Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baan van Bramja (update nieuwe gedeeld in aanbouw)

Gestart door bramja dinsdag 17 juli 2012, 16:34:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan van Bramja (update nieuwe gedeeld in aanbouw)
Hallo Allemaal.

ik ben nu al een tijdje bezig op het forum en in de chat. ik ben altijd druk bezig geweest met de modelbouw, vooral met boten en vliegtuigen. de treinen heb ik al een hele tijd maar nooit echt veel mee bezig geweest (meestal in de winter). nu ben ik de laatste maanden erg actief met treinen bezig geweest en dat smaakt naar mee. de afgelopen maanden heb ik veel mooie treinen verzameld en is de baan die ik had vergroot.

ik zal beginnen bij het vergroten van de baan.
hieronder was de baan in het begin. de tafel lag helemaal vol, want ik was meer bezig met de techniek dan het landschap. ik deed het immers naast de ander hobby.



de baan is nu vergroot, maar nog steeds ligt de tafel erg vol met rails, maar deze keer heb ik een stukje wat ik wil gaan bekleden.


dit is de baan zoals hij er nu bij ligt.





zoals ik zei wil ik een stukje gaan bekleden zodat ik wat leukere foto's kan maken zonder de blauwe ondervloer.
maar ik heb geen idee wat ik daar kan gaan maken. ik heb even snel in paint een overzicht gemaakt van de oppervlakte die ik wil gaan bekleden.



en op de foto





ik heb zelf nog geen idee wat ik daar wil gaan maken. heeft iemand misschien een goed idee:)
ik heb geen tijdperk, of een vast land. Voor de gene die geïnteresseerd zijn in mijn treinen http://forum.3rail.nl/index.php?topic=21859.0

dit was het voor nu.

Mvg Bram Jansen

Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
Hey bram

wat dacht je van een station?
met perrons tussen de sporen?
en aan het eind wat meer groen en tussen het spoor ballast

mvg danny
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
hey danny,

bedankt, maar daar heb ik ook over na gedacht. het enige is dat ik alleen de re 460 met sbb wagons heb en een dubbeltractie lint. ik heb dus meer goederen treinen. om dan een foto te maken van een goederen trein op een station is niet echt leuk.
maar bedankt voor het mee denken.

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
hoi Bram,

Ik denk dat je de baan zo als ie er nu ligt als schaduwstation moet gaan gebruiken, ook al door dat je al zoveel mooi materieel hebt, en dan een volgend niveau voor een landschap moet gaan aanleggen.

Groeten Ruud
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
hallo ruud,

bedankt voor je reactie, dit is wel vaker gezegd:), maar het punt is dat ik nu 21 ben en nog bij mijn ouders woon. de baan staat dan ook bij mijn ouders. ik zal daardoor in een aantal jaar op mijn zelf gaan wonen. ik wil het dus makkelijk houden. heb er daarvoor ook gekozen om 1 laag te houden.  vandaar zoveel rails zodat alles wel kan rijden:).

ik wil daarom maar een klein stukje bekleden, zodat dat ook in tact kan blijven en toch makkelijk mee te nemen is.

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
Hey bram

wat ook kan is het gewoon wel doen zodat je alweer weet hoe het werkt als je op jezelf gaat wonen of niet? ;)

mvg danny
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
hahahah nee danny, ik wil alles wel weer mee kunnen nemen:P
ik ben tevreden met het baanplan, maar ik heb geen idee wat ik daar voor leuks kan maken:)

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
een container kraan erboven zetten?
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
hmmm dat is misschien wel een idee, daar ik eens naar kijken. bedankt.

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
alsje ;)

ik zag ook dat je vracht wagen wagons heb dus misschien ook een parkeerplaats met vrachtwagens? en dan een benzine pomp?
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
ah nog beter, want een container kraan is niet op doorgaande sporen. maar aan de andere kant zitten 3 opstel sporen. wie weet komt er daar 1

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
hee bram

is een vlinke baan geworden
en nu nog afwerken

mvg gerard-ns
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
Een flinke baan,

Kan je meer uitleg geven over 'doos' op deze foto:




groeten Dylan
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)
hallo Dylan,

je bent niet de eerste die er na vraagt dus hier is de "doos"



bij deze de onthulling wat erin zit. namelijk precies wat er op staat (wat op de vorige niet goed te zien is:D) de Big Boy 37994



mvg Bram Jansen

Re: Baan van Bramja (ideeën op doen) (Bezoek)
hallo allemaal,

afgelopen zaterdag is Hans v200.0 op bezoek geweest. na een bakje koffie zijn we naar boven gegaan. we zijn gelijk aan de slag gegaan met mijn THW V100. deze is toen stuk gegaan. ik had er zelf al een nieuwe motor gezet, maar van decoders wist ik niet zo veel. hans wilde me daar graag me helpen.

hans heeft in de THW V100 een mLD 90642 decoder ingezet.






toen kwam het grote moment. het op de baan zetten. na even wachten melde de trein zich aan op de CS2 en de lichten gingen branden. zowaar deed de trein het in 1 keer. ik was helemaal blij dat de trein weer beweegt, want na 4 jaar in de doos was het wel weer leuk om te zien dat hij reed.



ook had hans zijn MS2 mee genomen, ik wilde graag zien hoe het werkte op de CS2. we plugde de MS2 in mijn CS2. hij begon zich netjes te installeren. toen hij klaar was zei de MS2 dat er geen treinen waren? dat was vreemd want er stonden wel degelijk treinen in mijn CS2. de wissel had hij wel overgenomen en werkte perfect, maar ik wilde graag ook de treinen zien bewegen via de MS2. nadat hans even bezig ermee is geweest, kwam er beweging in een trein. ik was helemaal blij:)

ook had hans wat mooie treinen bij zich. namelijk de marklin 3776, 3376 en de 26511. als eerste de 26511 deze mooie set op de baan gezet. en met een klein duwtje ging hij er vandoor, prachtig om te zien.







vervolgens de 2 mooie treinstellen. eerst de 3776. na een duwtje kwam de trein in beweging. helaas ontspoorde de trein in de eerst bocht. er even na gekeken bleek er een stuk los te zien die het draaistel tegen hield. hans heeft toen de trein opgemaakt en het weer hersteld. terug op de baan reed hij perfect. en na een aantal ronden liep de trein perfect. erg mooi om te zien:D





het 2de trein stel was de 3376. na het zoeken van het adres kwam ook die in beweging. na wat smeren van de trein ging ook die mooi over de baan







wat een mooie treinen om te zien. nog een paar samen omdat ik er niet genoeg van kreeg.





we hebben ook een filmpje gemaakt maar die komt later.
Het was een erg gezellig dag, ik heb ook veel geleerd van de ombouw. het was top :thumbup:

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
Hoi Bram,

Bedankt voor de gastvrijheid,en ik heb zelf ook veel plezier in die dag gehad en nog steeds :thumbup:
Je hebt mijn treinen mooi in beeld gebracht,en door ermee te rijden ontwaakten ze uit hun Doornroosje slaap :D

Dat het ook niet geheel vlekkeloos zou gaan,had ik wel verwacht,immers de treinstellen zaten al lange tijd in de doos (spreek over jaren).

Nu zal je een eventuele ombouw zelf kunnen doen,en ik hoop zonder schade ;)

Veel plezier van je THW lok nu hij weer rijvaardig is B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
hallo allemaal,

bij deze wil ik jullie ook nog even het filmpje laten zien wat we gemaakt hebben van de treinen van Hans V200.0



mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
mooi filmpje bram
zo te zien was het een erg mooie dag met erg mooi rollend materiaal

mvg danny
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
hee bram

een mooi filmpje

mvg gerard-ns
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
ziet er wel grappig uit zo veel rails op zo'n kleine ruimte.
eerlijk vind ik het niks maar het is jou baan ;)

gr john
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
Hoi John,

Waarom zie je wel in dat het een andermans baan is,en niet wat het plezier is van die baan?

Dat is voor mij belangrijker dan wat ik zelf wil,en dat laat ik ook meewegen in adviezen.

Bram is zich weldegelijk bewust van de vele rails,maar ja je moet die ruimte in je ouderlijkhuis nu eenmaal delen.

Niet alleen bij dit topic kom je dergelijke reacties tegen,maar bij veel meer draadjes.

Waarom kan men zich niet inleven in de baan,die dan volgens eigen begrippen niet bevalt,want de topicstarter wil graag bewondering maar ook adviezen.

Ieder zijn eigen meug hoor,en voel je vooral niet persoonlijk aangevallen,je bent immers helaas niet de enige die zo reageert :(

Toch wil ik pleiten voor meer inlevingsvermogen,en mogelijk volgen dan de tips/adviezen vanzelf.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
@john: dat kan john, je moet er van houden.

@hans: bedankt, hopelijk heb je niemand afgeschrikt, want dat is ook niet de bedoeling:P

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ideeën op doen)(bezoek)
hallo allemaal,

de afgelopen week ben ik bezig geweest met het ballasten van de C-rails. dit is wel een paar keer mis gegaan maar ben nu tevreden met het resultaat :P





ik heb het ballast eerst los gestrooid en toen met een malletje dat ik gemaakt heb (let niet op de al te rechte bovenkant :D:D:P)
alles strak getrokken. daarna met een houtje een beetje aanduwen.



ook heb ik mijn eerst faller bouwpakket gekocht en in elkaar gezet.





ik wil het gebruiken als kolen kraan om de wagons te vullen (zelflosser van DB en de Hoppers van NYC)
nu moet ik nog een ondergrond gaan maken. heb nog geen idee hoe, iemand een suggestie?

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
hee bram

ziet er goed uit

mvg gerard-ns
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
ziet er goed uit die kraan.
je ballast mag er ook zijn.

gr john
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
ziet er mooi uit bram

wat dacht je van das klei als ondergrond?
erg makkelijk te bewerken en je kan het altijd de juiste kleur verfen

Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
@gerard-ns: bedankt

@john: bedankt

@danny: bedankt, maar ik denk dat das klei niet de oplossing is voor mij.

ik heb denk ik wel een andere oplossing, maar dat komt later.

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Hoi Bram,

Het ballasten is erg goed gelukt. :thumbup:

Gr.
Ren
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Bram heb jij bij het ballasten eerst iets opgevuld? Zoja waarmee want ik moet ook ballasten met c rails
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Citaat van: loc6400 op zaterdag 28 juli 2012, 21:08:30
Bram heb jij bij het ballasten eerst iets opgevuld? Zoja waarmee want ik moet ook ballasten met c rails

Ik vul mijn rails op met bruine silicone kost 2 euro per fles :P
Makkelijk verwijderbaar omdat het heel flexibel is en alles zit toch muurvast. Ook moet je veel minder ballast gebruiken  :thumbup:


groeten Dylan
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
@lokkie: bedankt

@loc6400: ik heb het niet opgevuld, want ik wilde een diepe gul tussen de bedden. er is een filmpje door een italiaan gemaakt. dat heb ik na gedaan.
in dit topic staat het filmpje. http://forum.3rail.nl/index.php?topic=33043.msg597323#msg597323

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Hoi Bram,

Het ballasten gaat je goed af :thumbup:

Strak ligt het erbij,en de ballast vormt op deze manier wel een baanlichaam,omdat je niet alles opvult.

Ook heb je het netjes aangeduwd met dat houtje,en ben blij dat je zelf ook tevreden bent met het resultaat ;) :D

Zo krijgen je sporen een beter aanzien,en ik hoop dat het je met de rest van de scenery ook gaat lukken :thumbup:

En natuurlijk letten we niet op de niet al te rechte bovenkant,als je het niet genoemd had,had ik het nooit geweten  8o :P ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Ziet er goed uit maar wat bedoel je hiermee "want ik wilde een diepe gul tussen ", je hebt wel weinig plaats voor scenerie op je tafel.
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Hallo Bram,

Leuk dat Hans jou geholpen heeft met het inbouwen van de decoder, jullie hebben een leuke dag samen gehad en er reden mooie treinen over de baan.

Ik vind je ballast mooi gemaakt maar ik mis wat groen / onkruit tussen de ballast.





Dat maakt het wat natuurlijker ( vind ik  :) ).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
@hans: bedankt, ik ben er zelf ook blij mee.

@johnnytrein: tussen het rails heb ik geen opvulling gedaan zodat ik kuiltje kon maken, ik wilde de ballast niet zo vlak leggen.

@peter: ik ben blij dat hans met die trein heeft geholpen. ik heb goed opgelet en heb nu zelf mijn eerste trein omgebouwd :D. ik zou idd ook graag nog wat groen er op willen leggen, maar dat heb ik nog niet gehaalt :D, dat maakt het een stuk echter zoals bij jou, erg mooi!!

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
Dat begrijp ik maar ik kende de uitdrukking een gul niet vandaar mijn vraag.
Re: Baan van Bramja (Ballasten een eerste faller gebouw)
@johnnytrein: Ah oke :D :D

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (Verder met ballasten)
hallo allemaal,

ik ben van het weekend weer ver gegaan met ballasten.
als eerste miste ik aan de voorkant van de 3 sporen nog een randje. dat eerst hebbende gedaan. ook maar de opstel sporen voorzien van een ballast laagje.

maar de het voorste randje



de voorkant is nu compleet. daarna dus aan de slag gegaan met de eerste 2 opstel sporen. de 3 komt nog maar ik heb niet genoeg :D





een overzicht van het geheel



ook heb ik van het weekend de marklin Thalys (37791) besteld. als ik die kan ophalen zal ik thuis gelijk wat foto's maken.

http://www.maerklin.de/produkte/frontend/image.php?bezeichnung=Hogesnelheidstrein.&nr=37791&picname=37791.jpg

it was het weer voor nu.

