Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)

Gestart door ajmdonker zaterdag 23 oktober 2010, 15:09:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)
Beste forumvrienden, 

Gisteren heb ik voor het eerst een e-loc gekocht, en wel de BR 420 (37504) en ben er enorm verliefd op :).
Echter, omdat het voor mij mijn eerste 'echte' loc is werd ik verrast door het feit dat je deze met een speciaal 'opstapje' moest koppelen. Na voorzichtig geweest te zijn heb ik ze dan ook alledrie netjes kunnen koppelen, maar de grote hamvraag is: hoe kan ik deze weer ontkoppelen? Ik moet namelijk nog wat details aanbrengen die in een apart zakje zaten, maar gekoppeld word dat lastig. Ik durf ze ook niet uit elkaar te trekken uit angst dat ik iets afbreek, vandaar dat ik het jullie, de experts, moet vragen.

De koppelingen zien er als volgt uit:



Daarnaast zat er in de doos een onderdeel waarvan ik geen flauw idee heb wat het is, en de handleiding maakt er geen vermelding van.. Kan iemand mij zeggen waar dit voor dient...?



Alvast bedankt voor jullie antwoorden/hulp! Ik ben zo verliefd op mijn 420'je dat ik bang ben iets kapot te maken :(
Re:Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)
dat stukje is een koppeling om 2 stellen te kunnen koppelen met elkaar.

mvg rowan
Re:Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)
Rowan, bedankt!

Nu zie ik het inderdaad ook...! Als je eenmaal weet waar het voor is, dan is het meteen logisch...

Da's alweer een misterie minder en een stukje kennis rijker :)
Re:Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)
Citaat van: ajmdonker op zaterdag 23 oktober 2010, 15:09:23

Ik durf ze ook niet uit elkaar te trekken uit angst dat ik iets afbreek, vandaar dat ik het jullie, de experts, moet vragen.


Toch gewoon voorzichtig uit elkaar trekken. Is de enige manier. Je moet daar wat handigheid in hebben.

Gr, Ben.
Re:Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)
Hoi,

Elk koppelstuk tussen duim en wijsvinger (2 handen dus) en voorzichtig uit elkaar trekken.

Koppelstuk is vrijwel hetzelfde als onder de Rheingoldwagenset 4228

http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=modellen:marklin:maerklin_4228

kijk maar eens onder Licht en verdere details.

succes

Jos

Re:Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)
Bedankt iedereen, het is me ondertussen gelukt; ik dacht dat er wellicht een specifieke manier was maar het is dus gewoon voorzichtig lostrekken inderdaad.
Re:Enkele vraagjes over de BR 420 (37504)
Deze koppelingen zie je tegenwoordig steeds vaker:

Koploper, ICE3, en zelfs de nieuwe TGV heeft deze (zie draadje show je nieuwste aanwinsten 2010)
De koppelingen zijn stevig en degelijk.

Groeten, Sander