CiteerMaar ook om idee te krijgen wat ik er zelf zo voorkanzetten op de boel te trekken...
Aangezien militaire transporten geen vaste dienstregeling kennen denk ik dat er aan locomotieven wordt ingezet, wat er voorhanden is. Er is geen materieelomloop voor.
Ik heb nu diverse voorbeelden voorbij zien komen en er lijkt geen lijn in te zitten, dwz er zijn geen locseries die per definitie wel of juist niet worden ingezet voor militaire treinen, met uitzondering wellicht van de Ambulancetrein (zie eerder in dit topic).
Het enige criterium dat ik kan bedenken is het gewicht van de trein en bij grensoverschrijdend vervoer kan ik me voorstellen dat het oponthoud aan de grens zoveel mogelijk beperkt wordt door dieseltractie of meersysteemlocs in te zetten. Verder zal in oorlogstijd de voorkeur uitgaan naar dieseltractie, maar daarvan is gelukkig in tijdperk IV en V, waartoe 4MFOR zich beperkt, geen sprake.
Kortom: elke (sterke) goederenloc kan er voor, wat mij betreft. Ik hou het bij de 232
Martijn