Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Grootspoor foto's van Dave

Gestart door Davio woensdag 18 juli 2012, 15:20:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Van 0 naar 1000, Eempolder & Groenekan'
Mooie foto's Dave vooral die rode loc is schitterend. :) :)
Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Van 0 naar 1000, Eempolder & Groenekan'
Mooie foto's.  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Van 0 naar 1000, Eempolder & Groenekan'
Fraaie foto's weer :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Van 0 naar 1000, Eempolder & Groenekan'
Mooi foto's Dave :thumbup: :thumbup: :thumbup:. En lekker sportief bezig ook!!

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Iedereen bedankt voor de complimenten!

Bas, Bedankt voor de info! Lekker lange rit dan :P




Vandaag reden er maar liefst 3 DDAR stellen in de 4600. Zelf heb ik de DDAR sinds het weer in dienst is genomen nog vrij weinig gefotografeerd, dus was dit een gelegen moment om mijn erop uit te gaan. Almere heeft vrij weinig spotplekjes en op stations fotograferen is voor mij grotendeels passé, dus na wat twijfelen ben ik uiteindelijk naar Weesp gefietst.
Eerst wou ik een DDAR fotograferen bij de Hollandsebrug, maar toen ik daar langs fietste was er over de gehele lengte van de brug (tijdelijke) grote hekken geplaatst. Ik had ongeveer nog een halfuurtje voordat de eerste DDAR kwam, dus ging ik doorfietsen naar Weesp voor een andere fotografeer plek.
Ongeveer 10 minuutjes nadat ik gearriveerd was kwam de wekelijkse Coevorden-shuttle met Locon 9903 langsgereden en niet gek veel later de 1740 + 7313.  Het was daarna even een uurtje wachten voordat de volgende DDAR langskwam, dus ben ik even wezen kijken of ik bij 'De Onrust', een molen gelegen aan de Goog, misschien een leuke foto kon maken. Dit was echter niet het geval, dus ben ik naar de Ton Storkpad gefietst waar ik de 1732 + 7343 en de 1736 + 7377 heb gefotografeerd. Daarna ben ik weer naar huis gefietst.


Locon 9903 + Coevorden Shuttle, Weesp 12-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr


NSR 1740 + 7313, Weesp 12-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr



1732 + 7343



1736 + 7377

Dat was 'm weer :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Die DD-AR stammen vind ik erg mooi en jammer dat die eruit gaan. Leuke foto ook van een mooie containersleep. Weet je ook welke ex ns lok dat was?
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Ze zijn weer prachtig Dave, bedankt  B)

Gr. Jan
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Citaat van: marklintim op zaterdag 12 september 2015, 20:57:31
Weet je ook welke ex ns lok dat was?
Zomaar een hint: Google eens op Locon 9903 (dat nummer wordt vermeldt), binnen no-time weet je welke NS loc het was. En zo kan je alle Locon locs achterhalen.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Hey Dave,
Mooie foto's. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het kijk plezier.

Groeten,

Remco
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Dave. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Mooie foto's  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Wederom toffe plaatjes Dave :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Coevorden-Shuttle & DDAR'
Weer fraai!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'DDAR Oostvaardersplassen'
Bedankt voor de complimenten :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tim, de DDAR stammen gaan voorlopig niet uit dienst ;) De locon loc is de 1637, maar dat had je me al verteld op whatsapp :)




Net zoals afgelopen zaterdag reden gisteren weer vrolijk DDAR stammen op de Flevo-/ Hanzelijn. Naar mijn mening waren de foto's van DDAR 1732 + 7343 en 1736 + 7377 van afgelopen zaterdag niet geheel geslaagd, dus kon ik het gisteren mooi overdoen.
Aangezien ik niet heel veel tijd had i.v.m. een huwelijksjubileum van mijn ouders werd het een fietstochtje naar Oostvaardersplassen. Met een klein halfuurtje fietsen was ik daar aangekomen en in tegenstelling tot de vorige keer, 28-10-14, was ik er ruimschoots op tijd :thumbup: Na een half uurtje wachten kwam de 1736 + 7377 in de 4638 langs en weer een halfuurtje later de 1732 + 7343 in de 4640 langs de Praambult. Daarna ben ik weer snel naar huis gefietst.


NSR 1736 + 7377, Oostvaardersplassen 13-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr


NSR 1732 + 7343, Oostvaardersplassen 13-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr
Re: Grootspoor foto's van Dave 'DDAR Oostvaardersplassen'
Dave

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'DDAR Oostvaardersplassen'
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'DDAR Oostvaardersplassen'
Mooie plaatjes Dave. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'DDAR Oostvaardersplassen'
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'DDAR Oostvaardersplassen'
Top  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'DDAR Oostvaardersplassen'
Zoek de verschillen ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Bedankt voor de complimenten :thumbup:




Even een tijdje niks gepost, dus hier de foto's van de afgelopen tijd:

19-09-15:

Op 19 september pendelde er in verband met het 15 jarige jubileum van modelspoorwinkel Huider SSN locomotieven tussen Heerhugowaard en Alkmaar. De rit van hun Depot in Rotterdam reed via Breukelen naar Heerhugowaard, dus dat werd een fietstochtje naar Loenersloot. De wekker ging om 6:00 uur en om 6:40 zat ik op de fiets.
Ik weet niet wat ik had die dag, maar het tempo met fietsen was naar mijn mening vrij laag. Gelukkig is het als je de dijk opkomt één lang recht stuk naar Loenersloot, dus kon ik wat tijd winnen. Desalniettemin kwam ik daar pas rond 8:30 aan.
De SSN had kennelijk wat vertraging opgelopen, dus hoefde ik na aankomst niet lang te wachten om het te fotograferen. Het spotplekje heeft nu net als een paar honderd meter verderop ook hekken gekregen, dus heel vaak zal ik hier niet meer komen. Rond 8:40 kwam de SSN 65 018 + 01 1075 langs en ging ik rond 9:00 uur weer richting huiswaarts.


SSN 65 018 + 01 1075, Loenersloot 19-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr

22-09-15

Het was me een dagje wel. Toen ik die ochtend keek op ovtijden en somda las ik dat er Mat 64 stam over de Flevolijn reed en rond 7:45 op Almere Parkwijk aankwam, aangezien mat 64 niet heel vaak voorkomt, werd dat dus snel naar het station fietsen. Helaas had ik hem daar net niet te pakken gehad en werd het dus wachten tot de Mat 64 stam terug kwam. In de tussentijd ging ik naar Almere Poort om te kijken of ik hem daar kon fotograferen, maar ik ben uiteindelijk naar Almere Muziekwijk gefietst. Aldaar kwamen om 9:11 Mat 64'en 464, 441 & 480 in de 4627 station Almere Muziekwijk vrij langzaam binnengesukkeld. Hierna ben ik naar Weesp doorgefietst om de stam aldaar weer te fotograferen, helaas werd de stam te Zwolle ingeruild voor een SLT-6, dus was het al gauw einde verhaal voor de mat 64 op de Flevolijn. Aangezien ik nog geen zin had om naar huis te gaan ben ik maar even een kijkje wezen nemen bij de Keverdijk. Aldaar heb ik 3 goederentreinen gezien, de DBS 6464, Strukton 303008 met FCCPPS'en, Locon 203 163-1 met de vuiltrein en de NSM DE-1 41. Aangezien er in de tussentijd een melding werd gemaakt van een spoorloper, kennelijk was ik dat, reed deze stapvoets voorbij. Nadat de politie wat vragen had gesteld en alles in orde was werd de melding verwijderd en ging ik maar weer richting huis.


NSR 464, 441, 480, Almere Muziekwijk 22-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr









25-09-15:

Op de Rails maakte bekend dat de SSN een beslotenrit, vanwege een trouwerij, 25 september zou maken en over de Gooilijn zou gaan rijden.
Ik wou eerst eens bij een plekje bij Naarden-Bussum kijken, maar aangezien de zon grotendeels ging schijnen ben ik toch maar naar Weesp gegaan. Ditmaal ging ik aan de andere kan van het spoor staan om op een bunker te fotograferen. Aldaar was het even uitvogelen hoe ik erop kwam door de vele begroeing, maar uiteindelijk is het gelukt. Toen was het een klein halfuurtje wachten en de SSN 011 075-9 en de SMMR 2225 kwamen luid fluitend langs het Naardermeer opweg naar Amersfoort.