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
Mooi gedaan hoor, erg netjes  :) :thumbup:
Het zal er ook gelijk een stuk realistischer uit zien als je er wat groen tussen hebt liggen
Ga je nu wel je hele baan ballasten, ipv alleen de eerste 3 sporen?
Succes!
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
Hoi Bram,

Nog maar een aantal meters te gaan  :)

De thalys is een mooi treinstel, hier rijd hij ook rond en het geluid is een lust voor het oor.
Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
Ziet er mooi uit bram nu de rest van de baan nog :D

is het een idee om in de hoeken van je baan wat groen en bomen te plaatsen zodat je toch wat scenery hebt?

mvg danny
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
Dat ballasten doe je erg netjes :thumbup:
Succes met de rest,

Gr, Myron
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
@martijn: bedankt, dat denk ik ook wel. nee maar aangezien ik de kraan heb, moet de opstelsporen ook maar. dat hoor erbij :D

@peter: ik ben benieuwd,  ik kan niet wachten :P

@danny: bedankt,  laat ik eerst maar eens dat blauwe vlak in het midden aankleden voordat ik daar buiten ga kijken :D

@myron: bedankt, dat gaat wel lukken :D

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
Ziet er goed uit Bram, als je de bochten een beetje wegwerkt, bijvoorbeeld met bomen of een (afneembaar) viadukt met een snelweg, kan het best een voorstuk (tuin) zijn van een groot station. Maar zoals al eerder gezegd, die zien er niet zo netjes uit als jouw sporen. Er hoort groen tussen!
Re: Baan van Bramja (verder met ballasten)
bedankt frank, maar ik wil eerst het midden stuk maken en dan kijken of ik verder wil, maar het is een goed idee!

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ombouw DHG 700)
hallo Allemaal,

even een kleine update, vandaag bezig geweest met de DHG 700 (voor de zoveelste keer :D )
na het opblazen van 3 decoders, was ik helemaal klaar met deze trein. :p

aangezien Hans v200.0 is geweest, die heeft toen de V100 van nieuwe decoder voorzien.
ik dacht met die decoder kan ik het ook, dus gister een mLD decoder 60942 gehaald.

eerst de kapotte decoders :D


eerst het voorbeeld erbij gepakt van hans, en toen maar gaan solderen.
alle draden wel met overlengte je weet maar nooit :D . het was even passen en meten maar het zit erin.



toen kwam het grote moment, de trein op de baan zetten en wachten of hij zich aanmeld :P
en ja hoor daar kwam die. alles werkte. de rij richten in combinatie met de lichten waren verkeerd om, dus de groene en de blauwe omgedraaid en ook dat was verholpen.

de trein rijd wel maar nog niet naar mijn zin, hij hapert af en toe, maar voor nu ben ik blij dat er beweging in zit :D



dan nog even over het landschap, na het bekijken van verschillende draadjes heb ik besloten om geen gras tussen de ballast te doen. ik vind dit toch niet zo mooi gezicht als gedacht, dus elke keer maar vergif spuiten hiero :D

nu eerst nog wachten op de bestelde onderdelen en dan kan ik weer verder met het landschap.
dat was het voor nu

Mvg Bram Jansen
Re: Baan van Bramja (ombouw DHG 700)
Citaat van: bramja op donderdag 02 augustus 2012, 14:11:21

toen kwam het grote moment, de trein op de baan zetten en wachten of hij zich aanmeld


Handig is eerst de lok op het programmeerspoor van de centrale zetten en de decoder uitlezen. Mocht er kortsluiting zijn krijg je een mededeling. Direct op het hoofdspoor zal leiden tot opblazen van de decoder als er iets niet goed is. :)

Gr, Ben.
Re: Baan van Bramja (ombouw DHG 700)
hallo ben,

bedankt voor de tip! :thumbup:

mvg bram jansen
Re: Baan van Bramja (ombouw DHG 700)
Hey bram

hoe staat het ervoor met de baan
nog nieuwe aanwinsten ofzo?  O:-D

mvg danny
Re: Baan van Bramja (ombouw DHG 700)
Citaat van: Spoorman op donderdag 02 augustus 2012, 15:01:21
Citaat van: bramja op donderdag 02 augustus 2012, 14:11:21

toen kwam het grote moment, de trein op de baan zetten en wachten of hij zich aanmeld


Handig is eerst de lok op het programmeerspoor van de centrale zetten en de decoder uitlezen. Mocht er kortsluiting zijn krijg je een mededeling. Direct op het hoofdspoor zal leiden tot opblazen van de decoder als er iets niet goed is. :)

Gr, Ben.

Dankje voor de SUPER handige tip dat wist ik nog niet weer iets bijgeleerd  :thumbup:


groeten Dylan