Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

4Mfor

Gestart door Vince zondag 29 april 2007, 23:37:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: marklin h0 op dinsdag 18 maart 2008, 20:20:04Ik vind dat er op de 4mfor weinig nl materieel is. Klopt dit? Kan ik dan niet beter een Duitse trein maken.
Dat klopt Daan,

Ze komen dit jaar met 2 soorten. Een tank op 6 asser en 2 Fenniks op 1 Kbs.

Citaat van: marklin h0 op dinsdag 18 maart 2008, 20:20:04Ik zag op pagina 5 (kan er geen citaat vandaan halen :() dat Robbert een 1800 met legertrein had. Met alle respect naar Robbert toe, want ik vind het ontzettend mooi, maar dit is toch ook niet realistisch?
Klopt,

Een Railion 1600 past daar dan veel beter voor ;).
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Je kan natuurlijk ook net doen alsof er een Nederlandse legertrein op oefening gaat :D

De FENNEK en de LEOPARD zijn beide cavalerie. Dus je zou er eventueel een Nederlandse cavalerie trein van kunnen maken die op oefening gaat in Duitsland, om samen met de Duitsers te gaan oefenen.


Re:4Mfor
ron van den broek
gast

Re:4Mfor
Citaat van: marklin h0 op dinsdag 18 maart 2008, 20:20:04
In Nederland hebben we daarbij het geluk dat Nederland en Duitsland een gezamenlijk legerkorps hebben, met in veel gevallen dezelfde voertuigtypes in dienst. Nu de eerste NL Leo2 aangekondigd is, zullen er in de toekomst ongetwijfeld meer Nederlandse kleurvarianten komen. Cool!
citaat:Acido

Daarom dacht ik dat.

Ik vind dat er op de 4mfor weinig nl materieel is. Klopt dit? Kan ik dan niet beter een Duitse trein maken.

Ik zag op pagina 5 (kan er geen citaat vandaan halen :() dat Robbert een 1800 met legertrein had. Met alle respect naar Robbert toe, want ik vind het ontzettend mooi, maar dit is toch ook niet realistisch?

groeten Daan


Daan kan gerust hoor, als je alleen Ned.legermateriaal wil laten rijden wordt je stammetje klein hoor. :?
(Effe denken hoe was het ook weer, we hebben 4 boten,2 onderzeeërs, 5 tanks, 3 helikopters, 2 straaljagers, 11 voertuigen, 13 brommers...... de helft van de soldaten zit in Afghanistan dus probleem is nu dat we te kort soldaten hier hebben las ik ergens en geen mens kunnen ze krijgen, begin ook te begrijpen waarom AH 29 miljoen smurfen zo kwijt was....... Sorry ik dwaalde af in gedachten) :mrgreen: :mrgreen:

Serieus Daan als jij iets mooi vindt op je baan, doe het dan, ook klopt het niet altijd met de realiteit maar het is toch zo met ons allemaal dat de modelspoorwereld een stukje fantasie is en daar mag je je eigen in uitleven. 8) 8)

Mvg Ron
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
Ik denk dat ik gewoon ga mengen. Ik streef niet echt naar realisme. Daar is mijn baan gewoon te klein voor (grondbaan). Het wordt waarschijnlijk 1600+Ned+DLD materieel. Roco heeft ook wat militair spul. Maar het zal nog even duren. Ik moet nog een railpro loc en een koploper kopen dit jaar. Dus nog even wat foldertjes lopen. Kan ik ook nog even nadenken.

Welk merk heeft trouwens de mooiste 1600?

groeten Daan
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
marklin heeft volgens mij de mooiste
maar is volgens mij ook de duurste
groet robert
Re:4Mfor
Wiki Auteur
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Ik vond de militaire modellen die Roco heeft, de zgn. mini tanks ook wel heel erg mooi en veel detail hebben. Maar hier geld natuurlijk ook het is gewoon een kwestie van smaak. Bovendien zijn de mini tanks wel een heel stuk goedkoper, en men kan ze zo mooi maken als men zelf wilt.

