Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Grootspoor foto's van Dave

Gestart door Davio woensdag 18 juli 2012, 15:20:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Amro-stam en NS Kameel'
Hoi dave,

mooie foto's, vooral de laatste :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Die RRF lok is echt gaaf.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Amro-stam en NS Kameel'
Prachtige foto's!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Amro-stam en NS Kameel'
Weer mooi (en genoeg beweging, zo te lezen)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Bedankt iedereen! :thumbup:



Aangezien mijn dagkaart deze week verliep ben ik afgelopen donderdag erop uitgegaan. Oorspronkelijk had ik afgesproken om met Rick weer te gaan, maar die zat die donderdag thuis i.v.m. zijn examenuitslag en ik op een andere dag deze week niet kon, dus dat werd een reisje voor mijzelf. Persoonlijk had ik geen zin om ver van huis te gaan, dus het werd een reisje naar het oosten.

Om 9:16 vertrok mijn trein naar Zwolle waar ik aldaar zou overstappen om naar Heino te gaan.

In Heino aangekomen ging ik naar het eerste spotplekje dat kleine 30 min lopen was. Helaas was de overgang afgesloten waardoor het niet mogelijk was om naar over te steken en dus ik niet heel goed stond m.b.t. de zon. Na een kleine 2 uur vertrok mijn trein die me naar naar Almelo de Riet bracht.



DM'90 3435 + 3429



DM'90 3428 + 3427

In Almelo de Riet ging ik naar het 2de spotplekje. Helaas stippelde mijn navigatie een compleet andere route uit waardoor ik 50 minuten onderweg was voordat ik op de Bavinkelseweg aankwam. Het bijzondere is aan dit plekje is dat er een AKI staat (iets wat op het hoofdspoor maar weinig voorkomt), maar desondanks viel het spotplekje tegen... Als het bewolkt was zou het een ander verhaal zijn. Enfin, na kleine 2 uur ben ik weer terug gelopen naar het station en ditmaal de juiste route. Op het station aangekomen kwam mijn trein na heel even wachten die me naar Deventer Colmschate zou brengen.



AKI in actie



VIRM 



DM'90 3426 + 3431



DB Schenker 189 023-5



Mat 64 449



RRF 4401



Metrans 186 291-1



Mat 64 458 + 451



1739

Op Deventer Colmschate aangekomen ging ik naar het 3de spotplekje dat niet heel ver weg lag. Helaas stond de zon niet geheel goed en maakte mijn camera 9 van de 10 keer overbelichte foto's dus ik bij deze plaats ik er maar 2 tal. Na avond te hebben gegeten ging ik weer terug naar het station waar ik via Wierden weer terug ging naar Heino om daar met zonsondergang wat DM'90's te kunnen fotograferen.



De onbewaakte overweg



1739



Mat 64

In Wierden stond al de DM'90 naar Heino al vertrekklaar i.v.m. een vertraging die we hadden opgelopen te Rijssen. Gelukkig had de HC nog niet gefloten en kon ik nog instappen. In Heino aangekomen ging ik naar het laatste spotplekje van de dag lopen. Dat was toch iets verder dan ik had verwacht en heb ik kleine 3 a 4 kilometer weer gelopen. Aldaar heb ik één DM'90 gefotografeerd en ben ik terug gelopen naar een andere overgang zodat ik zonder mijn trein te missen met een rustig tempo naar het station kon lopen. Toen de DM'90's waren gepasseerd vond ik het wel welletjes en ben ik terug naar het station gelopen en heb mijn dagje een halfuur eerder geëindigd dan gepland. Op Heino nog even de Buffelkruising gefotografeerd en ben ik ingestapt. Met kleine 100 foto's en 20 kilometer gelopen (en mankementen: 2 tekenbeten, 2 opengesneden tenen).


NSR 3427 + 3428, Heino 11-06-15 by Davio99, on Flickr



AHOB



3428



DM'90 3446 + 3438



DM'90 3438



Kruising tussen DM'90 3438 en 3443 te Heino

Die volgende dag ben ik gebeld voor mijn eindexamen uitslag en kan ik mededelen dat ik ruim geslaagd ben :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Topfoto's  :thumbup:
en gefeliciteerd met het behalen van je examen !  :D
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Gefeliciteerd met het slagen en o wat zijn de foto's weer mooi  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Gefeliciteerd met je slagen en de mooie foto's.  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Gefeliciteerd Dave. :thumbup: :thumbup:
En weer bedankt voor de mooie foto's. :) :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Dave

Hartelijk dank voor het plaatsen van weer een mooie reeks foto's, het was weer genieten.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Mooie foto's .
Je bent kort bij mij geweest, Ik woon 2 minuten lopen van het station Colmschate.
Alleen op die overweg waar je de foto's hebt gemaakt zullen ze niet blij met je zijn geweest.
Daar is het bijna iedere maand weer raak dat er iemand voor de trein is gesprongen.

groeten William
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Gefeliciteerd Dave met het behalen van je examen  :thumbup:
Tevens dank voor het delen van je prachtige foto's.  :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Hoi Dave,

Ook namens mij van harte gefeliciteerd met je examen :important:

Prachtige foto's laat je zien, en je weet inmiddels aardig wat spotplekken te bereiken ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Hey Dave,
Het zijn allemaal mooie foto's. :thumbup: :thumbup:
Sommige treinen mogen wel eens gepoetst worden. :P

Groeten,

Remco
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Gefeliciteerd met je examenuitslag!
Die AKI in Almelo wordt met het groot onderhoud deze week helaas afgesloten en verwijderd. Dit was de laatste  :?
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Geweldige foto's op mooie locatie's!  :thumbup:

En nog gefeliciteerd voor je examen  :P
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Beetje laat, maar proficiat met je examen en de foto's zien er ook super uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Spotdagje Oosten'
Gefeliciteerd !!

Laat je wel enten voor die tekenbeten.

Gr. Dennis
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Iedereen bedankt voor de felicitaties en complimenten :thumbup:



Afgelopen 2 weken ben ik met de Tienertour weer eens op pad geweest om voornamelijk de 950 voor het laatst te fotograferen.
Op de eerste dag, 21 juli, ging ik na werk door naar het station om naar Eindhoven te gaan. In de trein van Utrecht richting Eindhoven ging ik kijken op een site waar de 950 reed, echter kon de website de 950 niet lokaliseren en het internet was te slecht om het handmatig te zoeken, dus met hoop van zegen verder gereisd in de richting van Eindhoven.
Ik had even op Somda gekeken en daar was te lezen dat er een Mat 64 stam reed in de 3600 (Zwolle - Roosendaal) en aangezien de 950 toch waarschijnlijk niet reed ben ik in 's-Hertogenbosch uitgestapt en toevallig genoeg stond daar de Mat 64 stam, 443 & 456, om niet gek veel later naar Roosendaal te gaan rijden, dus dat werd even hollen, maar ik had hem gehaald.
Op Roosendaal werd de 443 & 456 uit de 3600 gehaald en werd gerangeerd. Na de rangeerbewegingen te hebben bekeken, ben ik maar weer in de richting gereisd wat het oorspronkelijke plan was, Eindhoven.


NSR 443 + 456, NMBS 818, Roosendaal 21-07-15 by Davio99, on Flickr



De gerangeerde Mat 64 443 & 456.



NMBS 818

In Eindhoven liep ik naar het einde van het perron en keek ik of ik de 950 zag staan en zag hem staan bij een spoortje naast de werkplaats, einde verhaal voor de 950 dus.
Ik had dus niet echt een doel meer, dus ging ik mijn tijd doden met wat heen en weer reizen tussen Eindhoven en Tilburg en nog even wezen spotten bij een plekje te Oisterwijk. Echter stond daar de zon niet goed, dus ben ik vrij snel weggegaan en weer terug gereisd naar Eindhoven om daar de trein naar huis te pakken.   