SSN 011 075-9 + SMMR 2225, Naardermeer Weesp 25-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr

02-11-15:

De onbewaakte overgangen in Baarn, het spotplekje waar ik meestal sta, worden helaas vervangen door een loopbrug en nu de laatste bomen ook hun blad verliezen wordt het straks denk ik niet meer mogelijk om daar goede foto's te maken, dus onder het mom van 'nu het nog even kan' ben ik op mijn laatste vrije maandag naar Baarn gefietst.
Met ongeveer een uur en een kwartier op de teller kwam ik aan bij Baarn en verbleef daar tot en met 15:00 uur, daarna ben ik naar huis gegaan.
Ik ben van plan om a.s. zondag weer naar Baarn te fietsen voor de Poznan en eventueel een keteltrein van de HSL te fotograferen. Het zal dan waarschijnlijk mijn laatste keer daar zijn...


Volker Rail 203-1 'Tom', Baarn 02-11-15 by Dave Nijhuis, on Flickr

















Dat was het weer :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
-Dave:
Weer een prachtige reeks neergezet.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Hey Dave,
Dat zijn weer erg mooie foto's.
Dank voor het kijk plezier.

Groeten,

Remco
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Prachtig !!!  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Nou Dave,

Dat zijn mooie foto's. Maaruh........ ja hebt er nogal wat fietskilometers voor over om deze prenten te schieten.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Mooie foto's heb je gemaakt dave. Bedankt voor het plaatsen.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Hoi Dave,

weer mooie foto's hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Bedankt voor het plaatsen.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Het zijn weer prachtplaatjes geworden Dave!  :thumbup: En misschien rijdt de 1304 dit weekend wel bij HSL Logistik  ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Dave. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's afgelopen tijd'
Bedankt!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
Iedereen bedankt voor de complimenten en duimpjes ;)




Op 6 november was ik redelijk vroeg uit school en heb besloten om mijn middag op te vullen om rechtstreeks naar Baarn te gaan fietsen. Ik kwam rond 15:00 uur aan en al gauw kwam er in de verte al iets leuks aangereden, namelijk de 1252 die op weg naar Amsterdam was om daar zijn wekelijkse dinertrein te rijden.
De 1252 had toen de week ervoor de 1254 bij Blerick opgehaald en naar Amersfoort gebracht aangezien de 1254 in dienst is gekomen bij goederenvervoersmaatschappij HSL.
Aangezien de dagen sneller korter werden/ zijn ben ik rond 16:00, toen het te donker was om nog goede foto's te maken, richting huiswaarts gegaan.


EETC 1252, Baarn 06-11-15 by Dave Nijhuis, on Flickr


6425 als LLT langs de mooie (rode) herfstkleuren.

Waar enkele dagen gelden toen nog volop blad aan de bomen zat was op 11 november, toen ik in de middag in Baarn was, op enkele bomen na niets meer van over en wordt het weer zo'n beetje één grote grijs/ bruine omgeving.
Wat ook weggaat zijn de onbewaakte voetgangersovergangen. 1'tje was toen al gedemonteerd en de andere stond er nog. De werklui hadden, op de linten na, hun spullen hebben opgeruimd bij de nieuwe loopbrug, dus het zal me niks verbazen als kort daarna deze overgang geruimd is. (Iemand bevestiging?)
Het nadeel aan fotograferen in het bos is dat in de winter, wanneer alle bladeren weggewaaid zijn, dat het al vaak te grauw is. Vandaar dat ik hierna ook niet meer naar Baarn ben gaan fietsen op mijn vrije middagen..


Strukton 303008 + FCCPPS'en, Baarn 11-11-2015 by Dave Nijhuis, on Flickr


Locon 203 163-1 met de dagelijkse vuiltrein. Zoals je ziet is het zo goed als kaal.

We sluiten het jaar helaas af met 2 foto's waarbij het doel niet is bereikt:

Op 21 november werd er een melding gemaakt dat Mat 64 446 als intercity naar Den Helder zou gaan rijden. Gezien de V'tjes begin december aan de kant zouden gezet worden, toen wisten we nog niet dat ze tot April zouden gaan rijden, was dit een zeer gelegen kans om een V'tje voor de laatste keer te fotograferen. Ik moest flink doortrappen om nog op tijd te zijn, gelukkig is de West kanaaldijk 1 recht stuk en kon makkelijk een constante snelheid van 30 km/u en hoger behouden worden. Met nog maar 1 minuut te gaan kwam ik aan op de plek van bestemming. De 3025 (rit nummer) was nog niet in zicht dus kon heel even een bammetje naar binnen werken. Met ongeveer 15 minuten vertraging kwam (helaas) VIRM 9403 langs in de 3025. Achteraf bekeken werd er om 12:05 een melding gemaakt dat de 446 de rit niet zou gaan maken. Ik was om +/- 12:00 op de fiets gestapt, dus helaas te laat om te lezen. Enfin, zo'n ritje is goed voor de conditie zullen we maar zeggen... :|


NSR 9403, Loenersloot 21-11-15 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 7 december werd er aangekondigd dat de 1304 van HSL weer zou gaan rijden. De rit zou dan via de Gooilijn gaan. Gezien ik de 1304 nog niet op de foto had en ik die middag toch vrij had, heb ik uit enthousiasme gelijk de fiets gepakt en naar Weesp gefietst. Aldaar aangekomen kreeg ik een SMS bericht dat de rit i.v.m. een bommelding te Rotterdam (als ik het me goed herinner) onderlangs ging... Aangezien het zonde is om gelijk terug te fietsen ben ik alsnog maar de Naardermeer in gegaan. Heel ver kwam ik niet, omdat de grond door en door nat was waardoor je soms tot je enkels diep wegzakte (Het blijft immers een moerasgebied). Op het reguliere materieel na kwam er niks bijzonders langs, dus vandaar een fotootje van de 1745 met de ICB en SGMm 2115 +2961. Het kan niet lang duren voordat ook deze 'Sprinters' uit dienst worden gehaald. De eerste treinstellen hebben inmiddels de leeftijd van 40 jaar behaald... SGMm-jacht over 2 jaar?


NSR 2115 + 2961, Naardermeer Weesp by Dave Nijhuis, on Flickr

Voor degene die geïnteresseerd zijn in wat statistieken:
Dit jaar heb ik in totaal +/- 873,2 kilometer gefietst. Het totaal aantal kilometers dat ik heb gemaakt is +/- 1571,37. Waarbij het ritje naar Groenekan tot nu toe het verst is met 83,9 kilometer.
In 2016 verwacht ik weer vele kilometers te gaan fietsen en jullie met spoorfoto's te verblijden.

Ik wens jullie alvast een gelukkig nieuwjaar!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
Dank voor je fraaie opnamen Dave. :thumbup:
Ik wens je een voorspoedig nieuwjaar toe :important:
En een flitsende carriëre als "velotograaf". ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
-Dave:
Dank voor de mooie plaatjes weer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Proficiat met al die gefietste kilometers,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
Het was meer dan de moeite waard (al was het alleen maar voor de conditie  :P )
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
Mooie plaatjes Dave, bedankt :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
En idd goed voor de conditie een stukkie trappen.

Groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
Hey Dave,
Dat zijn zeer mooie foto's.
En dat zijn veel kilometers. Is je fiets niet een beetje versleten na al die kilometers?
Jij en je familie ook een gelukkig en gezond 2016.

Groeten,

Remco
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
Mooie platen! En ach ja, soms heb je die treinen die dan net niet rijden, zelf ook vaak meegemaakt.  ;)

SGMm gaat volgensmij terzijde zodra het nieuwe SNG materieel van CAF instroomt in 2018.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Foto's november & december'
Mooie foto's Dave. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Bedankt voor de complimenten!

Remco, Ja, mijn fiets heeft inmiddels zo'n beetje zijn beste tijd gehad. Ergens dit jaar is het de bedoeling dat die wordt vervangen door een Sensa.




Hier weer een paar foto's:

Op de laatste dag van 2015 toch maar even in de vroege ochtend de fiets gepakt en naar de Putten gefietst wat ongeveer 63 km heen en terug is vanaf mijn huis. In Putten was voornamelijk het doel om de Dolime te fotograferen die die dag voor het allerlaatst werd gereden door RRF.
De bedoeling was om de 47615 te fotograferen, maar die kwam helaas niet opdagen. Achteraf bekeken was de laatste rit daarvan op 28 december, maar dat is mij helaas totaal ontgaan.
Nadat ik voor de zekerheid een sms'je heb gestuurd kreeg ik te horen dat de 47616 wel reed, dus was het in eerste instantie de bedoeling om die rit te fotograferen. Tussen het wachten door kwam er op de DBS 6430 na, waarvan de foto door tegenlicht helaas niet goed gelukt is, niet veel interessants langsgereden, alleen maar ICMm, DDZ en af en toe een VIRM. Dat maakte het wachten er ook niet fraaier op. Op een gegeven moment heb ik het wachten gestaakt, de zon zou toch rond de tijd van doorkomst veel tegenlicht veroorzaken waardoor de foto al gedoemd was te mislukken.. Teleurgesteld was ik echter niet, ik heb weer een nieuwe omgeving 'ontdekt' en de route er naar toe is kort gezegd prachtig om te fietsen.


NSR 7534, Putten 31-12-15 by Dave Nijhuis, on Flickr


DBS 'Wegsleepdienst-loc' 6430 met een sleep lege wagons.

Op 6 januari werd er op Somda een melding gemaakt dat de Flirt-3 2010 van R-NET onderweg was naar de Hanzelijn om diverse testritten te maken tussen Lelystad en Zwolle.
Ik was die middag vroeg uit van school, dus heb ik de Hanzelijn bezocht om de Flirt te fotograferen. Ditmaal werd dat echter niet met de fiets gedaan i.v.m. eventuele kans op ijzel en daarnaast was het er simpelweg te koud voor.
Als eerste werd Dronten aangedaan. Lang hoefde er niet worden gewacht, net nadat mijn sprinter vertrok kwam niet gek veel later al de Flirt eraan. De Flirt ging, tegen mijn verwachtingen in, via spoor 4 om de intercity naar Leeuwarden van een paar minuutjes later voor te laten gaan.
Na Dronten ben ik naar Kampen Zuid afgereisd. Aldaar was het ongeveer 45 minuutjes wachten totdat de Flirt er weer aankwam. De Flirt bevond zich vlak achter een sprinter, dus reden ze met een gematigde snelheid door Kampen Zuid. Terwijl het sein alweer op groen stond tijdens de doorkomst maakte de Flirt alsnog een korte stop. Niet veel later werd de reis weer vervolgd naar Lelystad.


Abellio R-NET Flirt 2010 bij Dronten.


Abellio R-NET Flirt 2010, Kampen Zuid 06-01-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

In het weekend van 9 en 10 januai waren er werkzaamheden rondom Utrecht waardoor er diverse treinen werden omgeleid via de Gooilijn. Ook de CNL en de ICE werden omgeleid en was het de bedoeling om deze 2 te fotograferen.
In eerste instantie was ik van plan om naar de Eempolder te gaan fietsen, maar doordat er een vrij sterke wind stond ben ik als alternatief naar de Naardermeer in Weesp gefietst.
Eenmaal in Weesp aangekomen scheen in de ochtend de zon vrij veel waardoor zowel de foto van de ICE als de CNL mislukt zijn door tegenlicht. Als het aan mij lag dan was 9 januari met de bewolking een idealer dag geweest om te fotograferen in Weesp, maar die dag kon ik niet, want ik vierde mijn verjaardag ;)
Ik dacht dat ICE 125 ook vanaf Amsterdam vertrok, dus heb ik daar maar op gewacht. Echter vertrok deze rit vanaf Amersfoort en kwam dus niet langs Weesp. Niet getreurd, tijdens het wachten kwam nog de Poznan-shuttle, Nosta-shuttle en de door Captrain gehuurde RRF 4401 met een Gefco-autotrein langs.
Rond 13:45 vond ik het wel mooi geweest en ben ik richting huis gegaan met ditmaal wind mee, heerlijk! :) Zodoende is het eerste fietsritje van 2016 ook al weer een feit geworden.


