Ik ga weer verder, want er zijn nog meer plaatjes....
Allereerst een aanvulling op de eerdere berichten:
Niet vermeld was dat na het aanbrengen van de stripjes er uiteraard eerst getest is of het wielstel soepel loopt. Welnu: testen geslaagd en wielstel loopt soepel. Veeeeeel soepeler dan dan met de Lima-veerstalen-rem erop!
Testmethode: met een hand heen-en-weer duwen, veel en weinig druk van boven en van opzij, open-en dicht-rijden van wissels. Volgens mij alle mogelijkheden gehad...
En natuurlijk is er ook weer getest met de sleper eronder. Deze zit nu nog los en geklemd. De uiteindelijke nieuwe sleper wordt vastgezet met secondelijm.
Ook hier verliep de test prima en was het resultaat ditto: mooi, zonder haperingen of haken, over de verhoogde puco's en railovergangen van alle beschikbare wissels en kruisingen (C-rail).
De soldeerbout kan weer worden aangezet!
Eerst werd ook nog even het achterste draaistel verbouwd. De Lima-remmen waren er al af en een "nieuwe" contactstrip geplaatst.
Dit is een veer van een kleine Marklin verlichtingssleper. Handig dat het gat middenin zit! Draadje eraan gesoldeerd en op zijn plek gezet met cyano-secondenlijm. Het draadje is naar buiten geleid door een gaatje te boren in de zijkant. Dan de originele assen er weer in met aan ieder kant een geisoleerd wiel. Net als bij het Jacobsstel. Via de asafnemer/contactstrip heb je nu op 2 wielen massacontact met de railstaven.
Deksteltje weer erop en inklikken in het onderstel.
Het jacobsstel wordt weer ingehaakt en de 2 draadjes naar de motor vastgesoldeerd. Dan op de rails.
Zo, die staat!
Dan het achterste treinonderstel erbij...
Klaar voor de testritjes!
Wordt vervolgd.