Het hoofddoel van de Tienertour was na het buitendienststelling van de 950 totaal verdwenen en zin om nog een reisje te maken had ik maar nauwelijks. Echter heb ik samen met een vriend toch maar afgelopen zondag weer de trein gepakt, want anders is het ook zo zonde.
Met alleen een planning om naar het eerste 'stop' te komen op zak zijn we op pad gegaan en al op Almere Parkwijk hebben we de plannen gewijzigd, want waarom zouden we eerst een kwartier wachten op de sprinter naar Amsterdam als je ook met de sprinter naar Hoofddorp gaat en dan in Weesp overstapt op 5800 (Amersfoort - Hoofddorp) die via Amsterdam rijdt. :idea: Zodoende zijn we +/- 10 minuutjes eerder aangekomen in Amsterdam Centraal.
Aangezien er werd gewerkt bij het spoor rondom Lage Zwaluwe reden geen intercity's naar Roosendaal, dus daarom hadden we toeslag tickets gekocht en zijn we met de Intercity Direct naar Breda afgereisd om aldaar naar Roosendaal te gaan. Na op de HSL met 160 km/u te hebben gereden kwamen we aan in Breda, daar hadden we even gewacht om de loc wissel van de Intercity Direct af te wachten en zijn toen met de Benelux ( :important: ) van Breda naar Roosendaal gereisd. Aangezien het nogal warm was hadden we uiteindelijk besloten om niet naar de spotplekjes te lopen en zijn we op het station gebleven. Enfin, na wat her en der wat foto's te hebben gemaakt zijn we terug gereisd met opnieuw de benelux naar Breda.



De NS 186 113 wordt vertrek klaar gemaakt door de machiniste. Achterin staat een andere NS Traxx deze zal worden afgekoppeld en zal de volgende ICD naar Amsterdam voor zijn rekening nemen.



Op Roosendaal stond er een gerangeerde Plan V.



NMBS 804.



NMBS 2815 met de Benelux.

Op Breda hebben we de loc wissel van de Benelux bekeken en zijn we verder we met een VIRM als sprinter naar Tilburg gereisd en zijn we met een DDZ verder gereden naar Eindhoven.



NMBS 2815 te Breda. Op een kopspoortje stond er een andere NMBS Traxx, die reed terug naar het station en ging nadat de Benelux was gepasseerd en naar het kopspoortje reed, kwam de losse Traxx terug en koppelt dan aan.   

In Eindhoven gingen we met de een DD-AR als sprinter naar 's-Hertogenbosch. Zelf dacht ik dat deze doorging naar Nijmegen maar dat was helaas niet het geval en moesten meer dan een half uur wachten totdat de eerste trein zou komen naar Nijmegen... Om de tijd wat te dooien gingen we de duiven voeren met wat brood. :o) Uiteindelijk kwam er een Mat 64 aangereden en gingen we onze reis vervolgen. 



1762 + DD-AR.

In Nijmegen gingen we een ijsje halen en gingen we met een SGMm verder naar Zutphen. Aldaar gingen we bij de smullers wat avondeten halen en zijn we daarna met de Lint naar Hengelo gereisd.
In Hengelo aangekomen gingen we verder met een ICMm naar Enschede, omdat ik daar nog nooit ben geweest en het me wel leuk leek. We hadden immers nog zeeën van tijd. In Enschede hebben we de DB Talent gefotografeerd en zijn we weer terug met een DM'90, die nieuwe stickers had, naar Hengelo gereden.



Plan V.



DB Talent



DM'90 met nieuwe stickers 'In opdracht van Overijssel' .

Weer in Hengelo aangekomen zijn we met een Lint naar Oldenzaal en terug gereisd. Toen we bijna vertrokken van Oldenzaal kwam er een ICB langsgereden die in eerste instantie onze trein richting huis was. Helaas, gemist. We wouden per se met een ICB naar huis, dus dat werd eventjes wachten. Weer op Hengelo aangekomen zijn we voor de verandering maar even naar Almelo gegaan. In Almelo hebben we de Arriva Lint gefotografeerd en zijn we met een ICB terug gegaan naar Hengelo.



DB Schenker 6400'en.



Arriva Lint.



Onderweg terug naar Hengelo.

