Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Opgeblazen LDT " DB4" trafo

Gestart door Shivan dinsdag 17 juli 2012, 07:24:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Opgeblazen LDT " DB4" trafo
Een paar maandjes geleden stond opeens my VT 08.5 met een kapotte Decoder stil tijdens het ijk porces. ik keek niet verder en dacht dat het aan de Decoder lag die wel is kuren had dat hij opeens begon te spoken en niet meer te besturen was.

Maar gister avond tijdens het rijden stond opeens alles stil na een doffe klap uit 1 van de trafo's die 1 van de 3 DB4 boosters van stroom voorziet. , en merkte ik dat me v200 150 nu ook een nieuwe decoder + eventueel nieuwe motor elektronica nodig heeft.

Ik heb de trafo even opengeschroeft..




duur geintje met onbekende oorzaak.
Re: Opgeblazen LDT " DB4" trafo
Oei, da's niet best. Voeding is overigens niet specifiek voor de DB4.

Was de spanning correct ingesteld?

Gr, Ben.
Re: Opgeblazen LDT " DB4" trafo
ja, maar dit is de trafo die je krijgt als je bij LDT de DB4 powersupply bestelt , en het heeft sinds april goed gelopen :? urenlang achter elkaar.
Re: Opgeblazen LDT " DB4" trafo
Ok. Ziet er anders uit als LDT 00135: http://www.anw-modeltreinen.nl/ld_boosters.htm

Het beste is garantie claimen. Je kunt contact opnemen met de NL vertegenwoordiger Jaap Kramer, email despoorkraam apestaartje ziggo.nl.

Of rechtstreeks met LDT. Ze handelen dit prima af echter je lokdecoders zul je denk ik niet vergoed krijgen.

Gr, Ben.
Re: Opgeblazen LDT " DB4" trafo
ik heb al een berichtje gedaan naar LDT zelf heb de eerste 2 DB 4's daar vandaan dus. kijken wat ze doen.