Iedereen bedankt voor de felicitaties en complimenten
Afgelopen 2 weken ben ik met de Tienertour weer eens op pad geweest om voornamelijk de 950 voor het laatst te fotograferen.
Op de eerste dag, 21 juli, ging ik na werk door naar het station om naar Eindhoven te gaan. In de trein van Utrecht richting Eindhoven ging ik kijken op een site waar de 950 reed, echter kon de website de 950 niet lokaliseren en het internet was te slecht om het handmatig te zoeken, dus met hoop van zegen verder gereisd in de richting van Eindhoven.
Ik had even op Somda gekeken en daar was te lezen dat er een Mat 64 stam reed in de 3600 (Zwolle - Roosendaal) en aangezien de 950 toch waarschijnlijk niet reed ben ik in 's-Hertogenbosch uitgestapt en toevallig genoeg stond daar de Mat 64 stam, 443 & 456, om niet gek veel later naar Roosendaal te gaan rijden, dus dat werd even hollen, maar ik had hem gehaald.
Op Roosendaal werd de 443 & 456 uit de 3600 gehaald en werd gerangeerd. Na de rangeerbewegingen te hebben bekeken, ben ik maar weer in de richting gereisd wat het oorspronkelijke plan was, Eindhoven.
NSR 443 + 456, NMBS 818, Roosendaal 21-07-15 by
Davio99, on Flickr
De gerangeerde Mat 64 443 & 456.
NMBS 818
In Eindhoven liep ik naar het einde van het perron en keek ik of ik de 950 zag staan en zag hem staan bij een spoortje naast de werkplaats, einde verhaal voor de 950 dus.
Ik had dus niet echt een doel meer, dus ging ik mijn tijd doden met wat heen en weer reizen tussen Eindhoven en Tilburg en nog even wezen spotten bij een plekje te Oisterwijk. Echter stond daar de zon niet goed, dus ben ik vrij snel weggegaan en weer terug gereisd naar Eindhoven om daar de trein naar huis te pakken.
Het hoofddoel van de Tienertour was na het buitendienststelling van de 950 totaal verdwenen en zin om nog een reisje te maken had ik maar nauwelijks. Echter heb ik samen met een vriend toch maar afgelopen zondag weer de trein gepakt, want anders is het ook zo zonde.
Met alleen een planning om naar het eerste 'stop' te komen op zak zijn we op pad gegaan en al op Almere Parkwijk hebben we de plannen gewijzigd, want waarom zouden we eerst een kwartier wachten op de sprinter naar Amsterdam als je ook met de sprinter naar Hoofddorp gaat en dan in Weesp overstapt op 5800 (Amersfoort - Hoofddorp) die via Amsterdam rijdt.
Zodoende zijn we +/- 10 minuutjes eerder aangekomen in Amsterdam Centraal.
Aangezien er werd gewerkt bij het spoor rondom Lage Zwaluwe reden geen intercity's naar Roosendaal, dus daarom hadden we toeslag tickets gekocht en zijn we met de Intercity Direct naar Breda afgereisd om aldaar naar Roosendaal te gaan. Na op de HSL met 160 km/u te hebben gereden kwamen we aan in Breda, daar hadden we even gewacht om de loc wissel van de Intercity Direct af te wachten en zijn toen met de Benelux (
) van Breda naar Roosendaal gereisd. Aangezien het nogal warm was hadden we uiteindelijk besloten om niet naar de spotplekjes te lopen en zijn we op het station gebleven. Enfin, na wat her en der wat foto's te hebben gemaakt zijn we terug gereisd met opnieuw de benelux naar Breda.
De NS 186 113 wordt vertrek klaar gemaakt door de machiniste. Achterin staat een andere NS Traxx deze zal worden afgekoppeld en zal de volgende ICD naar Amsterdam voor zijn rekening nemen.
Op Roosendaal stond er een gerangeerde Plan V.
NMBS 804.
NMBS 2815 met de Benelux.
Op Breda hebben we de loc wissel van de Benelux bekeken en zijn we verder we met een VIRM als sprinter naar Tilburg gereisd en zijn we met een DDZ verder gereden naar Eindhoven.
NMBS 2815 te Breda. Op een kopspoortje stond er een andere NMBS Traxx, die reed terug naar het station en ging nadat de Benelux was gepasseerd en naar het kopspoortje reed, kwam de losse Traxx terug en koppelt dan aan.
In Eindhoven gingen we met de een DD-AR als sprinter naar 's-Hertogenbosch. Zelf dacht ik dat deze doorging naar Nijmegen maar dat was helaas niet het geval en moesten meer dan een half uur wachten totdat de eerste trein zou komen naar Nijmegen... Om de tijd wat te dooien gingen we de duiven voeren met wat brood.
Uiteindelijk kwam er een Mat 64 aangereden en gingen we onze reis vervolgen.
1762 + DD-AR.
In Nijmegen gingen we een ijsje halen en gingen we met een SGMm verder naar Zutphen. Aldaar gingen we bij de smullers wat avondeten halen en zijn we daarna met de Lint naar Hengelo gereisd.
In Hengelo aangekomen gingen we verder met een ICMm naar Enschede, omdat ik daar nog nooit ben geweest en het me wel leuk leek. We hadden immers nog zeeën van tijd. In Enschede hebben we de DB Talent gefotografeerd en zijn we weer terug met een DM'90, die nieuwe stickers had, naar Hengelo gereden.
Plan V.
DB Talent
DM'90 met nieuwe stickers 'In opdracht van Overijssel' .
Weer in Hengelo aangekomen zijn we met een Lint naar Oldenzaal en terug gereisd. Toen we bijna vertrokken van Oldenzaal kwam er een ICB langsgereden die in eerste instantie onze trein richting huis was. Helaas, gemist. We wouden per se met een ICB naar huis, dus dat werd eventjes wachten. Weer op Hengelo aangekomen zijn we voor de verandering maar even naar Almelo gegaan. In Almelo hebben we de Arriva Lint gefotografeerd en zijn we met een ICB terug gegaan naar Hengelo.
DB Schenker 6400'en.
Arriva Lint.
Onderweg terug naar Hengelo.
In Hengelo was het wachten en in de tussentijd nog her en der wat rangeerbewegingen gefotografeerd en de zonsondergang. Toen eindelijk kwam de ICB en zijn we weer helemaal achterin gaan staan voor het uitzicht op het spoor.
Arriva Lint, deze kwam naar Hengelo om te tanken.
Nogmaals bij vertrek.
DM'90.
Zelfde DM'90 op weg naar de Opstelsporen.
Laatste foto van die dag.
Het oorspronkelijke plan was om door te reizen naar Amsterdam CS, maar dat werd toch wel aardig laat. Mijn vriend had zijn moeder gebeld of er nog van Hilversum een trein naar huis ging en gelukkig konden we nog rechtstreeks naar huis met de allerlaatste trein vanuit Utrecht. Zodoende zijn we in Hilversum uitgestapt en gingen we met een zeer ruime SLT (SLT 4 + 6) naar huis alwaar ik rond 00:30 thuiskwam. Die volgende dag zou ik nog wel eventjes een ochtenddienst moeten draaien op werk, oeps...