In Hengelo was het wachten en in de tussentijd nog her en der wat rangeerbewegingen gefotografeerd en de zonsondergang. Toen eindelijk kwam de ICB en zijn we weer helemaal achterin gaan staan voor het uitzicht op het spoor.



Arriva Lint, deze kwam naar Hengelo om te tanken.



Nogmaals bij vertrek.



DM'90.



Zelfde DM'90 op weg naar de Opstelsporen.



Laatste foto van die dag.

Het oorspronkelijke plan was om door te reizen naar Amsterdam CS, maar dat werd toch wel aardig laat. Mijn vriend had zijn moeder gebeld of er nog van Hilversum een trein naar huis ging en gelukkig konden we nog rechtstreeks naar huis met de allerlaatste trein vanuit Utrecht. Zodoende zijn we in Hilversum uitgestapt en gingen we met een zeer ruime SLT (SLT 4 + 6) naar huis alwaar ik rond 00:30 thuiskwam. Die volgende dag zou ik nog wel eventjes een ochtenddienst moeten draaien op werk, oeps...
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Leuke reis met mooie foto's als resultaat. Jammer dat het hoofddoel al zo snel langs de kant stond.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Prachtige foto's Dave voor al die met de zon op de achtergrond. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Dave

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Ze zijn weer mooi :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Dit is een hele mooie foto B):



Je vader. :P
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Mooie foto's  :D
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Hoi Dave,

Was een hele uitgebreide tour.
Leuke foto's ook gemaakt.
Bedankt voor het plaatsen.

Citaat van: Lokkie op dinsdag 04 augustus 2015, 18:09:32
Dit is een hele mooie foto B):


En ook nog een luchtballon op de foto...

Groeten,
Ton.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Leuk verslag en mooie foto's. Maar is de plan V 950 een bijzondere plan V? Dat je precies die gaat zoeken?
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Mooie foto's Dave,

Ik zie wel dat je je vermaakt in de vakantie, maaarruuhhh....

Moet je niet aan je module werken, of laat je René alles doen ? :D
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Mooi foto's Dave  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. ......ben blij dat ik  de Talent in model heb. Tis een mooi treinstel.

groeten Martin
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Hey Dave,
Mooie foto's. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor de kijk plezier.

Groeten,

Remco
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Tienertour'
Mooie serie van plaatjes die over niet zo'n lange tijd bijzonder zijn (met of zonder 950.... heb d'r vast wel een plaatje van voor je)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Iedereen bedankt voor de complimenten :thumbup:

Citaat van: fonzo999 op woensdag 05 augustus 2015, 13:26:36
Moet je niet aan je module werken, of laat je René alles doen ? :D

Techniek doet meer mijn vader, maar dat is zo goed als klaar, dus ik kan weer aan de slag :D

Citaat van: marklintim op woensdag 05 augustus 2015, 09:34:15
Maar is de plan V 950 een bijzondere plan V? Dat je precies die gaat zoeken?

Het is een treinstel waar ik heel veel in heb gereisd en veel dingen meegemaakt ;)

Citaat van: timtrein op woensdag 05 augustus 2015, 22:52:56
heb d'r vast wel een plaatje van voor je

Dan zie ik die graag tegemoet :)




Op de Rails maakte deze week bekend dat er maar liefst 4 vrij opvallende treinen op zaterdag door het land reden waarbij 3 tussen Amsterdam en Breukelen langs kwamen. Voor mij reden genoeg om eropuit te gaan. Die dag zou het erg zonnig zijn, dus zou het niet mogelijk zijn om bij Loenersloot en Baambrugge te fotograferen. Toen maar wat video´s en wat site bekeken of er nog meer spotplekjes waren en kwam ik al gauw uit op een plekje in Breukelen. Aangezien het een privéterrein is heb ik netjes om toestemming gevraagd en later op de avond kreeg ik een berichtje dat het mocht :D
De bedoeling was om met mijn vader en Hans te gaan maar dat werd moeilijk i.v.m. etenstijd, dus als alternatief wou ik toen gaan fietsen (80 km in totaal). Een vriend van mij wou ook wel graag naar Breukelen toe, dus bood hij mij een autorit aan en daar kan ik geen nee tegen zeggen :-) Binnen zo'n 20 minuutjes waren we al in Breukelen (veel beter dan 2 uur fietsen :P ) en liepen we naar het spotplekje toe. Tegen mijn verwachtingen in stonden er, naar mijn mening, aardig wat spotters (Het zal me niks verbazen als zij geen toestemming hebben gevraagd). Gelukkig kon ik ze uit de foto halen, dus zo'n grote probleem was het niet. Wij verbleven van +/- 18:00 t/m 21:00 uur en zijn toen na de MSM Partyzug naar huis gegaan.