RRF 4401 + Gefco-autotrein, Naardermeer Weesp 10-01-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 13 januari werd er een melding gemaakt dat er een Mat 64 stam, de 458 en 443, onderweg waren vanuit Utrecht naar Amersfoort als 89263 om vervolgens vanaf Amersfoort, nadat de 458 was omgelopen vanwege een defecte ruitenwisser bij de 443, in de 5848 naar Hoofddorp te gaan.
Tijd om met de fiets naar de Keverdijk te fietsen was er niet bij, omdat de Mat 64 al +/- over een uur langs Keverdijk kwam, dus heeft een vriend van mij aangeboden om mij met de auto te brengen naar de Keverdijk.
Eenmaal op de Keverdijk aangekomen moesten we nog door het zéér natte Naardermeer lopen. Iets wat gepaard ging met natte voeten en soms tot en met je enkels diep wegzakken in de modder. Zoals de laatste tijd het geval is in het Naardermeer... :| 
Bij de fotoplek aangekomen was het niet meer dan 3 minuutjes wachten en de 458 + 443 kwamen er al aan met op de achtergrond de net gepasseerde 2961 + 2142.


NSR 458 + 443, Naardermeer Weesp 13-01-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Afgelopen maandag reden de Mat 64 stellen 441 en 455 de gehele dag in de 5600. Na een dagje als reserve gestaan in Zwolle werden ze afgelopen woensdag door de bijsturing weer eens op pad gestuurd. Als 5616 gingen ze naar Utrecht om vervolgens de gehele dag slagjes te maken op de Stichtse lijn.
Ik was vroeg vrij van school, dus heb ik de fiets weer eens gepakt en ben ik naar Soest gegaan.
Eenmaal in Soest aangekomen was het een klein uurtje wachten totdat de 441 en 445 langskwam die op weg waren naar Baarn, hierna werd er even naar de krappe boog gefietst. Daar aangekomen naderde de 455 en 441 een half uurtje later station Soestdijk door de krappe boog.


De 441 + 455 op weg naar Baarn.


NSR 455 + 441, Soestdijk 20-01-16 [Explored 21-01-16] by Dave Nijhuis, on Flickr

Persoonlijk vind ik de huidige situatie van de Mat 64'en, waarbij ze dus alleen door de bijsturing ingezet worden, wel prima zo. Er is al in één week tijd 3 keer een Mat 64 ingezet bij mij in de buurt :D

Dat was het weer :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Het zijn weer schitterende platen dave :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Mooie foto's Dave :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
-Dave:
Dank voor het plaatsen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Hey Dave,

mooie foto's  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Best een mooi apparaat die Flirt.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Schitterende foto's Dave. :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Schitterende platen! En die laatste zat in explore op Flickr (nog gefeliciteerd!  :thumbup:).
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Heel fraai Dave! Je hebt er ook indrukwekkend veel voor over om deze foto's voor ons te maken, dat wordt zeer gewaardeerd!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Top!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Ik sluit me helemaal bij Frank 103 aan Dave :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Mooi man.  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Testritten Flirt-3'
Hoi Dave,

Je trotseert het weer wel om deze platen te schieten zeg :thumbup:

Er zitten al hele mooie bij, en ga zo door en je wordt de nieuwe Spilt :D ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Grootspoor foto's van Dave 'Mat 64 in de bijsturing, Mat 54 transport'
Bedankt voor de complimenten heren! :thumbup:




Op 25 januari kwam de tweede Flirt het land binnen. In de oorspronkelijke dienstregeling zou het transport rond 12:25 langs Weesp komen en aangezien het in de ochtend en begin van de middag nog bewolkt zou zijn, was het plan om naar het Naardermeer in Weesp te fietsen. Het transport had een vertraging van 2 uur opgelopen, dus de kans was aanzienlijk groot dat de zon zou gaan schijnen. Zodoende zijn de plannen gewijzigd en werd er gefietst naar Baambrugge.
Na een kwartiertje wachten passeerde het transport onder leiding van een zwaaiende machinist.


