Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

4Mfor

Gestart door Vince zondag 29 april 2007, 23:37:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:4Mfor
Citaat van: chris op zondag 05 oktober 2008, 00:48:12Ik roep mijzelf niet uit tot deskundige,

Hoeft ook niet Chris. Dat doe ik toch? Want zo zie ik jou wel!

Ik heb het model nogmaals uit de doos gehaald en nu dubbel kritisch door de mangel genomen.

Wat het gebruik van "de plaatjes" betreft zou je ook gelijk kunnen hebben. Ik heb de Fennek's zonder van deze plaatjes gebruik te maken in de Kbs geplaatst. Overigens, volgens mij zijn deze plaatjes inderdaad bedoeld als een soort van wig onder de Fennek.

Als ook ik de plaatjes zou gebruiken krijg ik het zelfde eindresultaat als jij en dat lijkt mij nou net niet de bedoeling. Ik denk dan ook dat ik de bijgeleverde plaatjes als overbodig ga beschouwen.

De bordingen dienen als een soort klem om de Fennek's op hun plaats te houden. Optisch stoort mij dat niet. Maar ondanks dat lijkt mij dat ook niet de uiteindelijke bedoeling te zijn.

Wat dat betreft stel ik mijn eerdere conclusie bij en ben het dus met jou, en de anderen met jou gelijkgestemden eens!
Re:4Mfor
chris
gast

Re:4Mfor
Hoi Hans

Ik ben vooral bang, over wat Maurice aangeeft,
Je zet veel spanning op de wielen van die hele fraaie Fenneks, waardoor je de kans loopt kromme wielen te krijgen.

Verder, prachtige set. Dus ik kijk uit naar de Leopard :)
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Chris,

Een geruststelling de Leopard staat op een ' gewone ' platte wagen, net zoals die van roco, ik verwacht deze dan ook helemaal goed, en mag zeker niet ontbreken in mijn verzameling :D
Re:4Mfor
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:4Mfor
Hallo Chris,

Citaat van: chris op zondag 05 oktober 2008, 13:33:04Ik ben vooral bang, over wat Maurice aangeeft, Je zet veel spanning op de wielen van die hele fraaie Fenneks, waardoor je de kans loopt kromme wielen te krijgen.

Inderdaad! Daar heeft Maurice een belangrijk punt.

Citaat van: chris op zondag 05 oktober 2008, 13:33:04ik kijk uit naar de Leopard :)

Ik ook! Een "pas-probleem" zullen we daarbij waarschijnlijk niet tegen komen... :wink:
Re:4Mfor
Henk-Jan
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Henk-Jan op vrijdag 12 september 2008, 02:29:56
Citaat van: chris op zondag 11 mei 2008, 22:21:23
Het leger is opeens erg populair geworden.
Ikzelf ben het ook heel leuk gaan vinden, en heb de NL nieuwtjes dan ook besteld.

Ik heb zelf alleen de twee NL versies besteld. :)
Marklin catalogusnummer 46961 & 48717
.De 46961 heb ik nu.Maar wanneer komt de 48717 dan uit.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Ik dacht dat de levering zo rond december helemaal los kwam, dus nog eventjes wachten, ik denk voor het nieuwe jaar dat alles er is, maar let op!!! alles van NL is eenmalig en op = op :(
Re:4Mfor
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Teddyvallei op zondag 05 oktober 2008, 18:56:32maar let op!!! alles van NL is eenmalig en op = op :(

Dat moet toch zolangzamerhand bekend zijn, vooral bij verzamelaars. Het is dan ook het beste om dergelijke modellen direct na aankondiging te bestellen / reserveren bij de vakhandel. Dan ben je voor 99,99% zeker van je model.
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Ik hou het bij mijn Duitse legertrein :).

Kan er straks wel wat NL mat voor gooien, dan zijn de Duitsers op oefening hier ofzo :). Moet dan alleen nog even bijpassende tractie verzinnen,misschien een RN Roco 232 :).
Re:4Mfor
Henk-Jan
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Hans Biere op zondag 05 oktober 2008, 20:56:50
Citaat van: Teddyvallei op zondag 05 oktober 2008, 18:56:32maar let op!!! alles van NL is eenmalig en op = op :(

Dat moet toch zolangzamerhand bekend zijn, vooral bij verzamelaars. Het is dan ook het beste om dergelijke modellen direct na aankondiging te bestellen / reserveren bij de vakhandel. Dan ben je voor 99,99% zeker van je model.

Dat wist ik Hans,maar was benieuwd of iemand al wist waarneer de Leopard van de NS Nr 48717 zou komen.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo allemaal,

Ik bedoelde met op=op dat de oplage ook niet groot is, toen de fennek van Nl werd uitgeleverd hoorde ik van Grootendorst dat ie maar en setje of 10 had :shock: En niets meer kreeg uitgeleverd :D
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Ja mensen hier is er weer een :D

Deze keer de PRTL = Pruttel van onze zuiderburen, in het boekje van 4mfor staat dat ie gelijk moet zijn met de NL versie, maar of dat zo is, dat betwijfel ik. De NL versie had een ander soort radar dan degene die bij deze erop zit (veronderstel ik)

Maar hij ziet er toch wel goed uit kijk en geef uw mening:

http://link.marktplaats.nl/200996713
Re:4Mfor
Tampie
gast

Re:4Mfor
De  beiden radars van de Nederlandse versie zijn idd heel anders dan die van de duitse en belgische versie.
De Prtl heeft een conische volgradar (deze zit voorop) de Duitse en Belgische Gepard heeft een bolletje. De zoekradar die achterop zit, is bij de nederlandse PRTL een 'balk' en bij de Gepard een 'schotel'.
Tussen de 2 periscopen zitten verschillen en de rookbuislanceerinrichtingen zijn anders.

Het is wel jammer dat ze de Nederlandse PRTL niet uitbrengen. Die had ik liever gezien.
MvG
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Misschien komt 4MFor nog met de Nederlandse PRTL.
Maar in werkelijkheid is de PRTL uitgefaseerd.

groetjes
Henk
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Vandaag zijn er weer wat spullen binnen gekomen, foto's komen binnenkort in de gallery.

Robbert.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Henk op woensdag 15 oktober 2008, 22:44:30
Misschien komt 4MFor nog met de Nederlandse PRTL.
Maar in werkelijkheid is de PRTL uitgefaseerd.

groetjes
Henk

Ik heb begrepen dat er nog enkele in de MOB complexen staan, voor verkoop :D
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Henk-Jan op maandag 06 oktober 2008, 02:01:05
Dat wist ik Hans,maar was benieuwd of iemand al wist waarneer de Leopard van de NS Nr 48717 zou komen.

Het model is uitgesteld en komt waarschijnlijk pas in 2009, zie de levertermijnlijst.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Man dit vind ik echt niet leuk.....ook de Boxer is uitgesteld :(

Balen, maarja we wachten rustig af, er staat nu wel bij de Leopard2A6 met RAILLION platte wagen, ik hou mijn hart vast, want ik geloof dat deze niet van RAILLION zijn.....maar van Defensie zelf :?
Re:4Mfor
Henk-Jan
gast

Re:4Mfor
Citaat van: NL-modelspoor op vrijdag 17 oktober 2008, 07:59:34
Citaat van: Henk-Jan op maandag 06 oktober 2008, 02:01:05
Dat wist ik Hans,maar was benieuwd of iemand al wist waarneer de Leopard van de NS Nr 48717 zou komen.

Het model is uitgesteld en komt waarschijnlijk pas in 2009, zie de levertermijnlijst.

Dank je.
Eigenlijk vindt ik het niet zo erg dat ie wat later komt (mijn geld is op) :lol:
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Robbert op woensdag 15 oktober 2008, 22:48:04
Vandaag zijn er weer wat spullen binnen gekomen, foto's komen binnenkort in de gallery.

De eerste 3 foto's staan erop, waar de rest nou is gebleven is m'n raadsel, kijk ik morgen even naar.

Klikkie doen !!!

Groetjes,

Robbert.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Ik ben vandaag naar Eurospoor geweest. (hier liggen bij veel kramen de 4MFOR wagon met de Nederlandse Fenneks)

Bij Acht was de Landmacht een trein aan het laden: Fennek en YPR op platte wagons met draaistellen (deze lijken op de containerwagens zoals Fleischmann deze in het assortiment heeft). Er was een "kuilwagen" bij.
Loc was een 6400 van Railion.

Jammergenoeg had ik geen fototoestel bij.

groetjes
Henk
Re:4Mfor
Lid sinds: 2018

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Henk op vrijdag 24 oktober 2008, 17:14:59
Ik ben vandaag naar Eurospoor geweest. (hier liggen bij veel kramen de 4MFOR wagon met de Nederlandse Fenneks)
...

Weet je toevallig nog wat ze daar moesten kosten?
Ik bedoel, zat er nog een beetje beursvoordeel aan tov de normale prijs?
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Ja,

Ik heb ze zien liggen voor 40 euro !
Ik heb bij een normale winkel 52 euro betaald !  :cry:

groetjes
Henk
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo,

Ik heb vandaag ook vele 4mfor artikelen gezien, maar let op sommige denken dat 4mfor een goudmijn is, een fennek ?10,- en een dingo ook ?10,-

Er zijn modellen (zoals Henk al aangaf) die leuk geprijsd zijn, maar er zitten enkele graaiers tussen :(
Re:4Mfor
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Je mag 4MFor niet zomaar vergelijken met de standaard groene Minitanks. Want dan is 4MFor veel te duur.
Als je ze echter vergelijkt met gecamoufleerde Minitanks, dan zijn de Minitanks net zo duur als 4MFor.
En bij het laatste is het materiaal metaal.

groetjes
Henk
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Even deze topic omhoog stuwen, want: er is weer een nieuw model :D

Deze keer de VW 181 in legergroen met bijpassende platte wagen onder nummer 46957, voor degene die vergeten zijn hoe deze er ook alweer uitzag????

Kijkt u maar: hier mag je klikken

Weer een leuk model van 4mfor en deze mag zeker niet ontbreken bij menig (Duits) kazerne terrein zo rond de jaren 80 en 90 8)

Nu maar wachten op Neerlands trots in bange dagen :lol: DE LEOPARD 2A6 en de Boxer 8)
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
En jawel er zijn weer nieuwe modellen uitgekomen :shock:

Deze keer alle modellen van de Volkswagen LT bus. Kijk en geniet:

VW LT 2 'gewoon' groen

VW LT 2 Krankewagen

VW LT 2 Feldjäger

Onzettend leuke en op het eerste oog, geweldig gedetaileerd, en om het af te leren ook nog een foto van de VW 181 op platte wagen:

VW 181

Wachtend op al het andere mooi, geef ik Marklin een dikke pluim! Ga door Marklin !
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Mooi spul weer! Ik wacht met smart nog op de Boxer (op platte wagen) want dat blijf ik toch een erg gaaf apparaat vinden. Heb 'm in het echie mogen bewonderen in Amersfoort en dat ding is HUGE :mrgreen:


www.army-technology.com


www.army-technology.com
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Zo eventjes speuren op het internet en wat vinden wij????

Een leuk kiekje van 'onze' Leopard 2A (0, 1, 4, 6) :D

IK denk zelf dat het de 2A0 is of de 2A1 vanwege de koepel, en de antenne 8)

Kijk en Geniet: hier mag je klikken
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Teddyvallei op vrijdag 14 november 2008, 20:19:11
IK denk zelf dat het de 2A0 is of de 2A1 vanwege de koepel, en de antenne 8)

Is het geen 2A4? Volgens mij is KL 'ingestapt' bij de 2A4... Met de 2A5 kwam de nieuwe toren en met de 2A6 de langere schietbuis. Volgens mij hebben ze nooit een 2A0 of 2A1  gehad, maar als ik het mis heb hoor ik het graag ;-)

Overigens is het model waar je naar linkt de reeds aangekondigde NL Leo2 op platte wagen, in de afleveringsbeschildering (egaal groen zonder camouflagepatroon), oftewel 48717, maar dan gefotografeerd zonder z'n wagen.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Acido op zaterdag 15 november 2008, 11:42:26
Citaat van: Teddyvallei op vrijdag 14 november 2008, 20:19:11
IK denk zelf dat het de 2A0 is of de 2A1 vanwege de koepel, en de antenne 8)

Is het geen 2A4? Volgens mij is KL 'ingestapt' bij de 2A4... Met de 2A5 kwam de nieuwe toren en met de 2A6 de langere schietbuis. Volgens mij hebben ze nooit een 2A0 of 2A1  gehad, maar als ik het mis heb hoor ik het graag ;-)

Overigens is het model waar je naar linkt de reeds aangekondigde NL Leo2 op platte wagen, in de afleveringsbeschildering (egaal groen zonder camouflagepatroon), oftewel 48717, maar dan gefotografeerd zonder z'n wagen.


Je hebt helemaal gelijk Martijn, alleen ik probeerde een iets beter beeld te krijgen en te geven van deze Lepard voor de Nederlandse markt. Ik vond hem zo statisch staan op de foto, en ik kon dus ook niet de voorkant zien, vandaar de link :)

Ik denk, dat je gelijk hebt dat Nederland begonnen is met de aanschaf van de Leopard 2A4, helemaal zeker ben ik er niet van, want de Leopard 2A4 heeft namelijk een 120 mm kanon (dit was een nieuwere versie). Nederland heeft de eerste Leopard 2 tanks gekocht in 1979, en toen was de A4 versie er nog niet, helemaal zeker ben ik hier ook niet van, maar meer kan ik er zelf niet van terug vinden :D

Maar hij ziet er op het eerste oog goed uit 8)

@ Hendrik je hebt helemal gelijk, was niet helemaal helder meer :mrgreen: Het is verbeterd :D
Re:4Mfor
hendrik
gast

Re:4Mfor
die 120mm staat voor de doorsnee van je ammunitie, niet voor de engte van je loop :P
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Ik heb de 2A4-vraag even uitgezet bij een collega bij KL die al vele jaren opleiding geeft op de Leopard2 en er bijzonder veel van af weet. Ik laat het weten zodra ik uitsluitsel heb ;-)
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Hallo allemaal,

Misschien is het al genoemd, maar de modellen van de VW T2 en de VW 181 zijn van Schuco.............dit staat aan de onderkant van de modellen, ze konden ook op een staander staan in zo`n plastic vitrinekastje.

Voor de rest zijn de modellen er leuk, vooral de VW 181, met koplampen en van die pijlers op de bumpers, ziet er erg leuk uit, Marklin Keep On Doing :D
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Acido op dinsdag 18 november 2008, 17:56:10
Ik heb de 2A4-vraag even uitgezet bij een collega bij KL die al vele jaren opleiding geeft op de Leopard2 en er bijzonder veel van af weet. Ik laat het weten zodra ik uitsluitsel heb ;-)

Heeft even geduurd omdat ik het verkeerde mailadres bleek te hebben, maar het is inderdaad de eerste uitvoering van de Leo2A4 zoals die aan KL geleverd is. De spriet met het bolletje op de toren is de zijwindsensor, die later verwijderd is.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Citaat van: Acido op maandag 08 december 2008, 14:00:51
Citaat van: Acido op dinsdag 18 november 2008, 17:56:10
Ik heb de 2A4-vraag even uitgezet bij een collega bij KL die al vele jaren opleiding geeft op de Leopard2 en er bijzonder veel van af weet. Ik laat het weten zodra ik uitsluitsel heb ;-)

Heeft even geduurd omdat ik het verkeerde mailadres bleek te hebben, maar het is inderdaad de eerste uitvoering van de Leo2A4 zoals die aan KL geleverd is. De spriet met het bolletje op de toren is de zijwindsensor, die later verwijderd is.

Das duidelijk, mijn pa heeft op z`n werk een collega (oud-huzaar) en die heeft 'De Leo' (4mfor Leopard 2A6 / 2A4) , geïnspecteerd en zij: helemaal perfect, er missen enkele kleine details, maar voor 95% is ie toppie.

Nu wachten op de NL-versie :D

Bedankt voor het navragen 8)
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
CiteerDas duidelijk, mijn pa heeft op z`n werk een collega (oud-huzaar) en die heeft 'De Leo' (4mfor Leopard 2A6 / 2A4) , geïnspecteerd en zij: helemaal perfect, er missen enkele kleine details, maar voor 95% is ie toppie

De enige opmerking die deze Leo2-instructeur had over de 4MFOR 48717 is dat de Nederlandse versie twee keer zes rookbuslanceerbuizen op de toren heeft en niet twee keer acht, zoals de Duitse variant en het model ;-)
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
De collega van mijn vader vertelde dat er ook zo`n houder voor de loop ontbrak, zo`n ding waar de loop op rust, en dat de onderkant te 'kaal' is

Maar niettemin, jij hebt ook leuke connecties :wink:

By the way hier baal ik van:Levertijden 4mfor

Groot gedeelte wordt pas volgend jaar geleverd 20 artikelen :shock:, veel beloven, maar niet waar maken :(
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
En net voor de kerst is er weer een nieuw model geleverd door Marklin, te weten:

De M48 van het West-Duitse leger

Nieuw model, en zoals jullie kunnen zien, weer mooi gedetailleerd, fantastisch Marklin ga door 8)

En heden is ook Dit model beschikbaar, wat een details die inrichting die bestickering :shock: :shock: :shock:

Marklin ga door!
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Tadaa

Hier is er weer een!  8) !

Geniet van de Kampfpanzer Leopard 1A1 :wink:

Foto1

Foto 2
Re:4Mfor
hendrik
gast

Re:4Mfor
mooi spul :D
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:4Mfor
Ik heb weer aardig wat spul binnen, foto's komen er natuurljik aan !

Robbert.
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
En jawel dames en heren er komen ook weer nieuwe dingen in 2009!!!

Kijk maar op de leveringslijst,

http://www.marklin.nl/producten/LevertijdenNouv2009.pdf

En kijk eens wat er voor Nederland komt: 2 krankenwagens op een platte wagen!!!!!!

Daarnaast komt er Frans, Italiaans spul uit, ook voertuigen van ISAF (afghanistan) en KFOR (voormalige Joegoslavië)

Marklin geweldig!!!  8) 8) 8) !!!
Re:4Mfor
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Stand 7 :-)

offline
Re:4Mfor
Citeer2 krankenwagens op een platte wagen!!!!!!

Hij bedoelt hiermee een Kbs met twee MB'tjes (Mercedes-Benz) in ambulance-uitvoering erop :-P

Dat zullen deze dan wel zijn:



;-)
Re:4Mfor
chris
gast

Re:4Mfor
Nope.
1 van bovenstaande, en 1 in het kanarie geel
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Goedemorgen mensen.

Ik val bij toeval in dit draadje.
Is er een Site of Folder met de 4Mfor artikelen van 2009......?
Lees graag een reactie....

Mvgr.
Re:4Mfor
Tampie
gast

Re:4Mfor
Citaat van: Flodo op zaterdag 31 januari 2009, 09:53:34
Goedemorgen mensen.

Ik val bij toeval in dit draadje.
Is er een Site of Folder met de 4Mfor artikelen van 2009......?
Lees graag een reactie....

Mvgr.

Goedemorgen,

Probeer dit eens... http://www.4mfor.de/en/

MvG
Peter
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Peter.

Bedankt voor de reactie, ik had deze reeds gevonden via dit zelfde draadje...
Zie daar echter niet alle artikelen die uitkomen in 2009...?
Gaat mij voornamelijk over het artikelnr 47022 is:  Schweiz Flachwagen Res mit 3 Serval, SBB,  Ep. V.
Kan deze nergens vinden....?

Mvgr.        
Re:4Mfor
chris
gast

Re:4Mfor
Ik heb al foto's maar die mogen nog niet worden vrij gegeven
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Goedemorgen 'Chris'.

Mag dit pas na de beurs....of nog later.....?

Groet
Re:4Mfor
Lid sinds: 2007

offline
Re:4Mfor
Op onderstaande site bij het linkje nieuws 2009
staat de 2009 4MFOR folder.

http://www.johanvoermans.nl/

Hoort eigenlijk in de rubriek nieuws 2009 / Neurenberg :P