Als eerste van de 3 kwam rond 18:30 de Railpromo 1252 met haar eerste gasten in de dinertrein:


Railpromo 1252, Breukelen 22-08-15 by Davio99, on Flickr

Een uurtje later kwam de SSN 01 1075 terug van een dagje Sail en rijdt met een kleine vertraging van 5 minuten verder naar de depot in Rotterdam:


SSN 01 1075, Breukelen 22-08-15 by Davio99, on Flickr

Weer een uurtje later kwam de MSM Partyzug (reden van bezoek is bij mij niet echt bekend) langs en heeft nog een vrij lange rit voor de boeg naar Venlo en dieper Duitsland:


MRCE 189-986, Breukelen 22-08-15 by Davio99, on Flickr

Naast deze reden er nog vele goederen en andere leuke treinen:



SGMm 2119 + 2111 + 2140



VolkerRail V100 203-3 'Spike' met beladen Railpro Fccps'en



DB Schenker 189 067-2 met kalk



ICE 4651



SGMm 2942 + 21xx + 21xx



Dubbeltractie 189 075-5 + 189 0xx-8 met kolen.



1739 met de CNL

Al met al een zeer geslaagde avond :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Dave

Dank weer voor het plaatsen van deze knappe reeks plaatjes, er zitten een paar mooie slepen tussen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Hoi Dave,

Mooie reportage jongen, en heb al een primeur meegemaakt hiervan.

Weliswaar van de camera af, maar de indruk was zeker goed te noemen en nu eenmaal op de monitor, komt het helemaal tot zijn recht :thumbup:

Moet nog op zoek naar een goede camera, en als die eenmaal hier is, kunnen we met jouw vader erbij en wellicht nog iemand eens kijken waar er nog iets te spotten valt.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Schitterende foto's Dave! We zullen ze vast binnenkort wel in de bekende tijdschriften zien verschijnen!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
 B) Mooie foto's geschoten! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Mooie foto's!! Leuke plek om te staan met al dat verschillende materieel wat er voorbij komt.

Dan is de Hoekse Lijn met alleen SGM-3 Sprinters maar een saai lijntje ;)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Hey Dave,
Erg mooie foto's. :thumbup: :thumbup:
Welke camera gebruik je eigenlijk?

Groeten,

Remco
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Hoi Dave,

Mooie foto's gemaakt zie ik. Waar is deze spotplek precies en waar heb je toestemming gevraagd. Ken de omgeving niet zo heel goed daar.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Lid sinds: 2009

Glenfinnan viaduct, Schotland

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Leuke foto's op een goede spotplaats :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Mooie foto's weer hoor  :D
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Avondje Breukelen'
Die zijn weer mooi :)
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Bedankt weer voor de reacties :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Vandaag ging de Koninklijketrein weer eens op pad voor een de feestelijke opening van een tentoonstelling over Willem I. De (publieke) rit was een zeer kort stukje van Den Haag Hollands Spoor naar Den Haag Centraal. Daarna zou de stam weer terug rijden naar de stalling te Amersfoort.
Na een spotmelding op Somda waarin werd vermeld dat rond 16:15 de stam net vertrokken was uit Den Haag Centraal, ben ik het maar wezen wagen om Weesp te fietsen, wie weet haal ik hem nog en dat zou wel zo leuk zijn, omdat ik de stam nog 0 keer heb gefotografeerd.
Aangezien ik al een tijdje geen grote afstanden heb gefietst waren de kilometers naar Weesp toch best pittig. Enfin, ik ben rond 17:30 aangekomen op de Keverdijk en was het slechts een klein kwartiertje wachten en de stam kwam al langsgereden door het zeer grauwe Naardermeer op weg naar Amersfoort.


NS 186 010 + Koninklijketrein + 186 015, Naardermeer Weesp 27-08-15 by Dave Nijhuis, on Flickr

Tijdens het wachten kwam er nog Vuiltrein met de 203 160-7 langsgereden door het zeer grauwe Naardermeer op weg naar Crailoo/ Apeldoorn. Een leuk extraatje aangezien deze trein volgend jaar stopt.


Locon 203 160-7 + Vuiltrein, Naardermeer Weesp 27-08-15 by Dave Nijhuis, on Flickr

Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Ze zijn mooi Dave bedankt voor de plaatjes. :thumbup: :thumbup:
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Leuk dave! :thumbup: Ik vond de stam met een 1700 lok ervoor en erachter.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
 :) Nou, ik vind deze nieuwe combi van de Koninklijke trein een hele mooie. B)
Daar kunnen Lex en Max trots op zijn. :D
Om dit in schaal na te bootsen is wel een duur geintje, ik heb ooit één wagon gekocht, en drie van deze Märklin wagons klopt ook weer niet.
Maar ja, een mens kan niet alles hebben.
Bedankt voor het plaatsen. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Leuke foto's Dave. Helemaal omdat ik er in zat  :D; ik mocht mee met een collega.
Ik ben overigens bezig de stam na te bootsen: de begeleidingswagens (SR11 en SR12) liggen bij de spuiter....
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Koninklijke trein'
Het was de moeite waard!
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Van 0 naar 1000, Eempolder & Groenekan'
Bedankt voor de complimenten :thumbup:

Dirk-Jan: Het zeker een mooie B) Dat zal vast wel, je zou ook een een ICRm wagon van LS Models kunnen spuiten zoals Ernst ;)

Ernst: Gaaf! :D Ik zou ook wel zo'n collega willen hebben :P




Gisteren hoefde ik niet te werken en aangezien ik standaard vrij van school ben op maandag was ik dus een dagje geheel vrij. Ik wil nog het een en ander fotograferen die op mijn aardig lange 'to do list' staan, dus kwam deze dag mooi gelegen uit om de fiets te pakken. Rond 9:30 vertrok ik en met een kleine 33 kilometer achter de rug kwam ik aan bij de Eempolder. Ik was daar nog nooit met de fiets naartoe geweest, dus leek het me leuk aldaar wat te fotograferen met in het bijzonder de Traxx, die al een tijdje als 145/146 met de ICB rijdt, aangezien ik de Traxx nog helemaal niet had gefotografeerd.
Nadat ik rond 12:30 de ICB naar Amsterdam had gefotografeerd vond ik het wel tijd worden om weer op de fiets te stappen om naar Groenekan te fietsen voor de 1312 die terug kwam van een weekendje bij de VSM. Het fietstochtje ernaartoe was ongeveer 16 kilometer en aangezien de 1312 rond 16:00 uur zou doorkomen was ik er dus veel te vroeg aangekomen. Enfin, nadat ik de 1312 had gefotografeerd ging ik met een achteraf gezien loodzware fietstocht van 39 kilometer voor de boeg weer richting huiswaarts fietsen waarbij ik tijdens de fietstocht mijn 1000ste kilometer voor fietstochtjes buiten Almere ben gepasseerd, toch leuk zo'n prestatie :)


NSR 186 148 + ICB, Eempolder 07-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr



DBS 1616 als LLT.



NSR 1770 + ICB naar Amsterdam.


NSM 1312 + Rijtuigen, Groenekan 07-09-15 by Dave Nijhuis, on Flickr
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Van 0 naar 1000, Eempolder & Groenekan'
Mooie platen weer. Die 1600 rood in wel erg mooi en die spm trein heb ik gezien bij terug naar toen.
Re: Grootspoor foto's van Dave 'Van 0 naar 1000, Eempolder & Groenekan'
Leuke plaatjes. De 1616 was de 92645 Kfh-Aml. Altijd een leuke rit. ;)