Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

4Mfor

Gestart door Vince zondag 29 april 2007, 23:37:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
CiteerReden ze vroeger ook in een span van 2 2200 voor een legermaterieeltrein?

Ik heb het zelf nooit gezien, maar voor de komst van de 6400-en lijkt het me de meest voordehandliggende combinatie. Voor transport van of naar Duitsland werd eerder een 216 gebruikt, gok ik zo.

Zoiets dus:



;-)

Martijn
Re:4Mfor
roerijzer
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Acido op zaterdag 15 maart 2008, 20:43:12
CiteerReden ze vroeger ook in een span van 2 2200 voor een legermaterieeltrein?

Ik heb het zelf nooit gezien, maar voor de komst van de 6400-en lijkt het me de meest voordehandliggende combinatie. Voor transport van of naar Duitsland werd eerder een 216 gebruikt, gok ik zo.

Zoiets dus:



;-)

Martijn

of een 232 ludmilla ergens gelezen
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citeerof een 232 ludmilla ergens gelezen

Hahahaha... die heb ik inderdaad in bestelling ter vervanging van deze 216 :-P :-D :mrgreen:

Dus dat 'ergens' waar je dat gelezen hebt zou wel eens in een post van mij geweest kunnen zijn ;-)
Re:4Mfor
roerijzer
gast

Re:4Mfor
dat word moeilijk want het was een boek  :lol:
over de oorlogen in duitsland  8)
groetjes ronnie
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
mijn oom heeft hele mooie loc's v100 in het legergroen gespoten en heeft deze ook op marktplaats staan bij intresse pb mij even
ze zien er erg goed uit
en zodra ik de eerste 4mfor spullen koop wordt het zeker aangedreven door een v100 gespoten in het groen
groet robert
Re:4Mfor
roerijzer
gast

Re:4Mfor
hmmm.. intresant

hebie link  :D
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
ja had ik krijg net mail dat hij verkocht is
ga hem nu mailen met de vraag of er meer worden gemaakt
zodra ik dat weet geef ik je gelijk de link
sorry dacht echt dat hij er nog opstond en nu is hij weg
groet robert
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
heb de link naar mijn oom zijn advertentie
voor de duidelijkheid hij verkoopt hele goede spullen
maar het is voor mij alleen om jullie te helpen omdat hij volgens mij hele nette prijzen vraagt
wil ook niet verantwoordelijk zijn
mocht er iets verkeerd gaan per ongeluk
hij is betrouwbaar en ik denk dat ik jullie hiermee kan helpen
dus gebruik de link op de goede manier alstublieft
http://link.marktplaats.nl/155729308
met vriendelijke groet robert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Robert,

Kan die oom van je niet een beetje meer camouflage aanbrengen op die loc ?? Niet dat het er zo verkeerd uitziet hoor, maar een beetje zwart erop en miss klein beetje bruin, zoals bij de tanks, maakt het toch een veel aantrekkelijke loc of niet ??.
Ziet er voor de rest goed uit 8).
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
volgens mij kun je hem dat gewoon vragen
ik wil het ook wel doen maar ik wil me er eigenlijk een beetje buiten houden
omdat het communiceren via meerdere schakels altijd anders loopt als dat je het zelf vraagt
snap je !!!
weet niet of het helpt maar je kunt evt zeggen dat je mij kent via het forum
dan doet hij misschien nog wel iets met de prijs of verandert hij de kleur misschien wel
nogmaals probeer alleen te helpen en ik sta er liever los van
zag dat hij de advertentie had staan en dacht dat jullie op het forum er wel wat aan hebben
heb hem gevraagd of ik hem hier mocht plaatsen en dat mocht
dus vandaar dat ik tegen iedereen wil zeggen doe er je voordeel mee als je zo een loc wil
zelf wil ik hem ook graag alleen heb nu even geen cash
groet robert
Re:4Mfor
Gerard
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Mister1736 op zondag 16 maart 2008, 14:49:11
Robert,

