Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Grootspoor foto's van Dave

Gestart door Davio woensdag 18 juli 2012, 15:20:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Ze zijn weer top :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Hele mooie foto's Dave. Ziet er goed uit  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie platen weer, Dave.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Grootspoor foto's van Dave
Super weer!
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Je hebt ze er weer mooi opgezet Dave!
Re: Grootspoor foto's van Dave
Het is de laatste dag van 2016, dus laat ik weer eens een update ertegenaan gooien.

Op 17 september wordt er met de laatst rijdende NSR Plan V's, de 449 + 466 + 469, samen met de Plan V van het NSM, de 876, een testrit gereden tussen Eindhoven en Vlissingen. Deze stellen reden op 25 september een afscheidsrit door Nederland: 


NSR 449 + 466 + 469 + NSM 876, Arnemuiden 17-09-16 by Dave Nijhuis, on Flickr


NSM 876 + NSR 469 + 466 + 449, Arnemuiden 17-09-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 20 september werden de laatste Mat 64 stellen die op het emplacement van Nijmegen stonden naar Houtrakpolder gebracht:


VR 203-1 + NSR 446 + 454 + 457, Diemen 20-09-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 31 oktober had ik een vrije dag van school en werd er gefietst naar Nijkerk om de Dolime te fotograferen. Zoals het bij mij wel een beetje gebruikelijk is kwam deze niet langs door een of andere reden. Als 'troost' kwamen wel de Flirts van Abellio langsgereden.


Abellio 2502 + 2503 + 2501, Nijkerk 31-10-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 4 december werd voor de laatste keer de CNL op de foto gezet:


NSI 186 238 + CNL, Loenersloot 04-12-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Tevens is dit ook mijn laatste foto van 2016 en met 987 kilometer die ik dit jaar op mijn fiets heb afgelegd en 2622 kilometer in totaal (excl. de kilometers die zijn gemaakt waarbij er verkeerd is gereden en/ of de eindbestemming niet is bereikt) lijkt het me een mooi moment om het jaar af te sluiten. 

Bij deze wens ik jullie alvast een gelukkig nieuwjaar en tot volgend jaar!
Re: Grootspoor foto's van Dave
-Dave:
Hartelijk dank voor het plaatsen van de vele mooie foto's, en dat er in 2017 nog vele mogen volgen,  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Sluit ik mij helemaal bij aan !  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie afsluiting van 2016 Dave.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Dave,

Bedankt voor de mooie foto's. :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Tis weer top Dave , teller op 0 en nieuwe kansen voor 2017 , of krijg van je vader een rijbewijs en af en toe zijn auto,  :D :D :P

Gr. Jan
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
zijn weer mooie foto's dave :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Ik vind nr 2 een bijzonder fraaie foto!
Dank voor het delen.

Frans
Re: Grootspoor foto's van Dave
Super foto's
Re: Grootspoor foto's van Dave
Nu we de laatste uurtjes van dit jaar ingaan, zal ik maar eens een update ertegenaan gooien. De eerste en gelijk ook de laatste update van 2017... :roll:

In tegenstelling tot vorig jaar was dit jaar een rustig jaartje met weinig activiteiten.

In februari werd er voor het eerst dit jaar de fiets gepakt, wederom voor de Dolime, maar met ditmaal wel beet:


DBC 1616, Putten 04-02-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Gelijk de dag daarna werd de Poznan omgeleid via de Flevolijn:


ERS 189 208, Oostvaardersplassen 05-02-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Begin februari had het ook eventjes gesneeuwd. Met de hoop dat er nog wat sneeuw zou liggen werd de wekelijkse volwielen transport gefotografeerd, helaas bleek er nauwelijks sneeuw te liggen:


NSR 186 115 + 16115, Oostvaardersplassen 11-02-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Waar de meeste mensen hun vriend(in) wat meer aandacht geven, gaf ik op valentijnsdag mijn hobby maar weer eens de nodige aandacht. DB Cargo rijdt met een autotrein door de Eempolder in stralend mooi weer:


DBC 189 079-7, Soest 14-02-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

We maken even een sprongetje. In mei dit jaar werd de laatst gereviseerde Noorse treinstel opgeleverd door Haarlem. Het transport werd ditmaal via de Hanzelijn gereden:


CT 1618 + NSB 73007, Swifterbant 06-05-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Zo fiets je maanden niet en zo fiets je weer 2 dagen achterelkaar. De dag daarna werd er door de 766 van stichting Hondekop bestickerd een rit gemaakt voor de Rode Kruis. Speciaal hiervoor is de 766 met reclame voor het Rode Kruis voorzien vanwege haar 150 jarige bestaan.


