Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Automatiseren oude draaischijf

Gestart door RoelofS maandag 16 juli 2012, 18:44:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Automatiseren oude draaischijf
Hallo,

ik wil het bedrijf op en rond mijn oude draaischijf automatiseren. De digitale bediening loopt voor een groot deel al :
Aansturing via K83 en relais; terugmelding door de rijstroom voor de "loods-sporen" (ook) als ingangen voor S88 te gebruiken. Je
weet dan dat de draaibrug daar gearriveerd is. Op die manier kun je vanaf de PC aangeven, naar welke stand de draaischijf moet gaan.
Er zijn nog twee standen over, waar het niet op die manier kan, omdat de draaischijf alleen de rijstroom schakelt van de 6 "loods-sporen",
via de ingebouwde sleepcontacten.
Ik moet dus nog een methode vinden, om de rest te doen. Ook weet ik nog niet, hoe ik de 180 graden onzekerheid van de brug moet oplossen;
ik weet ook nog niet zeker, of dat echt moet!?
Bovendien moet ik nog detectie hebben om te constateren, dat een lok ver genoeg op de brug gereden is, om met draaien te kunnen
beginnen, en een manier om die informatie weer terug in mijn (S88?) systeem te kunnen verwerken. Het probleem daar is vooral, dat zo'n detectie-systeem (elektronisch oog oid) op de draaibrug moet zitten, omdat het in alle standen daarvan moet kunnen werken.
M. heeft helaas echter geen reserve sleepringen en contacten in de draaischijf gemaakt....

Is er iemand die deze of soortgelijke problemen al eens aangepakt/opgelost heeft ? Met de Zoekfunctie heb ik het hier niet kunnen vinden.

Alle tips worden verwelkomd

m.vr.gr.
RoelofS