Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baan Woerden: De dag die je wist dat ging komen.

Gestart door Ferdi zaterdag 30 juni 2012, 12:17:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan Woerden
Mooi werk, Ferdi! :thumbup:

Ziet er netjes uit allemaal. Ik ben benieuwd naar het verdere verloop.

Groeten,

Erik.
Re: Baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan Woerden
Hoi Ferdi,

Wederom bedank, als ik het goed begrijp komt dit station op je nieuwe baan weer terug.

Ik blijf het met veel plezier volgen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan Woerden: oplossing gezocht
Beste mensen,
Ik heb twee stijgende en twee dalende sporen gemaakt. Zie de foto's.
Nu twijfel ik over het volgende:
Ik wilde eigenlijk het bovenblad op de draadeindes zetten en deze dan (waterpas) aftekenen om daarna gaatjes te boren in het bovenblad, zodat ze er mooi invallen. Je ziet op de laatste foto dat de draadeindes ongeveer 7/8 mm boven de staanders uitkomen, zodat ze in het bovenblad vallen (1 cm dikte).
Ik vraag me af of dit wel een zinvolle manier is. Of zijn er andere manieren om de draadeindes stevig te verankeren?
Ben benieuwd naar jullie advies.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan Woerden
Om het goed vast te zetten dient de draadstang door het hout heen te gaan en met twee moeren ( een boven en een onder ) vast gezet te worden.

Dat is aan de bovenkant geen mooi gezicht, anders kun je misschien een klein balkje aan de slag gaan.
Hierin een inslag moer zetten en je balkje vast schroeven aan de bovenplaat.

Ik hoop dat je er iets me kunt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: Baan Woerden
onder je gaatsjes grote rondelen zetten.Dan van bovenuit met een lijmpistool je gaatjes vullen.Of gebruik maken van Pattex stabilit.Dan zit je boven plaat muurvast voor altijd.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baan Woerden
Aftekenen
boren
moeren plaatsen op ca 2cm van boven
plaat erop leggen
inslagmoeren plaatsen. gelijk met bovenzijde draadeinde
moeren opdraaien, totdat plaat aan bovenzijde tegen inslagmoeren ligt.

De rand van de inslagmoeren is 1mm dik. Dit steekt dan boven de plaat uit. Maar misschien kun je op die plaatsen het kurk wel weghalen?

Roy
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Goedemorgen,
Heren, dank voor het advies.
De inslagmoer is een goede optie. Ik zou deze dan het liefst aan de onderkant van de plaat bevestigen, dan heb ik er bovenop geen last van. Echter: hoe krijg ik de draadeinde er dan ingeschroefd?
Aan de bovenkant heb ik hetzelfde probleem, dat ik de draadeinde er niet ingeschroefd krijg.
Bovendien wil ik de bovenplaat ook nog kunnen verwijderen. Maar waarschijnlijk is dat een onhaalbaar plan en ga ik dat toch nooit doen. Dan is lijmen ook een optie.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baan Woerden
Zoals ik al schreef. Eerst inslagmoer op draadeind draaien, en dan in plaat drukken.

(als je de moer aan de onderzijde wil. Plaats je deze eerst op het draadeind. Plaat erop en bovenop een moer draaien, zodat je de inslagmoer in de plaat drukt. Daarna bovenste moer verwijderen, en draadeind afzagen.

Roy
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Baan Woerden
Het idee van Roy vind ik ook het mooiste als je het uitvoert met de inslagmoer aan de onderzijde. Het ligt er maar aan hoe het draadeinde in de bodemplaat zit. Steken ze er doorheen dan kun je ze gewoon omhoog draaien.
Re: Baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan Woerden
Of de inslagmoer in een klein stukje balk maken, deze op de draadstang draaien en je houten bovenplaat vast schroeven aan het balkje ( als deze al op de draadstang zit ).