SH 766, Nijkerk 07-05-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Eén van de grootste happening van 2017 in de spoorwereld was toch het wederkeer van de Benelux Hondekop. Deze werd met een slakkengangetje van 40 km/u van Leuven naar Roosendaal gebracht:


CT 6603 + 220.902, Nispen 14-07-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

In juli reed de laatste volwielen transport. Het is altijd de vraag of dit transport via Almere of Amersfoort gaat, helaas ging het transport die dag via Amersfoort. Dit jaar werden ook de eerste VIRMm treinstellen opgeleverd. Op de Flevolijn was de VIRM(m) de vorige dienstregeling heer en meester, dus werd van die situatie gebruik gemaakt om dan maar de eerste plaatjes daarvan te maken:


NSR 8637, Lelystad 15-07-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

In de zomervakantie met een vriend een dagje met de trein in Duitsland op pad geweest, hierbij is de langgekoesterde wens om een 420'er te fotograferen in vervulling gegaan:


DB 420 922-7 + 420 982-1, Dortmund Kley 06-08-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

De Blauwe Engel van het spoorwegmuseum reed die dag naar Almelo voor een expositie. Oorspronkelijk zou deze via de Veluwelijn moeten rijden, maar je zult het maar net zien dat er bij Putten een wisselstoring is en de rit via Apeldoorn is gegaan, sta je dan...


NSR 7501, Putten 22-08-17 by Dave Nijhuis, on Flickr


RXP 9901, Lelystad 02-09-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Het zou de laatste rit zijn met de Rode Kruis stickers, maar ondertussen zitten ze er op de dag van vandaag er nog steeds op:


SH 766, Loenersloot 09-09-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Dit jaar mocht ik voor 12 weken stage lopen bij de Technische Dienst Nedtrain van Amsterdam Watergraafsmeer e.o. Persoonlijk heb ik een zeer leuke tijd hier gehad en het nodige gezien (en gefotografeerd).
Rond september dit jaar werd de eerste SNG sprinters van CAF afgeleverd. De CAF stellen zijn opgesteld bij Amsterdam Zaanstraat, dus samen met mijn stagebegeleider even een bezoekje gebracht:


NSR 2703, Amsterdam Zaanstraat 15-09-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Museumlijn STAR vierde feest en de SSN kwam het feest vergezellen. Het is de eerste stoomlocomotief die de Hanzelijn (volledig) heeft bereden en geheel onopgemerkt ging dat niet... :


SSN 01 1075, Lelystad 16-09-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Eind september werd de volgende lading SNG's afgeleverd:


RXP 9901 + NSR 2701 + NSR 2301 by Dave Nijhuis, on Flickr

Weer terug naar mijn stage. OB Wgm onderhoud TRAXX, ICR(m)(h) en ICE's. Het komt wel eens voor dat ook de koninklijke rijtuigen een onderhoudsbeurtje nodig hebben, zo ook tijdens mijn stage. De maandag van week 39 werden ze gebracht en vrijdag, na de onderhoudsbeurt, werd de stam in de vroege ochtend uit de loods gehaald. Ook was die week de Kameel aanwezig.


NSR 186 007 | NS 20, Amsterdam Watergraafsmeer 29-09-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Heb je ooit wel eens een trein gezien met maar liefst 4 stuurstandrijtuigen? Eind oktober werd een proefrit (?) gereden met buitendienst gestelde rijtuigen. Hoewel de bonte verzameling pas in het einde van de ochtend vertrok, werd de stam in de vroege ochtend alvast naar de servicesporen gebracht:


NSR 186 005 & 186 006, Amsterdam Watergraafsmeer 26-10-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Voor het maken van foto's voor mijn stageverslagen werd de volgende dag een uurtje eerder begonnen. Na het maken van deze foto's werd nog even in alle rust een Thalys op de serviceperron gefotografeerd:


THALYS 4344, Amsterdam Watergraafsmeer 27-10-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

4 november was er een open dag bij het OB Wgm wegens het 10 jarig bestaan. Naast het gewone materieel dat wordt onderhouden werd ook een aantal treinen van het spoorwegmuseum opgesteld. Een dag van te voren kwam het museum materieel aan. Na een dagdeel te hebben gerangeerd was het eindelijk in de juiste volgorde geplaatst om in de loods te plaatsen. De Bs, een benelux stuurstandrijtuig, stond al in het OB voor een onderhoudsbeurt:


Amsterdam Watergraafsmeer 03-11-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

Dit jaar nam de NS wegens het verlies van de concessie op de lijnen Kampen - Zwolle - Wierden (- Enschede) afscheid van de DM'90, haar laatste dieselmaterieel. Sinds 10 december zijn diesels bij de NS historie. Op 4 december werd er met de trein naar Kampen Zuid gereisd alwaar ik met mijn fiets in de omgeving rond heb gefietst om voor mij de allerlaatste foto's te maken van dit type materieel.


NSR 3449 + 3434, IJsselmuiden 04-12-17 by Dave Nijhuis, on Flickr


NSR 3449 + 3434, 's-Heerenbroek 04-12-17 by Dave Nijhuis, on Flickr


NSR 3434 + 3449, 's-Heerenbroek 04-12-17 by Dave Nijhuis, on Flickr

En zo komt er een einde aan de fotoreeks van 2017. Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar en tot volgend jaar maar weer!
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Dave,

Bedankt voor de prachtige foto serie. :thumbup:

Ook voor jouw de beste wensen voor 2018. :)
Re: Grootspoor foto's van Dave
-Dave:
Dank voor het plaatsen van weer schitterende platen,  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooi Dave!
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
mooie plaatjes dave :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie serie.
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Fraaie serie Dave!
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie platen!  :thumbup: