Hoeft niet, maar word wel aangeraden.
De reden ???
Als er ergens een slecht contact is op je baan , dan knippert je verlichting...en dat is niet mooi kan ik je vertellen.
Doe je er nu nog iets achter je gelijkrichter zetten (let wel dat dit goed moet worden aangesloten - op de - dus + ook op de plus) anders boem .....normaal is het gebruikelijk dat aan de zijkant van een condensator het - teken staat.
Als je dit nu geplaatst hebt kun je makkelijk over een slecht contact rijden ....je ziet geen verschil , daar de spanning enkele seconden gewoon blijft branden en zachtjes uitgaat.
Doe je dit niet gaat ie op een slecht contact aan / uit aan / uit.
Kijk is bv in mijn topicje , na heel veel geneuzel staan er zeker mooie foto's en beschrijvingen tussen..
Wat ik ook niet helemaal begrijpt is de manier waarop je de 4 polige koppelingen aansluit.
Volgens mij kun je toch altijd het rijtuig draaien als je de doorgaande bedrading maar kruist....dan zitten je draadjes toch altijd het zelfde .....of zie ik het verkeerd.
En waarom 4 polig.....
Ik gebruik max 2 polig , en heb dit alleen gedaan bij Roco plan D rijtuigen....en is genoeg voor mij geweest (ook dit staat in mijn topic).
Mvg: Alex