Voordeel is dat je nog iets kunt instellen kwa hoogte en de bovenplaat kan gedemonteerd worden als het nodig mocht zijn.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Beste mensen,
Deze week de vangrail gemaakt (3 mm triplex) en de terugmelding.
Nu testen met de locs en hopen dat alle bochten moeiteloos genomen kunnen worden.
Ik heb elk blok voorzien van een rode en bruine draad (gezien bij Riny Smetsers). Nu wil ik deze aan de ringleiding solderen en met een booster het hele schaduwstation van stroom voorzien.
Ik bedenk mij dat, als ik dat zo doe, alle blokken rechtstreeks stroom krijgen en het hele detectie systeem daarmee toch niet meer functioneert? Of maak ik een denkfout?
De volgende stap zou het bovenblad zijn. Ik ben er nog niet helemaal uit voor wat betreft de inslagmoeren aan de onderkant.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
jklooster
gast

Re: Baan Woerden
Ik zou geen inslagmoeren gebruiken voor bevestiging van de onderplaat. Die inslagmoeren hebben heel slecht grip in hout en/of een plaat. Dit ondanks hun 4 haaks omgebogen punten. Ik denk zelfs dat je de onderplaat stuk slaat op evt. gemonteerde inslagmoeren. Bovendien is de montage aan de onderkant zeker lastig te noemen
Mijn suggestie;
bij H**ach verkopen ze zgn. Hülsenmuttern. Dat is een buisje met inwendige draad die aan de bovenkant dicht is en voorzien is van een schroevendraaiergleuf. Dus ondermoer + oplegring op draadeind schroeven en dan draadeind net onder de bk van de onderplaat afslijpen. Dan de zojuist genoemde moer er op draaien. Als je het gat aan de bovenkat in de plaat ook nog ietsje verzinkt heb je een m.i. prima (demontabele) oplossing die niet veel boven de onderplaat uitsteekt.

Nog een vraag: ga je alle draadeinden gebruiken als bevestiging voor een onderplaat?

Jan

Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Goedemorgen Jan,
Prachtige oplossing met die Hülsenmuttern. Ik heb je een PB gestuurd voor het webadres van die winkel.
Het is precies de oplossing die ik zocht: makkelijk te monteren en uiteindelijk (eventueel) ook weer te demonteren!
Ik wil alle draadeinden op die manier in de bovenplaat vastschroeven, omdat ik ze daarmee ook waterpas zet en de op- en afrit daarmee goed vast.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
oetbeem
gast

Re: Baan Woerden
Hey Ferdi

Ik volg dit draadje even niet en er komt ineens weer een heleboel moois bij :O

Veel succes met de verdere bouw ;)

Mvg Danny
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2010

offline
Re: Baan Woerden
Ziet er echt zeer goed uit ferdi :thumbup:
Suc6 met de verdere bouw van je baan :)
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Beste mensen,
Merkwaardig fenomeen:
Ik heb het schaduwstation ingedeeld in blokken. De CS2 aangesloten op de rails buiten de blokken om (op een stuk dat ik nog niet van terugmelders had voorzien. Trein rijdt als een zonnetje.
Nu heb ik in dat laatste gedeelte ook terugmelders geplaatst, geïsoleerd en de trein rijdt alleen nog in dat stukje.
Waar moet ik de CS2 aansluiten aan de rails als ik de hele baan in blokken heb ingedeeld en overal terugmelders heb geplaatst?
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Baan Woerden
Volgens mij maakt dat niet uit Ferdi. Jer mag het CS ook aansluiten in een blok. Heb je ergens de massa of rijstroom gescheiden? Zit gewoon ergens een foutje.
Ringleiding?

groet,
Michiel
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Hallo Ferdi,

Zou het zo kunnen zijn dat je wat veel draadeinden hebt.
De draadeinden die ik gebruik voor mijn klimspiraal daar zet ik mijn bovenste platen niet mee vast.
Mijn bovenste platen zijn 1,8 mm dik en ik zet op elke hoek en in het midden aparte draadeinden neer rond 10 en de klimspiraal is rond 6.
De bovenste platen zet ik vast met een moer, ring, plaat, ring, moer.
Volgens mijn menig maar je het met al die draadeinden en die houten klossen veel te ingewikkeld.
Je moet zorgen dat je klimmende draadeinden niet in contact komt met je bovenste plaat er hoeft toch geen stoomloc dat 35 ton over heen.

Ferdi blokken en terugmelders plaatsen zijn volgens mijn twee verschillende fenomenen.
Blokken isoleer je van de baan.
En met terugmelders maak je secties.
Als je secties maakt moet je na elke sectie natuurlijk wel een rode en een bruine aansluiting maken om een goede stroomtoevoor te blijven houden.

vr.gr. Günther.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Baan Woerden
Citaat van: Günther op dinsdag 25 september 2012, 11:36:35
Blokken isoleer je van de baan.
En met terugmelders maak je secties.

Hoi Günther,

Hoe bedoel je dit advies? In de digitale wereld maak je toch secties door wat isolaties te monteren en volstrekt willekeurig (maar logisch) bepaal je daarna wat je een blok noemt?

groet,
Michiel
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Ja, maar ik versta bij het wordt blok, de analoge manier.
Dus isoleren, door dat je met ECoS enz. of koploper rijdt maakt je secties.
Dat is in mijn beleving iets heel wat anders.
Ik kreeg even de indruk dat Ferdi het door elkaar gebruikte en dan kan het zijn dat de helft niet werkt omdat dat stuk baan dan geisoleerd is van de rest.
Digitaal isoleer je een railstaaf, analoog isoleer je beide railstaven.

grt. Günther.
PS: hoop dat ik het goed heb uitgelegt, anders hoor ik het wel.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Baan Woerden
Oke, Ferdi heeft een mooie CSII
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Werkt het zelfde.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Hallo Günther en Michiel,
Ik haal het waarschijnlijk door elkaar. Ik heb een CS2 en heb gelezen dat ik de baan in blokken moet indelen met elk twee of liever drie secties. Per blok voorzie ik de rails weer van een rode en bruine draad. Ik begrijp nu dat ik dat per sectie moet doen?
Ik heb nu elk blok op dezelfde wijze gemarkeerd als de secties: met de rode isolatieschoentjes aan de linkerkant van de baan. Moet ik een blok anders isoleren dan een sectie?
Ik wil de draadeinden goed verankeren, zodat ze niet gaan schommelen als er een trein overheen rijdt. Ik zal eens gaan testen wat ze doen. Misschien valt het mee en kan ik de bevestiging in de bovenplaat drastisch inperken.
Dank voor jullie reactie!
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Ferdi, 2 of 3 sectie is een blok.
Ik gebruik maar 2 secties meer dan genoeg.
Want de trein remt van zelf tussen sectie 1 en 2 de stopsectie.
En om te zorgen dat een draadeind niet kan bewegen gebruik ik rond 10

vr.gr. Günther.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

offline
Re: Baan Woerden
Citaat van: Ferdi op dinsdag 25 september 2012, 16:38:38
Ik heb een CS2 en heb gelezen dat ik de baan in blokken moet indelen met elk twee of liever drie secties.
Correct

Citaat van: Ferdi op dinsdag 25 september 2012, 16:38:38
Per blok voorzie ik de rails weer van een rode en bruine draad.
Kan, is een keuze.

Citaat van: Ferdi op dinsdag 25 september 2012, 16:38:38
Ik begrijp nu dat ik dat per sectie moet doen?
Zeker niet.

Citaat van: Ferdi op dinsdag 25 september 2012, 16:38:38
Ik heb nu elk blok op dezelfde wijze gemarkeerd als de secties: met de rode isolatieschoentjes aan de linkerkant van de baan. Moet ik een blok anders isoleren dan een sectie?
Nee , dat doe je al op de juiste manier

groet,
Michiel
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Hallo Michiel,
Helder! Dank.
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Beste mensen,
De Hülsenmutter zijn binnen! Met dank aan Jan.
Besteld bij Gerritse ijzerwaren: Hulsmoeren M8 art. nr. 1060164 in doos van 100 stuks. Aardig aan de prijs: ? 111,38. Maar dan heb je ook wat.
Dit weekend maar eens experimenteren met het bovenblad en de draadeinden.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Baan Woerden
Meer als een euro voor een moertje 8o
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan Woerden
100 hulsmoeren.Is het de bedoeling om een deel via het forum door te verkopen?
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Ik denk Ferdi dat je nu toch wel wat bent door geschoten.

vr.gr. Günther :? :?
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Baan Woerden
das een behoorlijke prijs maar dan heb je wat. het zal wel een mooi resultaat worden met al die blinkende koppen.

gr john
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 27 september 2012, 09:39:01
100 hulsmoeren.Is het de bedoeling om een deel via het forum door te verkopen?
Hallo Johnny,
Betekent dat dat je interesse hebt?
Ik ga nu eerst de baan testen met de op- en afritten en kijk dan hoeveel ik er nodig heb. De rest zou dan doorverkocht kunnen worden. Graag zelfs, gezien de prijs per stuk!
Vriendelijke groeten,
Ferdi
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Citaat van: Günther op donderdag 27 september 2012, 10:48:01
Ik denk Ferdi dat je nu toch wel wat bent door geschoten.

vr.gr. Günther :? :?
Hallo Günther,
De doos had ik al besteld. Ik kijk nu eerst hoeveel ik er nodig heb. Jouw opmerking over die 35 ton is zeer terecht. Eerst testen, dan op een aantal plekken gebruiken. De rest misschien weer doorverkopen. Het blijft een geniale oplossing om twee niveau's met elkaar te verbinden.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Spoorman
gast

Re: Baan Woerden
Citaat van: Günther op dinsdag 25 september 2012, 11:36:35

Mijn bovenste platen zijn 1,8 mm dik


Da's niet al te veel, ik zou daar geen lok op durven laten rijden. :D

Citaat van: Ferdi op donderdag 27 september 2012, 13:53:59

De rest zou dan doorverkocht kunnen worden. Graag zelfs, gezien de prijs per stuk!


Maar hier op de hoek koop ik die dingen M10 verzinkt voor 30ct/stk.

Gr, Ben.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Citaat van: Spoorman op donderdag 27 september 2012, 14:09:19
Citaat van: Ferdi op donderdag 27 september 2012, 13:53:59

De rest zou dan doorverkocht kunnen worden. Graag zelfs, gezien de prijs per stuk!


Maar hier op de hoek koop ik die dingen M10 verzinkt voor 30ct/stk.

Gr, Ben.

Hallo Ben,
Dan ben ik aardig opgelicht! Ik heb heel internet afgestruind om ze überhaupt ergens te vinden. Hebben 'zij op de hoek' ook een website?
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Beste mensen,
Even uitgeprobeerd op het bovenblad. Met boor 10 de huls erin en boor 15 om hem iets te verzinken.
Werkt als een speer: met een schroevendraaier kun je het draadeind er zo indraaien.
Ik denk er ongeveer 40 nodig te hebben om alleen op bepaalde punten de helling extra te verstevigen.
De andere draadeinden laat ik zakken tot onder de plaat.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Ben je hebt gelijk ik bedoelde niet 1,8  :oops: :oops: :oops: maar 18 mm maar dat had jij wel door. :(

grt. Günther.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Beste mensen,
Afgelopen weken de 5 bovenbladen gemaakt. Lekker zagen en timmeren. Ziehier het resultaat. Ik kom er nu ook achter dat ik toch beter ook aan de zijkant een loopruimte had kunnen creëren. Wat wel leuk is dat ik notabene alleen de hele baan van voor naar achter kan verschuiven (met de wielen). Ik vraag me nu af hoe ik de bezetmelders en stroomcontacten onder de bovenste baan netjes kan verwerken zonder het hele blad eraf te moeten halen. Het is wel een gepriegel tussen de twee lagen. Met name bij de op- en afritten....
Nu eerst de rails leggen en dan testen met rijden. Daar kijk ik naar uit.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baan Woerden
welkom op de form ferdi

het ziet er in best fraai uit zo groten baan ferdi
en ik vind het een mooi begin van de baan
van woerden .

groet arian
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Ferdi wat is de ruimte tussen het bovenste blad en het onderste blad ik hou 21 cm aan.
En voor ik het bovenste blad leg, is het schaduwstation helemaal rij klaar.
Ik hoef er niets meer aan te doen.
Ik heb in het midden van de zolder een buro staan met aan de zij kant een extra blad waar ik mijn S88N decoders op heb staan.
Ik ben nu bezig een klimspiraal aan te leggen met een passeer spoor er in wat naar twee kanten bereden gaat worden.
Als het klimspiraal op het bovenste blad aan komt dan leg ik een keer lus zodat ik proef kan rijden via het klimspiraal om dat in te regelen.

