Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Stap 1 een goede start-set

Gestart door Martijn1976 dinsdag 23 september 2014, 21:10:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stap 1 een goede start-set
Martijn1976
gast

Stap 1 een goede start-set
Beste forumgenoten,

Vandaag de eerste stap gezet voor de modelbaan met een mooie digitale start-set. Iemand nog tips bij het aansluiten? Iemand nog interesse in de BR 011? Die gaat niet in mijn epoche tijdsgeest passen.

Ik hoor graag jullie reacties!

Martijn
Re: Stap 1 een goede start-set
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Stap 1 een goede start-set
Hallo Martijn,

Gefeliciteerd met je aankoop, je hebt er zelfs 2 gekocht  :)

Let bij het aansluiten op dat je de draden goed aansluit, de O en B staat aangegeven op je cs als het goed is.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Stap 1 een goede start-set
Mooie startset Martijn. Ik zou de stomer gewoon als museum trein houden, super mooie loc. Veel plezier ermee.
Het aansluiten lijkt me niet echt moeilijk toch, ga maar lekker oefen met de CS2. Wat ga je voor een baan bouwen?

groeten Martin.
Re: Stap 1 een goede start-set
Dag Martin,

Ja daar zat ik zelf ook aan te denken. Een museumtrein. Ik kies voor een epoche IV baan en ga een baan maken in een U vorm. 2,5x3,5x2 buitenmaten. Ik ben het ontwerp nu aan het maken met Wintrack. Ik wil een baan met een hoofdlijn kopstation en 1 of 2 nevenlijnen met een kleiner station (kijken of het past). Beetje alle station Maastricht waar 1 enkel spoor doorloopt richting Belgie.

Ontwerp zal ik er van het weekend opzetten!

Groet,
Martijn
Re: Stap 1 een goede start-set
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Stap 1 een goede start-set
Hallo Martijn !

Da's een mooi begin !
Ik zou de stomer nog maar een poosje houden, als ik jou was.
Voorliefdes zijn zo veranderlijk als het weer.

Grtz Tony
Re: Stap 1 een goede start-set
Hi Tony,

Grappig is dat. Toch ik de set kocht dacht ik inderdaad die past niet in mijn baan maar hoe langer ik er vanavond naar zit te kijken hoe mooier ik de loc begin te vinden :-)
Re: Stap 1 een goede start-set
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Stap 1 een goede start-set
Mooie startset Martijn. :thumbup:
Heel veel rij plezier toegewenst. :P
Gewoon lekker rijden met de loc en je gaat zien dat hij je bevalt en dan wil je hem niet meer weg doen. ;)
Re: Stap 1 een goede start-set
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Stap 1 een goede start-set
Wauw, gave startset....
Die Stoomloc moet je echt houden hoor.. Ga er maar eens voor zitten, laat hem kruipen over het spoor en aanschouw het prachtige drijfwerk wat in beweging komt, daar kan geen diesel of elektrotractie tegenop..

Ik wil in de toekomst gebruik gaan maken van tijdperk 3/4 zo kan ik lekker stomen, dieselen en elektrisch rond toeren.. Tja alleen ik heb nog geen ruimte dus het blijft nog bij verzamelen en af en toe een test baantje leggen...

Succes met jouw baan..
Robert
Re: Stap 1 een goede start-set
Dag Robert,

Ik ben op dit moment bezig met de verbouwing van mijn huis. Daaruit komt ook de kamer om mijn baan te bouwen. Moet dus ook nog even geduld hebben :-)

Maar de voorbereidingen zijn het halve werk toch :-)

Jij ook succes!
Re: Stap 1 een goede start-set
Hoi Martijn,

Proficiat met deze mooie startset.
De stoomloc kun je zeker wel behouden voor tpIV.
De loc heeft namelijk zijn omnummering al gehad voor deze periode (011 was ervoor 11).
Tot ver in de zeventiger jaren reden in Duitsland nog stoomlocs in reguliere dienst.

Groeten,
Ton.
Re: Stap 1 een goede start-set
Prachtige startset hoor.
Ik ben met dezelfde begonnen.
Stomer zou ik ook niet te snel wegdoen, krijg je waarschijnlijk spijt van.
Succes met de bouw van je baan, ga dit volgen.
Re: Stap 1 een goede start-set
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Stap 1 een goede start-set
Mooie start zo. Succes met het bedenken van je baan. Het plan zien we hier graag tegemoet.

Groetjes Dennis.
Re: Stap 1 een goede start-set
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Stap 1 een goede start-set
Hoi Martijn, leuke startset heb je daar aangeschaft.
Die stomer zeker niet weg doen (en anders ff een pb tje naar mij  :P)
Ben benieuwd naar je baanplan
Re: Stap 1 een goede start-set
Lid sinds: 2012

offline
Re: Stap 1 een goede start-set
Hallo Martijn,

Da's inderdaad een mooie start! Zelf ook een paar jaar geleden met een vergelijkbare set begonnen. Nog steeds geen spijt. En inderdaad die stomer, rookgenerator erin en gaan.

Grt JP
Re: Stap 1 een goede start-set
Dank voor de reacties allemaal! De 011 ga ik houden!! (Sorry Cees 😃). Van het weekend het baanplan, daar ga ik jullie hulp en ervaring heel graag bij gebruiken!