Fred
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
das inderdaad ook weer waar
groet robert
Re:4Mfor
Davy
gast

Re:4Mfor
Citaat van: remcy op dinsdag 18 maart 2008, 21:59:01
marklin heeft volgens mij de mooiste
maar is volgens mij ook de duurste
groet robert


Volgens mij niet hoor als k zo kijk naar de OVP prijs van Roco dan zitten ze toch wel op dezelfde lijn veel ontloopt het elkaar niet.

Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Davy op woensdag 19 maart 2008, 22:48:08
Citaat van: remcy op dinsdag 18 maart 2008, 21:59:01
marklin heeft volgens mij de mooiste
maar is volgens mij ook de duurste
groet robert


Volgens mij niet hoor als k zo kijk naar de OVP prijs van Roco dan zitten ze toch wel op dezelfde lijn veel ontloopt het elkaar niet.


enne is roco dan zoveel duurder dan normaal, of maerklin goedkoper?

Dennis
Re:4Mfor
chris
gast

Re:4Mfor
Andersom.

Roco tank kost ongeveer met wagen 29 euro.
Marklin tank met wagen rond de 40 euro.

Beide voorbeelden zijn leopard tanks.
Echter, de Marklin is geheel van metaal.
Van Roco is het plastic.

Daar zijn echter hele mooie dingen mee te maken

klik hier

of

klik hier

en vergeet Artitec niet in dit verhaal

klik hier
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
nou cris
je hebt gelijk die roco met een beetje handigheid is ook erg mooi
groet robert
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Alleen de onderdelen die er zelf in / op  moet zetten / lijmen is een stuk minder. Soms lijkt het wel of er meer onderdelen zijn die je er zelf  in / op moet zetten dan dat deze al door de fabriek zijn op gezet.

voorbeeld: m 577 met DMKL wagen is een complete bouwdoos bijna. Ik peins er dus ook niet over om die in elkaar te gaan zetten. Dan moet ik dat ding straks in een vitrine gaan zetten in plaats van op mijn (toekomstige) baan.

Nee, geef mij maar märklin :D 8).......het spijt me marklin is gewoon het best :lol: :lol: :lol:

Geintje hoor roco heeft best mooi spul. En wat natuurlijk ook zo is dat alle modellen die märklin uitbrengt onder de naam 4mfor komt eingelijk van minitanks af :shock:
Wie er een catalogus van minintanks en 4mfor heeft moet dat maar eens vergelijken. De modellen zijn precies hetzelfde als die van márklin. alleen het verschil zit m in metaal en plastic 8)
Re:4Mfor
chris
gast

Re:4Mfor
Het valt mee hoor. Roco levert onderdelen mee voor diverse landen.
Dus heb je lang niet alles nodig.
Enne, we zijn toch met modelbouw bezig, dan is een beetje knutselen toch heerlijk ? En die M557 kan gewoon ingezet worden op de baan. Je moet wel lijm gebruiken  :P

Niets zo vervelend als een model kant en klaar uit zijn doos halen en hup de vitrine in.


Natuurlijk heb ik de NL nieuwtjes 4Mfor van Marklin besteld. Zullen dan ook een verouderingsbeurtje krijgen.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
HAllo Chris,

Ik heb dat gezien op je site dat je daarmee bezig bent. ziet er trouwens goed uit :D

Maar bouw je ook een kazerne terrein op, of alleen een legertrein? FALLER maak mooi spul wat er zeer mooi bij past.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
@chris: wat jij allemaal kan met simpele pakketjes...
             :roll: moet ik nog veel leren hoor...

Dennis
Re:4Mfor
Ricejuh
gast

Re:4Mfor
Citaat van: marklin h0 op maandag 17 maart 2008, 21:32:39


mooi! :D :D Dat wordt dus mijn combinatie. Zat er toen ook een duits personenrijtuig bij?

gr. Daan
Citaat van: Mister1736 op maandag 17 maart 2008, 21:46:46
Hoi,

Ik heb dus ook ooit zo een trein gezien ri Bh ( Bad Bentheim ) en daar zat geen rijtuig bij. Was ook een klein treintje, bestond uit 4 of 5 tank wagons btw :P ;).