vr.gr. Günther.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Hallo Günther,
Ik heb 26 cm tussenruimte. Toch lastig als ik straks de terugmelddraadjes van de rails op het bovenblad moet bevestigen. Het schaduwstation moet inderdaad helemaal rijklaar zijn. Daarom ga ik hem nu testen.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Beste mensen,
Kon het toch niet laten. Op het bovenblad de rest van de rails gelegd. Kom nog een paar wissels tekort (zaterdag Houten!). Voordat ik het kurk, ringleiding etc. aanleg, eerst maar eens testrondjes rijden. Naar beneden naar het schaduwstation en weer omhoog. Ook alvast station Woerden uit een doos opgevist en provisorisch erbij gezet. Ziet er meteen wat beter uit. De bruggen worden straks natuurlijk allemaal netjes gemaakt, net als station Breukelen aan de overkant.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Ferdi,
Ik bedoelde eigenlijk test rijden, zonder dat je alles al hebt dicht gelegt.
Stel tegen de achter wand moet je de stopsectie verlengen dan moet je de hele bovenbouw slopen.
Ik rij al een paar maanden op alleen het schaduwstation met 15 treinen dan kan je zeggen ik heb het uitgetest.
Ga nu pas de hoogte in.

vr.gr. Günther.
Re: Baan Woerden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan Woerden
Ik ben het wel met Gunter eens, eerst zorgen dat het schaduw station 100% werkt en dan verder.

Maar ik begrijp wel dat Ferdi even wat sporen neer wilde leggen en rijden  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan Woerden
Günther
gast

Re: Baan Woerden
Ja, ik ook wel.
Maar dat kan toch ook in het schaduwstation.
Ik zou zeggen karren maar.

grt. Günther.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Beste mensen,
Inderdaad, ik ga toch eerst het schaduwstation uitgebreid testen. Ik kom er nu wel achter dat ik er aan de rechterkant niet of moeilijk bijkan. Ik heb besloten de baan met 2x 24172 in te korten, zodat ik een loopruimte overhoud. Met wat kunst en vliegwerk de baan zodanig aangepast dat ik niet ook station Woerden met 34 cm hoef in te korten.
Wel veel werk om alle op en afritten weer passend te maken. Maar dat is nou juist zo leuk van deze hobby. Voortschrijdend inzicht en je blijft lekker bezig!
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan Woerden
Dag Ferdi.

Citaat van: Ferdi op zondag 21 oktober 2012, 11:58:46
... Ik kom er nu wel achter dat ik er aan de rechterkant niet of moeilijk bijkan.
Zou dit dan iets voor jou zijn?


Verder zie ik weer strak werk allemaal! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2011

Ferdi

offline
Re: Baan Woerden
Hallo Erik,
Geweldig! Beetje prijzig, dat wel. Ik probeer het eerst met de aanpassing.
Vandaag het stuk er tussenuit gezaagd. Exact 34,2 cm. Aan elkaar geschoven en de rails weer gemonteerd. Het past precies! Aan de zijkant een mooie loopgang gecreëerd.
Alle snoeren voor de terugmelding een beetje aangetrokken en de ringleiding ingekort. Ook de terugmeldingen van het ingekorte stuk weer gesoldeerd en aangesloten.
Nu bij alle op- en afritten ook 34,2 cm afzagen en opnieuw monteren. Ook nog een paar kleine aanpassingen aan de baan gemaakt.
Vriendelijke groeten,
Ferdi.
Re: Baan Woerden
mar(kl)i(j)n
gast

Re: Baan Woerden
nog best een heel werk met zo'n schaduwstation denk ik..
Re: Baan Woerden
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Baan Woerden
Hallo Ferdie,

Mooie vorderingen maak je, wel jammer dat je eerst moet bouwen en dan weer moet slopen  8o
Wel mooi dat het in een keer weer allemaal weer past.

Gr Einte