Kan die oom van je niet een beetje meer camouflage aanbrengen op die loc ?? Niet dat het er zo verkeerd uitziet hoor, maar een beetje zwart erop en miss klein beetje bruin, zoals bij de tanks, maakt het toch een veel aantrekkelijke loc of niet ??.
Ziet er voor de rest goed uit 8).
Camouflage op een locomotief (of trein) is overbodig, zo'n loc staat niet in het (gevechts)terrein, maar rijdt op vaststaand spoor. Camouflage is bedoeld om objecten die in het terrein staan / rijden moeilijker zichtbaar te maken voor observatie vanaf het terrein of vanuit de lucht.
(Deze camouflageverven zijn heel duur, omdat er bepaalde materialen in verwerkt zijn en hebben geen enkel nut op locomotieven en treinen die je toch niet kunt verbergen tussen bijvoorbeeld struiken en in bossen.)
Re:4Mfor
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:4Mfor
Hola
Toch waren er toen onze oosterburen de kolder in de kop kregen wel degelijk locomotieven in camouflage-pak gestoken....Arnold heeft bijvoorbeeld een BR05 in geschutskleuren uitgebracht. N spoor weliswaar, maar toch.
Ik meen me zelfs te herinneren dat er een speciaal spoorweg geschut ontwikkeld is geworden geweest. En die stond toch echt niet tussen het struikgewas of laagbloeiend klaver...


H la P
Fred
Re:4Mfor
Gerard
gast

Re:4Mfor
Ja, maar waar jij het over hebt is ruim 60 jaar geleden. De techniek van opsporing en detectie heeft in deze 60 jaar niet stilgestaan.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Gerard op zondag 16 maart 2008, 16:03:39
Ja, maar waar jij het over hebt is ruim 60 jaar geleden. De techniek van opsporing en detectie heeft in deze 60 jaar niet stilgestaan.

Hoezo?
Hier op de Overijsselsche zandgronden is het 12 oktober 1933.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:4Mfor
Hola,
Overigens zou ik samen met mijn stomertjes het ook wel leuk vinden als er militair materiaal uit tijdperk II en III uitgebracht zou worden.
Of zou dat toch iets te gevoelig liggen?
H la P
Fred
Re:4Mfor
Hendrik_marklin
gast

Re:4Mfor
Citaat van: IJsengel op zondag 16 maart 2008, 16:09:20
Overigens zou ik samen met mijn stomertjes het ook wel leuk vinden als er militair materiaal uit tijdperk II en III uitgebracht zou worden.
Of zou dat toch iets te gevoelig liggen?

Maar net hoe je er mee omgaat. Getuige deze site dat je toch hele mooie dingen kunt maken in dit tijdperk.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: IJsengel op zondag 16 maart 2008, 15:54:30
Hola
Toch waren er toen onze oosterburen de kolder in de kop kregen wel degelijk locomotieven in camouflage-pak gestoken....Arnold heeft bijvoorbeeld een BR05 in geschutskleuren uitgebracht. N spoor weliswaar, maar toch.
Ik meen me zelfs te herinneren dat er een speciaal spoorweg geschut ontwikkeld is geworden geweest. En die stond toch echt niet tussen het struikgewas of laagbloeiend klaver...


H la P
Fred

Hè dat is Bertha het rijdende kanon of die in camouflage kleuren is geweest betwijfel ik. Dat ding was inmens groot en schoot GIGANTISCHE granaten af. Is niet echt lang gebruikt. ik geloof tot 1943 bij de slag om Sebastopol in Rusland. Aardig plaatje trouwens.

oh ja by the way: LIMA maakt ook een v36 in camouflage kleuren maar ik denk dat dit allemaal niet echt is.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Gerard op zondag 16 maart 2008, 15:47:22Camouflage op een locomotief (of trein) is overbodig,
Ja dat mag dan zo zijn :P,

Maar op een leger loc zou dat neit mis staan volgens mij 8). Dat was het enige waar ik op doelde !!
Re:4Mfor
Gerard
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Mister1736 op zondag 16 maart 2008, 19:03:57
Citaat van: Gerard op zondag 16 maart 2008, 15:47:22Camouflage op een locomotief (of trein) is overbodig,
Ja dat mag dan zo zijn :P,

Maar op een leger loc zou dat neit mis staan volgens mij 8). Dat was het enige waar ik op doelde !!
Als je de waarheid wilt nabootsen (en ik neem aan dat je dat wil doen) doe je dat dus niet!
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Teddyvallei op zondag 16 maart 2008, 17:00:28
Is niet echt lang gebruikt. ik geloof tot 1943 bij de slag om Konstantinopel in Rusland.
Konstantinopel ligt in Turkije (heet tegenwoordig Istanbul).
Volgens mij bedoel je Sebastopol. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sebastopol)

groetjes
Henk
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Henk op zondag 16 maart 2008, 19:56:15
Citaat van: Teddyvallei op zondag 16 maart 2008, 17:00:28
Is niet echt lang gebruikt. ik geloof tot 1943 bij de slag om Konstantinopel in Rusland.
Konstantinopel ligt in Turkije (heet tegenwoordig Istanbul).
Volgens mij bedoel je Sebastopol. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Sebastopol)

groetjes
Henk

Ja klopt helemaal Henk,

Ik had iets in mijn achterhoofd met pol/pel dus toen kwam konstantinopel eruit maar je hebt helemaal gelijk! bedankt voor de correctie :D
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Gerard op zondag 16 maart 2008, 19:06:01Als je de waarheid wilt nabootsen (en ik neem aan dat je dat wil doen) doe je dat dus niet!
OK dan,

Dan moet ik even op zoek naar een andere loc... Ik kan er natuurlijk 6400's voor doen, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er in Duitsland voor zetten :!:.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Mister1736 op zondag 16 maart 2008, 20:31:43
Citaat van: Gerard op zondag 16 maart 2008, 19:06:01Als je de waarheid wilt nabootsen (en ik neem aan dat je dat wil doen) doe je dat dus niet!
OK dan,

Dan moet ik even op zoek naar een andere loc... Ik kan er natuurlijk 6400's voor doen, maar ben eigenlijk wel benieuwd wat ze er in Duitsland voor zetten :!:.

Hallo Marcel,

Ik denk dat je het best een 189-er ervoor kunt zetten of een ludmilla, v200 (als je gaat rijden met de dingen die worden uitgebracht tijdperk IV door marklin bij. leopard 1) of je zet de v90 uit het zet ervoor sterk genoeg.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2008

offline
Re:4Mfor
Ik heb er geen geweldige foto van (rijdende trein en digitale compactcamera) maar in Duitsland reed men in 2006 dit soort treinen in ieder geval met een 140.

Re:4Mfor
Tighfield
gast

Re:4Mfor
Hoi Frank,

Toch wel een mooie foto.

Groetjes,

Tighfield :D
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Marklin komt met een epoche V loc die ervoor kan,  klik hier.

Groetjes,

Robbert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Kijk,

Daar hebben we wat aan :D. Dat wordt dus mijn loc voor in "Duitsland" ;).
Re:4Mfor
Tighfield
gast

Re:4Mfor
Hallo,

Ik hou het toch voor de grote afstanden op de V-200, Marklin 39800 of 2x de V-90, Marklin 37901 en 37903, in multitraktie. :P

Groetjes

Tighfield :D
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Mister1736 op maandag 17 maart 2008, 17:10:16
Kijk,

Daar hebben we wat aan :D. Dat wordt dus mijn loc voor in "Duitsland" ;).
Met geluid :wink:

Zelf ben ik niet zo'n legerfan. vind het overigens wel mooie treintjes :wink:

Dennis
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Tighfield op maandag 17 maart 2008, 17:17:12Ik hou het toch voor de grote afstanden op de V-200, Marklin 39800 of 2x de V-90, Marklin 37901 en 37903, in multitraktie. :P
Harry,

Dat is leuk, alleen daar heb ik niets aan aangezien ik matarieel heb van / uit TP V ;). Die locs die jij aangeeft zijn III + IV ;).
Dus de e-loc hierboven is een mooi alternatief :mrgreen: 8).
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Mister1736 op maandag 17 maart 2008, 17:10:16
Kijk,

Daar hebben we wat aan :D. Dat wordt dus mijn loc voor in "Duitsland" ;).

Als je er nou gewoon een DB Cargo 232 voor zet, kun je er zowel in Duitsland als in Nederland mee rijden... Bovendien is dat een véél stoerdere loc dan zo'n 141-je :mrgreen: ;-) :-P
Re:4Mfor
Goederenstad
gast

Re:4Mfor
Ik heb ook wel een mooi legertreintje met 12 wagons.  :lol:
Bij mij zit er de Marklin 140 DB Cargo voor of de Roco 233 DB Cargo.

Groetjes, Thijmen
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Misschien ligt het ook aan het gewicht van de trein.

Zoals ik kan zien op de foto zijn dit leopard 1 bergingstanks (genie) deze zijn denk ik ' relatief niet' zwaar. Een leopard 2a6 tank is zwaarder. misschien komt er dan wel een andere locomoitef voor. Want de 140 is geloof ik bedoeld voor de regionale treinen / buurtverkeer met dubbeldekkers.

Correct me if i`m wrong :D
Re:4Mfor
w67
gast

Re:4Mfor
Het is ook een gerusstelling Frank, dat je ook een kort M-for treintje kunt samenstellen.
Op de tweede wagon zie je in ieder geval een sluitbord.

Willem-Jan
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Pfff,

Dat word nog een moeilijke keuze dus :?.
Maar ik denk dat ik als ik mijn Roco 1600 heb om laten bouwen dat ik mijn Railion 1600 ervoor hang :). Dat kan ik ook doen, als ik er niet uit kom welke diesel of andere E-loc ik ervoor moet gooien ....
Anders heb ik de Roco 232 nog om ervoor te gooien en de BR 290 van de DB Cargo en dit jaar de DB Cargo 232 van Tante M  8). Als E-Loc de BR 189 / 185 als ik me verveel :P.
Ik kijk nog wel even wat ik doe ......
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re:4Mfor
Een 1600 kan er ook voor, heb dit een keer gezien toen de trein vanuit Emmerich naar Nederland kwam, had helaas geen fotocamera bij me en was waarschijnlijk ook te ver weg, stond hoog op de Elterberg.
Re:4Mfor
Ricejuh
gast

Re:4Mfor
nou ben ik niet zo'n oorlogs 'freak', maar dit ziet er toch wel erg goed uit 8) die tanks kunnen me niet boeien maar die wagons wel :)

CiteerEen 1600 kan er ook voor, heb dit een keer gezien toen de trein vanuit Emmerich naar Nederland kwam, had helaas geen fotocamera bij me en was waarschijnlijk ook te ver weg, stond hoog op de Elterberg.

pff als ik het me goed herinner kwam er ook is een 1600 met een legertrein (tijdens amerika - irak (of afghanistan) door Breda aangesjeesd ,, lawaai dat er af kwam :)

stond ik daar zielig als een wegwaaiend blaadje met mn rugzak :mrgreen:
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
CiteerEen 1600 kan er ook voor, heb dit een keer gezien toen de trein vanuit Emmerich naar Nederland kwam, had helaas geen fotocamera bij me en was waarschijnlijk ook te ver weg, stond hoog op de Elterberg.

pff als ik het me goed herinner kwam er ook is een 1600 met een legertrein (tijdens amerika - irak (of afghanistan) door Breda aangesjeesd ,, lawaai dat er af kwam :)
[/quote]

mooi! :D :D Dat wordt dus mijn combinatie. Zat er toen ook een duits personenrijtuig bij?

gr. Daan
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:4Mfor
er kan ook gewoon een legergroene v100 voor hoor  :mrgreen:
groet robert
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Hoi,

Ik heb dus ook ooit zo een trein gezien ri Bh ( Bad Bentheim ) en daar zat geen rijtuig bij. Was ook een klein treintje, bestond uit 4 of 5 tank wagons btw :P ;).
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Hallo,

Via Hans Biere heb ik een paar weken geleden ( :oops: ) wat mooie spulletjes binnen gekregen 8). Waaronder 5 van onderstaande wagons met tank 8).
Het is een speciale wagon van ?UROTRAIN met een Leopard 2 A1 tank op een 6 assige draagwagen onder art.nr. 48682 :







Ze kosten ook wat, maar dan heb je ook wat 8).


Nogmaals : BEDANKT HANS voor het regelen 8)
Re:4Mfor
Marklin-Tim
gast

Re:4Mfor
Super mooi Marcel!!
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Gaaf :mrgreen:

Maar waar is Hans eigenlijk? k heb 'm al een tijd niet gezien op 't forum...
Re:4Mfor
Marklin-Tim
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Acido op dinsdag 18 maart 2008, 18:05:20
Gaaf :mrgreen:

Maar waar is Hans eigenlijk? k heb 'm al een tijd niet gezien op 't forum...

Welke hans??
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Marklin-Tim op dinsdag 18 maart 2008, 18:07:31
Citaat van: Acido op dinsdag 18 maart 2008, 18:05:20
Gaaf :mrgreen:

Maar waar is Hans eigenlijk? k heb 'm al een tijd niet gezien op 't forum...

Welke hans??

Hans Biere, van wie Marcel die wagens heeft overgenomen.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Marklin-Tim op dinsdag 18 maart 2008, 18:07:31Welke hans??

Citaat van: Mister1736 op dinsdag 18 maart 2008, 17:47:48Via Hans Biere

Welke denk je :?......

@ Martijn: Hans heeft het zowel privé als zakelijk erg druk.... Vraag me niet waarmee, maar dan weet je het ;).
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
Klopt het dat je nederlands en Duits materieel gewoon door elkaar kunt laten rijden?

Groeten Daan
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Hoi Daan,

Bedoel je of je Duits & NL matarieel door elkaar kan zetten in 1 trein :?:. Nou dat lijkt me niet.
Ik neem aan dat ieder land dan zijn eigen samengestelde trein heeft, maar dat weet ik niet zeker hoor..
Re:4Mfor
marklin h0
gast

Re:4Mfor
In Nederland hebben we daarbij het geluk dat Nederland en Duitsland een gezamenlijk legerkorps hebben, met in veel gevallen dezelfde voertuigtypes in dienst. Nu de eerste NL Leo2 aangekondigd is, zullen er in de toekomst ongetwijfeld meer Nederlandse kleurvarianten komen. Cool!
citaat:Acido

Daarom dacht ik dat.

Ik vind dat er op de 4mfor weinig nl materieel is. Klopt dit? Kan ik dan niet beter een Duitse trein maken.

Ik zag op pagina 5 (kan er geen citaat vandaan halen :() dat Robbert een 1800 met legertrein had. Met alle respect naar Robbert toe, want ik vind het ontzettend mooi, maar dit is toch ook niet realistisch?

groeten Daan
Re:4Mfor
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re:4Mfor
Hola
Ach ja realistisch....
Ik zet er straks gewoon een BR53K voor!
Klopt geen reet van, maar mmmmmoooooi!!!
H la P
Fred