Nee, zoals Marcel al zei zat er geen rijtuig bij.
Re:4Mfor
chris
gast

Re:4Mfor
@Teddyvallei : Alleen de trein :)

@Dennis : Als ik het kan, kan iedereen het  :D Het is echt mega simpel !
Re:4Mfor
Roy
gast

Re:4Mfor

Goeiedag allemaal...

Aparte sectie voor 4MFOR wel fijn, aangezien ik helemaal verzot op deze serie van Marklin ben geraakt. Begon met de Set 26290... vond toch beetje eenzaam stammetje zo dus paar bijgekocht. Bleef alleen niet bij een paar ervan, heb nu de hele collectie van 2007 staan in mijn vitrine...
Heb nu een ander probleem ermee,  heb maar 1 loc ervoor  :shock:



En onlangs de nieuwe catalogus van 2008 gekregen....  :lol: :lol:

Groeten, Roy
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
hey roy
heb je foto's van die hele collectie
ik vind dat ook wel mooi en ik denk meerdere hier op het forum
groet robert
Re:4Mfor
Roy
gast

Re:4Mfor

Helaas nog geen foto's van gemaakt, maar zal daar deze week eens tijd voormaken.
Zal van mijn hele collectie foto's nemen... Worden er dan nog al wat, stuk of ....???



Groet, Roy


Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
leuk ben benieuwd
deze plaatjes zijn ook erg welkom
groet robert
Re:4Mfor
Roy
gast

Re:4Mfor

Dacht ik ook wel ja, was opzoek naar samenstellingen van wagons + Loc.
Maar ook om idee te krijgen wat ik er zelf zo voorkanzetten op de boel te trekken...

Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: remcy op maandag 24 maart 2008, 22:30:41
ik vind dat ook wel mooi en ik denk meerdere hier op het forum

Ik zal binnenkort eens een gaaf filmpje op het forum gooien  :D



Groetjes,

Robbert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
CiteerMaar ook om idee te krijgen wat ik er zelf zo voorkanzetten op de boel te trekken...

Aangezien militaire transporten geen vaste dienstregeling kennen denk ik dat er aan locomotieven wordt ingezet, wat er voorhanden is. Er is geen materieelomloop voor.

Ik heb nu diverse voorbeelden voorbij zien komen en er lijkt geen lijn in te zitten, dwz er zijn geen locseries die per definitie wel of juist niet worden ingezet voor militaire treinen, met uitzondering wellicht van de Ambulancetrein (zie eerder in dit topic).

Het enige criterium dat ik kan bedenken is het gewicht van de trein en bij grensoverschrijdend vervoer kan ik me voorstellen dat het oponthoud aan de grens zoveel mogelijk beperkt wordt door dieseltractie of meersysteemlocs in te zetten. Verder zal in oorlogstijd de voorkeur uitgaan naar dieseltractie, maar daarvan is gelukkig in tijdperk IV en V, waartoe 4MFOR zich beperkt, geen sprake.

Kortom: elke (sterke) goederenloc kan er voor, wat mij betreft. Ik hou het bij de 232 :-)

Martijn
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Robbert op dinsdag 25 maart 2008, 08:14:32
Citaat van: remcy op maandag 24 maart 2008, 22:30:41
ik vind dat ook wel mooi en ik denk meerdere hier op het forum

Ik zal binnenkort eens een gaaf filmpje op het forum gooien  :D
[filmpje]
Groetjes,

Robbert
wow, wat een giga sleep zeg.

ik vind het niet mistaan, maar een moderne(re) loc zou misschien beter zijn, zoals een (DR) 232.

Dennis
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: minirailz op dinsdag 25 maart 2008, 13:08:30
ik vind het niet mistaan, maar een moderne(re) loc zou misschien beter zijn, zoals een (DR) 232.



Zoiets ?  :? :D

Groetjes,

Robbert
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
robbert
echt heel erg gaaf hoor
op beide manieren
met stomer of 1700 maakt niet uit
is echt een mooi gezicht
maar als ik het zo zie heb jij wel het mesete duits materieel toch ??? (aan tanks en vrachtwagens bedoel ik dan )
komt daar nog nederlands bij en wordt de sleep dan nog langer
complimenten
groet robert
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
prachtig die ns 1700! :D
Ik ga er een 1600 voor zetten. Het maakt mij niet uit of het in het echt anders is. De raillion heb ik al (regional express loc), eigenlijk hjetzelfde dus dat doe ik niet. En de 1600 (1700, 1800) wil ik ook nog wel hebben.

Alleen no ff sparen  :? :xen eerst mijn goederentrein, regional express en de baan afmaken, voordat ik weer aan wat nieuws begin.

Daan
Re:4Mfor
Roy
gast

Re:4Mfor
Citaat van: remcy op maandag 24 maart 2008, 22:30:41
hey roy
heb je foto's van die hele collectie
ik vind dat ook wel mooi en ik denk meerdere hier op het forum
groet robert

Vanavond eens geprobeerd om een en ander op foto te zetten.
Kan zeggen dat fotografie niet echt mijn hobby is... onscherp, te donker :?
Ga van weekend eens opnieuw proberen maar dan met daglicht, hoop op meer geluk en beter resultaat om te laten zien. Zie hier alvast een voorproefje, wat enigzins nog redelijk gelukt is...







Groeten Roy
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
mooi hoor
welke zijn dat van de 3e foto dan (de voertuigen ) is dat duits ofzo ???
leuk en bedankt voor het plaatsen natuurlijk
groet robert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Robert,

In de gallery staat onder het kop je modeltreinen (hot hot hot) ook een knopje 4MFOR, daar heb ik al m'n foto's geupload. Zo'n beetje alle modellen zijn daar te zien.

Groetjes,

Robbert
Re:4Mfor
Roy
gast

Re:4Mfor
Citaat van: remcy op vrijdag 28 maart 2008, 00:03:08
mooi hoor
welke zijn dat van de 3e foto dan (de voertuigen ) is dat duits ofzo ???
leuk en bedankt voor het plaatsen natuurlijk
groet robert

- MarklinNr.46952  KBS 443 met 1 Dingo.



The ATF Dingo is a German armored military truck based on a Unimog chassis, produced by the company Krauss-Maffei Wegmann. It is designed to withstand land mines, rifle fire, artillery fragments and NBC-threats. ATF stands for Allschutz-Transport-Fahrzeug, meaning all-protected transport vehicle in German. It's named after the wild dog Dingo.
The Dingo's standard armament is a remote controlled 7.62 mm machine gun turret. The 7.62 mm MG can be replaced with a 12.7 mm MG or a HK GMG automatic grenade launcher.


The ATF Dingo 2 is an advanced version of the Dingo based on the Unimog U 5000 chassis, that offers improved protection and more payload. It is offered in two versions with 3,250 (3.5 tonnes payload) and 3,850 mm (4 tonnes payload) wheelbase. The Dingo 2 can seat 8 personnel.
Currently KMW is developing the Dingo 2 GFF with increased internal volume.


Model dat door Marklin is uitgebracht is de "ATF Dingo".

