Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Grootspoor foto's van Dave

Gestart door Davio woensdag 18 juli 2012, 15:20:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Mooie platen weer Dave, thx for posting  :D

Gr. Jan
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
De beelden zijn weer mooi geworden Dave  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Mooie opnamen Dave!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Top Dave  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
- Dave,
Dankzij de fiets heb jij toch wel mooie plaatjes geschoten. Geduld is lonend! Prachtig man, zoals jij dat allemaal hebt kunnen en weten vast te leggen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Fraaie plaatjes Dave  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
erg mooie plaatjes dave :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Citaat van: Davio op dinsdag 01 maart 2016, 10:37:19
Het is de eerste keer sinds jaren de 766 weer op de hoofdbaan te zien is.
en binnenkort weer op eigen kracht op de hoofdbaan ;) . hij is wel heeeeeel erg mooi geworden.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Erg mooie foto´s Dave!  ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Mooie foto's Dave  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Kleurrijke vuiltrein ook  :D :D

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Mooie foto's weer!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
 :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Testritten en aflopend vuilvervoer'
Bedankt voor de complimenten :thumbup: 




Een tijdje niet gepost in dit topic, want heel veel gefotografeerd is er niet de afgelopen tijd.

Hierbij de foto's van de afgelopen 2 maanden:

Op 3 maart reed Raildox 76 110-0 weer proefritten ten behoeve van ERTMS.
Ditmaal werd er vanuit Watergraafsmeer een slag naar Utrecht gemaakt om vervolgens na aankomst in Amsterdam een slag over de Hanzelijn te maken. Hierna zou de Raildox 76 110-0 na het middaguur weer terug op Watergraafsmeer aankomen, maar in plaats van 1 werden er 2 slagen tussen Lelystad en Zwolle gemaakt en zodoende komt de Raildox 76 110-0 ongeveer anderhalfuur later dan oorspronkelijk de bedoeling langs de Oostvaarderplassen.
Naast de Raildox 76 110-0 reed ook de Vectron 193 902 met de 189 823 slagen tussen Almere Oostvaarders en Zwolle en ook de Flirt 2010 ontbrak niet, die reed diverse slagen tussen Lelystad en Zwolle.


Raildox 76 110-0, Oostvaardersplassen 03-03-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 24 maart reed NSR 1779 met de technisch (!) gerenoveerde DDM-1 stam 7201 enkele testritten. De laatste rit ging van Zwolle naar de Zaanstraat over de Hanzelijn. Zodoende komt het geheel langs Almere Parkwijk gereden.
Al een tijdje wordt er rondom Almere druk gewerkt langs het spoor. Naast de keersporen in Almere Centrum wordt er ook volop gebouwd aan de nieuwe geluidschermen. Bij Almere Parkwijk zijn onlangs de funderingen aangelegd terwijl rondom Almere Muziekwijk al de palen erop staan en de eerste nieuwe geluidschermen klaar liggen om geplaatst te worden.


NSR 1779 + 7201, Almere Parkwijk 24-03-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Het einde van het vuilvervoer per spoor nadert langzaam maar zeker zijn einde. In eerste instantie zou de bediening van de Vuil Afvoer Bedrijf in Noordwijkerhout per april komen te vervallen, maar dat is bijgesteld naar juli. Ook sluiten in juli de bedieningen van het vuilvervoer bij Crailoo en bij Apeldoorn, alhoewel dat nog niet helemaal zeker is. 
Terwijl menig spotter die dag zich heeft uitgeleefd op de proefritten van de recent in Nederland gekomen NS-Flirt, ben ik na bijna een maand weer eens op de fiets gestapt. Het weer was met redelijk wat zon en zeer weinig wind goed te noemen, dus ideaal om er na een lange 'pauze' weer in te komen.
Nu de dagen langer worden is het mogelijk om de vuiltrein vanuit Noordwijkerhout naar Apeldoorn met goed licht te fotograferen. Bij Keverdijk is de zon voor de rit te ver doorgedraaid, maar bij Naarden-Bussum is het precies goed. Zodoende werd er naar de wel bekende fotoplek bij het station gefietst.