Strukton 303001 + NSR 2011, Baambrugge 25-01-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 10 februari reden de Mat 64 453 + 451 enkele dagen weer slagjes in de 5500. In tegenstelling tot die dag daarvoor leek het weer wel mee te vallen aangezien zo nu en dan de zon scheen. Tijdens de fietstocht ernaar toe was het droog, maar helaas verdween na aankomst de zon achter de wolken en begon het gedurende de middag te regenen.
Weer of geen weer, de 2 stellen Mat 64 passeren in de stromende regen de bossen ten zuiden van Soest.


NSR 453 + 451, Soest 10-02-16 by Dave Nijhuis, on Flickr



In de week van 15 februari reed de Vectron 193 902 samen met Traxx 189 823 proefritten over de Hanzelijn. Woensdag was ik de gehele dag vrij, dus heb ik de fiets gepakt en ben ik naar Dronten, Lelystad en de Oostvaardersplassen gefietst.
In Dronten aangekomen was het een klein uurtje wachten totdat de het transport langskwam. Ongeveer 50 minuten later kwam het transport weer terug op weg naar Zwolle.
Hierna werd er naar Lelystad Opstel gefietst alwaar het transport, weer met de 189 823 voorop, rond 14:30 weer terug kwam om voor de laatste keer naar Almere te gaan.
Ik dacht dat er nog 1 rit naar Almere volgde, dus werd er naar de Oostvaardersplassen gefietst, maar aldaar kwam het transport niet langsgereden, omdat de rit ging tot aan Lelystad Centrum ging en daarna werd er gekeerd om naar Lelystad Opstel te gaan.


PCW 189 823 + 193 902, Dronten 17-02-16 by Dave Nijhuis, on Flickr


PCW 189 823 + 193 902, Lelystad 17-02-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Op 18 februari werd er een melding gemaakt dat de Mat 54 766 van Stichting Hondekop naar Leidschendam gebracht.
In eerste instantie was het de bedoeling om naar Weesp te fietsen, maar de landelijke omgeving in de Eempolder sprak mij meer aan voor de foto, dus zodoende werd er naar de Spiekerweg gefietst.
Na aankomst was het een klein half uurtje wachten op het transport. Het transport van de mat 54 766 had als trekkracht de nog niet gerenoveerde Volkerrail 203-4 in plaats van de eerder genoemde G1206 van locon. De Mat 54 zijn met de neuzen aan elkaar gekoppeld om zonder koppelwagon te rijden.
Nadat het transport de 4 fotografen hadden gepasseerd werd er nog even geclaxonneerd en ging het transport verder Crailoo waar een stop was ingepland.
Het is de eerste keer sinds jaren de 766 weer op de hoofdbaan te zien is.


VR 203-4 + Mat 54 766, Soest 18-02-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

Tussen het wachten door kwam Strukton 303008 met een sleep Fccpps'en langs.



Nadat het transport van de Mat 54 766 was gepasseerd, werd er nog even gewacht op de Vuiltrein naar de VAB in Noordwijkerhout. Het vuilvervoer naar Noordwijkerhout zal over minder 2 maanden verleden tijd zijn.
Als trein 50085 komt Locon 203 160-7 met 4 lege Slps'en door de Eempolder.


LC 203 160-7 + Vuiltrein, Soest 18-02-16 by Dave Nijhuis, on Flickr

De vakantie is aangebroken, dus gingen een vriend en ik op de heerlijk zonnige schrikkeldag naar Weesp.
Al een tijdje stond op de planning om te kijken of het mogelijk was om op bunker in het Naardermeer te komen. Aangezien er veel begroeiing eromheen groeit waren eerdere pogingen mislukt, maar ditmaal even de natte voeten voor lief genomen en zodoende na eerst door een stukje 'moeras' te hebben gelopen konden we via hoger gelegen grond naar de bunker toe lopen. Aldaar was het nog een simpele kwestie om erop te komen. Een prima besteden middagje, denk ik zo.


NSI 1739 + ICB, Naardermeer Weesp 29-02-16 by Dave Nijhuis, on Flickr