Hallo iedereen,
Hierbij de beloofde update van mij modelbaan. Vandaag een verslag van het maken van de stad op mijn baan. Een hele klus maar het is gelukt....komt ie.
De Stad volgt op het industrie-stuk en bestaat uit 3 delen: 1) een voorstad met herenhuizen, 2) het stationsdeel met gracht en panden en 3) studentenflats gelegen aan een mini rotonde.
We beginnen met het voorstadje (deel 1).

Op de losse mdf plaat met potlood het ontwerp gemaakt, met lucifer/stroomdraad de verhogingen (trottorbanden ed.) vorm gegeven en daarna gevuld met gips...

Het begin is er...

Dan weer even een kleurtje erop...

En wegen van schuurpapier gemaakt en de groenstroken gevuld met gras en droge stukken...

Zie hier het resultaat.

Gelijk ook begonnen met deel 2 (stationsdeel) en hier dezelfde werkzaamheden uitgevoerd.

Over de gracht hier komen twee zogenaamde pijpbruggen. De vorm gemaakt met wc-rol en 2 plankjes t.b.v. de gips.

Als het gips hard is kunnen de plankjes weg...

Hekje erop...

Bij een treinstation zit vaak ook een busstation. Losjes gebaseerd op de situatie bij Leeuwarden.

Het stationsdeel ligt wat hoger dan de rest dus wat extra hekwerk is geen overbodige luxe.

Water (lees jachtlak) in de gracht gegooid. Er ontstond aan de zijkant een gele kleur. Ik bedacht me dat dat in het echt ook zo is.
In de grachten zie je vaak aan de randen een ook gele vette strook...

Het resultaat!
De volgende update is deel 3 van het stadsdeel met studentenflats en een mini-rotonde..
Gr. van Pieter en tot latersss...
(edit)
N.B. meer foto's in de
Fotoalbum Stad