Groeten Roy

Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
dank je robbert en roy natuurlijk
ga straks even kijken
groeten robert
Re:4Mfor
wibi
gast

Re:4Mfor
Nog dit jaar, Unimog en VW 181 in diverse uitvoeringen, te lezen in auto in miniatuur. Zal ik nog wel wat vergeten hebben, maar in die beide dingen heb ik nog gereden, lang geleden. Wim
Re:4Mfor
edje
gast

Re:4Mfor
zoekt er nog iemand lazaretten wagonss uit set 42563, wil er zelf maar een echter zaten er in de set 4, dus heb ik er een aantal over
Ben nieuw hier dus schiet maar raak

ben zelf bezig een kazerne te maken op mijn baan, en heb reeds het een en ander van de 4mfor serie


groeten
Ed
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
hey oompje
je kan evt ook een link plaatsen naar de advertentie op marktplaats
dat is makkelijk
leuk dat je op het forum bent
groet robert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: edje op dinsdag 08 april 2008, 21:28:05
zoekt er nog iemand lazaretten wagonss uit set 42563, wil er zelf maar een echter zaten er in de set 4, dus heb ik er een aantal over

Als je ze nergens kwijt kunt, kunnen ze altijd naar het Pension hiero  :mrgreen:.

Groetjes,

Robbert
Re:4Mfor
Hendrik_marklin
gast

Re:4Mfor
Voor de liefhebber. Mijn 4mfor materiaal in hun natuurlijke omgeving :D








Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
ziet er mooi uit hendrik
maar waar staan ze nou  :mrgreen: :mrgreen:
groet robert
Re:4Mfor
wibi
gast

Re:4Mfor
De spiegel bij de MB mag zwart, en om het reservewiel zit geen hoes! Wim
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
@robbert: beide leuk maar toch... ik weet niet.

Ik zit na al dat moois steeds meer te dubben of ik de set met loc zal kopen.
En als ik besloten heb moet er geld komen aan waaien.

Pffff marklin....

Dennis
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo allemaal,

Ik had aan jullie een vraagje.

Wat gaan jullie aanschaffen van de 'neuheiten' 4mfor 2008?
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Teddyvallei op dinsdag 06 mei 2008, 11:04:30
Wat gaan jullie aanschaffen van de 'neuheiten' 4mfor 2008?
Ik heb de Nederlandse modellen besteld.

Tot ziens bij de Landmachtdagen.

groetjes
Henk
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo allemaal,

Een aantal van jullie weten waarschijnlijk al dat de köf van het Britse Rijnleger al uit was, maar er is nu ook een set met een platte wagen met drie schaalmodellen (Wiking) en een begeleidend rijtuig van het Britse Rijnleger.

Hier is de link: klikkie doen

En hier de andere: klikkie doen
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Ik heb vorige week de 2008 folder van 4MFor meegepakt bij de Märklin Shop in Geldermalsen.
De modellen die erin staan zijn prachtig!

Ik denk dat dit een hele goede zet is van Märklin!

Koen
Re:4Mfor
chris
gast

Re:4Mfor
Absoluut.

Het leger is opeens erg populair geworden.
Ikzelf ben het ook heel leuk gaan vinden, en heb de NL nieuwtjes dan ook besteld.
Re:4Mfor
Marklin-Tim
gast

Re:4Mfor
Citaat van: chris op zondag 11 mei 2008, 22:21:23
Absoluut.

Het leger is opeens erg populair geworden.
Ikzelf ben het ook heel leuk gaan vinden, en heb de NL nieuwtjes dan ook besteld.

Dat klopt zeker..

Ik vind ze ook allemaal erg mooi maar heb er nog geen :( ik hoop dat ik er wat kan scoren in Houten zaterdag :D
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Het zou nog meer leuk worden als ze nog meer Nederlands spul zouden gaan maken, maar ik ben bang van niet.

enkele voorbeelden:

CV 90 8) 8) 8) 8) 8)
YPR 765;
Bushmaster;
mercedes jeeps;
leopard 1 bergingstank;
DAF vrachtwagens.

Het is een super mooie serie en zeer realistisch, ga door marklin :D  8) 8) 8)
Re:4Mfor
nick_9450
gast

Re:4Mfor
zou tof zijn als ze eens een 2de belgisch modell uitbrengen 

:P :P   dan zijn het niet altijd de zelfde tanks die de revue paseren

grtz nick
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hebben ze in België een leger dan? ik dacht dat ze alleen patatten verkochten :lol: :lol: :lol: