Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

LDT sa-dec-4

Gestart door J.W. Bon zaterdag 14 juli 2012, 22:44:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LDT sa-dec-4
J.W. Bon
gast

LDT sa-dec-4
hallo medeleden.

ik heb van LDT S-DEC-4 in mijn bezit. ik heb deze ooit een keer aan de gang gehad en daar naar nooit meer.
ik kan hem niet meer op nieuw prog.heeft iemand een idee wat hier het probleem van kan zijn.of ook ervaring mee.
heb alles volgens het aan sluit schema aan gesloten.
en hij heeft ook even gewerkt.  :-( :-( :-(

ik gheb ook nog een nieuwe ongebouwde S-DEC-4-MM-B legen met behuizing.mocht hier iemand interesse in hebben,
mak
hem over nemen.   :thumbup:wil hem ook wel ruilen voor een viesmann K83


ik heb van daag de stoute schoen eens aan getrokken en mijn LDT K83 in el kaar gesoldeerd, en hij werkt zonder problemen,
zo in teleleren. geen probleem. :thumbup: :thumbup:

ik heb namelijk met de LDT spullen niet zo veel geluk.
alle andere decoders marklin /viessmann en AJ decoders heb ik namelijk meer geluk mee. :thumbdown:

Groet JW bon.
Re: LDT s-dec-4
Lid sinds: 2008

offline
Re: LDT s-dec-4
is je polariteit van de voedingaansluiting correct?
ik heb er ook eens een tijd achter gezocht waarom dat ding de programmatie niet wilde aannemen, het staat ook ergens in de handleiding.
succes,

mvg,

Bart
Re: LDT s-dec-4
J.W. Bon
gast

Re: LDT s-dec-4
Hallo Bart.

dit heb ik inderdaad ook eens ergens gelezen.
dit heb ik ook al eens gewisseld maar het maakt niets uit.
wand dan kun je hem inderdaad niet in leren. :-(

Groet Jw Bon.
Re: LDT s-dec-4
Lid sinds: 2008

offline
Re: LDT s-dec-4
da's minder interessant,
ik heb er enkele die ik als bouwpakket heb gesoldeerd en tot nu toe werken die allemaal zonder probleem met mijn Ecos 1.
als je geen breuken in de geleidingsbanen meet en alle componenten zitten goed vast dan weet ik het ook niet zo meteen  :(.

mvg,

Bart
Re: LDT s-dec-4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: LDT s-dec-4
Bart,

Wat is het probleem? Je kunt hem geen adres aanleren? Of schakelt hij gewoonweg niet?
Re: LDT s-dec-4
J.W. Bon
gast

Re: LDT s-dec-4
Wijbe.

ik kan hem geen adres aan leren, en dus ook niet bedienen.
volgens de beschrijving zou je schakelaar S1 in moeten drukken en dan zal de wissel 1,5 sec heen en weer moeten gaan.
dan kan ik met de CS2 een nummer kiezen bv 20 en dan zal de decoder schakelen van 21 t/m 24.
maar zo ver kom ik niet eens.
hij heeft het ooit even  gewerkt en is er mee gestopt. en ik kan er niets aan zien van een brand plek of een print spoor.
de soldeer verbindingen al gecontroleerd, ik ik weet het niet. :thumbdown:
en het is misschien maar een klein probleempje. :idea:
Re: LDT s-dec-4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: LDT s-dec-4
Je voed hem wel? Als je hem aangesloten hebt, wat meet je dan uit 1 wisseluitgang?
Re: LDT sa-dec-4
J.W. Bon
gast

Re: LDT sa-dec-4
Wijbe.

Als ik de uit gangen meet ik niets.
de relais staan in een stand en als ik die door meet maken ze wel verbinding maar om de relais naar een andere stand te krijgen gaat dus niet.
[het is een K84] maar die kan je volgens de beschrijving in leren door het gebruik van een wissel, zo dat je de wissel 1,5 sec hoort schakelen.
maar zelfs dit doet die niet als ik de S1 knop voor te programmeren in druk. :idea:

Groet JW bon 
Re: LDT sa-dec-4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: LDT sa-dec-4
Is het nu een k83 of een k84 die problemen geeft? De k83 gaat de wissel om, de k84 hoor je alleen het relais 'tikken'.
Re: LDT sa-dec-4
Spoorman
gast

Re: LDT sa-dec-4
@J.W., je hebt geen S-DEC-4 maar een SA-DEC-4. Daar kun je geen wissels mee zetten, het is een schakeldecoder.

Gr, Ben.
Re: LDT sa-dec-4
J.W. Bon
gast

Re: LDT sa-dec-4
hallo Ben.

het is een SA-DEC-4 een K84.
en inderdaad dan moet je relais horen klikken. als je schakelaar S1 in druk.
maar in de beschrijving staat dat je voor het programmeren ook even een wissel of een sein aan kunt sluiten.
maar zelfs als ik niets aan sluit en druk schakelaar S1 in gebeurt er niets.
Re: LDT sa-dec-4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: LDT sa-dec-4
Wel 'external' spanning op de decoder gezet bij het testen? Anders doet de decoder niks, en zoek je je rot. Vraag me niet hoe ik dat weet :mrgreen:
Re: LDT sa-dec-4
redskin
gast

Re: LDT sa-dec-4
Zoals al gezegd, exteren spanning op de decoder zetten, maar ook digitale spanning. Aan een kant de trafo, aan de andere kant de contrale aansluiten. Ook opletten dat je de digitale spanning goed aansluit (rode en bruine draad) anders kun je de decoder ook niet programmeren.
Werkt het dan nog niet de decoder loskoppelen en alle soldeerverbindingen gaan controlleren (als je hem zelf hebt gebouwd, ik heb hetzelfde probleem gehad dat ik er een niet kreeg geprogrameerd en het bleek dat ik een soldeerverbinding van de S1 schakelaar was vergeten).
Re: LDT sa-dec-4
J.W. Bon
gast

Re: LDT sa-dec-4
hallo.

ik heb er al op div manieren spanning op gezet zo als de aan sluit voor belden op de LDT site.
de sol deer verbindingen ook al 100x gecontroleerd. alles lijkt goed.
maar waar om heeft hij dan wel even gewerkt.??????
en hij is er mee gestopt en het nooit meer gaan doen. eerst dacht ik even op nieuw in leren en weer gaan.
maar dit lukt dus ook niet meer. en rood en zwart van de data maakt inderdaad wel uit. maar de externe trafo voeding niet.
en anders kun je ook de data door lussen naar de andere kant en dan moet je volgens het schema wel even op letten dat rood en bruin goed zitten.

Groet JW Bon.
Re: LDT sa-dec-4
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: LDT sa-dec-4
Dan zijn vermoedelijk de ic's kapot is mijn vermoeden.