Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

66112 roco telescoopwagens

Gestart door Remie dinsdag 03 juli 2012, 21:26:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
66112 roco telescoopwagens
Hallo medeforumer,
vandaag was weer een dag om naar de treinenboer te gaan.
De telescoopwagend van roco heb ik altijd leuk gevonden, maar om daar een kleine 300 euro aan uit te geven is ook te gek.
Nu is het een mooi moment om een gelijkstroommodel te kopen. Deze is rond de 170. Een sleper heb je voor nog geen tientje, dus je krijgt een korting van ruim 100 euro.

Dit is natuurlijk mijn eerste probleem, ik kon hem niet laten liggen :mrgreen:
Zonder gekheid, het probleem is het volgende: ik heb de wagon getest op een geïsoleerd stuk spoor, tweerail dus. Volgend de handleiding zouden de huiven via f1&2 open gaan.
Echter gaat alleen f2 werken. F1 geeft geen reactie.
In de handleiding staan de volgende oplossingen:
-cv57 moet groter dan 0 zijn
-cv58 moet groter dan 0 zijn
Aan beide eisen voldoen de cv waarden.
Wanneer ik de wagons omwissel, dan geeft de zelfde wagen gehoor aan de f1/2 en de andre dus niet.
De rollen blijven dus gelijk, ongeacht of je de wagons wisselt.
Heeft iemand dit zelfde probleem? En nog belangrijker, heeft er iemand een oplossing of een idee?
Ik ga morgen even bellen met de dealer, ik hoop dat zij een oplossing hebben, zonder dat ik weer dat (...) kan gaan fietsen.
Bij voorbaat dank voor de reacties!
Remie
Re: 66112 roco telescoopwagens
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: 66112 roco telescoopwagens
Hoi Remie,

Heeft elke wagen een eigen decoder met adres?
En hoeveel wagens van de drie zijn hiermee uitgerust?
Moet je niet een ander adres nemen voor de tweede wagen?
Re: 66112 roco telescoopwagens
Dag Kappa,
Bedankt voor het mee denken.
De middelste wagon bevat een decoder en een geluidsprint met speakers.
De buitenste twee hebben alleen een motor. Het geheel zit met vierpolige koppelingen aan elkaar.
Het adres is dus voor beide het zelfde, maar de een zit op f1 en de ander op f2.
Groet,
Remie
Re: 66112 roco telescoopwagens
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: 66112 roco telescoopwagens
Remie, dan lijkt het dat het probleem in de motor van de wagen zit, of de bedrading.
Maar je hebt garantie, dus als ik jou was, zou ik er mee terug gaan naar je dealer.
Dat wordt dus fietsen. ;)
Re: 66112 roco telescoopwagens
Ga niet knutselen, ga fietsen.

Zo gauw je ook maar 1 schroefje aanraakt ben je je garantie kwijt. Laat de dealer, de importeur of de fabrikant het maar uitzoeken :wink:.
Re: 66112 roco telescoopwagens
Citaat van: Remie op dinsdag 03 juli 2012, 21:26:25
een kleine 300 euro aan uit te geven is ook te gek. Deze is rond de 170. Een sleper heb je voor nog geen tientje, dus je krijgt een korting van ruim 100 euro.

Dag Remie,

Alle waar is naar z'n geld! Waarom werd die korting eigenlijk gegeven? Het wil nog eens zo zijn dat bij "ramsch"artikelen - zeker als daar technisch "iets mee is" - de verkoper niet nog eens service gaat (dan wel hoeft te) verlenen. Heb je een origineel garantiecertificaat en de bon van de betaling? Dat kan ook belangrijk zijn.

Gegroet

Rob
Re: 66112 roco telescoopwagens
Waarschijnlijk ga ik morgen terug.
Natuurlijk heb ik garantie. Het is een algemene actie, meerdere winkels hebben hem afgeprijsd.
Re: 66112 roco telescoopwagens
Citaat van: rovanko op woensdag 04 juli 2012, 13:57:37

Alle waar is naar z'n geld! Waarom werd die korting eigenlijk gegeven? Het wil nog eens zo zijn dat bij "ramsch"artikelen - zeker als daar technisch "iets mee is" - de verkoper niet nog eens service gaat (dan wel hoeft te) verlenen.


Onzin verhaal. Als je iets nieuw koopt moet het doen wat beschreven staat. Zo niet heb je recht op garantie van de winkelier.

Het wordt anders als nadrukkelijk is aangegeven dat iets afgeprijsd is a.g.v. tekortkoming, beschadiging, incompleet etc. En daar is bij deze kortingsactie van Roco geen sprake van.

Gr, Ben.

edit: typefout
Re: 66112 roco telescoopwagens
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: 66112 roco telescoopwagens
Rob,

Garantiecertificaat is de bon in Nederland. Alleen discuseren de verkopers daar over.
Re: 66112 roco telescoopwagens
Harlaar doet nooit moeilijk over dit soort dingen, dus dat is het probleem niet.
De bon ligt bovenin de doos, de vorige keer hebben ze er niet eens naar gekeken ;)
Het verhaal over slecht artikel vind ik ver gezocht. Volgens mij komt roco zelf niet van deze set af.
Re: 66112 roco telescoopwagens
Dat laatste zou best eens kunnen, de set is nogal aan de prijs :sad:. Voor dat geld heb je ook een leuke loc of een Plan V.

Maar je hebt gelijk dat je terug gaat naar de winkel :thumbup:. Leve de garantie.
Re: 66112 roco telescoopwagens
Klopt, het prijskaartJe is nogal hoog.
De drierail betaal je nog de volle mep voor. Ik heb een tweerail, daar ga ik een sleper onder zetten. Aangezien de ~ precies het zelfde is maakt het niet uit. Alleen de prijs is dik honderd euro meer.
Nutuurlijk moet ik er dan wel zeker van zijn dat alles het goed doet.
Re: 66112 roco telescoopwagens
Inderdaad, anders is alle moeite (en geld) voor niks geweest. Succes met het oplossen van het probleem en de ombouw van de set.
Re: 66112 roco telescoopwagens
Aliebengalie
gast

Re: 66112 roco telescoopwagens
Heb je nog mazzel dat je hem eerst probeert....want na de ombouw..... >:-D

Of je moet hem zo hebben omgebouwd dat je dit zo weer onklaar kan maken....maar dan nog..helemaal blind zijn ze natuurlijk ook niet.

Wens je veel suc6 , en hoop dat je snel gerepareerd / andere wel werkende krijgt.

Mvg; Alex
Re: 66112 roco telescoopwagens
Lid sinds: 2007

offline
Re: 66112 roco telescoopwagens
De verschillende landenvarianten zijn ook allemaal in één keer overal in Europa in de aanbieding gegaan. Het zal dus wel een prijscorrectie zijn.
Het is overigens ook kwetsbare techniek gebleken. Dus even proberen in de winkel of een winkel kiezen die nooit moeilijk doet.  :thumbup: