Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

37610 37611

Gestart door wibi woensdag 11 juli 2012, 12:50:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
37610 37611
wibi
gast

37610 37611
Vraagje over deze giganten,
Kan je willekeurig de 49611 en de 49610 er achter plaatsen, of moet dat strikt naar voorschrift volgens beschrijving van de catalogus?
Zo zou je natuurlijk even een andere kleurcombinatie kunnen laten rijden.
Ben benieuwd naar jullie ervaring!
Wim
Re: 37610 37611
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 37610 37611
Hoi Wibi,

Waar gaat dit over?

Zijn dit twee topics doorelkaar?

Of heb je de verkeerde nummers ingetikt?

Waarschijnlijk gaat het je om deze:     


M.v.g.

Hans V200.0
Re: 37610 37611
wibi
gast

Re: 37610 37611
Nee nix door elkaar, de 37610 is de gele, en heeft origineel de 49610 als dummy.
de 37611 is de rode, Santa Fe, en daar hoort de 49611 achter.
Mijn vraag, zou de 49611 achter de 37610 passen, gaat mij puur om de techniek, niet om de maatschappij.
Wim
Re: 37610 37611
nobody
gast

Re: 37610 37611
Je hebt dus beide uitvoeringen.
De techniek is voor beide uitvoeringen hetzelfde. Geluid ook?
Indien ja: Moet kunnen.
Dus: Leren door proberen. Gewoon doen en proefondervindelijk vaststellen of 't bevalt.
Anders kun je toch gewoon de kappen verwisselen... ;)
Re: 37610 37611
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 37610 37611
Citaat van: wibi op woensdag 11 juli 2012, 14:42:54
Nee nix door elkaar, de 37610 is de gele, en heeft origineel de 49610 als dummy.
de 37611 is de rode, Santa Fe, en daar hoort de 49611 achter.
Mijn vraag, zou de 49611 achter de 37610 passen, gaat mij puur om de techniek, niet om de maatschappij.
Wim

Hoi Wim,

Dat is begrepen,maar waarom wil je dat?

Is het misschien vanwege het feit dat het in het grote voorbeeld ook gebeurt/de?

Of heb je de ene van de Santa Fe,en de andere van de Union Pacific?

Wellicht kan het niet zo zijn dat je 2 motordelen met elkaar kunt verbinden,en dat is gelegen aan de koppeling van die delen.

Motordeel,en het motorloze zijn dus wel te koppelen,en dan maakt het niet uit van welke lok.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: 37610 37611
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: 37610 37611
De Santa Fé is een ander maatschappij dan de Union Pacific.
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat deze ooit in 1:1 gekoppeld hebben gereden.
Re: 37610 37611
Lid sinds: 2008

offline
Re: 37610 37611
Het nummer beginnende met 3.... is de lok en beginnende met 4.... is de wagon, maar in deze gevallen wel met motor dus.
Die dingen zijn dus beresterk.

Er zijn geloof ik vier verschillende (kleur) uitvoeringen.
Re: 37610 37611
wibi
gast

Re: 37610 37611
Yep, in het beginhad ik dus twee verscillende uitvoeringen, de (voorop) loc van de Union Pacific, en het staartdeel van de Santa Fe.
Ik heb nog steeds geen baan, te volle zolder he, dus het een en ander staat in een vitrine en de rest in dozen.
Nu heb ik dus pas de 37611 gescoord op ebay, de New York Central heb ik ook eens los gekocht, dat is een grijze uit een startset.
Koste minder dan 100 euro, loont dus de moeite ebay in de gaten te houden.
Nu nog de 49610, de 37612, en de dure set met rijtuigen in het blauw.
De laatste ben ik nog niet tegenkomen in een goedkope aanbieding, steeds maar rond de 1000 euro,s!
Er zijn dus nu 5 kleuvarianten.
Blijft leuk, dat voortdurend rondneuzen!
Wim.
Re: 37610 37611
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 37610 37611
Citaat van: Kappa op woensdag 11 juli 2012, 20:28:23
De Santa Fé is een ander maatschappij dan de Union Pacific.
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat deze ooit in 1:1 gekoppeld hebben gereden.

Hoi Ad,
Het werelddeel Amerika is inmens groot,en op continentale lijnen waarbij lok's misschien wel meer dan 3000 km reden,kan er weleens wat stuk gaan.

Nu reikte het spoorwegimperium van UP niet helemaal van Pacifieke oceaan naar de Atlantische oceaan,of van Noord naar Zuid,dus zal er best weleens een span gemengd gereden kunnen hebben.

Zeker als je bedenkt dat in Amerika,de lok's die stuk zijn vaak gewoon met een trein meeliften,en dat is helemaal zo gek nog niet.

Als je bedenkt hoe groot de afstanden zijn daar..........en buiten dat,hoe het spoor erbij ligt,dan komt deze "fantasie" sneller dichterbij,en misschien wel zo snel,dat het werkelijkheid wordt/is.

M.v.g.

Hans V200.0



Re: 37610 37611
wibi
gast

Re: 37610 37611
Ik heb in New Mexico wel eens een  wedstrijdje gedaan wie sneller optrok, ik met bijna lege truck, of een koppel van die diesels, dat waren er vier, toen.
Vuisten uit de ramen, zwaaien als cowboys en de claxon gebruiken natuurlijk!
Ik verloor gigantisch, logisch ook als je de paardenkrachten vergelijkt.
Als je ooit wil spotten, heb ens uren bij en onder de Mc Arthur brug gestaan in St. Louis.
Dat ding is takkeoud, nog geklonken staal. Vibreert voortdurend, normale mensen zouden oordoppen gebruiken.
Maar ik heb wel genoten, toen het de donker werd om te knippen, bluesbar opgezocht en pinten gedronken (pitchers)
Wat kan er nou beter zijn, vette muziek, en dat aan de oever van de Mississippie!
Wim
Re: 37610 37611
nobody
gast

Re: 37610 37611
Yeaah, groovy man, good vibes. :thumbup: