Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Spoorfoto's uit Zwolle

Gestart door Armsein woensdag 30 mei 2012, 01:28:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Spoorfoto's uit Zwolle
Armsein
gast

Spoorfoto's uit Zwolle
Afgelopen zondag was ik even een rondje Zwolle aan het doen. Na een bezoekje aan de brug toch maar even naar het station, moest er nog zijn voor een update van de werkzaamheden (elders in Grootspoor onder Werkzaamheden Zwolle). Daar kwam ik bij het oversteken van het spoor op de IJsselallee de Spitzke-Hortrein tegen. Dus rap linksaf en nog een keer linksaf...... De trein moest kopmaken omdat de locomotieven moesten omlopen, schijnbaar kwam het hele spul uit Deventer en zou het door naar Groningen of Leeuwarden. Daar de loc's nogal dorstig waren, ook nog even tanken voor dat men weer verder ging.

#1 de halve trein, geschoten onder het viaduct door, meer wou er niet op, de tele was te lang :D

Hortrein-7383 by BlonTT, on Flickr

#2 Catharina hing ook in de trein

Hortrein-7388 by BlonTT, on Flickr

#3 Curieus..... dit lijkt op een....?

Hortrein-1099 by BlonTT, on Flickr

#4 dichterbij dan zie je de opschriften....

Hortrein-7393 by BlonTT, on Flickr

#5 Even tanken.... 4000 liter gaat erin...zei de man toen hij voorbij liep

Hortrein-7411 by BlonTT, on Flickr

#6 de achterste Truus heet dus echt Truus....:D

Hortrein-1121 by BlonTT, on Flickr

grt, JW Heb nog meer maar dat komt morgen:D
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Grappig dit......... lees net dit artikel over het werk wat de hierboven getoonde trein vandaag aan het doen was. Ziehier waar de trein naar toe ging:
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=110462

grt, JW
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Behalve de Hortrein van Spitzke, stond er ook nog een verdwaalde BS, dus die ook maar op de foto gekwakt.

#1 de Bs

Bs-7390 by BlonTT, on Flickr

#2 de Registratiecode

BSreg-7391 by BlonTT, on Flickr
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Mooie plaatjes!

Waar stond die BS? Aan de kant van de Windesheim of juist aan de kant van de tankplaat? Worden deze niet gebruikt voor de treinen Zwolle-Nijmegen-Den Bosch?
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Aan de foto te zien staat hij aan de "Windesheim" kant op de zgn. B sporen.
Deze wordt inderdaad gebruikt in de 3600 serie, Zl - Rsd.

Grt, Ronald.
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Nee. Tussen Roosendaal en Zwolle rijden zevendelige composities, en dit is een tiendelige.
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Inderdaad, 7 delig naar Rsd. Waarom deze 10 delige in Zl overstond is mij onbekend.
Tevens is deze 10 delige samenstelling mij onbekend want even uit mijn hoofd: 1900  ( Gvc - Vl ) = 9 delig, 3500 ( Shl - Mt ) = 11 delig.


Grt, Ronald.
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Leuk zo'n  discussie, het was mij niet opgevallen. Toch iets bijzonders op de plaat gezet dus :D
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Citaat van: Ronald69 op zondag 03 juni 2012, 10:47:10
Inderdaad, 7 delig naar Rsd. Waarom deze 10 delige in Zl overstond is mij onbekend.
Tevens is deze 10 delige samenstelling mij onbekend want even uit mijn hoofd: 1900  ( Gvc - Vl ) = 9 delig, 3500 ( Shl - Mt ) = 11 delig.


Grt, Ronald.
Je hebt zeven- en tiendelige. Meer smaken zijn er niet.  ;)
Re: Spoorfoto's uit Zwolle
Deze tiendelige was in Zwolle voor het herstellen van een ATB-storing of iets in die geest.......