.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
mooie foto's weer

meld even als je door/langs cuijk gaat ;) is namelijk hier zeer dichtbij
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
En bij Hengelo aub :)
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Belangrijke Mededeling!!
Citaat van: martjo op dinsdag 01 januari 2013, 20:25:34
Hoi Dave,

schitterende foto's heb je weer gemaakt :thumbup:. Bedankt voor het delen.

groeten Martin

Dankje

Citaat van: Wijbe op woensdag 02 januari 2013, 11:21:17
Hoi Dave,

Weer mooie foto's! Heb er van genoten.

Voor je inhoudsopgave:
De inhoudsopgave helemaal maken in het eerste bericht. Nu staan in je eerste bericht nog foto's, als  je die even verplaatst naar je 2e bericht uit dit topic heb je weer genoeg ruimte in je eerste bericht. Dat houd het een stuk overzichtelijker.

Dankjewel, ja ik ga eens ff kijken ernaar ;)

Citaat van: treinfan070 op woensdag 02 januari 2013, 12:23:20
Citaat van: Wijbe op woensdag 02 januari 2013, 11:21:17
De inhoudsopgave helemaal maken in het eerste bericht.

Ja, dat blijft de beste vind ik. Zo doe ik 'm ook: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=37165.0
Maar ik heb de foto's in mijn eerste bericht laten staan en onder mijn inhoudsopgave gezet. Wel even een streep o.i.d. ertussen!

Groeten,
Bas.

Oké dan weet ik dat :)

Citaat van: julian op woensdag 02 januari 2013, 21:57:41
mooie foto's weer

meld even als je door/langs cuijk gaat ;) is namelijk hier zeer dichtbij

Bedankt, ja ik ga het melden maar ik heb dan wel je nummer nodig :P

Citaat van: wesleycockerill op donderdag 03 januari 2013, 19:30:54
En bij Hengelo aub :)

Ik meld het ;) dan moet ik net zoals julian je nummer hebben :)
Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Zo even hierbij de zaak op orde stellen.
Planning:

16 Feb: MMDKJL Dagje in Noord-holland.
Ook ergens eind februari, begin maart ga ik met een groepje vrienden Rick, Bryan, Tom en natuurlijk ikzelf ook Noord-Holland spotten. Misschien stom om 2 keer achter elkaar naar noord-holland te gaan maar goed je weet dan wel meer van hoe en wat :)
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Nou, in dat geval: waarschuw mij ff want ik wil graag mee spotten rond Haarlem en Amsterdam :)
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Citaat van: MarklinKoen op woensdag 30 januari 2013, 07:19:46
Nou, in dat geval: waarschuw mij ff want ik wil graag mee spotten rond Haarlem en Amsterdam :)
jij gaat al met ons mee  :D
Re: Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Ja, Dave ook :P Maar ie gaat daarna nog eens spotten :P
Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Citaat van: Davio op woensdag 18 juli 2012, 15:20:59


Weet iemand wat dat icoontje betekend??
Ik vroeg mij dat ook eens af en vroeg dat aan een mcm die zei dat het icoontje betekend dat ze op dat punt de trein in de werkplaats veilig op kunnen tillen
Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
ben vandaag met dave (davio) gaan treinenspotten op het nieuwe station in almere: "almere poort" en omgeving







gisteren hebben we ook gespot tussen almere parkwijk en almere buiten



bedankt voor het kijken was erg gezellig en geslaagd:)
Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
hoi dave en robin

weer een stel mooie foto's

mvg peter p
Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Citaat van: bahnrunner op vrijdag 01 februari 2013, 21:12:09
Citaat van: Davio op woensdag 18 juli 2012, 15:20:59


Weet iemand wat dat icoontje betekend??
Ik vroeg mij dat ook eens af en vroeg dat aan een mcm die zei dat het icoontje betekend dat ze op dat punt de trein in de werkplaats veilig op kunnen tillen
:-)
Dit is een vijzelpunt om een trein op te vijzelen bij een ontsporing. Op dit punt kun je alleen maar de voorkant of achterkant opvijzelen de hijspunten om een trein vierkant te hijsen zitten de hijspunten meer in het midden van het treinstel of loc.
Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Mooie foto's :thumbup:.
Re: Grootspoor foto's van Dave Spotten Almere
Hallo Allemaal,

Ik ben de afgelopen 2 weken actief staan spotten in Almere. De eerste week ben ik met Robin naar een spotplek bij het spoorbaanpad geweest en naar Almere Poort. De 2de week even naar Almere Parkwijk en weer het zelfde plekje bij de spoorbaanpad.

1ste week:
Spoorbaanpad











Bij Almere Poort:







Station valt me wat tegen :(







Aparte sein...













Een van me beste foto's denk ik :P























2de week:
Ik zag toen ik ging krantenlopen een sgmm voorbij rijden heel speciaal natuurlijk want de sgmm rijd hier nog maar zelden dus later die middag met de fiets in de sneeuw naar parkwijk gefietst en pas op het laatste moment kreeg ik mijn koekje :P (beloning dus :P )

























Denk nie dat het al pikkendonker is maar wat het stomme is mijn camera kan nie goed in de avond/donker fotograferen en als je nachtstand gebruikt dan word de foto automatisch donkerder gemaakt...:(





M'n koekje :P jammer genoeg waren niet alle foto's gelukt van de sgmm dus we moeten het maar hier meedoen...

Spoorbaanpad:












Zo dit was het weer.
Aankomend weekend ga ik bij me pake en bepe logeren in Friesland. Dus dan zal ik wel ongetwijfeld foto´s maken ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave Kleine Planning
Knappe foto's hoor :thumbup:. Bedankt voor het plaatsen.