De 203 160-7 komt met 3 volgeladen Slps'en uit de VAB in Noordwijkerhout als trein 50080 langs Naarden-Bussum, met ongeveer 5 minuten zal Crailoo worden bereikt.


LC 203 160-7 + Vuiltrein, Naarden-Bussum 01-04-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Sinds 4 April is het officieel over en uit voor de Mat 64 bij NSR. De laatste inzet was op 30 maart waarbij de 466 als LM van Rotterdam naar Maastricht ging.
Door de buitendienststelling van de Mat 64 is de SGMm nu het oudst rijdende materieel bij de NSR.
Toevallig reed op 4 april de SGMm 2111 (Met 41 jaar de oudste) samen met de 2113 in de 5800. Buienrader e.d. gaf aan dat het in de loop van de middag bewolkt zou gaan worden, dus was het mogelijk om in het Naardermeer te fotograferen. Helaas, dreef de wolk die de zon moest bedekken rakelings langs de zon en bleef het zonnig, waardoor er tegenlicht is ontstaan. Jammer, maar we hebben minimaal nog ruim 2 jaar om de SGMm te fotograferen.


NSR 2111 + 2113, Naardermeer Weesp by Dave Nijhuis, on Flickr
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Lid sinds: 2008

Houdt t tussen de rail met de gepoetste kant boven

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Davio,

Mijn complimenten.
Zeker deze laatste foto van de sprinters bij Naardermeer is echt heel mooi.
De spiegeling in het water en de wolken er boven.
En alles even scherp op de gevoelige plaat vastgelegd.
Fantastisch!
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
-Dave:
Dank voor het plaatsen van weer schitterende plaatjes,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Davio,

Mooie plaatjes!  :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Dave,
Mooie foto's vooral de Raildox vindt ik erg mooi. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Heel mooi. Vooral de Sprinter in tegenlicht vind ik fantastisch.
De wolkenlucht kun je nog wat versterken door de hooglichten wat te temperen.
Maar: Zoals geschreven; prachtige opname. :thumbup:

Jouw opname een beetje aangepast.
Alleen v.w.b. belichting en wolkenlucht.
Foto 1 - Jouw origineel.
Foto 2 - Beetje aangepaste versie van jouw JPG opname. Wanneer ik een RAW had gehad, was 'r nog beter geworden...



Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Sorry, ik vind de tweede echt verschrikkelijk.
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
ik als oud fotograaf ga ook zeker voor de eerste

sorry voor het werk wat er aan de tweede is gedaan

gr Ed
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Wim, sorry, ik vindt hem wel mooi  ;)

Dave , het zijn weer prachtige foto,s en je conditie is weer op peil  :D

Gr. Jan
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Erg fraai Dave!
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Normaal gesproken reageer ik pas op de reacties bij de volgende update, maar ik voel me toch wel genoodzaakt om nu even te reageren nadat Wim een bewerkte versie van mijn foto heeft geplaatst.
Wim, bedankt voor de moeite om deze foto te bewerken, maar het is een beetje 'te' bewerkt. Dat zal o.a. komen doordat het slechts een .JPEG is, dat wat nauwelijks te bewerken valt. Mocht jij en/ of iemand anders interesse hebben; Ik kan de .RAW bestand (.NEF voor Nikon) via Dropbox of Wetransfer delen.
Jan, het was weer even op peil, maar sinds 4 april had ik niet meer gefietst, dus dan zakt dat al gauw terug.
Rest, bedankt voor de reacties :thumbup:

Ik heb de foto vandaag even opnieuw door Photoshop heen gehaald, ditmaal ook de kleuren bewerkt (iets wat nauwelijks doe i.v.m. mijn kleurenblindheid) zodat de SGMm wat minder donker is:



Beter?

