Bedankt!
Zoals ik had verteld zou ik vandaag naar Baarn gaan voor de SSN Stoomtrein. Zo gezegd zo gedaan. Vroeg opgestaan om de kranten nog voor dat ik wegging te lopen en daarna op de fiets gestapt en richting Baarn gefietst. Waar ik woensdag nog 2 uur overdeed deed ik het vandaag +/- 1 uur en 30 minuten (Prestatie op zich

). Eenmaal aangekomen op het spotplekje in Baarn was het niet lang wachten en de SSN 011 075-9 kwam volop in de stoom langsgereden.
SSN 011 075-9, Baarn by
Davio99, on Flickr
Nog voor de SSN langs kwam deze foto's gemaakt:

Herfst is al zeer goed zichtbaar

1757 met de IC naar Berlin Hauptbahnhoff
Vervolgens gefietst naar Baarn station om daar de trein te pakken naar Amersfoort voor de Spoorparade. Het was zeer gezellig, goed geregeld en ook veel te zien, alhoewel voor het fotograferen hier en daar toch wat anders kon, maar dat terzijde. Ook nog een rit gemaakt met de VSM stoomtrein en daarna met de DE-3 114 een ritje over de PON-lijn. Hier paar foto's:

De 1252

In de hondekop mocht je binnen even kijken

Binnenin stonden ook het één en ander opgesteld waaronder de DE-3

Blokkendoos. 1 wagon stond buiten gerangeerd.

De Kameel, wat ook open was voor publiek.

De 1201

Buiten was er nog klein smalspoor traject.

Op het station was er nog een leuke 17/1800 kruising

Na dat ging ik weer terug naar Baarn. Na ongeveer een half uurtje wachten kwamen 2 jonge spotters (wel ouder dan mij, denk ik, maar blijft jong

) aan. Echter stalde zij hun statieven en alle andere meuk die ze bij zich droegen zo op dat het voor mij niet rendabel was om nog op die plek te gaan spotten en dus helaas noodgedwongen me moest gaan verkassen naar een andere plek... Helaas was het andere spotplekje niet echt heel goed en daardoor is deze foto ook niet echt goed gelukt, maar voor het idee plaatst ik de foto toch.
SSN 011 075-9, Baarn (2) by
Davio99, on Flickr
Bij het wachten op de SSN loc reed deze goederentrein langs:

E 186 211, Baarn by
Davio99, on Flickr
Op de terugweg weer met de HDR gefotografeerd:

Mocht ik nog geen spierpijn hebben etc. morgen ga ik weer de Stoomtrein spotten rondom Hollandse Rading