Mag ik even een absolute beginnersvraag in de lucht gooien ivm KOploper en DDW ?
De situatie :
- Een PC met daarop WIN XP en met een ingebouwde seriële poort (geen USB converter dus)
- Koploper geïnstalleerd, Treintypes gedefinieerd, en enkele loko's gedefinieerd.
- DDW 7.x geinstalleerd en geconfigureerd
- Communicatie tussen KL en DDW is ingesteld op SRCP (8.x)
- DDW start perfect op en log netjes alle stapjes
- links onderaan in statusvenster : "Com 1 On"
- Koploper start perfect op en ik zie de loks
- Ik klik op het "groene ei" (start symbool)
- Koploper verbindt met DDW
- DDW ziet KL en zegt "1 client connected"
- De baan komt onder spanning te staan via de boosters
so far so good... ziet er prima uit. En dan....
... dan open ik een rijvenster, en van zodra ik ee F toets of de verlichting aanklik, of zodra ik se schuifbalk voor manueel rijden verzet, zie ik bij DDW wel dat hij data doorkrijgt, dat hij die ook bevestigt... maar op de baan gebeurt NIKS ! Integendeel, de baanspanning valt af.
Er zijn geen kortsluitingen want als ik de sturing via een andere PC met MRDirect opstart kan ik manueel perfect rijden, alsook wanneer ik de MS1 op de boosterbatterij aansluit. Alle loks zijn in orde, de baan ligt er goed bij, maar DDW en Koploper weigeren de treinen te doen bewegen.
Help, wie helpt mij zoeken ? Is het een instelling in de COM poort van DDW ? Is het een protocol fout ? Is het een poort-fout ? is het gewoon MIJN domme fout ? Wat zie ik nu over het hoofd ?
Bedankt om mee te helpen speuren naar het probleem
Dani