Nog een kleine gebeurtenis vandaag:
Het weer vandaag was met veel zon en weinig wind zeer aangenaam te noemen, dus heb ik na weer een maand stilstand de fiets gepakt. De bestemming was de Stapelplaats Crailoo voor de vuiltrein die ditmaal met een Locon 1506 rijdt. Keurig op tijd t.o.v. de dienstregeling aangekomen, maar dat het niet altijd meezit blijkt maar weer, de rit had met +/- -60 gereden en was al Amersfoort voorbij toen ik aankwam. :| Enfin, kop op en nog een poging wagen...
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Ziet er echt gaaf uit! De lucht bewerk ik zelf ook altijd iets te sterk.  :P

Vuilvervoer Crailoo en Apeldoorn blijven mogelijk bestaan, moeten dan wel naar Coevorden ipv Wijster. Ik ben benieuwd hoe het afloopt. Laten we maar vooral genieten van de laatste vuiltreinen.  ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
mooie foto's weer dave :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Hallo Dave,

Dank voor het delen van je foto's.

Je weet het spoor rond de polder mooi vast te leggen.

Groet,

Erik
Re: Grootspoor foto's van Dave ''Testritten en aflopend vuilvervoer'
Hoi Dave,

bedankt weer voor de foto's. :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2010

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Laat ik maar weer eens wat van me horen na 2 maanden.
Afgelopen tijd ook niet heel veel gefotografeerd. Rond mei begin ik last te krijgen van de pollen in de lucht/ hooikoorts, dus zijn dat soort maanden altijd wat rustiger.

Na bijna een maand stilstand werd er op 26 mei gefietst naar Weesp om de enigste goederentrein die op de Flevolijn rijdt, de 61300, bij zonsondergang te fotograferen. De zon was bij doorkomst helaas al te ver doorgezakt voor het 'gouden' effect. In het najaar weer eens proberen.


DBC 6414, Weesp 26-05-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

De afgelopen tijd reed de Eurostar proefritten door het land waaronder ook op Hanzelijn. Helaas worden de dienstregelingen ervan in de huidige 'spotters cultuur' nauwelijks tot niet meer gedeeld, dus moest het altijd via via. Vandaar heb ik maar 2 keer een poging kunnen doen om de Eurostar te fotograferen. Helaas reed bij beide keren de Eurostar door i.p.v. te stoppen waardoor een foto niet mogelijk was.
Op 8 juni gingen 2 vrienden en ik naar Kampen Zuid. De Eurostar stopt daar normaal gesproken, maar reed die nacht door naar Zwolle. Iets voor 1 uur 's nachts kwam de trein weer terug. Net op tijd, want na 1 uur gaat de perronverlichting van het station uit. Iets dat best wel gaaf is om mee te maken.

www.youtube.com/watch?v=dSq64l0X4VU


Kampen Zuid, 08-06-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 2 juli reed de Mat 54 766 van stichting Hondekop weer na jaren een donateursrit.


Mat 54 766, Almere Parkwijk 02-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Planmatig wordt sinds enkele weken iedere dinsdag testritten gemaakt met een nieuwe NS Traxx op de Hanzelijn. Aangezien ik nu vakantie heb, had ik eindelijk de tijd om de testritten te fotograferen. Zodoende na een lange tijd weer eens een langere afstand gefietst dan naar school.
Helaas kwam de Traxx niet langs i.v.m. een technisch defect. Gelukkig was de testrit niet het enigste interessante wat langs zou komen, naast de Groene-/ Boeken Virm kwam ook de 1739 kwam als LLT langs, iets wat vrij opmerkelijk is op de Flevolijn.


NSI 1739, Oostvaardersplassen 12-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Die dag was het zeer wisselvallig weer. Links van de foto regen en onweersbuien en rechts opklaringen.


NSR 8663, Oostvaardersplassen 12-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Dave,

Prachtige foto's vooral Kampen zuid is een schitterende foto. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen van deze mooie foto's. :)
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
-Dave,
Die tijd, dat jij rust genomen hebt wordt zeker helemaal ingehaald door een pracht van een foto van "Kampen Zuid" Bij avond. Een werkelijk hele mooie foto; magnifiek genomen! Dat zal best heel mooi zijn als die perronverlichting gedoofd is. Je moet er duidelijk wat voor over hebben; dat is jou in elk geval goed gelukt. Bravo!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
-Dave:
Ik treed de mening van Michel en Gerard bij, prachtige opnames,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zeker de nachtopname van Kampen Zuid.
Re: Grootspoor foto's van Dave
Fraaie opnamen!

Bedankt.

Frans
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie foto´s Dave! En die traxx testrit .... Volgensmij heeft deze alsnog gereden met +3,5h die dag. ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave
Nice Dave. :thumbup:

Wat is de 1739 als "LLT"?

Gr, Ben.
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie platen weer, Dave!

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Grootspoor foto's van Dave
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Dag Dave.
Fijn dat er weer wat minder pollen in de lucht zijn, nu krijgen wij weer van die prachtige foto's! O:-D
Blijkbaar wordt er bij Almere nog steeds aan het spoor gewerkt, leuk onderwerp zijn die oranje "nood" afzettingen.

Bedankt voor het maken en plaatsen van deze prachtige foto's en hopelijk blijft het "pollenvrij" fietsweer! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Grootspoor foto's van Dave
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Citaat van: Spoorman op zaterdag 16 juli 2016, 07:10:06
Wat is de 1739 als "LLT"?
Ben, heb effe gegoogled (wist het zelf ook niet), maar LLT= Losse Loc Trein.
Hoe verzin je het... :D
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Ah, bedankt Ad. :)
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Citaat van: Davio op vrijdag 15 juli 2016, 21:03:13de enigste goederentrein die op de Flevolijn rijdt, de 61300,

Dave, is er ook een tijdpad van deze trein bekend bij jou?  Overigens zie ik zeer incidenteel ook wel is een containertrein op de Flevolijn. Is dan waarschijnlijk een omgeleide.

Last but not least: mooie foto's vooral die bij de Oostvaardersplassen. Mijn complimenten.
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
dave,
het zijn weer een aantal schitterende foto's :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Hey Dave,
Dat zijn weer erg mooie foto's. :O
Bedankt voor het plaatsen. :)

Groeten,

Remco
Re: Grootspoor foto's van Dave
Nice Dave. Mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave
Bedankt voor de complimenten allemaal :thumbup:

@Wouter, dat zou best kunnen. Ik zat in ieder geval om dat tijdstip inmiddels lekker droog thuis :P 
@Ben, Zoals Ad al heeft gezegd: LLT is inderdaad Losse Loc Trein.
@Albert Jan, inderdaad, er wordt hard gewerkt langs het spoor aan de nieuwe geluidschermen en keersporen. Grappig is dat de inrijseinen van Almere Parkwijk richting Centrum vervangen zijn door seinen met een lichtbak. Ik hoop inderdaad ook 'pollenvrij' weer. :)
@Hans, Jazeker! Ik kan de dienstregeling helaas niet goed kopiëren in de pdf, maar in deze pdf staat de tijdspad in van de 61300. Er reed maanden geleden op zondag en maandag planmatig de Coevorden-shuttle, maar deze rijdt de laatste tijd vaak via de Veluwelijn.




Heel even een vraagje:

In deze vakantie willen een vriend en ik graag naar Duitsland om o.a. de ET 420 te fotograferen.
Nu maak ik uit deze site op dat ze rijden rondom Düsseldorf en Köln. Mijn Duits is niet heel erg optimaal en mijn kennis over de Duitse spoorwegen idem, dus heel erg begrijpen doe ik niet.
Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of ze nog rijden rondom de genoemde steden? Indien het geval, op welke lijnen en rijden ze daar frequent?

Alvast bedankt! :)
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Prachtige foto's ! Dave  :thumbup:  :D

ET420 rijdt volop oa in het Ruhrgebied...
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Citaat van: Davio op maandag 18 juli 2016, 12:18:20@Hans, Jazeker! Ik kan de dienstregeling helaas niet goed kopiëren in de pdf, maar in deze pdf staat de tijdspad in van de 61300. Er reed maanden geleden op zondag en maandag planmatig de Coevorden-shuttle, maar deze rijdt de laatste tijd vaak via de Veluwelijn.

Hallo Dave,

Hartelijk bedankt en zeer gewaardeerd!
Re: Grootspoor foto's van Dave
Mooie foto's Dave!
Re: Grootspoor foto's van Dave
Aangezien ik toch al foto's op het forum heb geplaatst vandaag, kan het ook geen kwaad om weer eens wat foto's te laten zien van de afgelopen tijd:

Op 19 juli weer een poging gewaagd om de Traxx te fotograferen. Ditmaal met succes:


NSR 186 025 + 16508 + 186 026, Oostvaardersplassen 19-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 22 juli werd er een melding gemaakt dat de 3 albellio Flirts testritten maakten tussen Almere Oostvaarders en Zwolle. Helaas bij aankomst reden ze net voorbij op weg naar Zwolle. Aldaar zijn ze naar het opstelterrein gegaan. Niet getreurd, er reed ook een DDM-1 stam een endurancerit. Deze kwam 's middags weer terug vanuit Groningen om naar de Zaanstraat in Amsterdam te gaan. Inmiddels zijn alle DDM-1 stammen terug in dienst. 


NSR 1770 + 7203, Oostvaardersplassen 22-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

In het weekend van 30 en 31 juni waren er werkzaamheden waardoor de Intercity Berlin via de Hanzelijn werd omgeleid en de goederen via de Veluwelijn.
In 2013 had ik de ICB volop in Almere gefotografeerd, maar sindsdien ben ik er eigenlijk de deur niet voor uit gegaan. Ook dat weekend liep ik er niet echt warm voor om het te fotograferen, maar nadat er een melding was geplaatst over een Traxx die via de Flevolijn naar Onnen ging toch maar de fiets richting Weesp gepakt.
Op 29 juni, een dag ervoor, was ik ook op weg naar Weesp voor de endurancerit van een DDM-1, maar moest ik helaas 2,5 km voor mijn eindbestemming noodgedwongen terug naar huis, omdat de Goog, een brug over de A1, was afgesloten. Ditmaal had ik mijn navigatie mee voor de omweg via Muiden dat in totaal 9,5 kilometer extra fietsen is.


NSR 186 023 + 16505, Weesp 30-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr


NSI 1738 + ICB, Weesp 30-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 31 juni werd er naar Putten gefietst om diverse goederen te fotograferen. Er kwam tot mijn verbazing veel meer goederen langs dan ik had verwacht, dus in tegenstelling tot de vorige keer was leuker om daar te fotograferen en minder koud uiteraard ;)


ERS 189 206, Putten 31-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr


HSLL 1832, Putten 31-07-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 14 augustus reed de CNL via de Gooilijn. Deze wou ik nog een keer proberen te fotograferen, omdat de poging op 10 januari helaas mislukt was. De bewolking zou nog net voor de zon hangen wanneer de CNL op tijd langs zou komen. Helaas, maar veelvoorkomend hebben de internationale treinen last van vertragingen. Ook de CNL moest er dit keer weer aan geloven. Bij doorkomst scheen de zon al zodanig dat er tegenlicht is ontstaan, helaas.
Voor wie het nog niet is opgevallen, dit is het plekje waar ik in 2013/14 vaak heb gefotografeerd. Inmiddels heb ik toestemming gekregen om hier legaal te staan (Het is namelijk verboden terrein voor onbevoegden). :) Dat scheelt weer onder een hek kruipen :roll:


NSI 1758 + CNL + 186 237, Weesp 14-08-16 by Dave Nijhuis, on Flickr
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
Prachtige foto's Dave. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier. :) :)
Re: Grootspoor foto's van Dave
-Dave:
Dank voor het plaatsen van deze mooie reeks platen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave
het zijn weer erg mooie plaatjes dave :thumbup: :thumbup: