Bedankt voor de complimenten!
Remco, Ja, mijn fiets heeft inmiddels zo'n beetje zijn beste tijd gehad. Ergens dit jaar is het de bedoeling dat die wordt vervangen door een
Sensa.
Hier weer een paar foto's:
Op de laatste dag van 2015 toch maar even in de vroege ochtend de fiets gepakt en naar de Putten gefietst wat ongeveer 63 km heen en terug is vanaf mijn huis. In Putten was voornamelijk het doel om de Dolime te fotograferen die die dag voor het allerlaatst werd gereden door RRF.
De bedoeling was om de 47615 te fotograferen, maar die kwam helaas niet opdagen. Achteraf bekeken was de laatste rit daarvan op 28 december, maar dat is mij helaas totaal ontgaan.
Nadat ik voor de zekerheid een sms'je heb gestuurd kreeg ik te horen dat de 47616 wel reed, dus was het in eerste instantie de bedoeling om die rit te fotograferen. Tussen het wachten door kwam er op de DBS 6430 na, waarvan de foto door tegenlicht helaas niet goed gelukt is, niet veel interessants langsgereden, alleen maar ICMm, DDZ en af en toe een VIRM. Dat maakte het wachten er ook niet fraaier op. Op een gegeven moment heb ik het wachten gestaakt, de zon zou toch rond de tijd van doorkomst veel tegenlicht veroorzaken waardoor de foto al gedoemd was te mislukken.. Teleurgesteld was ik echter niet, ik heb weer een nieuwe omgeving 'ontdekt' en de route er naar toe is kort gezegd prachtig om te fietsen.
NSR 7534, Putten 31-12-15 by
Dave Nijhuis, on Flickr
DBS 'Wegsleepdienst-loc' 6430 met een sleep lege wagons.
Op 6 januari werd er op Somda een melding gemaakt dat de Flirt-3 2010 van R-NET onderweg was naar de Hanzelijn om diverse testritten te maken tussen Lelystad en Zwolle.
Ik was die middag vroeg uit van school, dus heb ik de Hanzelijn bezocht om de Flirt te fotograferen. Ditmaal werd dat echter niet met de fiets gedaan i.v.m. eventuele kans op ijzel en daarnaast was het er simpelweg te koud voor.
Als eerste werd Dronten aangedaan. Lang hoefde er niet worden gewacht, net nadat mijn sprinter vertrok kwam niet gek veel later al de Flirt eraan. De Flirt ging, tegen mijn verwachtingen in, via spoor 4 om de intercity naar Leeuwarden van een paar minuutjes later voor te laten gaan.
Na Dronten ben ik naar Kampen Zuid afgereisd. Aldaar was het ongeveer 45 minuutjes wachten totdat de Flirt er weer aankwam. De Flirt bevond zich vlak achter een sprinter, dus reden ze met een gematigde snelheid door Kampen Zuid. Terwijl het sein alweer op groen stond tijdens de doorkomst maakte de Flirt alsnog een korte stop. Niet veel later werd de reis weer vervolgd naar Lelystad.
Abellio R-NET Flirt 2010 bij Dronten.
Abellio R-NET Flirt 2010, Kampen Zuid 06-01-16 by
Dave Nijhuis, on Flickr
In het weekend van 9 en 10 januai waren er werkzaamheden rondom Utrecht waardoor er diverse treinen werden omgeleid via de Gooilijn. Ook de CNL en de ICE werden omgeleid en was het de bedoeling om deze 2 te fotograferen.
In eerste instantie was ik van plan om naar de Eempolder te gaan fietsen, maar doordat er een vrij sterke wind stond ben ik als alternatief naar de Naardermeer in Weesp gefietst.
Eenmaal in Weesp aangekomen scheen in de ochtend de zon vrij veel waardoor zowel de foto van de ICE als de CNL mislukt zijn door tegenlicht. Als het aan mij lag dan was 9 januari met de bewolking een idealer dag geweest om te fotograferen in Weesp, maar die dag kon ik niet, want ik vierde mijn verjaardag
Ik dacht dat ICE 125 ook vanaf Amsterdam vertrok, dus heb ik daar maar op gewacht. Echter vertrok deze rit vanaf Amersfoort en kwam dus niet langs Weesp. Niet getreurd, tijdens het wachten kwam nog de Poznan-shuttle, Nosta-shuttle en de door Captrain gehuurde RRF 4401 met een Gefco-autotrein langs.
Rond 13:45 vond ik het wel mooi geweest en ben ik richting huis gegaan met ditmaal wind mee, heerlijk!
Zodoende is het eerste fietsritje van 2016 ook al weer een feit geworden.
RRF 4401 + Gefco-autotrein, Naardermeer Weesp 10-01-16 by
Dave Nijhuis, on Flickr
Op 13 januari werd er een melding gemaakt dat er een Mat 64 stam, de 458 en 443, onderweg waren vanuit Utrecht naar Amersfoort als 89263 om vervolgens vanaf Amersfoort, nadat de 458 was omgelopen vanwege een defecte ruitenwisser bij de 443, in de 5848 naar Hoofddorp te gaan.
Tijd om met de fiets naar de Keverdijk te fietsen was er niet bij, omdat de Mat 64 al +/- over een uur langs Keverdijk kwam, dus heeft een vriend van mij aangeboden om mij met de auto te brengen naar de Keverdijk.
Eenmaal op de Keverdijk aangekomen moesten we nog door het zéér natte Naardermeer lopen. Iets wat gepaard ging met natte voeten en soms tot en met je enkels diep wegzakken in de modder. Zoals de laatste tijd het geval is in het Naardermeer...
Bij de fotoplek aangekomen was het niet meer dan 3 minuutjes wachten en de 458 + 443 kwamen er al aan met op de achtergrond de net gepasseerde 2961 + 2142.
NSR 458 + 443, Naardermeer Weesp 13-01-16 by
Dave Nijhuis, on Flickr
Afgelopen maandag reden de Mat 64 stellen 441 en 455 de gehele dag in de 5600. Na een dagje als reserve gestaan in Zwolle werden ze afgelopen woensdag door de bijsturing weer eens op pad gestuurd. Als 5616 gingen ze naar Utrecht om vervolgens de gehele dag slagjes te maken op de Stichtse lijn.
Ik was vroeg vrij van school, dus heb ik de fiets weer eens gepakt en ben ik naar Soest gegaan.
Eenmaal in Soest aangekomen was het een klein uurtje wachten totdat de 441 en 445 langskwam die op weg waren naar Baarn, hierna werd er even naar de krappe boog gefietst. Daar aangekomen naderde de 455 en 441 een half uurtje later station Soestdijk door de krappe boog.
De 441 + 455 op weg naar Baarn.
NSR 455 + 441, Soestdijk 20-01-16 [Explored 21-01-16] by
Dave Nijhuis, on Flickr
Persoonlijk vind ik de huidige situatie van de Mat 64'en, waarbij ze dus alleen door de bijsturing ingezet worden, wel prima zo. Er is al in één week tijd 3 keer een Mat 64 ingezet bij mij in de buurt
Dat was het weer